Brasserie Cathrien

Haven 35 1131 EP Volendam Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Cathrien

Voor wie niet uitgekeken raakt op de Volendamse Haven is Brasserie Cathrien de aangewezen plek om te genieten van een heerlijke lunch of een uitgebreid diner. Van zalm met wasabi of ceviche van langoustine tot Cathriens Vischotel vol paling, haring, mosselen en garnalen. Voor een echte Volendamse ervaring.

Meer informatie over restaurant Brasserie Cathrien

Dagelijks 12.00 - 00.00 uur

• Engels gesproken , Terras
6,8
7,1
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Wat een verschrikking om te eten! De bediening komt ongeïnteresseerd over, er staat werkelijk niets bijzonders op de kaart. En als een keuken een biefstuk well done meegeeft, terwijl er rare gevraagd is dan heb je er helemaal niets van begrepen. Het enige positieve was dat de biefstuk werd vervangen voor een ander exemplaar, zonder dat er moeilijk gedaan werd.
Waarschijnlijk goed genoeg voor de toeristen, maar zeker niet voor ons.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Onverwacht zijn we hier gaan eten. Niets anders dan lof over dit restaurant en het personeel emmer name de kok. We hebben heerlijke asperges gegeten, met ham en zalm. Vooral de 'boteraardappelen' waren niet te versmaden!!!
MaartenWe .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Na erg vriendelijk te zijn ontvangen plaats genomen op t balkon met zicht op de haven.

We wilden de trio visschotel zonder graat. Er werd prima meegedacht over welke vis vervangen zou worden. Na het bestellen kwam ons eten redelijk snel door.
Zoals vermeldt de trio vis schotel met witte wijn saus, haricots verts met witlof, gebakken aardappeltjes met een lente ui , salade en patatjes bestrooid met wat paprika poeder.

Vis smaakte erg goed! Gecombineerd met de witte wijn saus zeker een aanrader. De patatjes en aardappeljes waren goed krokant. Aardappeltjes echter klein beetje te lang gebakken.
Al met al smaakte het prima!

Als nagerecht een Lemon cheescake met mojito ijs en 2 cappuccino besteld. Bij de bestelling 2 lepeltjes gevraagd. De opzet van de bestelling van het dessert was dat het in 1 keer zou komen en dat de cheesecake gedeeld zou worden. Helaas werd dit niet begrepen want de cappuccino kwam al vrij snel en enige tijd later de cheesecake met maar 1 lepeltje. Helaas was de cappuccino al behoorlijk afgekoeld waardoor het een nagenoeg "koud" dessert was. Jammer.

De bediening is op zich prima. Erg vriendelijke dame die ons hielp. Echter, er was een grote groep mensen die een verjaardag vierden. Hierdoor zat het restaurant iets meer dan half vol.

Aangezien deze groep gereserveerd had, had het restaurant hier op in moeten spelen door òf meer personeel in te huren òf het personeel beter / anders instrueren zodat de andere gasten namelijk niet "vergeten" worden.
Ik heb namelijk een paar keer de aandacht van de bediening gevraagd wat mislukte. Daarna ben ik naar de bediening gelopen en heb om de rekening gevraagd.
Hier valt voor het restaurant nog wat winst te behalen.

Concluderend is het een leuk restaurant waar je voor een normale prijs prima kan eten!
Anne B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Ik heb afgelopen weekend gegeten in Brasserie Cathrien in Volendam. Het restaurant ligt op een prachtige locatie in Volendam met uitzicht over de beroemde haven en dijk. Het terras zit net van de weg en het lijkt mij heerlijk om daar in de zomer te genieten van een drankje en andere versnaperingen.

Het personeel ontving ons vriendelijk en uit de kaart stonden een hoop lekkere gerechten. Samen met mijn vriend hebben wij het driegangen menu besteld die maandelijks veranderd. Het eten was heel lekker, wel wat veel maar dat was voor ons geen probleem. De prijs van het menu was ook prima voor hetgeen dat je kreeg. Het decor is wel wat ouderwets, maar de sfeer is prima. Het personeel heeft ons de hele avond goed geholpen.
Staceyy .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vorige week heb ik met mijn vriend gegeten bij Brasserie Cathrien. Toen we binnenkwamen werden we hartelijk ontvangen door de super behulpzame bediening, aan het raam heb je een prachtig uitzicht op de haven vooral voor in de zomer hebben ze een prachtig terras. Mijn vriend en ik hadden als voorgerecht de vissoep en als hoofdgerecht de tournedos allebei waren we zeer tevreden over het heerlijke eten. Brasserie Cathrien is zeker een aanrader voor iedereen daarom kom ik hier zeker nog een keer terug.
Leny S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
We hadden allebei de plateservice
T had de kipsate. Lekker. Ik had de kip tortilla. Die was minder weinig kip. 3 sausjes waarvan de Guacemole echt niet lekker was. De frites smaakten niet naar gewone frites: misschien een of ander kruidenmengsel er op? Kortom: viel tegen. Aardige bediening. Wij vonden de inrichting heel mooi en gezellig, niet standaard. Houwen zo.
Nathalie_Z .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Afgelopen avond bij brasserie Cathrien gegeten. Een leuk restaurant met een mooi uitzicht op de haven! Dit maakt het erg sfeervol. Het interrieur oogt alleen wat oubollig, maar je zit wel gezellig.

We werden snel geholpen door de bediening en de drankjes werden, ondanks dat het redelijk druk was, snel gebracht. Verder was de bediening uitermate vriendelijk en erg behulpzaam.
Ik had een specialiteit, namelijk de visschotel. Dit is een echte aanrader! Ik kreeg allemaal verschillende vissoorten, erg lekker. Mijn vriendin had de tournedos besteld en die was uiteraard ook erg lekker. Als toetje hadden we een cheesecake en een apfelstrudel. Deze waren beide ook een echte aanrader! Het eten was wel wat prijzig, maar gezien de kwaliteit was dit wel te doen.

Ik ga hier zeker nog een keer terug komen.
Joyce M.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen zaterdag dagje Volendam geweest en een hapje gegeten bij Cathrien. Prachtig uitzicht en ik denk dat je in de zomer dan ook heel lekker op het terras kunt zitten. Het interieur is wat oubollig maar er hangt wel een gezellige sfeer. Snel geholpen door vriendelijke bediening. Ikzelf had kibbeling besteld, deze was erg lekker. Mijn man had de salade met kip en gevraagd of de dressing apart kon. Dit was geen probleem. Beide gerechten niets op aan te merken. Ik kom zeker nog een keer terug in de zomer!
In G.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Mooie locatie maar oubollig interieur. Prima wijn maar niks bijzonders. Bitterballen waren helaas heel slap. Jonge bediening die iets beter mag opletten.
Kimberleey_x .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Wat een geweldig restaurant. Geweldige locatie, prachtig uitzicht over de haven en een heerlijk terras om in de zomer een wijntje te drinken en een hapje te eten. Zelf ben ik er al meerdere keren geweest, in de zomer lekker borrelen tot in de late uurtjes op het terras en in de winter genieten van de heerlijke warme sfeer binnen. Het interieur is wat oubollig. De bediening doet er alles aan om het je naar de zin te maken. Een paar weken geleden was ik er weer samen met mijn vriend. Vooraf een carpaccio, vervolgd door een heerlijke visschotel van verse Volendamse vis. Kortom, ik kom er zeker nog een keer terug!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Een keer in Volendam maar eten bij een mooie/leuke lokatie. Eten was redelijk maar onder de maat, patat was gebakken in het zelfde vet als de vis. Na dit gemeld te hebben bleef de reactie echter uit, voor ons geen tweede maal en echt niet voor herhaling .
Berry P.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Op een drukke zonnige dag met z'n vieren neergestreken om een wijntje te drinken en misschien nog wat erbij.
Net nadat de wijn ( vlot) was geserveerd daalde er een wesp in het glas witte wijn. We kregen deze er niet uit dus vroegen om een nieuw in verband met de zwemmende wesp.
Het glas was nog vol en werd omgeruild voor een nieuw glas wijn.
Het was erg jammer om na het afrekenen te zien dat er 2 glazen wijn in rekening werden gebracht.
Zelf zou ik dat niet in rekening brengen, waar is de service?
Wouter K.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Hoewel leuk gelegen aan de haven viel het eten tegen. Eerder een normale ervaring gehad (snel, kwalitatief prima) maar vandaag ruim anderhalf uur moeten wachten op onze gerechten. Na het voorgerecht werd ons gevraagd of wij al een desert wilde (?). Toen na enkele malen vragen als inleiding op het hoofdgerecht een schaaltje salade op tafel werd gezet volgde met tussenpozen de gerechten voor ons gezelschap. Twee van de zes volwassenen hadden zeker geen lekker gerecht, een gerecht is teruggestuurd, de tortilla had waarschijnlijk enige tijd onder een lamp gestaan en leek van karton. De vervangende tortilla was wel ok. Hoewel er overduidelijk een flink aantal missers werd gemaakt, hoorden wij geen woord daarover.

Hier komen wij voorlopig dus niet meer.
Bas2515LC .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
In het heerlijke winterzonnetje genoten van een romige tomatensoep met pestoroom. Vervolgens even naar ons hotel gegaan om de hoek. Daarna weer terug gekomen om na te genieten met een prima kop koffie. Enig nadeel was dat toen ik aan de serveerster vroeg welke stad we zagen vanaf het terras, ze zei dat het Amsterdam was, terwijl na leter bleek het Almere is ;-). Heerlijk terras!
Jasper D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Vandaag een lunch gedaan bij Brasserie Cathrien in Volendam.
Leuk gesitueerd op de hoek van de dijk met uitzicht op de haven.
Een vriendelijke juffrouw van de bediening bracht ons een lekkere face-to-face witte wijn waarna we de lunch voorgezet kregen. Ik had gekozen voor de kibbeling van kabeljauw, en daar kreeg ik al snel spijt van. 6 stukjes niet krokant gebakken niet warme, vis samen met semi-koude oma frieten met een blaadje sla (zonder dressing) een half tomaatje en wat groenvoer. Mijn tafelgenote moest het doen met een salade van zalm eveneens op een bergje onbewerkte sla met 1 stukje zalm, 2 stukjes paling , een plakje haring en heel veel uitjes, ook niet het winnende bord van vandaag. Al met een al niet lekker, geen aandacht voor opmaak, niet warm, en te duur voor wat je krijgt.
Jammer! Hier komen we even niet meer.
Atty V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2013
Helaas van te voren geen recensies gelezen, anders waren we hier niet naar toe gegaan. Het eten was beneden de maat. De vistrio bestond uit 3 kleine stukjes vis, en dat voor 21 euro: schandalig. Verder zeer weinig groente: 6 sperciebonen en 2 kleine stukjes witlof. De frieten en gebakken aardappelen waren oke. De vegetarische lasagne was fantasieloos en bevatte weinig groente. Hier komen we nooit terug.
Giacomo I.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
Vandaag geluncht in deze brasserie. Grote ruimte,leuk uitzicht op de haven en de dijk. 2 personen hebben een broodje gegeten ( club sandwich en een stokbroodje carpaccio) Die waren goed. 2 personen hebben kibbeling gegeten en die was ver onder de maat.Als ik daar een cijfer voor moest geven was het een 1 ! Smaakloos en vet. Onbegrijpelijk voor een restaurant in een vissersdorp.