Brasserie Buitenhof

Kettingstraat 1B 2511 AL Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Buitenhof

Fijne brasserie in het centrum van Den Haag

Op een steenworp afstand van het Buitenhof vind je deze stijlvolle brasserie. Je kunt hier neerstrijken voor een goede kop koffie, een royaal belegde sandwich of een uitgebreid diner in een ongedwongen ambiance. De gerechten hebben hier veelal een Frans-mediterrane inslag, de wijnen zijn uitstekend en vaak per glas te bestellen. Een heel fijne plek!

**Let op:** tijdens de IENS DinerDagen serveert Brasserie buitenhof een 4-gangendiner.

Meer informatie over restaurant Brasserie Buitenhof

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Contant betalen niet mogelijk , Mastercard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
AGRx .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Begin augustus zijn we door Brasserie Buitenhof in de watten gelegd. Wat hebben we genoten! Weliswaar een kleine kaart, maar zeker niet beperkt. Grote variatie in gerechten waardoor voor ieder wat wils. Ik heb nog niet eerder zo heerlijke gamba's geproefd. Voor de beleving van een culinaire avond vind ik het personeel ook erg belangrijk en dat zit in dit restaurant helemaal goed: een keurige gastdame en enthousiaste chefs. Hartelijk dank en zeker tot ziens!
Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Voor het eerst gegeten bij Brasserie Buitenhof aan de Kettingstraat in Den Haag. Wat er eerst uitzag al een verlopen tent, daar straalt nu een nieuw elan vanaf. Het interieur is opgefrist en de kaart is klein maar goed opgezet.
Een leuke sortering wijnen kan de gerechten op de kaart goed ondersteunen. Eenvoudige, doch lekkere voorgerechtjes die snel zijn te serveren en goed heet op tafel komen. Ook met de hoofdgerechten is dit het geval. Wij zouden alleen de bijgeserveerde frites weglaten. Deze frites zijn goed van smaak maar passen niet bij de gerechten die wij hadden besteld: Boeuf Bourguignon en het pasta gerecht. De extra salade is een welkome aanvulling. De bediening is vriendelijk en snel maar kijk uit dat het niet te snel gaat.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ongeveer een halfjaar geleden hier prima gedineerd. Nu gingen we met vier personen. Het driegangenmenu is prima geprijsd. Aspergesoep vooraf was redelijk maar mistte structuur en aspergesmaak. Ik had de entrecote gekozen als hoofdgerecht. Eenmaal op het bord bleek het stuk vlees niet van de entrecote te zijn: het vlees had geen vetrandje en een totaal andere structuur/draad dan bij een entrecote. Nu is dat op zichzelf niet erg, maar het is wel zo netjes om dit even te melden bij het uitserveren. Door dat niet te doen houd je de gast eigenlijk voor de gek. Daar komt nog bij dat het stuk vlees niet naar wens (medium-rare) was gegaard en ook niet van topkwaliteit was. De gerechten van de tafelgenoten zagen er wel prima uit. De dame in de bediening is super vriendelijk en serveert mooie wijnen tegen een goede prijs.

Dit blijft dus een oké brasserie, maar als ik trek heb ik een goed gebakken goed stuk vlees ga ik ergens anders eten.
Goedemiddag, allereerst hartelijk dank voor uw feedback, dit helpt ons onszelf te verbeteren. Wij vinden het spijtig om te horen dat u geen prettige ervaring heeft gehad bij Brasserie Buitenhof. De entrecote die wij serveren is van hoogstaande kwaliteit, n.a.v. de feedback van onze gasten hebben wij ervoor gekozen het vetrandje van de entrecote te verwijderen alvorens deze wordt gegaard en uitgeserveerd. Graag geven we u mee dat het vetrandje van de entrecote ook altijd gelaten kan worden. Dat de entrecote niet is gegaard zoals u wenst is niet zoals het hoort, onze excuses hiervoor. Wanneer u een dergelijk iets constateert zouden wij u willen adviseren dit direct te melden bij de bediening, wij serveren uw gerecht dan graag opnieuw, zodat het voldoet aan uw verwachtingen. Daarnaast wordt onze aspergesoep dagelijks van verse en biologische asperges bereid door onze kok. Graag zouden we nog even persoonlijk met u in contact komen. Zou u wellicht een mailtje willen sturen naar info@brasseriebuitenhof.nl? We hopen u toch nog eens te mogen verwelkomen bij Brasserie Buitenhof, de deur staat altijd open.
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Na een eerder succesvol diner nu eens geluncht bij Buitenhof.
Het interieur is wat opgefrist en sfeervol.
Warme lunch was in orde maar gevoelsmatig de vorige keer lekkerder in de avond gegeten.
De nog jonge bediening deed goed haar best.
Culifree .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Heerlijk gegeten in een leuke ambiance; doet heel Frans aan zonder dat het over de top is. Mooie verse bossen bloemen hier en daar. Vriendelijke bediening maar gelukkig geen knipmessen. Rekening valt enorm mee voor de kwaliteit op het bord!
BdL_DH .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Afgelopen vrijdag met z'n 2-en voor het eerst gegeten bij Brasserie Buitenhof. We waren op tijd. In de loop van de avond zat het restaurant vol, maar het voelde niet druk. De service was uitstekend, vriendelijk, attend en relaxed.
Vooraf een hartig taartje met eend. (Tartiflette Périgord). Hoewel ik meer kaas had verwacht was de smaak op zich uitstekend. (De franse tartiflettes die ik ken zijn meer kazig/romig dan deze, maar uiteindelijk qua smaak werd ik positief verrast.)
Als hoofd: Boeuf Bourguignon. Als het de kaart staat neem ik deze zeker. De smaak was "spot-on", echt een pure/simpele/vertrouwde boeuf. Deze smaak streef ik na als ik het thuis maak.
Om mij heen zag ik op de andere tafels ook leuke gerechten. Zoals de zeebaars en een gebraden kippetje. Reden om terug te komen.
Janelle C.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Als ik in de binnenstad wil lunchen zonder haast, stap ik graag bij Brasserie Buitenhof binnen. Een kleine, maar complete kaart en met erg schappelijke prijzen voor het aangebodene. Buitenhof heeft mij nog nooit echt zwaar teleur gesteld, maar zo'n twee jaar geleden leek er langzaam de klad in te komen. Ik heb wel eerder de opmerking gemaakt dat ik het doodzonde vond dat met de mooie producten die zij gebruiken, soms slordig gekookt werd waardoor gerechten uiteindelijk nogal middelmatig (te ver doorgekookt, te droog, niet gaar, te vettig) op tafel kwamen.
De zaak heeft niet zo lang geleden een verfbeurt gekregen en het interieur is een beetje opgefrist. De harde kleuren blauw en rood zal niet ieders smaak zijn, maar opvallen doet het wel.
Veel belangrijker is dat de keuken de zaak weer op orde heeft. De kaart heeft regelmatig kleine veranderingen en er is dagelijks een andere dagschotel.
Gelukkig voor de eigenaar(s) dat steeds meer mensen Buitenhof ontdekken als fijne lunch- en restaurantplek, maar soms heeft de (altijd vriendelijke) bediening een beetje moeite de drukte bij te benen.
Nog 1 klein puntje: mogen de overheerlijke bakkeljauw-kroketjes iets groter? :-)

RoJa .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Prima gerechten, mooi verzorgde borden en vriendelijke en efficiënte bediening. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik kom hier vaker en ben nog nooit teleurgesteld.
Chobel .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Heerlijke bakkeljauwkroketjes, sappige parelhoender, smeuïge gamba's, goudgele Franse frietjes, verse salade en een vriendelijke bediening. Prettig dat de muziek nauwelijks hoorbaar is, zodat we in een rustige en ontspannen sfeer konden dineren.
Een poos geleden leek de Brasserie achteruit te hollen qua menukaart en eten, maar wat ons betreft zijn ze weer als vanouds.
Het pittig roodgeverfde plafond komt op mij wat agressief over, dat geeft zeker niet de vriendelijkheid van Brasserie Buitenhof weer, hoor! We komen zeker terug.
D-vid D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Per toeval kwamen we bij dit restaurant terecht. We werden zeer gastvrij ontvangen door de vriendelijke bediening. Ons oog viel direct op het drie gangen menu voor een hele scherpe prijs. Het was boven verwachting. We hebben de antipasti genomen wat een mooie verrassing van verschillende lekkere gerechtjes was. Het hoofdmenu was uitstekend en ook de crème brûlée was precies zoals deze hoort te zijn. Wij gaan hier zeker nog eens heen.
Nathalie D.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Vanavond hier heerlijk gegeten. Voor de prijs was het echt boven verwachting. Echt een aanrader als je lekker wilt eten voor weinig geld. Service was ook top en heerlijke wijn!
Marten F.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Brasserie Buitenhof aan de kettingstraat in Den Haag is voor ons tot nu toe steeds een prima ervaring. Ook nu weer genoten van de lekkere basic gerechten gemaakt met verse producten die ook vlot geserveerd worden. Dit keer genoten we van een 2 gangen lunch met een glas wijn voor € 16 per persoon. De inrichting is onlangs aangepast en gezelliger geworden. Kortom een aanrader om ook eens bij Buitenhof langs te gaan.
Constantijn R.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gisteren hier geluncht. Boterhammen met tonijn en pulled pork. De smaak van de tonijn leek in de verste verte niet op tonijn. Eerder leek het op een tomaten tapenade. Dit viel tegen. Ook de pulled pork was niet denderend qua smaak. Bediening zeer vriendelijk en ook het decor in winterse sferen is prima. Voor ons helaas niet voor herhaling vatbaar.
Goedemiddag, allereerst hartelijk dank voor uw feedback, dit helpt ons onszelf te verbeteren. Wij vinden het spijtig om te horen dat u geen prettige ervaring heeft gehad bij Brasserie Buitenhof. De tonijn die wij serveren is altijd vers en van hoogstaande kwaliteit. Wanneer een gerecht niet voldoet aan uw verwachtingen zouden wij u willen adviseren dit direct te melden bij de bediening, wij serveren u dan graag een ander gerecht. We hopen u toch nog eens te mogen verwelkomen bij Brasserie Buitenhof, de deur staat altijd open.
Stephanieee .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Samen wat wezen eten en borrelen. Moesten een beetje lang wachten voor datgene wat we hadden besteld en de bezetting van de brasserie. Personeel wel erg vriendelijk!
We komen zullen zeker eens een keer terug komen!
Iets anders opmerkelijk: soms komt er ineens een rare geur aanwaaien, helaas wel herhaaldelijk. Viel ons al op in de straat.
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
We hadden niet veel tijd, dus mijn tafelgenoot koos voor twee voorgerechtjes tegelijkertijd: pompoensoep en geitenkaassalade. De soep was lekker spicy, verrassend, waardoor we inspiratie kregen voor onze eigen moestuinpompoensoep. Ook kwamen er drie mooie sneetjes brood bij. De salade was lekker en smaakvol opgemaakt: groen, gezond, en precies goed bedekt met dressing. Mijn chef special was een wildschotel van hert en wild zwijn met aardappelpuree. Buiten was het hondenweer, binnen deed ik me als een kind tegoed aan deze warme blije winterschotel. De bediening was opnieuw helemaal in orde. In dit restaurant klopt alles: prijs-kwaliteit, de aandacht voor de gerechten, sfeer, aankleding, bediening. Bedankt, wij komen zeker terug!
Tobias V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
We komen hier ieder jaar en worden nooit teleurgesteld. Hoewel Buitenhof in hartje Den Haag ligt, heerst er altijd een aangename rustige atmosfeer.
Na een heerlijk glas cremant de loire kregen we een mooi bordje met drie bakkeljauw (nee, geen kabeljauw) kroketjes. Krokant van buiten en zacht en smaakvol van binnen. De gegrilde kip met Za'atar was mals, precies goed gekruid. Kaasplankje was een prima afsluiter.
Mooie begeleidende wijnen en een altijd goede service. Volgend jaar weer!
Johan.sels .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Leuk restaurant, uitstekende bediening. Prijs/kwaliteit goed.
Degene die ons bediende was super vriendelijk en
gaf ons zeer goed wijnadvies.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Gezellige tent. Originele kaart. We werden zeer hartelijk bediend. Een klein foutje in de garing van het vlees werd netjes opgelost. Prima wijnen en sympathiek wijnadvies.
André T.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Laatste dag van DinerDagen en gisterenavond hier gegeten. De vier gangen menu waren prima, maar niet buitengewoon. Voorgerecht pompoen soep (lekker), tussengerecht verrassing met twee kleine viskroket met salade (beetje te zuur), hoofdgerecht Specialiteit van de Chef, namelijk mosselen. De Mosselen was prima, maar als ik had geweten dan kies ik liever ander gerecht. Nagerecht was ok, maar voor mij iets te zoet.
Voor de derde keer hier gegeten en deze keer iets anders dan die andere twee keren. Toen was de smaak subtieler, waarschijnlijk door andere kok of het lag aan mij.
Vriendelijke en redelijk snelle bediening. Huiskamer ingericht met rood, wit, blauw kleur.
Floor72 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Afgelopen weekend hier met mijn partner gedineerd. We waren er niet meer geweest sinds de verbouwing van afgelopen zomer. De brasserie ziet er nu sfeervoller, warmer, 'cozier' en gezelliger uit. De kleuren blauw en rood met de kroonluchters boven en gouden ornamenten hebben een koninklijk touch gegeven aan de zaak. Vooral het mooie tapijt op de trap viel mij op. Wat betreft het eten was er (gelukkig) niet veel veranderd, nog steeds vers, lekker en biologisch. De kleinere hapjes/tapa's bij de borrel of als vooraf krijgen nu meer aandacht had ik het idee. Vooraf had ik de echte buffel mozzarella salade met gegrilde groentes. Als hoofdgerecht de mosselen en als dessert een chocolade 'lava' taart met heerlijke kaneel ijs. Zowel mijn partner en ik vertrokken met een voldaan gevoel. De bediening was vriendelijk en vlot. Wij komen snel weer terug.