Brasserie De Baas

Zandvoortselaan 127 2106 Heemstede Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie De Baas

Creatief, gastvrij en gezellig

Gerechten zonder poespas, die gewoon heel erg lekker zijn. Van een perfect gebakken biefstuk tot dat met liefde klaargemaakte visje. Deze chef heeft kennis van zaken, dat proef je meteen. De bediening is daarnaast erg gastvrij met zeer veel persoonlijke aandacht. Ze doen er alles aan om het je naar de zin te maken.

Meer informatie over restaurant Brasserie De Baas

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Thing-Thing T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Brasserie de Baas. De tournedos vond dochter ook lekker mals en de kippendijsaté was lekker. Wij vroegen extra zelfgemaakte aardappelsalade en friet. Volgende keer nemen wij onze zoon, moeilijke eter, toch ook met veel vertrouwen mee.
Paul.elfering .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het eten was heerlijk, alleen mag er wel wat meer verse groenten bij, dat missen we vaak .
Maar de saté van ossenhaas was heerlijk mals. En met drie personen zou er wat meer patat/aardappeltjes bij kunnen. We hadden het ook kunnen vragen natuurlijk.
Maar lekker eet café hoor.
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
We bestellen als entree één carpaccio voor ons tweeën en krijgen ongevraagd twee keurig opgemaakte bordjes. Dat is bijzonder attent! De carpaccio wordt wat koud geserveerd maar dat is op tafel snel voorbij. Lekker, met die krullen eendenlever. De saté die volgt is correct maar niet erg bijzonder. De frieten zijn mooi goudbruin gebakken. De fles Merlot uit de Pays d'Oc is niet erg vriendelijk van smaak. Ongebruikelijk voor deze druivensoort. De rekening valt een beetje tegen. Toch komen we terug, vanwege de aardige bediening en de gezellige sfeer.
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Bij De Baas krijg he wat je verwacht. Eten zonder al te veel fantasie of verrassing. Pittige pasta is niet pittig en gewoon een bordje spaghetti. Maar wel vriendelijke service en met een smile.
Veronique D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Heerlijk eten en goede service. Kom hier regelmatig, zowel prive als zakelijk. Menu wisselt ieder seizoen dus gaat niet snel vervelen. Momenteel staan de steak tartare en de tonijnsteak bij mij bovenaan als we hierheen gaan. Ook aan kinderen wordt gedacht en ze eten voor een heel zacht prijsje mee. Zeker een aanrader!
X10 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Het is nooit een straf om bij de Baas te moeten verschijnen! Donderdag-onze vaste wijnavond bij de Baas- vertelde Daphne dat ze nu ook op maandag open is, dus wij erheen. De kaart is niet groot , wel gevarieerd. Paar soorten vis en de tournedos is in verschillende groottes te bestellen. Is voor ons ladies altijd prettig. Wij namen de kleine tournedos. Super mals. Smolt op de tong met heerlijke gorgonzolasaus (ernaast en niet erover geplonst). En dan die frietjes .... Altijd goede groenten met stevige bite (hoe doen Diederik en zijn sous dat toch? Bij mij thuis lukt het nooit). Als desert liet Daphne ons iets nieuws uitproberen: scroppino maar dan met citroenijs en Limoncello of zoiets. Ongeëvenaard lekker !!

Koenschippers .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
He Baas, heerlijk zakelijk hoekje conform reservering, mooie gevel, lekker zitten eten, goede sfeer. Goed bezig, groet Koen
Fransvandenhaak .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Gisteren met 2 personen gegeten bij De Baas. De eerste maal, ca. 4 weken terug, was het niet helemaal. Te droge sliptongentjes. Nu weer opnieuw geprobeerd. Het vooraf van escargots was slecht. Taaie slakken die ook nog eens op een schaaltje "gekwakt" waren in een nietszeggend sausje. Duidelijk geen aandacht gegeven aan de opmaak van het geheel. Sliptongen en de "dagverse" vis (Noordzeetong) waren (nu) wel goed gebakken. Frieten niet erg knapperig. De fles rode wijn was te koud waardoor de smaak gedeeltelijk verloren ging. Al met al voor € 85,= incl. fooi gegeten en dat is veel te veel voor de geboden kwaliteit. De keuken moet toch echt meer aandacht besteden aan de bestelde gerechten zodat de liefde voor zijn vak ook op tafel merkbaar is.
Geachte heer van den Haak,

spijtig te horen dat u niet geheel tevreden was.
Wat betreft de fles Merlot, deze ligt in een rode wijn koeler.
Ik heb hem u vooraf laten proeven en u vond hem lekker.
Als u direct had gemeld dat u de temperatuur te koud vond had ik een andere fles voor u kunnen open maken.
Na ieder gerecht heb ik u de vraag gesteld of alles naar wens was, uw antwoord was telkens ..ja.
Bij het afrekenen gaf u tevens nog eens een schitterende fooi en zei tot ziens.
Wij doen ons best het iedere gast naar de zin te maken en om het bij ontevredenheden gelijk op te lossen.
Helaas heeft u zondagavond aan niets laten merken dat u niet tevreden was en dat betreuren wij ten zeerste.

Hopelijk zien wij u nog een keer terug bij de Baas zodat we samen tot een oplossing kunnen komen.

Met vriendelijke groet,

Daphne en team de Baas.

Reactie van proever:

1ybeste daphne,

je kunt het niet iedereen continue naar het zin maken,maar de desinteresse van de kok spatte er wel van af. dat jij het zonder controle dan ook nog serveert is ook treurig. dat is nog wat mij het ergste heeft gestoord. als dit is opgelost komenwij zeker nog eens langs, net als in hetverleden toen wij zeer regelmatig eenbezoek brachten

anf 2e reactie van restaurant:

Beste mijnheer van den Haak,

Mijn excuses als u denkt dat ik de gerechten niet controleer.
Wat betreft de escargots zal ik melden aan de chef.
Wat betreft de vis, die naar uw zeggen nu wel goed gebakken was, weet ik niet wat ik dan moet controleren. Naar mijn idee zagen de gerechten er goed en smakelijk uit.
Ik zal niets uit de keuken laten gaan als het er niet goed uitziet, zo ook in uw geval.
Nogmaals ik hoop op een bezoek van u en uw vrouw, we willen dit graag oplossen, zowel voor u als voor ons.
Kritiek is alleen maar goed daar leert men van, wil ik nog wel een keer melden dat we achteraf nu hadden gewild dat u het op de avond zelf had gemeld.

Nogmaal bedankt voor uw bezoek en toch hopelijk tot ziens bij de Baas.

Daphne
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
We waren met een gezelschap van 7 personen. En om met het beste te beginnen: voorgerecht , hoofdgerecht (lamshaasjes, kipsaté, tournedos) en ook dessert waren prima. Goede smaak, lekkere frites er bij en het zal er ook mooi uit op je bord. Normale porties, prima!!

De bediening laat ons wel veel te lang wachten op ons voorgerecht maar deed zeker zijn best. Aardig maar net niet echt attent. Het scoort bij mij ook niet als je ze in de naast gelegen ruimte ziet staan roken. Je werkt voor je gasten, niet voor je verslaving, toch?

Het interieur is donker bruin, met wat donkere foto's , niet echt vrolijk of gezellig. pastte voor ons niet bij een gezellige familiediner.

Kortom absolute aanrader 'om wat te eten' maar niet 'om gezellig te dineren' daarvoor is het het net niet.

Jan V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Met z'n drieën heerlijk gezeten en gegeten bij De Baas. Bediening adequaat, attent en niet opdringerig. Drie verschillende menu's. Allemaal prima. Uitschieters zijn de patat en de Profiteroles. Heerlijk! Conclusie: lekker en gezellig eten voor een schappelijke prijs.
Marjolein W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Brasserie Baas biedt een uitstekende service, prima maaltijden voor een prima prijs en een prettig rustige omgeving. En… gratis parkeren.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Heerlijk gegeten . Van voorgerecht tot dessert er was niets op aan te merken.
Zeker voor herhaling vatbaar als we in de buurt zijn
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
De sliptong was prima. De saté was matig doordat het goede vlees overladen werd met een matige saus. Waren beiden apart geserveerd dan scoorde de combinatie beter. De ambiance is prima. Goed ruim opgezet. Beperkte wijnkeuze, die niet op de kaart vermeld wordt. Maar de huiswijn was van goede kwaliteit.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Op een woensdagavond gegeten. Slechts 1 ander tafeltje bezet. Grotere zaak dan je zou verwachten als je voor het pand staat. Langs klassieke, gezellige bar, bevindt het eetgedeelte zich achterin. We werden netjes bediend, mandje met brood en kruidenboter, lekker biertje van de tap. Uiensoep vooraf was niet erg smaakvol, hoofdgerechten gebakken baars en ossenhaas waren prima. Gekookte boontjes bij de vis waren puur en voor mij lekker; anderen zouden wellicht enige bewerking gewenst hebben. Lekkere Belgische frieten in puntzak. Lekkere espresso ter afronding. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Shirley_84 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Super gezellig restaurant met heerlijk eten en lekkere huiswijn. Erg leuk dat de kok zelf het eten komt brengen. Past helemaal bij de gezellige sfeer.
Djve .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Uitstekend gegeten. Prima calemaris vooraf. Kalsrib-eye is een echte aanrader. Precies goed en uitstekend van smaak. Gezellige bediening en uitstekende prijs / kwaliteit verhouding.
Aljmvr .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2013
De Baas is een ruim opgezet eetcafé met meerdere tapbiertjes en goede wijnen tegen een redelijke prijs. Met drie tennismaten hier gedronken en gegeten. Over de voorgerechten niets dan lof, eenvoudig gepresenteerd maar lekker. Ook het hoofdgerecht kon onze goedkeuring wegdragen. Ik had een entrecote, uitstekend gebraden en begeleid door beetgare snijbonen. Mijn tafelgenoten waren ook tevreden, zij het dat het groentegarnituur bij de overigens prima slibtongetjes een niet al te gelukkige keuze van de kok was. De frieten die we bij het hoofdgerecht kregen, waren heerlijk. Nu eens niet van die slappe dingen maar goed doorbakken.
Ondanks het feit dat de eigenaresse er die avond (voor het eerst open op dinsdagavond) er alleen voorstond, werden we vlot bediend.
De Baas is een gelegenheid die de kwalificatie 'eetcafé' is ontstegen en zich een volwaardig restaurant mag noemen.
Nannie1316 .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
Heerlijk relaxed gezeten in de binnenplaats/serre. Zelfs op een niet-te-warme septemberdag goed toeven. De bediening was ronduit gezellig; mensen hadden humor en bedienden snel. Wisten ook goed advies te geven; er was genoeg keuze! Ik kan natuurlijk niet getuigen voor alles wat op de kaart stond, maar de gamba's piri-piri, champignon gratiné, spare-ribs en lamskoteletjes waren heerlijk. Wel wat veel, achteraf gezien, dus voor niet te grote eters: alleen een hoofdgerecht is meer dan genoeg! Ik kom hier zeker vaker terug, en wil het restaurant (dat er van buiten misschien uitziet als een bar, maar van binnen niet) van harte aanbevelen.
Elfrink .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2013
Zeer lekker gegeten, met goede wijn. Bediening is gastvrij zonder poespas. Wij kunnen de ossehaas aanbevelen. Dit alles voor goede prijs.
Echte aanrader in Heemstede.

Victor H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Prima eetcafe voor een goede maaltijd.
De kikkerbilletjes in een heerlijke roomsaus is een aanrader.
Simone doet erg haar best om het gezellig te maken.