Brasserie De Baas

Zandvoortselaan 127 2106 Heemstede Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie De Baas

Creatief, gastvrij en gezellig

Gerechten zonder poespas, die gewoon heel erg lekker zijn. Van een perfect gebakken biefstuk tot dat met liefde klaargemaakte visje. Deze chef heeft kennis van zaken, dat proef je meteen. De bediening is daarnaast erg gastvrij met zeer veel persoonlijke aandacht. Ze doen er alles aan om het je naar de zin te maken.

Meer informatie over restaurant Brasserie De Baas

Maandag vanaf 16:00
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 16:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie De Baas

Nel B.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Wij vonden het leuk en gezellig, alleen jammer dat de groente niet vers was. Rest van het eten (vlees en vis) was prima en ontvangst was prima en ongedwongen.
mariecke O.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Nadat wij altijd zeer enthousiaste berichten te horen kregen van vrienden en kennissen zijn wij een week of drie geleden hier eindelijk een keer gaan eten. En ik kan met een gerust hart zeggen, over het eten zijn wij zeer tevreden de Tournedos en de Geitenkaas salade waren echt goed. Jammer dat de prijs kwaliteit verhouding niet meer zo is zoals wij altijd van bekenden hoorden, de rekening was normaal maar zeker niet goedkoop. Daarnaast vind ik 45 min bereidingstijd voor een Tournedos rare ook behoorlijk lang.

De bediening is ronduit slecht, onervaren en zeer ongeïnteresseerd als of ze zo snel mogelijk bij de tafel weg wilden. Ik vond het daarnaast ook zeer vervelend dat de deur naar de rokersruimte continu open stond, dat was koud en er kwam continu een rook walm naar binnen. De rooklucht die van de bediening af kwam tijdens het serveren was ook niet al te fraai. Het leek er op dat de rokersruimte of een sigaret belangrijker was dan het eten of de eters en dat in 2016.

Dan het interieur heerlijk knus en warm maar een likje verf voor het oog en de hygiëne kan geen kwaad. De portretten aan de muur vond ik een zeer indrukwekkende verzameling.

Al met al lekker gegeten maar geen aanrader om lekker te zitten, misschien de volgende keer maar afhalen.
Thing-Thing T.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten bij Brasserie de Baas. De tournedos vond dochter ook lekker mals en de kippendijsaté was lekker. Wij vroegen extra zelfgemaakte aardappelsalade en friet. Volgende keer nemen wij onze zoon, moeilijke eter, toch ook met veel vertrouwen mee.
paul.elfering .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Het eten was heerlijk, alleen mag er wel wat meer verse groenten bij, dat missen we vaak .
Maar de saté van ossenhaas was heerlijk mals. En met drie personen zou er wat meer patat/aardappeltjes bij kunnen. We hadden het ook kunnen vragen natuurlijk.
Maar lekker eet café hoor.
Flip K.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
We bestellen als entree één carpaccio voor ons tweeën en krijgen ongevraagd twee keurig opgemaakte bordjes. Dat is bijzonder attent! De carpaccio wordt wat koud geserveerd maar dat is op tafel snel voorbij. Lekker, met die krullen eendenlever. De saté die volgt is correct maar niet erg bijzonder. De frieten zijn mooi goudbruin gebakken. De fles Merlot uit de Pays d'Oc is niet erg vriendelijk van smaak. Ongebruikelijk voor deze druivensoort. De rekening valt een beetje tegen. Toch komen we terug, vanwege de aardige bediening en de gezellige sfeer.
Marcus A.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Bij De Baas krijg he wat je verwacht. Eten zonder al te veel fantasie of verrassing. Pittige pasta is niet pittig en gewoon een bordje spaghetti. Maar wel vriendelijke service en met een smile.
Christein V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Het is nooit een straf om bij de Baas te moeten verschijnen! Donderdag-onze vaste wijnavond bij de Baas- vertelde Daphne dat ze nu ook op maandag open is, dus wij erheen. De kaart is niet groot , wel gevarieerd. Paar soorten vis en de tournedos is in verschillende groottes te bestellen. Is voor ons ladies altijd prettig. Wij namen de kleine tournedos. Super mals. Smolt op de tong met heerlijke gorgonzolasaus (ernaast en niet erover geplonst). En dan die frietjes .... Altijd goede groenten met stevige bite (hoe doen Diederik en zijn sous dat toch? Bij mij thuis lukt het nooit). Als desert liet Daphne ons iets nieuws uitproberen: scroppino maar dan met citroenijs en Limoncello of zoiets. Ongeëvenaard lekker !!

Marjolein W.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Brasserie Baas biedt een uitstekende service, prima maaltijden voor een prima prijs en een prettig rustige omgeving. En… gratis parkeren.
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Heerlijk gegeten . Van voorgerecht tot dessert er was niets op aan te merken.
Zeker voor herhaling vatbaar als we in de buurt zijn
Joop C.D. V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
De sliptong was prima. De saté was matig doordat het goede vlees overladen werd met een matige saus. Waren beiden apart geserveerd dan scoorde de combinatie beter. De ambiance is prima. Goed ruim opgezet. Beperkte wijnkeuze, die niet op de kaart vermeld wordt. Maar de huiswijn was van goede kwaliteit.
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Op een woensdagavond gegeten. Slechts 1 ander tafeltje bezet. Grotere zaak dan je zou verwachten als je voor het pand staat. Langs klassieke, gezellige bar, bevindt het eetgedeelte zich achterin. We werden netjes bediend, mandje met brood en kruidenboter, lekker biertje van de tap. Uiensoep vooraf was niet erg smaakvol, hoofdgerechten gebakken baars en ossenhaas waren prima. Gekookte boontjes bij de vis waren puur en voor mij lekker; anderen zouden wellicht enige bewerking gewenst hebben. Lekkere Belgische frieten in puntzak. Lekkere espresso ter afronding. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
djve .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Uitstekend gegeten. Prima calemaris vooraf. Kalsrib-eye is een echte aanrader. Precies goed en uitstekend van smaak. Gezellige bediening en uitstekende prijs / kwaliteit verhouding.
aljmvr .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2013
De Baas is een ruim opgezet eetcafé met meerdere tapbiertjes en goede wijnen tegen een redelijke prijs. Met drie tennismaten hier gedronken en gegeten. Over de voorgerechten niets dan lof, eenvoudig gepresenteerd maar lekker. Ook het hoofdgerecht kon onze goedkeuring wegdragen. Ik had een entrecote, uitstekend gebraden en begeleid door beetgare snijbonen. Mijn tafelgenoten waren ook tevreden, zij het dat het groentegarnituur bij de overigens prima slibtongetjes een niet al te gelukkige keuze van de kok was. De frieten die we bij het hoofdgerecht kregen, waren heerlijk. Nu eens niet van die slappe dingen maar goed doorbakken.
Ondanks het feit dat de eigenaresse er die avond (voor het eerst open op dinsdagavond) er alleen voorstond, werden we vlot bediend.
De Baas is een gelegenheid die de kwalificatie 'eetcafé' is ontstegen en zich een volwaardig restaurant mag noemen.
Victor H.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Prima eetcafe voor een goede maaltijd.
De kikkerbilletjes in een heerlijke roomsaus is een aanrader.
Simone doet erg haar best om het gezellig te maken.
jaap023 .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2013
Hoewel mijn verwachtingen m.b.t. het eten in een eetcafe niet hoog zijn, vond ik het eten hier tegenvallen. Mijn lamshaasjes waren wel OK, bij de anderen was de kipsate een beetje met 'eng vlees', spare ribs smaakten naar pannenkoek (?) en de zalm was net aangebakken, zoals je dat bij een tonijn steak doet, dus rauw van binnen en bovendien vol graten. Wel fijne en vriendelijke bediening, maar de 'Amsterdamse kroeg'-sfeer, zoals in andere reviews benoemt, was voor ons wel heel bepalend: we zaten naast een groep van een stuk of 10, laat ik zeggen: niet al te fijn besnaarde bartypes van rond de 60, die zoveel lawaai maakten, dat we i.c.m. de (achterin de zaak) beroerde akoestiek elkaar gewoon niet konden verstaan. Er is ook een groot rokershok waar dit gezelschap in en uit liep en dat ruik je toch. We hebben daarom alleen een hoofdgerechtje besteld en daarna weer vlug ervandoor...
Victor H.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Heerlijk gegeten, leuke spontane bediening.
Kortom een heel gezellig avondje. Alleen het rookhok blijft een beetje een zielig gezicht.