Brasserie Buuren

Hooftstraat 161 2406 GH Alphen aan den Rijn Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Buuren

Creatieve klassiekers

De basis in dit restaurant? Alles is vers, seizoensgebonden en van de beste kwaliteit. Dit resulteert zich in verfijnde klassiekers met een moderne en eigenzinnige touch. Een plek waar je verrast zult worden op culinair gebied, maar ook door de oprechte gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Brasserie Buuren

GH B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
mma.van.der.zijden .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Petra B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Leuke ruimte boven. Eenvoudig, maar gezellig. Eten voortreffelijk. Voor elk wat wils. Wij hadden hert en speenvarken. Kids van 15 en 14 jr vonden het ook heel lekker. Toetjes: Crème brulée en appeltaart verrukkelijk. Drankjes werden snel gebracht. Het wachten op de volgende gang duurde wel een half uur, maar was het wachten waard. Het was druk in het restaurant.
tso .
ED C.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Bram B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Heerlijke eten in gezellige ongedwongen ambiance. Deze keer met AH bonnen, maar kom er zeker nog eens terug!
Romige cantharellensoep en een mooi stukje kabeljauw met een krachtige schaaldierensaus. We hebben genoten!
Irma D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben een zeer goed 3- menu gehad. De amuse zag er mooi uit en was ook smaakvol. Complimenten aan de kok. Vriendelijke gastheer en bediening.
Jullie hebben ons een gezellige verjaardag gegeven.
Tot een volgende keer.
Wilma S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
De 3 gangen waren weer goed samengesteld en smaakten perfect!
G.J. R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Er zat al een groep aan een lange tafel toen wij binnen kwamen, die voor ons werd bedient, logisch misschien, ze waren eerder. De wachttijden waren voor zowel voor- als hoofdgerecht o.i. te lang, circa één uur, het dessert kwam iets sneller en de koffie duurde ook weer te lang naar ons idee.
Mijn partner vond het geheel heel erg lekker, ik vond het (herten)vlees matig gekruid en niet warm genoeg, bovendien moest ik harder kauwen dan ik verwacht had. De garnering en de bijgerechten waren prima.
Het restaurant heeft een houten vloer en een balkenplafond, in combinatie met het ontbreken van stoffering in de vorm van vloerbedekking en/of gordijnen, geeft dat te weinig geluidsdemping. Dat maakte dat het achtergrondgeluidsniveau te hoog was. Op onze leeftijd, beide gepensioneerd, is dat storend, het belemmert de conversatie, ook met de bediening, terwijl het restaurant nog niet eens volledig bezet was.
Het prijsniveau was m.i. te hoog, prijs/kwaliteit verhouding niet in evenwicht. De goede kwaliteit van de bediening maakt dat helaas niet goed.
Willem K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De AH-restaurantactie was prima ingevuld en dit hebben we wel eens anders meegemaakt. Goed eten, hele prettig bediening en een fijne sfeer. Prima!
Haplo-Gouda .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Helaas aparte kaart (dus beperkte keuze) voor AH/IENS actie met 2 hoofdgerechten: vis van de dag en vlees van de dag. Amuse was bitterbal met vlees (ook voor doorgegeven niet vleeseter). Kwaliteit was degelijk/lekker, met de soep als uitschieter.
Diana A.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Goede ontvangst, heel vriendelijk personeel, heerlijk eten, goede wijn etc. etc. We hebben een hele fijne avond gehad! een echte aanrader, wij zullen er vaker gaan, we verheugen ons nu al om terug te komen.......
E V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Brasserie Buuren weet wat gastvrijheid is: goede bediening en -niet onbelangrijk- na afloop loopt de gastheer/- vrouw mee naar de deur en schudt als dank een hand.
Het eten is goed en wordt mooi opgediend. Bij dit restaurant ben je echt een avond uit. Aanrader!
Tanja G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Met 5 personen, waarvan 2 pubers, hier gegeten met de AH actie. We zaten op de tweede verdieping. De zaak is mooi sfeervol ingericht, maar later op de avond als het vol zit is het heel rumoerig.
Vanuit het menu heb je keuze uit 2 voorgerechten (carpaccio of soep van van de dag), 2 hoofdgerechten (vlees of. Vis, in ons geval was dat kabeljauw of speenvarken) en 2 desserts (warm appelgebak of crème brulee).

We bestelden een mandje brood met smeersels vooraf, het brood was verrassend lekker en werd geserveerd met roomboter en aioli.

De carpaccio was goed van formaat en goed van smaak. Ook de knoflooksoep was erg lekker.

Het speenvarken en de de kabeljauw waren prima van smaak, zo ook de saus en garnituren. Wij bestelden extra frietjes .
Er werd ook goed rekening gehouden met een aangegeven allergie, de room werd weggelaten en vervangen door wat groentes.

De toetjes lieten door de drukte wat langer op zich wachten maar waren wel het wachten waard. Ook hier werd weer goed rekening gehouden met de allergie (extra fruit ipv slagroom en sorbet ijs ipv room ijs).

We sloten de avond af met een kopje koffie. Het enige minpuntje was dat we hierbij 3 stukjes koek krengen, de kinderen dronken geen koffie en kregen dus ook geen mini stukje brownie / gevulde speculaas. Klein puntje, maar zou toch leuk zijn (en heel kleine moeite) om dat wel te doen.

Kortom, prima gegeten, ah actie is zeker de moeite waard!
Brood / patat moeten bijbetaald en de 5e persoon betaalt het volledige bedrag van het menu (rond de 35euro).
Ariëlle K.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Enorm genoten van het super lekkere menu van de AH Restaurant actie. Prettige bediening, mooie gerechten en goede sfeer. Voor herhaling vatbaar.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Leuke avond gehad bij Brasserie Buuren.
Overheerlijk eten en alles tot in de puntjes voor elkaar.
De lokatie is prachtig met verschillende verdiepingen waar je kunt eten.
Een aanrader voor een ieder die een leuke en gezellige eetgelegenheid zoekt.
Karina B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Super lekker gegeten! Keuzemenu was echt heel goed en het personeel had verstand van het eten. Bediening was ook erg goed. Leuke sfeer in het restaurant. Ik ga zeker nog een keer terug!
Antonrijkers .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Het personeel is erg vriendelijk en zeer kundig. Ze weten in detail welke ingrediënten verwerkt zijn en welke wijnen optimaal passen bij de gerechten.