Brasserie Bovenderivieren

Hoekeinde 24 4254 LN Sleeuwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Bovenderivieren

• Af te huren , Catering , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ma Rian H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk buiten gegeten op het mooie terras met uitzicht op de haven. We hadden gekozen voor het 3 gangenmenu. Alles klopte. Een TOP menu voor een mooie prijs. Mooi opgemaakte borden. Gratis mandje met heerlijk brood en gratis water. De wijn was ook super. Ook zijn we vol lof over de bediening. Heel deskundig en vriendelijk. Prijs kwaliteit klopt! Het was echt een avondje uit en we komen snel terug.
Djanv .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Prima eten in een prettige atmosfeer en vriendelijke bediening!
Genoten van het verrassingsmenu van 4 gangen met een goede variatie en prijs/kwaliteit-verhouding.
Jammer dat de aanbevolen wijn na één glas op bleek te zijn.
Minpuntje is de akoestiek binnen; een goed gesprek is af en toe lastig te voeren.
Al met al wel een aanrader!
Eelco A.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Beetje afgelegen maar prachtig midden in e jachthaven gelegen. Als het goed weer is heerlijk buiten op het 'dek' zitten en uitkijken over de boten. Uitgebreide kaart met herkenbare gerechten. Dit keer een simpele lunch gedaan, saté en hamburger. Beide mooi opgediend en mooi bereid. Smaken zouden iets uitgesprokener mogen wat ons betreft. Vriendelijke bediening die z'n best doen, veel wijnen per glas voor een schappelijke prijs. Heerlijk lunchplekje bij lekker weer dus!
Mooonique .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Prachtige locatie! We hadden het geluk dat we buiten konden zitten voor aperitief. Leuk uitzicht op de (motor)jachthaven. Duurde wel lang voordat we de kaart kregen en daarna kwam niemand de bestelling opnemen. We moesten zelf een ober aanschieten. We kozen vier maal voor het verrassingsmenu, drie gangen. De amuse (aspergemousse) en het voorgerecht (vlees) waren heerlijk, evenals het geserveerde brood met smeersels. Het hoofdgerecht was ook een vleesgerecht. Mijn stukje vlees was niet helemaal mals. Deels wel mals, deels wat taai.
Was jammer dat niet een van beide gerechten een visgerecht was. Dat verwacht ik bij een verrassingsmenu.
Een persoon uit het gezelschap wilde geen dessert, maar prefereerde koffie. Jammer dat ze die koffie dan wel berekenen! Zou attent zijn als koffie i.p.v. dessert niet berekend zou worden.
Het dessert was overigens verrukkelijk!
Al met al een prima restaurant, maar er is altijd nog wel wat te verbeteren!
Gordon-Ramsay .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
ja, hier hebben ze t gewoon weer goed begrepen, leuke plek, mooi restaurant, leuke bediening en lekker eten. gewoon goed..
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Met de watertaxi vanaf Vuren naar dit restaurant is al een belevenis. We zijn hier met vrienden wezen eten. De sfeer is strak en modern en als de shutters niet dicht zitten heb je een mooi uitzicht over de luxe jachthaven.

Op advies van de bediening hebben we gekozen voor het verrassingsmenu van de chef. Dit was heerlijk ! Vooral de tartaar van zalm en de lamskoteletjes en de mooie tussengerechten.

Wat jammer is voor een gelegenheid op dit niveau, standaard peper en zout stel zo uit de supermarktschappen ................. en dan de bediening spijkerbroeken met sportschoenen er onder, verkeerd in en uit serveren.......... Dit kan echt niet ! Ook mag het personeel attenter zijn en aan gastvrijheid valt nog heel veel te verbeteren. Jammer want de chef is echt een topper in zijn keuken.

Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Na een drukke dag hier heerlijk gegeten. Niet alleen het eten is bijzonder maar zeker de locatie. Een mooi uitzicht over de haven en de uiterwaarden.
Mijn voorgerecht was witte tonijn waar voor mij weinig smaak aan zat. Mijn vrouw had een tartaar met een kwarteleitje, prima bereid.
Hoofdgerecht een uitstekend stukje lamsvlees en aan de andere kant van de tafel zag ik iemand genieten van een paar mooi bereide slibtongetjes.
Een goed dessert en de avond afgesloten met koffie met een likeurtje.
Bediening was uitstekend, alle aandacht en aanwezig op het moment dat het nodig was.
Hier komen we zeker nog eens terug.
Victoria V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2015
Afgelopen zondag gegeten bij Bovenderivieren. Net als de vorige keren heerlijk gegeten.
Een 4 gangen menu omdat ze 10 jaar bestaan. Heerlijke tonijn, perfect op de huid gebakken kabeljauw en een werkelijk schitterend dessert. Goede porties, mooi opgemaakte borden en met name de mannelijke bediening (eigenaar?) gevat en servicegericht. Echt een leuke en lekkere avond gehad. Restaurant zat bijna helemaal vol en dat is vaker het geval. Een van de betere restaurants in de omgeving.
Shrimpie23 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Vanwege de Zalige Zondagen hebben we hier gegeten: een 4 gangen verrassingsmenu voor 25 euro. We komen vaker bij Bovenderivieren en de kwaliteit van het eten is altijd goed. We hadden verwacht dat de porties dit keer iets kleiner zouden zijn vanwege de lage prijs van het menu, maar niets was minder waar; zelfs op de extra amuse was niet bezuinigd.

Wat zo leuk aan het verrassingsmenu is, is dat ze bijna altijd een mooi stuk vlees als hoofdgerecht geven en als tussengerecht een mooi stukje vis. Het zijn vaak gerechten die je a la carte ook uitgekozen zou kunnen hebben. De bediening (met name Marcel) is erg vriendelijk. Het restaurant is mooi ingericht en in de zomer kun je heerlijk buiten zitten aan het water.

We komen hier zeker terug!
Rubenduinker .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Als we lekker willen eten en zeker willen zijn dat het goed is gaan we naar Bistro Boven De Rivieren. Nog nooit een minder gerecht gehad. Altijd een vriendelijk praatje. Glutenvrij geen probleem en lekkere wijnen bij de gerechten. Ook voor de lunch prima aan te raden.
Marco W.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2014
We komen hier al vele jaren en kiezen bijna altijd voor het verrassingsmenu. Elk gerecht is echt elke keer weer top. Heerlijke rosé Prosecco. De bediening is prettig, niet te stijfjes, niet te amicaal. Ook de lunch is een aanbeveling; leuk met de kinderen.
Excelsior .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Afgelopen zaterdag weer eens aangeschoven bij BdR in hun vernieuwde interieur. De facelift was nodig en is geslaagd; leuke tent, goede kleuren en gezellige ambiance, met name het gedeelte met de bar. Bij BdR heb ik eigenlijk tot nu toe altijd prima gegeten. Geen overdreven pretenties, gewoon goede kaart, goede keuken, goede wijnen en tot op heden goede prijs/kwaliteit verhouding. Ook deze keer prima gegeten, vers en goed bereid. Redelijk simpel, maar pure smaken in een prettige ambiance.

Een paar positief bedoelde kritische noten. De kaart vind ik momenteel iets te beperkt, mag wat meer keus (en zorg voor meerdere menukaarten per tafel svp). Iets meer aandacht als er om bij het berecht passende wijnen wordt gevraagd. Mijn partner nam een hoofdgerecht vis maar kreeg dezelfde rode wijn als ik bij mijn ossenhaas. Mooie wijn, maar een frisse witte had hier toch beter gepast. De rekening vond ik dit keer toch pittig. Hoofdgerechten bewegen inmiddels toch ook hier richting de 25,-. Mag, maar wat mij betreft de grens om de prijs/gebodene enigszins in balans te houden.

Lekker gegeten in een gezellige ambiance met prima bediening. BdR behoort al jaren tot het rijtje waar we graag heengaan om gewoon lekker ongecompliceerd te eten.
Jenny V.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Op uitnodiging van vrienden bij deze brasserie terecht gekomen. Wat een onverwacht genoegen. Leuke lokatie waar zeker in de zomer ongetwijfeld veel te zien en doen is. Maar ook op een donkere en koude novemberavond is het hier genieten. Goede bediening en mooie gerechten met verse producten. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Als we weer in de buurt zijn komen we zeker terug.
Galerie .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Niks bijzonders, veel showstukjes, weinig smaak, slechte akoestiek en een ongeinteresseerde bediening. jammer, het zag er zo mooi uit... niet nog eens
Engelien
Castle .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2013
De locatie is top en het eten is genieten. De tapas bijvoorbeeld zijn een aanrader. Een prima prijs kwaliteit verhouding. Jammer dat de bediening steken laat vallen. Men was onoplettend (lege glazen) en had ongepaste grappig bedoelde opmerkingen. Er was meer aandacht om het de snobs naar de zin te maken.
Joost R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
Prachtig uitzicht over de haven van Sleeuwijk en genoten van het verrassingsdiner van de chef. Vanwege de eerste dag na de vakantie kon je niet à la carte eten, maar dat was geen bezwaar. Vooraf makreel op verschillende manieren klaargemaakt, als tussengerecht warme vis met een sauce hollandaise, als hoofdgerecht diamanthaas (of jodenhaas) en als dessert sorbet en baverois van rood fruit. Prima gegeten tegen een redelijke prijs.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2013
Mijn eerste zinnen zijn al door een voorganger geschreven. Weg met die rare knabbels uit een potje! Hier wordt gekookt, en dat zullen we weten ook. Prima amuse van asperge met zalm. We kiezen wijn en geven op basis daarvan de keuken de vrije hand. Bij een mooi boterachtig glas witte wijn krijgen we het mooiste bord van de avond: kabeljauw, krokant op het vel gebakken met grijze garnaaltjes en verschillende structuren van komkommer. Geniaal van eenvoud en compositie. Een 'moeilijke' Portugese rode wijn volgt. De keuken redt zich met smeltendzachte schelvis begeleid door een beurre blanc met knoflook die net genoeg pit heeft om de wijn niet te laten overheersen. De mooi rosé gebakken schijfjes rund met uitstekend groentengarnituur vormen een logische opvolger. Als geheel uitstekend; ik vraag me af wat de toegevoegde waarde is van een volle schaal gefrituurde aardappeltjes en een bak salade. Prima bij de saté in het eetcafé, hier lijkt het een knieval voor 'veel eten voor je geld'. Het dessert verrast wederom; een bavarois van en met rabarber. Meerdere structuren en smaken zijn een mooie afsluiter. De koffie komt met enkele goede baksels. We komen zeker terug en hopen op eenzelfde wijze verrast te worden. Prijs-kwaliteitverhouding is uitmuntend.
Gool .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Met de zon nog redelijk hoog aan de hemel konden we voor het eerst deze zomer een avond buiten eten. Je zit heerlijk op het terras boven de jachthaven. Bij het apertief werden wat onbestemde knabbels geserveerd, niet in overeenstemming met de reputatie van het restaurant. De amuse van aspergecreme met grijze garnaaltjes maakte dat weer goed en de gerechten evenzeer. Wij genoten van tartaar van zeebaars (met een verrrassend granité van komkommer) en een vitello tonato (met een mooie, stevige tonijnmayonaise) als voorgerecht en van rogvleugel met venkel, aardpeer en dragonsaus en op het andere bord kabeljauw met asperges, snijbonen en een doperwtencreme als hoofdgerecht. De wijnkaart biedt de kans om mooie, passende wijnen per glas te kiezen. Prima gegeten, jammer dat de rekening 4 glazen wijn meer bevatte dan we gedronken hadden. Een opmerking daarover aan het restaurant na thuiskomst, leidde overigens onmiddellijk tot excuses en de toezegging, dat de kosten bij een volgend bezoek in mindering zullen worden gebracht. Dat bezoek gaan we zeker brengen !
Simone1976 .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
een prachtig uitzicht over de rivier, vriendelijke begroeting zeer leuke gastvrouw. we hebben genoten van t viergangen verrassingsmenu . de amuses vielen iets tegen en het voorafje werd te snel geserveerd . daarna aangegeven dat we geen haast hadden en toen verliep t beter . een goede huiswijn en lekkere gerechten borden mooi opgemaakt ! een gezellige avond en lekker gegeten de moeite waard om naar terug te keren.
WuitG .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Hier moet je gewoon geweest zijn!! Een van de beste in de regio! Heerlijk eten, geweldige amuses, erg goede service, mooi uitzicht over de haven en rivier (richting Gorinchem)! Brasserie zelf is erg groot (hoog) en minder warme kleuren en oogt daardoor iets minder knus, maar dat wordt ruim goed gemaakt door het uitzicht en het eten! Ook leuk voor een lunch/high tea op het mooie terras. AANRADER!