Brasserie De Alphense Burgemeester

Meer informatie over restaurant Brasserie De Alphense Burgemeester

- High Tea 14:00 - 18:00

Jan K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Mijn 50-ste verjaardag is als verrassing gevierd in de borrelbar bij Brasserie de Alphense Burgemeester. Met 65 vrienden en familieleden heb ik een geweldige verjaardag gevierd. De sfeer was heel goed, mooi ingericht met tapijt wat knus en huiselijk aandoet. De aanwezigen die slecht ter been waren konden prima zitten in lederen stoelen aan een knusse salontafel. De hapjes waren voortreffelijk en de bediening vriendelijk en alert.
Niets tekort gekomen, maar heerlijk genoten.
Brit62 .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Met drie personen een lunch genuttigd bij deze brasserie. Lunch van de dag was de bol van de burgemeester, een lekkere hamburger met bacon, uien etc plus een klein portie (lekkere) patat, twee boterhammen met Waardse kroketten en een croque monsieur. 1 biertje en 2 frisdrank er bij. Allemaal zeer goed van smaak, goed verzorgd en een vriendelijke ober. Het interieur is echt van deze tijd, smaakvol en netjes. Toen ik even naar de toilet beneden ging zag in ook een zaal die leek op een Engelse societeit, leren fauteuils etc. zag er mooi uit. Kortom, ons eerste bezoek in Alphen was goed, zeker een plek om naar terug te gaan. Eindrekening 33 euro incl. fooi.
Tip: zet de volgende keer bij dit warme weer een leuke fles met koud water neer met wat kleine picardieglaasjes. Mensen nemen huis nog wel wat er bij om te drinken, maar het is met warm weer zo een leuke geste.
Hot5 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Lopend door een verrassend mooi interieur leidde de doorgebroken zon ons naar een lommerrijke tuin aan het water waar het uitstekend toeven is. De snelle en correcte bediening bracht ons de zeer vriendelijke geprijsde lunchkaart waarvan de Bol van de Burgemeester. Nooit aten wij een betere huisgemaakte hamburger, uitstekend bereid, zeer smakelijk vlees, super verse groenten en uitstekend gebakken witte bol. Een absolute aanrader waarvoor de chef persoonlijk hebben gecomplimenteerd. Uiteraard komen we snel terug.
Ans V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Voor de 1e keer eten bij de Burgemeester. Vlotte en zeer aardige bediening. Goede wijn, binnen 5 minuten de wijn en de kaart. Binnen half uurtje het voorgerecht : aspergesoep met zalmsnippers, heerlijk en goed warm!
Ook het Hoofdgerecht kwam vlot : de Gamba's en de Ossehaasspies, vlees mals, Gamba's lekker.
Erbij verse frites met mayo en verse groeten! Ook een kleine salade.
Nagerecht koffie compleet: goede cappuccino met zelfgemaakte lekkernijen.
Ook het trio van crème brulee (3 soorten) was erg lekker.
Fijne sfeer in dit restaurant en vooral goed en vers eten.
De aardige bediening maakt het af. Zeker een aanrader!
Bij goed weer kun je ook plaatsnemen op het terras aan de Oude Rijn.
wout K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Deze keer De alphense burgemeester eens voor een lunch geprobeerd. Een Hamburger, die goed smaakte, frites leken zelfgemaakt. Bediening was niet erg enthousiast, bij binnenkomst werd ons geen plaats aangewezen, terwijl het meisje achter de bar een privé gesprek voerde. Decor leuk.
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Vandaag voor het eerst hier gelunched met een vriendin. Leuke sfeer! Bediening was 'simpel', niet erg spontaan of goed. Eten was heerlijk enkel zat er wel erg weinig vlees/garnalen in mijn salade. Leuke locatie.
Chrisz62 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Tijdje geleden gegeten bij de burgermeester. Ik had de waardse ossenhaasspies met pepersaus. Vlees was erg goed bereid en lekker mals, smaak was ook uitstekend. Hapje geproefd van de gamba's in knoflook, waren ook erg lekker! Daarna had ik de huisgemaakte brownie met amarene kersen en yoghurtijs, lekkere afsluiter. Wij komen zeker vaker terug!
Evert N.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Gisteren voor het eerst geluncht bij de burgermeester . Heb heerlijk gegeten en de bediening was top . Alles ging vlot en snel. Hier kom ik zkr terug om te luchen
Pauline_ .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Gisteren zeer geslaagde high tea gehad bij de Alphense Burgemeester. Met een aantal zwangere dames en nog een paar bijzondere dieetwensen waren we geen makkelijke groep. Maar bij het reserveren bleek dit geen enkel probleem en ze hebben ontzettend hun best gedaan om voor iedereen allerlei lekkere zoete en hartige hapjes op tafel te zetten. Ook zelf versieringen ophangen (het was een babyshower) was geen probleem. Dat was zelfs hun idee. Kortom: een 10 voor de geweldige service!
Jan Willem D.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Vriendelijke ontvangst door bediening. Er is altijd een keuze om in het restaurant, de borrelbar of bij lekker weer buiten te eten. Alles kan en alles mag. Vandaag tussen de middag van de dinerkaart gegeten, iets waarover bij andere restaurants altijd moeilijk wordt gedaan. De Burgemeester kenmerkt zich door vast en gekwalificeerd personeel, een constante kwaliteit, een seizoenkaart en prima betaalbare wijnen. Eigenaren zijn continue op zoek naar verbeteringen en manieren om het de klant meer naar de zin te maken. Kom hier graag terug.
Rudian .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Aangenaam verrast door de goede prijs/kwaliteitverhouding en vriendelijke bediening. De menukaart is uitgebreid en voor ieder wat wils, en de prijzen corresponderen goed. Er is zelfs een budgetkaart en de lunchkaart ziet er ook lekker uit. Ook de wijnkaart mag er zijn, toen wij twijfelden tussen een fles rosé of witte wijn, mochten wij vooraf proeven! We hebben heerlijk gegeten en gedronken in een superleuke sfeer/locatie, en we gaan zeker het terras bij mooi weer proberen. Kortom een aanrader!
Abi G.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Vrijdag hier gelunched. Achter het restaurant is een ruim terras , gelegen aan de Oude Rijn. Met de boten (zowel plezier als beroepsvaart) die voorbij komen is er een mooi uitzicht.

Mijn tafelgenoot koos voor een club sandwich met zalm, ik had een surf 'n' turf salada (gamba's en ossenhaaspuntjes). Beide gerechten waren smakelijk en ruim bemeten. Enig nadeel was dat de salade kwam met twee minimale sneetjes brood - dat had iets meer gemogen.

Het was niet de eerste keer dat we hier gegeten hebben, en we zullen zeker nog wel eens terug keren.
Ewout S.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Opvallend in zijn klasse, een uitblinker in kwaliteit! Steekt met kop en schouders boven de rest uit. Mooie gerechten, sterke receptuur en kakelverse producten. Dat proef je, in alles. De entourage is sfeervol en warm en de decoratie altijd passend en vernieuwend. Gastheren en gastvrouwen zijn vriendelijk, zorgvuldig en alert op een leeg glas of een vraag. Wij komen er bijzonder graag en steeds vaker. Behalve de lunch en het diner was ook de high-tea uitmuntend. Binnenkort maar eens het huisgemaakte gebak en de lounge proberen...
Guusenmarja .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Samen met een dochter geluncht bij de Alphense Burgemeester. Als lunch hadden wij beiden een schnitzel met verse friet en salade.De schnitzel was redelijk van formaat, de hoeveelheid friet was zeker voor de lunch voldoende. De salade op het bord was heel divers en vers! Zeker gezien de kleine prijs een prima keuze. De bediening was netjes en vlot. Het thema de burgemeester komt veelvuldig voor in het decor. Leuk detail is dat de rekening in een hoge hoed wordt gepresenteerd.
Een minpuntje is dat het toilet boven is en dat de trap maar aan een kant een leuning heeft en aan de andere kant open is. Kwam er later achter dat het invalidetoilet op de begane grond wel redelijk bereikbaar is. Komen binnenkort terug om eens te dineren.
Rik F.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wij gaan vaak uiteten, maar dit was een ervaring apart in de zeeeer goede zin! Het decor, het concept, het eten, de bediening, kortom alles was apart en zeer goed!! Na het heerlijke eten, gezellig uitbuiken in de borrelbar waar je terug in de tijd gaat...

Bedankt voor de heerlijke avond!!
Loes J.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Gezellig gegeten met mijn jeugdvrienden. kort samen te vatten wat betreft het bestelde eten.
Goed gebakken tournedos, goede friet en dito groenten.
Zelf een toetje met ijs samengesteld en ook dit was naar wens.
Verder eigenlijk niet veel spannends over te melden.
ROenAn .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2015
We hebben weer heerlijk gegeten! Lekker relaxt. Vriendelijk personeel en de bediening helemaal prima. De salade surf 'n' turf vind ik persoonlijk echt een toppertje ;)! We hopen snel weer terug te komen!
Martin N.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Opnieuw weer een super avond gehad bij de Burgemeester. Erg attent dat je tafel gereserveerd staat met je naam erop. Het eten was erg goed en de bediening zeer vriendelijk en attent. De inrichting is erg warm en gezellig. Na afloop hebben we gezellig kunnen "natafelen" in de borrelbar en dit alles voor een zeer redelijk tarief. Zeker ook een locatie om gezellig te lunchen.Hier komen wij zeker vaker!!
StefanieV .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Gisteren met de hele familie ter ere van de 50-jarig huwelijk van onze ouders heerlijk gegeten bij Brasserie de Alphense Burgemeester! We zijn geweldig ontvangen door het personeel, met veel precisie en liefde hebben ze al onze wensen vertaald naar een perfecte avond waarbij de hele familie, van jong tot oud, zich geweldig vermaakt heeft. Alles was tot in de puntjes geregeld. Een gezellige en ontspannen sfeer in de Engelse bibliotheek (bar), uitmuntend eten in het restaurant en bijzonder vriendelijk en gastvrij personeel. Absoluut een aanrader!
Korteraar ..
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2014
prima club, een goede lunch (club-sandwich) en een best biertje. erg gezellig en groot terras aan het water, waarbij dan wel het gevaar is dat de bediening je niet altijd ziet als je ze nodig hebt. maar geduld is een schone zaak.