Brasserie de Altena

Zaterdag en Zondag 10:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie de Altena

J51 .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
deze keer gebruikt gemaakt van een aanbieding, heerlijk in deze locatie met een prachtig uitzicht. de aanbieding stond omschreven als kleine gerechtjes, maar voor mij waren ze ruim voldoende (al zal een flinke eter er niet genoeg aan hebben, maar er is genoeg bij te bestellen) het vriendelijke vrolijke personeel was prima. maar we kwamen voor het diner, waar we van hebben genoten, alles lekker vers en op de juiste temperatuur, maar voor dat heerlijke kaasplankje ga ik snel weer terug oohhjaaa en de nacho's niet te vergeten, kortom tot snel voor ons.
Conny W.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Was een fijne ervaring om hier te eten,mooie kleine gerechtjes die stuk voor stuk heerlijk smaakten, we stonden hier op de camping dus het was een perfecte afsluiting van onze vakantie.
Manon W.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
concept bevalt ons wel (kleinere gerechtjes, naar keuze aan te vullen, aantal 'ronden' vrij, voor mij (met niet al te grote trek) zijn 2 ronden voldoende).
eten is culinair misschien niet super, maar wij vinden het heerlijk.
Enig minpuntje: zoals zoveel nederlandse restaurants is er nauwelijks een nagerecht te vinden zonder ijs.
Buiten op het terras vinden wij het super, binnen kan de akoestiek beter waardoor ik moe wordt van het vele stemgeluid.
Gerrit N.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Brasserie Altna heeft prima concept. Geen normale gerechten maar kleine gerechtjes voor € 6,50. Twee of drie gerechtjes zijn te vergelijken met een hoofdgerecht. Wij hadden elk 3 gerechtjes en een nagerecht. Zaten daarna lekker vol. Karaf kraanwater wordt niet in rekening gebracht. E
Met het mooie weer op terras gezeten met uitzicht op de Waal. Er wordt wel gerookt op het terras, waardoor je met een windje in de rook kunt komen te zitten.
Michel K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten met een kortingsacties van Social Deal. 4 gangen menu met ruime keuze en zeker voor ieder wat wils. De lokatie is met uitzicht op de Waal en zelfs op de Waalbrug. De bediening is supervriendelijk. Wij gaan hier zeker terugkomen.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Heerlijk gegeten in dit prachtige restaurant aan de Waal. We hadden asperges met ham als voorgerecht. Prima gekookt en de ham iets aangebraden. Echt lekker. Ook de volgende rond (a 6.50 per gerecht) bestaande uit verschillende vleesgerechten was helemaal goed. We komen hier zeker nog een keer terug.
pimfreij .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Heerlijk en leuk concept! Lekkere gerechtjes voor €6,50. Met twee gerechtjes had ik al voldoende als 'hoofdgerecht'. Lekkere tagliatelle met zalm en vervolgens heerlijke kip, gevuld met kaas en omwikkeld met spek. Als dessert een sublieme citroentiramisu met extreem goede limoncello (nog nooit zo lekker geproefd). Het is te merken dat de chef in goede restaurants heeft gewerkt!
J51 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
allereerst, wat een geweldig uitzicht, genieten, helaas moesten wij wel erg lang genieten, want het personeel (wat erg jong is/was) had geen overzicht en moesten we erg lang wachten. toch maar gaan vragen of we de kaart mochten zien, en ja aandacht...eten was heerlijk, zoveel lekkere gerechtjes dat het wachten werd beloond. we konden niet kiezen, daarom gaan we snel weer terug!
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De dinerkaart van Brasserie De Altena biedt een selectie van 16 kleine gerechtjes voor 6,50, 2 soepen (4,95), diverse bijgerechten (3,50-4,50) en 6 nagerechten voor eveneens 6,50.
Wij hadden gravad lax op een bedje van rode biet en appel met een kruidige zure room; rundercarpaccio met rucola, tomatenpesto, Parmezaanse kaas en pompoenpitten en 2x paté van forel met waterkerssalade en gember-kerriedressing
Omdat we het volgende gerechtje steeds pas konden bestellen wanneer het vorige gebracht dan wel gegeten was, voorzagen we een lange wachttijd tussen de gangen en bestelden daarom 2 salades en 2 porties frites.
Daarna 2x varkenshaas met risotto en gepofte knoflook jus; pikant gemarineerde botervis met gele paprikasaus en tagliatelle en spareribs met meloesuitjes, aardappeltjes en knoflooksaus.
We sloten af met een warme brownie met stracciatella-ijs; linzendeeg gevuld met banketbakkersroom, fruit en aardbeiensorbet en 2x het Hollands kaasplankje met vijgenbrood en mangochutney.
De gerechtjes waren alle lekker (de botervis was wat aan de droge kant), en met name de nagerechten en kaasplankjes waren naar verhouding erg lekker en ruim geproportioneerd.
Volgens de dame die ons aanvankelijk bediende kwam de "hoeveelheid" van 3 gerechtjes overeen met één "normaal hoofdgerecht. Dat klopt wel wat de hoeveelheid betreft, maar 3 gerechtjes met frites en salade komt op 27,50, dat is toch wel iets duurder dan bij vergelijkbare restaurants/kwaliteit. Ik raad aan ruimte te laten voor een nagerecht: lekker en naar verhouding zeer redelijk geprijsd.
De bediening was wat rommelig en wisselde rond 7 uur. Het was lekker zonnig, het werd druk en iedereen wilde op het terras zitten met uitzicht op de Waal en Nijmegen. Zoals voorzien was de wachttijd tussen de gangen wat lang, zeker met de kleine gerechtjes, en het gevaar bestaat dat de drankrekening ongemerkt gevaarlijk oploopt.
Eline W.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op een zaterdag hier wezen eten voor mijn verjaardag. Uiteindelijk zat de tent helemaal vol! En dat is te begrijpen, want het eten is echt heerlijk! Het restaurant heeft een geweldig concept waardoor je meerdere gerechten van de kaart kunt kiezen. Ik heb 4 gerechten in totaal op en zat daarna goed vol. Het bladerdeeg met spinazie is echt heerlijk, hiervoor kom ik zeker terug. Met mijn dessert kreeg ik er een vuurwerkje bij. Dit deed het restaurant uit zichzelf zonder dat wij erom vroegen. Hierdoor voelde ik me extra jarig en ik vond het hartstikke attent. Al met al alleen maar positief. Ik kom zeker terug! Daarnaast zit de brasserie op een mooie locatie met een mooi uitzicht, wij hebben kunnen genieten van de kleuren van de zonsondergang over de waal.
Wel nog een klein puntje van aandacht: wij hadden het idee dat de bediening de drukte net niet aankon waardoor soms iets werd vergeten. Maar geen reden om hier niet naartoe te gaan, wij hebben het naar onze zin gehad :)
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij de Altena. We waren met 6 personen en hadden een mooi uitzicht over de Waal. We kregen een 4 gangen menu. Het eten was uitstekend. Alleen bij de derde gang vond ik de roodbaars erg weinig dat was jammer want hij was heerlijk. De bediening was top. Lekker vlot en zeer klantvriendelijk.
Een echte aanrader.
Marjolein M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Inmiddels al meerdere keren hier gegeten. Erg leuk dat ze om de paar maanden een nieuwe kaart hebben. Zo blijft het leuk om hier te eten.
Waar de vorige keer de bediening de drukte nog niet aankon, was daar nu niks meer van te zien. Het zat helemaal vol eerste kerstdag, maar toch werden we prima geholpen. En het eten smaakte weer erg lekker.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Lekker gegeten op eerste kerstdag. Genoeg en lekker dat alles voor een goede prijs. Daarnaast werd er serieus omgegaan met onze opmerking/klacht en kwam er snel een goede oplossing. Ga zo door.Wij komen zeker nog eens terug.

Johan uit Bemmel
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zeer prima prijs-kwaliteit verhouding. Lekker eten, prima wijnen en een prachtig uitzicht. De bediening was in het begin van de avond erg traag maar nadat we hen daar vriendelijk op wezen, was direct verbetering merkbaar! Daarom wél een 8 voor de service.
Heel betaalbaar en ook een héél mooi terras.
Voor herhaling vatbaar.
Marjolein M.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Mooie locatie, je kan er heerlijk buiten zitten op een mooi terras. Het eten smaakte allemaal erg goed. Vooral het tartaartje en de quiche. Soms wel een beetje koud naar mijn idee.
Toen het wat drukker werd, konden we wat minder snel bestellen. Maar dat vonden we niet erg, kon het eten eerst mooi zakken.