Brasserie Britannique

Vrijthof 6 6211 LC Maastricht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Britannique

Dick W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Scampies vooraf goed, het zuinige biefstuk(je) als hoofdgerecht met 2 schijfjes wortel en 2 stukjes broccolie was erg karig en een bak friet is aan mij niet besteed, de creme brulee was goed. Het was wel weer aangenaam druk op het terras in vergelijking met een maand geleden. Bediening was goed.
Sieb T.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
Direct aan het Vrijthof op een bomvol gezellig terrras lekker gegeten.
Leuke vlotte bediening door jong personeel.
Wij gingen voor het eenvoudige 3 gangen aspergemenu.

C.vanhilten .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Uitstekende saté met lekkere frites.
De bediening was ondanks de drukte vlot en prettig. De prijzen zijn absoluut redelijk.
Evries4 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Op een hele drukke zaterdagavond de 12-de gegeten. Uitstekende bediening en het eten was voortreffelijk!! Bijzonder gastvrij!
Mtoudshoorn .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het eten was prima, de stoelen waren wat instabiel. Het was echt veel te warm in het restaurant waardoor wij minder lang zijn blijven zitten als dat we normaal gewend zijn.
Jeroen F.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Als kritische consument positief verrast door Brasserie Britannique op het mooie, pitoreske, Vrijthof in Maastricht. Een hartelijk ontvangst en een vier gangen menu gekozen waar niets op af te dingen viel. Ik genoot van een heerlijke carpaccio waar de verhouding salade en vlees prima, en het vlees heerlijk mals was. Een eenvoudig groentesoepje dat een beetje aan de zoute kant was als tussengerecht en vervolgens een perfect gebakken bief met een normale portie groente en frietjes. Zeer regelmatig kwam het vriendelijke en vrolijke personeel informeren naar de de kwaliteit en hoeveelheid van het opgediende. Ze gaven je het gevoel dat je inderdaad als klant de Koning was. De geserveerde fles rode wijn werd door de kenners in ons gezelschap zeer gewaardeerd voor een bijzonder redelijk prijs. Het nagerecht dat ik wenste stond niet op de kaart maar werd zonder meer gemaakt en geserveerd met de woorden: "Met liefde voor u bereid". Zo smaakte het ook. Een klasse Brasserie met uitstekende kernkwaliteiten: Lekker, vriendelijk, service en een excellente prijs / kwaliteitsverhouding. Hier komt een mens graag terug!
Harriëtte S.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Deze week gezellig buiten op het terras iets gegeten en gedronken bij Britannique. Het restaurant ligt op het Vrijthof dus een leuk uitzicht is gegarandeerd. Allereerst een latte macchiato en limburgse vlaai en gateau grenache op. Heerlijk! Daarna nog een schnitzel en varkenshaassaté gegeten. Alles was prima op smaak en voldoende. Zeer vriendelijke en snelle bediening.
Paul U.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Deze keer een geheel andere tip: ga eens ontbijten op het Vrijthof in Maastricht. Een zeer betaalbaar, maar vooral een zeer lekker en compleet ontbijt, op een terras op het mooiste plein van Nederland.

Koffie, eitjes (naar keuze gekookt, roerei, scrumbles), toast met zalm, yoghurt met fruit en granen, diverse broodjes en beleg, extra koffie na.

Ach, er zijn slechtere manieren om een zondag ochtend te beginnen.
Een gezellige bediening en omringd door ontbijtende toeristen, uitzicht op een buslading Chinese toeristen, zonnetje.....
Nog maar een koffie nemen?
Astrid R.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Tijdens ons weekend Maastricht hiier voor een tweede keer gegeten, het was weer erg lekker en vriendelijke bediening. Een aanrader.
Mvanbutselaar .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Heerlijk aspergemenu gegeten. Limburgse witte wijn uitstekende match.Kalfsoester beetje te gaar maar hoed van smaak.
Bediening vlot en gezellig. Prijzen heel schappelijk.
Ook de lunchkaart was prima. Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Horsey .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Moe van de reis naar het diepe Zuiden , wilden we een aperitief gaan drinken in de buurt van ons hotel. Tot onze verrassing bleek het in de rij cafés en restaurants langs het Vrijthof nog prettig om, onder de terrasverwarming, buiten te zitten. We streken neer bij Brasserie Britannique, waar net een prettig tafeltje vrijkwam toen we daar langsliepen. We namen allebei abdijbier van het vat en dat
smaakte goed. We besloten er ook wat te eten. De kaart was niet inspirerend, maar we hadden ook zin in iets eenvoudigs en de mosselen trokken ons daarom aan. Die vielen echter tegen. Ze waren klein, te lang gekookt en daardoor vaak taai, terwijl er alleen maar wortelen in het kooknat te vinden waren. Ze waren wel lekker peperig, maar dat maakte het gebrek aan prei, uien en andere kruiderij niet goed. Ook de knoflook- en mosterdsaus konden ons niet bekoren, terwijl de frieten slap en smakeloos waren. De bediening was vriendelijk. De prijs was veel te hoog voor wat we er kregen. Jammer. Misschien een "dipje" in de keuken? Ik hoop het, want deze locatie verdient echt wat
beters dan dit.
MVDL12 .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Tijdens een weekend Maastricht, overnachting geboekt inclusief ontbijt bij Britannique. En het was in een woord: geweldig! We werden ontvangen met een drankje van het huis, de kamers waren prachtig, het ontbijt inclusief zalm was perfect verzorgd en de middag op het terras met een heleboel glazen bier/wijn en hapjes was ook zeer geslaagd. Al met al een zeer gezellige, gastrvije, vriendelijke en verzorgde brasserie! Chapeau!
Biebensot .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
we zijn afgelopen week met de groep dames gaan eten,met de vouchers van Social deal. Het eten was erg lekker volgens alle 7 dames. Echter een tip voor bij de ierse biefstuk, deze was erg lekker,het aardappeltaartje ook. Maar ,ik als groente eter,vond het half tomaatje met gegratineerde kaas, te weinig. Hier zou ik meer groente of kommetje salade bij gelust hebben. de brownies waren erg lekker, maar verschillende dames kregen er maar 1 part op, omdat dit vrij machtig was. de gangen werden ook erg smaakvol geserveerd. Het kaasplankje was ook goed verzorgd, echter was de hoeveelheid brood hilarisch tegenover de hoeveelheid kaas. (als dessert was deze hoeveelheid kaas, wel goed. ) We kregen bij een ander restaurant,onlangs heel veel, en veel verschillende kaassoorten,maar nauwelijks brood, we moesten notabene bijbetalen,toen we brood bij bestelden. De service was goed, 2 erg vriendelijke heren, die ons bediende. Ik kan me niet herinneren of het in restaurant druk was,daar ik in hoekje bij voorruit,zat, met mijn rug naar restaurant. maar op terras zat het nog goed vol,voor oktober. het was heerlijk weer.
Decor... de stoeltjes zaten niet erg lekker. zitvlak te klein, verder geen opmerkingen. We zaten daar goed met onze groep. we hebben een erg gezellige en smaakvolle avond gehad.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2014
Tijdens een gelukkig zonnige dag, maar onder de luifel en straalkachels een makkelijke lunch gebruikt. Mijn vrouw. Een tosti. Ik een broodje oude kaas met spek, dat mooi was opgetuigd, maar zo lastig at. Later zag ik bij een tafeltje naast ons een kunstig opgetuigd iets met wel vier of vijf boterhamachtige dingen, bij elkaar gehouden door een prikker. Ik heb niet goed gezien, hoe dit verwerkt werd. Dit soort dingen staat wel leuk en creatief, maar ik word daar niet blij van. Mijn broodje was trouwens wel lekker en het spek prima knapperig. Voor herhaling vatbaar, maar dan graag zonder "Kunstwerk"; ik ga daar voortaan naar vragen.
Het decor van het Vrijthof is natuurlijk uitmuntend!
Kelly D.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Hier met z'n tweeen geborreld en gegeten. De borrelhapjes klein vonden wij groot dus dit was een pluspunt. We kozen het 4 gangenmenu voor 32,50 pp: carpaccio, spoom met citroenijs, witvis en een chocoladetaartje. Het citroenijs in de spoom was een heel erg klein bolletje toen het geserveerd werd. Dit mag wat groter. Het nagerecht vonden wij heerlijk. Vaak is een chocoladetaartje te machtig, maar deze was precies goed! Wij hebben hier prima gegeten. Leuke locatie, maar verder niet bijzonder decor. De tafeltjes staan dicht op elkaar (buiten) dus hier zal niet iedereen van houden.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Geluncht op het terras. Gevraagd of de carpaccio die ze serveerden vers werd gesneden of uit de diepvries kwam. Helaas kwam deze kant en klaar uit de diepvries. Niet besteld dus, want stond voor een behoorlijk bedrag op de kaart. Gekozen voor iets eenvoudigers, kroketten/brood/salade. Partner koos voor zalm.

Broodje kroket is niet zoveel aan te verpesten. Echter, alles waar je iets aan kon verpesten, was verpest. De kroketten waren net niet krokant genoeg (hadden minuutje langer gemoeten), het brood leek uit de supermarkt te komen en de salade was aangemaakt met een dressing die brandde in de keel en bijna een blaar op de tong achterliet. Als je zulke prijzen vraagt, doe het dan gewoon goed. Met vers donker brood, goede kroketten en een beetje liefde in de salade kom je een stuk verder. Duidelijk een toeristentrekker, want ik verwacht niet dat er mensen zijn die hier een keer terug komen.
Christina B.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2012
Gisterenavond hier gegeten met een socialdeal-voucher. Heerlijk 4-gangen keuzemenu! Porties waren zeker niet aangepast, zoals je dat wel eens ergens anders ziet. Alles goed op smaak en het dessert was top. De gastvrije jongedame en heer in de bediening hielden alles en iedereen goed in de gaten en hebben ons goed verwend! Tot snel.