Brasserie-Café de Kajuit

6,4
Vleuten1 L.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Kort gezegd:
voorgerecht was redelijk, carpaccio , daar kan niet veel mee misgaan.
De biefstuk was slecht..taai en rare ipv medium. Niet door te komen.Wel van rekening afgehaald.
Lam was doorbakken. Wel vriendelijk personeel.Ons gezelschap(6 personen) was van mening: Eens maar niet weer!
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Biefstuk besteld. Patat was inbegrepen. Patat portie was zeer klein. Nog onvoldoende voor een klein kind. Mijn vrouw had saté met ingelegde groenten besteld. Die kwam met alleen kroepoek erbij, geen rijst oud. Ingelegde groenten bleek een minimale met 6 stukjes zure paprika en 4 schijfjes zure peen. Kostten tezamen 38 Euro. Na onze opmerkingen was de reactie dat men wel meer klachten kreeg, maar er niets aan kunnen doen. Schandalig, niet naar toe gaan.
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Ik geef een 7, maar toch vind ik het geen aanrader. Wij verbleven op het park, en daarom een avondje in dit restaurant.
We maakten gebruik van de plate service (iedere donderdag) en voor mijn dochter een kinderpizza.
De plates waren oke, niet meer en niet minder. Het brood vooraf was lekker,maar er zaten van die rondjes roomboter bij die nog keihard waren.
De kinderpizza bleek bij aankomst vooral een aangebrande pizzakorst te zijn.
Ik snap dat je soms wat verbrande randjes hebt bij een pizza, maar bij een kindergerecht hoort hier wel rekening mee gehouden te worden.
Ik gaf aan dat ik niet tevreden was, en er werd naar mijn idee wat onhandig op gereageerd.
De serveerster stelde niet voor om iets anders te maken bijvoorbeeld.
Later bleek de pizza wel van de rekening te zijn gehaald. Ik vond de rekening alsnog flink, en niet in verhouding tot de kwaliteit.

Laurens_62 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Vrijdagavond onbeperkt spare-ribs stond op de kaart. Dat moet wel goed zijn dachten we. Helaas, dat viel erg tegen. Bij sommige waren de spare-ribs lauwwarm, bij anderen juist gloeiend heet. Je moest flink je best doen om het beetje vlees dat erop zat van het bot te krijgen. Ook was het vrij vet en matig van smaak. De saus was eigenlijk het enige dat nog een beetje smaak gaf aan de spare-ribs.

Onbeperkt werd dus niet meer dan anderhalve ronde, want toen was iedereen er wel klaar mee. Ook de kipsate was matig van smaak en viel tegen.

Natuurlijk hoef je op een vakantiepark geen geweldig restaurant te verwachten, maar dit is uw bezoek niet waard.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
zeer onvriendelijk verzocht om snel te bestellen. Biefstuk op koude borden met koude groenten.
Kindermenu met geitenkaas ipv mozzarella .
Mixit grill was zwar geblakerd.
Ook de schol was koud en klef.
We hebben dit doorgegeven en 5 nieuwe niet lekkere biefstukken gekregen zonder groente.
De rekening werd gebracht met alles meegerekend,
Nadat wij ons beklag hebben gedaan, toch nog ruim 200 euro afgerekend en in ons vakantie huis chips en kaas gegeten .
Lilianne V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Wat kun je verwachten van een restaurant bij een vakantiepark. Onze verwachtingen waren niet hoog gespannen. Gelukkig hadden we vooraf niet de recensies gelezen op Iens. Want het viel reuze mee. Het voorgerecht van zalm met groene boontjes en olijven was erg lekker en fijn veel groenten. De saus apart geserveerd. Daarna het visstoofpotje en dat was heel smakelijk met wederom fijn veel groenten en lekkere puree. Het kaasplankjes was okee. Lekker Texels biertje erbij. De bediening is jong en onervaren maar maakt veel goed met enthousiasme en vriendelijkheid. Helemaal niet slecht voor een vakantiepark. Nu nog iets doen aan de slechte akoustiek (vooral van belang omdat er veel kinderen komen in dergelijke gelegenheden en uiteraard hebben die soms wat hoge en harde stemmen, niets mis mee, maar je kunt met de juiste aankleding de akoustiek verbeteren)
Veerlotje .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Eenmaal aangekomen in het park Landal sluftervallei ... zonder reservering kunnen eten bij de Kajuit.

Een gezellige cafe/brasserie die ook erg gericht is op kinderen door middel van het gratis kinderbuffet. Leuk aangekleed maar niet heel bijzonder.

De kaart zijn een paar blaadjes aan elkaar geniet op een kladbord. Dit kwam heel rommelig en onoverzichtelijk over. De inhoud op de kaart is prima, voldoende keuze en variatie.

Vooraf hebben wij gekozen voor de tomaten soep, bospaddenstoelensoep en een brood plankje.

Deze kregen wij binnen 5 minuten geserveerd. De soep was niet heet maar direct eetbaar. Het brood was vers maar de kruidenboter en roomboter niet smeerbaar. Kortom lekker maar niet speciaal.

Op het hoofdgerecht hebben wij drie kwartier moeten wachten. Wij hadden gekozen voor de biefstuk en broodje hamburger... allebei lekker en goed gebakken. Naast het vlees lag er op de borden wat aardappels en groenten. Verder werd er patat met mayonaise geserveerd.

Het toetje kwam vrij snel en zowel de appelgebak in een potje als de dame blanche vielen tegen. Erg jammer en geen goede afsluiting van dit etentje. Het ijs van de dame blanche had een oppervlakkige smaak, geen verse slagroom en de chocolade saus was koud. Het appelgebak in een potje was ook koud en had een hele dikke deeg bodem.

De service was wel heel goed. We werden goed geholpen en er werd regelmatig gevraagd of wij nog wat wilden drinken.

Prijs/kwaliteit verhouding klopt niet helemaal.
Pim O.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Net aangekomen in het park en spullen uitgepakt in het leuke huisje en door om een lekker hapje te eten. Helaas een waardeloze ervaring. Het eten ongelofelijk slecht. Net of je plastic eet, totaal geen smaak aan. Erg jammer. Geen aanrader
Deborah V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Wij hebben jaren hier gegeten en nooit klachten gehad, vorig jaar hebben wij dit echter niet gedaan. Maar toen we deze vakantie op een avond gingen eten was het niet meer terug te herkennen, echt een hopeloze evevaring.

Het eten was zeer ongezellig opgemaakt. We kregen geen groente bij het hoofdgerecht. Het broodje van de hamburger was keihard. De sla was niet gesneden maar er werd gewoon een heel blad sla op het broodje gegooid wat er ook niet vers meer uitzag. Er zat geeen dressing op. En de kaas was ook niet gesmolten . De kipsaté smaakte meer naar een kippenbout en was veel te sterk gekruid. De snitsel was wel goed. Alleen er was groente wat veel te grof was gesneden en om de bakon was niet gevraagd.

Het personeel valt niet over te praten. Twee wat oudere dames kwamen gelijk drinken vragen terwijl je nog niet eens Plaats had genomen op je stoel. Ook kon je niet lang op de kaart kijken want na 2 minuten kwamen ze gelijk vragen of we al een keuze hadden gemaakt. Wat zeer ongezellig was dat ze de hele tijd op je bord stonden te kijken. Toen wij klaar waren met eten was er geen tijd om na te tafelen omdat het personeel de tafel meteen afruimde. met als klap op de vuurpijl kwamen ze ongevraagd met de desertkaart aangelopen, en die werd al opgeklapt in ons handen gegeduwd. Terwijl wij gewoon de rekening wilde. Daarna duurde het nog erg lang voordat we de rekening kregen. De prijskwaliteit was in verhouding met de kwaliteit van het eten echt niet goed.

Het decor hadden we geen erg in door het slechte personeel.

Dit was zeker onze laaste keer dat we hier gegeten hebben.
Arthur D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Zojuist de nieuwe kaart in De Kajuit, wildmenu, en texelse streekproducten menu met bijpassende wijnen.
Vooraf: gerookte eend met een rilette van eend is een absolute topper, zeker als je stukjes eend met een hapje rilette tegelijk in je mond steekt. De vitello tonato stelt iets teleur, prachtig vlees , maar beetje vlak van smaak.
Hoofd: (Texels?) lam stoofpotje WOW!! Ik ga de kok zoenen, dronken voeren en zijn recept ontfutselen, zelden lekkerder gegeten. Wildzwijn biefstuk was prima, maar waren we niet wild :-) van...
Verder voor kinderen voldoende keuze in kindermenuutjes die netjes geprijsd zijn.

Bediening: zeer vriendelijk, oprecht geïnteresseerd, enkeling nog wat onwennig/ onzeker.
Inrichting is al jaren hetzelfde maar voldoet aan een fijne sfeer, zeker vooraf het drankje rond de openhaard.
Ik heb altijd bepaalde vooringenomen verwachtingen bij een restaurant op een bungalow park. Veel toeristen, altijd klandizie dus waarom zou je voor een culinaire topprestatie gaan?? Nu komen wij al jaren op Texel en eten uit gemak regelmatig een keer op "het park". Jarenlang zeer wisselende kwaliteit wat niet uitnodigde om dezelfde week nogmaals terug te gaan. Maar nu hebben ze mij gegrepen dit was echt ver boven de verwachtingen die ik had. Het lamsstoofje alleen al is reden genoeg om deze week nog een x aan te schuiven of misschien toch ook nog ander gerechtje proeven. Gezien de wisselende kwaliteit in het verleden, zou ik je kunnen aanraden om NU het wild / Texel menu te gaan proeven, je weet nooit hoe het volgende maand weer is.
Een dikke pluim deze x ook voor de bediening.
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
We hebben hier met de hele familie gegeten. Eten was Ok, al zaten er wat mindere zaken tussen. Met name de lamsboullion was een zware tegenvaller, daar zat kraak nog smaak aan, en de kabeljauw was veel te gaar en daardoor gortdroog. De carpaccio was daarentegen heel goed, en ook de desserts waren uitstekend.
De service vond ik echter behoorlijk bedroevend. Een hoop geklungel en gestuntel. En wat we echt irriteert is dat men weigert een karaf water te serveren, ondanks het feit dat we voor eenklein fortuin wijn en andere drank hebben besteld. en zelfs voor een stukje brood bij het voorafle apart moet worden betaald,
Marjan H.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2014
Het is mogelijk om buiten op gezellig terras te eten en tevens de kinderen op het enorme springkussen in de gaten te houden.
Onbeperkt gebakken sliptong gegeten, erg goed gebakken, lekkere frites erbij.
Correcte en zeer vriendelijke service !
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2013
leuk decor. jammer van: slechte bediening, vrouw met vies/vet haar. eten niet gaar: schol leek bevroren in de pan gedaan. erg vies en niet gaar. kruidenboter leek ook bevroren, tot 2 maal toe. saladebar leek niet vers, bruine randen zitten eraan. klacht wordt niet afgehandeld, omdat er geen leiding is. slechte ervaring. nooit meer. we gaan het dorp wel in.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Met een vriendelijke bediening en in pretige eetcafe atmosfeer genoten we een uitbundig menu :vooraf gerookte heilbot ,als hoofdgerecht een stoofpot lamvlees en na een heerlijke vanille bavarois.Uitstekende prijs/kwaliteit ,ook al gezien de flinke porties.
We houden ze erin!