Brasserie (Conservatorium Hotel)

Van Baerlestraat 27 1071 AN Amsterdam Nederland Kaart
31-205700000

Meer informatie over restaurant Brasserie (Conservatorium Hotel)

• : Valet parking

Goede bediening
Gezellig ingericht
MenV .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
We waren hier geweest op zaterdag 11 maart 2017 rond 12:00u voor lunch. Het conservatorium hotel is een heel chique hotel. Dat merk je al vanaf het moment dat je het terrein oploopt. De hele ambiance, van de hal tot aan de toiletten, was erg chique.

De brasserie zat direct naast de hal. We waren eerst bang dat het erg rumoerig zal zijn in de brasserie. Maar gelukkig viel dat erg mee. Het personeel was vriendelijk en was in overvloed aanwezig. Maar ondanks dat laatste, het voelde niet echt aan dat alles heel gladjes verliep. Vooral het personeel dat de drankjes kwam brengen, kwam gehaast en stressvol over.

Ik had een broodje belegd met kreeft genomen en mijn vrouw had een club sandwich genomen. We hadden een paar drankjes ieder genomen. Wat ik wil opmerken aan de drankjes, is dat de latte macchiato en de dubbele espresso lauw warm waren. Dat is een puntje van kritiek over de drankjes.

De kwaliteit en de smaak van het eten was goed. Vers en lekker op smaak gebracht. Alleen de hoeveelheid van de gerechten, dat was bizar weinig. We gaan geregeld naar de wat exclusievere restaurants, maar dit was echt heel weinig wat je hier krijgt. Na de lunch ging ik nog met een "hongerig" gevoel het hotel verlaten. Dat had niet gehoeven. Het publiek dat hier komt, zal zich niet afschrikken van de prijzen. Desnoods verhogen ze de prijzen met nog eens 25%, maar maak de porties wat groter. Dat zal mijn advies zijn.
JBB .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
De prijs kwaliteit verhouding is zoek. Er loopt ook wel erg veel personeel rond. Voor een relatief kortdurend verblijf (glas wijn vooraf, hoofdgerecht, en koffie) meldden zich in volgorde 6 of 7 personeelsleden gedurende dit verblijf, wellicht één van de oorzaken; overigens correct gedrag. Bijzondere sfeer in het zeer hoge restaurant met verschillende hoogtes van tafeltjes en stoelen (speels).
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
unieke locatie met fantastische serviceverlening. De menukaart geeft tal van verrassende gerechten maar wel tegen een hoge prijs.. Als je wat te veren hebt is dit de place to be!
Michiel O.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Mooie ambiance, heerlijke lunch en mooie wijnkaart. Aandachtspunt is de verhouding tussen ervaren en minder ervaren bediening in dit prijssegment.
Oscar P.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Prima locatie voor lunch. De fauteuils aan de (te) kleine tafeltjes zitten wel comfortabel maar door de diepe zit is het nogal ongemakkelijk om goed aan tafel aan te schuiven. Het maakt lunchen wat moeizaam. Dan maar liever de gewone (houten) stoeltjes. De tafeltjes zitten wel heel dicht op elkaar.
anna K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
De tafeltjes staan iets te dicht bij elkaar.
Johannes Nicolaas D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
De brasserie was al bij mij & m'n vrouw bekend van eerder bezoek, tot tevredenheid; vandaar dat ik met
familie er graag terug kwam; weer tot tevredenheid! Tot 'n volgende keer, zou ik zeggen.-
Sacha V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Was gezellig en lekker gegeten. Zeker weer een keer heen.
Suzanne P.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Heerlijk !
Dennis P.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
De ervaringen bij Taiko waren zeer goed. Best prijzig maar sublieme service, fantastische gerechten. Dan maar eens naar de Brasserie. Een prachtige zaal, strak ingericht. Ik denk dat de bediening van goede wil is maar een beetje onervaren. Dat wordt ook direct bevestigd. Ik moet zeggen dat ik het eten niet echt bijzonder vond maar wel krankzinnig duur. Voor een tong (beetje aangebrand, klein (het leek eerder een slibtong) en door het niet al te ervaren personeel van de graat geschrapt) betaalden we € 52, per stuk. Serieus! Op de markt betaal je net iets onder de € 15 per 500 gram.... dat is natuurlijk een ander verhaal maar dan heb je wel een betere tong. Een vingerhoedje port voor € 10? Nee, dit was geen beste ervaring. Tenslotte nog een tip voor de sommelier...als je rookt, rook dan aan het einde van de avond een peuk maar niet tijdens je werk of voordat je begint. Als mij wordt uitgelegd wat een verfijnde wijn je schenkt en ik ruik een asbak....nee, dat werkt niet.
Ursula S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het duurt erg lang voordat je je bestelling qua drank kunt opgeven. Daarnaast zijn de prijzen ongelofelijk hoog en totaal over the top. Een tournedos van 56 euro is echt te gek, ondanks dar hij fantastisch smaakte. Leuk om dit restaurant een keer gezien te hebben maar daar blijft het bij.
Jet V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Het was weer een leuke ervaring! Kom graag terug! Het maakte ons dagje Amsterdam helemaal af! Ook de keuze van kaart en buffet was erg fijn!
Renée V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Klaarblijkelijk is de lunchkaart net veranderd. Ik vond de Akasha salade echt niet lekker. Heel veel quinoa, en wat andere ingredienten, op een bergje met een heel klein beetje kip. Smakeloos en geen aanrader. Jammer om zo slecht te eten in deze mooie omgeving.
lucia M.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heel goed een !!!
Eveline L.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
vanwege een (kerst)borrel in de lobby, was de ontvangst niet passend bij de kwaliteit van hotel/restaurant: we moesten ons door een mensenmassa heel worstelen. Vervolgens was het erg rumoerig en konden we 'meegenieten' van de speeches van deze borrel. Tenslotte trad er een operazangeres op (op zich best mooi) maar voor een restaurant-omgeving te hard en overheersend. Heel jammer.
Jan O.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Als voorafje blijft het ijsbuffet een topper. Daarna nog iets kleins... De risotto is dan al vrij machtig. De hele sfeer is prima: je bent echt uit!
Arjen T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Uitstekend restaurant, prima bediening, mooie inrichting. Het eten was erg goed, de gerechten origineel. Alleen had bij het hoofdgercht de tagliatelle iets meer al dente kunnen zijn. De wijnen waren erg lekker en passend. Heel goede gelegenheid om te eten voorafgaand aan een concert.
Veronica K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het is een heerlijk gebouw met fantastische sfeer Maar we werden met 5 aan een tafel voor 4 gepropt Terwijl er nog veel lege tafels waren Verder was de tafel voor 4 gedekt en had de 5de persoon eerst geen servies Terwijl de andere 4 al te drinken hadden Gaf geen welkom gevoel Verder moesten we zelf de weg zoeken met 2 mensen die slecht ter been waren
Het eten was wel weer prima.
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
de kwaliteit van de gerechten was goed tot zeer goed, zowel kwa smaak als kwa omvang. Jammer is dat bij twee verschillende hoofdgerechten dezelfde groentes lagen. Dat verwacht ik niet bij een restaurant van deze kwaliteit en prijsklasse.