"Als je niet beter zou weten zou je of er aan voorbij lopen of niet verwachten dat je onverwacht lekker kunt eten bij Brasserie Buitenhof. De kaart is à la carte en alle gerechten huisgemaakt. Hier eet je ongecompliceerd brasseriegerechten, van een huisgemaakte hamburger tot een kipsaté van kippendijen.

Hier wordt met liefde gekookt en kan iedereen terecht die houdt van toegankelijke, betaalbare gerechten die met toewijding zijn klaargemaakt."

Tekst: Susan Aretz – Smulpaapje.nl
fotografie: Ashkan Mortezapour – Dishtales.com

INSIDER tip

"Proef zeker een keer de spaghetti met gamba’s, die – volgens een Italiaanse gast en ik kan dat alleen maar beamen – uitmuntend is qua smaak."

Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Brasserie Buitenhof

Fijne brasserie in het centrum van Den Haag

Op een steenworp afstand van het Buitenhof vind je deze stijlvolle brasserie. Je kunt hier neerstrijken voor een goede kop koffie, een royaal belegde sandwich of een uitgebreid diner in een ongedwongen ambiance. De gerechten hebben hier veelal een Frans-mediterrane inslag, de wijnen zijn uitstekend en vaak per glas te bestellen. Een heel fijne plek!

Meer informatie over restaurant Brasserie Buitenhof

9,2

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Buitenhof

Eric V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Aangename plaats om verrassend en vlot bediend te worden.
mónica D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
heel erg goed gegeten, alles goed warm, vriendelijke bediening. De muziek stond naar mijn smaak
veel te hard.
We hebben genoten.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
Prima dergelijke maaltijd voor een goede prijs.
HT S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Prettige plek om in centrum van de stad te lunchen. Goede kaart, erg vriendelijke rustige medewerkers, het aanpassen van een gerecht vanwege
allergie was ook al geen enkel probleem. Aanrader !
jack V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
bij brasserie Buitenhof gegeten. echt een lunchroom/ éénvoudig restaurant. vriendelijke ontvangst. voorgerecht, beiden zal, was simpel, maar prima. mijn hamburger was goed van smaak, met dunne frietjes (prettig) en portie was ruim voldoende. vriendin vond de spaghetti veel te zout ( geproefd; mee eens). jammer, verder een keurig gerecht met voldoende gamba's. op de éne misser na een goede keus in het segment.
Nedal S.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Top service, en vooral de American Style burger was uitstekend.
Chess A.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Superlekkere burger en ontzettend vriendelijke bediening. Hier komen we zeker terug!
Bernadett T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Heerlijk gegeten. Vriendelijk, attent personeel. Goede sfeer. Zeker een aanrader. We komen iig terug!
Ilay H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Wat een fijne zaak! Ontzettend aardige en attente bediening, die geen enkel detail uit het oog verliest. Brasserie Buitenhof heeft een menukaart waar iedereen gelukkig van kan worden. De ingrediënten die gebruikt worden zijn puur en echt. Je merkt echt dat iedereen die hier werkt met veel plezier en liefde zijn of haar vak uitoefent, want dat stralen ze af en dat merk je als gast meteen. We werden als grote groep heel warm en welkom ontvangen. De zaak was al aardig vol, dus we hebben gevraagd of ze nog meer plek hadden boven. Dat hadden ze zeker! Je ziet het niet van buiten en je zou het niet verwachten, maar op de eerste etage hebben ze een hele grote ruimte waar je zelfs besloten kan dineren. We waren met een grote groep dus dat was fijn.

Wat betreft het diner, de kastanje champignons met de pecorina kaas was echt smullen en de ribeye was voortreffelijk bereid. Als nagerecht nam ik de huisgemaakte tiramisu, en dat kon je zeker proeven. Ik kom gauw weer langs en ook voor een besloten partij weet ik waar ik de volgende keer terecht kan.
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Zowel het eten als de bediening was geweldig. De Brasserie Buitenhof heeft onze reeds hoge verwachtingen weer overtroffen.
Ron W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
Heel sfeervol restaurant waar we enorm genoten hebben van een heerlijke lunch. Vooral de bekwame en gezellige bediening zorgt ervoor dat wij zeer graag nog eens terug komen bij Brasserie Buitenhof. Echt een aanrader!
Ron W.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2018
helemaal oké restaurant, echt een aanrader! Vooral de zeer bekwaam, en gezellige bediening is rede om hier zeker nog eens terug te komen!
Vivian H.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Gekozen voor de hamburgers, waarop de ober zei dat die echt goed waren. Nou, dat was helemaal waar, ze waren verukkelijk! Ook de desserts, vanille ijs en huisgemaakte tiramisu waren top. Ook hele vriendelijke en nette bediening, complimenten! Meer dan waard om snel een keer terug te komen!
Annemarie A.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2017
Zijn hier geweest met 7 vriendinnen mooie locatie heel goed gegeten goede en aardige bediening leuke sfeer prijs kwaliteit prima
Irene F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Lekker gegeten, vriendelijke bediening en gemoedelijke sfeer. Een aanrader.
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Prima gegeten voor een goede prijs!
AGRx .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Begin augustus zijn we door Brasserie Buitenhof in de watten gelegd. Wat hebben we genoten! Weliswaar een kleine kaart, maar zeker niet beperkt. Grote variatie in gerechten waardoor voor ieder wat wils. Ik heb nog niet eerder zo heerlijke gamba's geproefd. Voor de beleving van een culinaire avond vind ik het personeel ook erg belangrijk en dat zit in dit restaurant helemaal goed: een keurige gastdame en enthousiaste chefs. Hartelijk dank en zeker tot ziens!
Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Voor het eerst gegeten bij Brasserie Buitenhof aan de Kettingstraat in Den Haag. Wat er eerst uitzag al een verlopen tent, daar straalt nu een nieuw elan vanaf. Het interieur is opgefrist en de kaart is klein maar goed opgezet.
Een leuke sortering wijnen kan de gerechten op de kaart goed ondersteunen. Eenvoudige, doch lekkere voorgerechtjes die snel zijn te serveren en goed heet op tafel komen. Ook met de hoofdgerechten is dit het geval. Wij zouden alleen de bijgeserveerde frites weglaten. Deze frites zijn goed van smaak maar passen niet bij de gerechten die wij hadden besteld: Boeuf Bourguignon en het pasta gerecht. De extra salade is een welkome aanvulling. De bediening is vriendelijk en snel maar kijk uit dat het niet te snel gaat.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ongeveer een halfjaar geleden hier prima gedineerd. Nu gingen we met vier personen. Het driegangenmenu is prima geprijsd. Aspergesoep vooraf was redelijk maar mistte structuur en aspergesmaak. Ik had de entrecote gekozen als hoofdgerecht. Eenmaal op het bord bleek het stuk vlees niet van de entrecote te zijn: het vlees had geen vetrandje en een totaal andere structuur/draad dan bij een entrecote. Nu is dat op zichzelf niet erg, maar het is wel zo netjes om dit even te melden bij het uitserveren. Door dat niet te doen houd je de gast eigenlijk voor de gek. Daar komt nog bij dat het stuk vlees niet naar wens (medium-rare) was gegaard en ook niet van topkwaliteit was. De gerechten van de tafelgenoten zagen er wel prima uit. De dame in de bediening is super vriendelijk en serveert mooie wijnen tegen een goede prijs.

Dit blijft dus een oké brasserie, maar als ik trek heb ik een goed gebakken goed stuk vlees ga ik ergens anders eten.
Goedemiddag, allereerst hartelijk dank voor uw feedback, dit helpt ons onszelf te verbeteren. Wij vinden het spijtig om te horen dat u geen prettige ervaring heeft gehad bij Brasserie Buitenhof. De entrecote die wij serveren is van hoogstaande kwaliteit, n.a.v. de feedback van onze gasten hebben wij ervoor gekozen het vetrandje van de entrecote te verwijderen alvorens deze wordt gegaard en uitgeserveerd. Graag geven we u mee dat het vetrandje van de entrecote ook altijd gelaten kan worden. Dat de entrecote niet is gegaard zoals u wenst is niet zoals het hoort, onze excuses hiervoor. Wanneer u een dergelijk iets constateert zouden wij u willen adviseren dit direct te melden bij de bediening, wij serveren uw gerecht dan graag opnieuw, zodat het voldoet aan uw verwachtingen. Daarnaast wordt onze aspergesoep dagelijks van verse en biologische asperges bereid door onze kok. Graag zouden we nog even persoonlijk met u in contact komen. Zou u wellicht een mailtje willen sturen naar info@brasseriebuitenhof.nl? We hopen u toch nog eens te mogen verwelkomen bij Brasserie Buitenhof, de deur staat altijd open.
MT V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Na een eerder succesvol diner nu eens geluncht bij Buitenhof.
Het interieur is wat opgefrist en sfeervol.
Warme lunch was in orde maar gevoelsmatig de vorige keer lekkerder in de avond gegeten.
De nog jonge bediening deed goed haar best.