Brasserie Blazer

Maandag t/m Donderdag 10:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

Frank V.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Al vele malen langs dit restaurant gelopen en de uitstraling is dusdanig dat we hier niet snel naar toe zijn gegaan. Echter de beoordeling op Iens is goed en dus zijn we hier toch een keer gaan eten. En dat viel zeker niet tegen. Vanwege het mooie weer zaten we op het terras buiten. Het is daar wel een drukte van jewelste vanwege fietsers en auto's, maar tegelijkertijd geef dit ook weer een stukje reuring. Qua drinken kozen we het bier van de maand, Texels Skuumkoppe, en die is zeer goed. Qua voorgerecht wat brood met humus en pate. Ruime porties en goed van smaak. De hoofdgerechten waren quiche Lorraine en Zeebaars. Ook deze waren goed van smaak. Verder is de bediening vrolijk en attent. Kortom hier komen we zeker vaker eten.
RH R.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Bij deze Brasserie een korte lunchstop gemaakt. Bestelde een uitsmijter kaas/bacon en een kop koffie. Prima van kwaliteit. Jammer dat er drie soorten sla bovenop de uitsmijter waren gelegd. Bediening attent.
Molukserecepten .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Brasserie Blazer is een gezellige, sfeervolle eetgelegenheid in hartje Jordaan wat tevens een onderdeel is van Looiers Antiek Centrum. Wat mij wel stoorde is het te vaak rinkelen van servies op dat moment. Door de drukte ben ik wat later opgevallen. De bestelling werd op tijd gebracht en het was naar verwachting. Helaas was er een grote minpunt, het servies werd ongevraagd van je tafel afgehaald. Op een gegeven moment had hij door dat er iets niet klopte wat hij deed en vroeg alsnog of het goed was dat hij kon afruimen. Het bezoeken van de Antiek Markt zal zeker nog gebeuren en na afloop kletsen onder het genot van een kopje koffie.
Swie Swat O.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2015
eigenlijk alleen een stuk verse appeltaart gegeten na Japanse noodle soep bij Fou fow ramen op de Elandsgracht. Maar wel een heel lekkere verse appeltaart ( de slagroom was wat minder, beetje slap en niet lekkere verse dikke ), met veel kaneel, niet te zoet en met knapperige korst. De bediening die avond was zo buitengewoon hartelijk dat alleen daarom wij al zouden terugkomen, de appeltaart werd met veel verve aangeprezen, op een heel leuke, persoonlijke manier. De inrichting was o.i. niet heel speciaal, de houten vloer is door waterschade nog krom ( die was dat kennelijk 5 maanden geleden ook al ).
Dank voor de leuke recensie!

De vloer is inmiddels (weer) hersteld. Hopelijk blijven we de komende tijd zonder waterschade. Hopelijk tot ziens,

Brasserie Blazer

Reactie van proever:

Beste Brasserie Blazer,

Fijn dat de vloer weer hersteld is, als ik weer eens in de buurt ben ( tegenwoordig niet meer zo vaak, als vroeger helaas), kom ik weer eens langs.

Met vriendelijke groeten, Sue
Johannez H.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2015
Na een tijdje dicht te zijn geweest hebben ze mooi verbouwd! Het eten is gelukkig nog als vanouds, een goed stuk vlees met sjieke groenten en lekkere zelfgemaakte patatten... en gezellige sfeer!
Kiekel .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Voorafgaand aan een voorstelling in het De La Mar theater toevallig bij Blazer uitgekomen. Heerlijk gegeten. Prima, vis, heerlijke groenten en frites. Op de frites had wat minder zout gemogen, maar dat is dan ook het enige wat wat minder was. Fijne attente bediening terwijl het toch erg druk was. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Mjhr .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2015
Maanden geleden hier 's avonds gegeten. Prima! Maar nu de lunch: ongeinteresseerd meisje in de bediening. Alleen desembrood helaas. Waarom snappen we niet, niet iedereen houdt daarvan. Kroketten matig, tonijnsalade weinig tot niks aan. Saai en zurig. Vitello tonnato salade: bijna geen vlees en al helemaal geen saus. Bijgevraagd natuurlijk, kregen we ook maar was helemaal niks.
Het tochtte en was er koud. Het geheel maakte de indruk dat men liever had gehad dat er geen gasten waren.
Justin V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Gezellig zitten in eetcafe sfeer. Een paar plekken mochten wel aangepakt worden. Vriendelijke en snelle bediening.

Vooraf een erwtensoep op - prima qua smaak maar misschien wat te dik. Eigenlijk gekomen voor de confid de canard omdat ik deze in Frankrijk vaak fantastisch vind. Deze was niet te vergelijken, maar zeker smakelijk. Daarna helaas geen dessert meer omdat het eten niet goed viel, wat overigens los staat van de kwaliteit ervan.

Prijzen zijn in orde.
B T.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2014
Eten was aardig. Jammer dat er geen roquefortdadel bitterballen waren... De service was matig. Op mijn vraag waarom er een bepaald artikel niet was wat wel op de kaart stond, werd ons medegedeeld dat er soms dingen niet zijn die wel op de kaart staan. En er soms dingen wel zijn die niet op de kaart staan en dat ze toch echt geen machine zijn! Klantvriendelijkheid ten top....
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Hier met 5 personen gegeten. Dat was OK. Aardige mensen. Een eetcafé, geen restaurant.
Door wateroverlast was de vloer omhoog gekomen en lagen planken gevaarlijk te zijn. We hebben meerdere mensen gezien die zich verstapte. Personeel deed er wat lacherig over.

RlK .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
met een groep van 13 man hier een perfecte avond gehad. Zeer gastvrij en behulpzaam personeel. Niks te kort gekomen en erg lekker gegeten. Met een grote groep dus iets beperktere keuze qua gerechten, de kwaliteit was erg goed zeker voor een brasserie en zonder dat je meteen de hoofdprijs betaald. Ook de bierkaart sloot goed aan bij de onze wensen. Dikke aanrader!
Shimrod1 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Als regelmatige bezoeker ben ik vooral dol geworden op de tonijnsalade bij de lunch en de vele biologische, smaakvolle en aparte groenten bij de avondgerechten. Ze hebben ook een eigen gebrouwd biertje wat veel toevoegd aan de smaak. Het allerbeste echter vind ik vooral de plek: een ruime en rustige buiten en binnen contact met de antiekmarkt De Looier. Blazer blijft een heerlijk tentje.
Lindelotte .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2014
Vanmiddag ontvangen door fantastisch vriendelijk personeel en mogen genieten van een bierplankje waar ik er elke dag nog wel 3 van zou kunnen eten onder het genot van een heerlijke gin tonic. Wat een fijne plek om te zitten, midden in het centrum van Amsterdam maar toch heel ontspannen. Top!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Het was een tegenvaller. Het belendende antiekcentrum is recentelijk behoorlijk geüpgraded en dat zou wat mij betreft voor de brasserie ook wel mogen. Het ziet er allemaal erg sjofel en zelfs een beetje goor uit. Het personeel komt ongeïnteresseerd en nogal kortaf over. Het bestek was smerig en naast me was een medewerker op een eettafel bezig een grote stapel wasgoed bestaande uit handdoeken en schorten te ontwarren. Dit kan zelfs in een brasserie niet! Bij de muntthee kwam een ongelooflijk goor lepeltje en de houtige stengels van de munt staken 10 cm uit het glas. Ik had de spinaziesoep (de tomatensoep was nog niet gemaakt!?) en het brood met de tonijnsalade. De soep kon er mee door al had ie weinig smaak. Het brood was lekker maar de tonijnsalade niet: deze smaakte alleen maar zurig en was dus niet lekker. Niet voor herhaling vatbaar.
Zaandam1971 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Heerlijk gegeten (bavette) vooral de gestoomde groentes erbij waren overheerlijk! Leuk eetcafé, vriendelijke bediening, aanrader!
Magda J.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Heerlijk gegeten, je voelt je er welkom.
Goede prijs- kwaliteit verhouding.
De citroentaart met merinqeu vond ik wat tegenvallen.
1x vragen of alles naar wens is, vind ik voldoende;-)
Franny V.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Na aankomst in Amsterdam kwamen wij bij toeval terecht bij deze leuke brasserie met terras aan de gracht. Half in de schaduw, half in de zon heerlijk genoten van een bruin broodje Vitello Tonato en een glaasje Rosé met ijs. Wat een mooie plek zo net op de rand van het centrum en de Jordaan.
Berber P.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Gezellig eetcafe met ongedwongen sfeer een heerlijk eten. Van de salade van gegrilde groenten smaakt tot aan de eigengemaakte frietjes, alles was perfect van smaak. Vriendelijke bediening.
De wijnene waren heerlijk, alleen de (rose!) dessertwijn was te zoet naar mijn smaak.
Erik C.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Goede plek om voor theater voorstelling van Nieuwe de La Mar te gaan eten. Restaurant houdt na overleg rekening met aanvang voorstelling . Bediening vriendelijk. Gezellig, wat bruin cafe achtig decor. Informeel.
De vis was o.k. met een aardige dressing. De frites helaas donkerbruin en overbakken uit de frituur. Entrecote zag er goed uit.
Ajr .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
Erg leuke tent! Heerlijk gegeten voor een voorstelling in het De La Mar, tournedos en dorade. Geweldige aardappelgratin erbij en aparte groenten; meiknol, oerwortel etc. Een aanrader!