Brasserie & Bistro De Dorpsherberg

Dorpsstraat 37 5061 HJ Oisterwijk Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie & Bistro De Dorpsherberg

Genieten in Oisterwijk

Een knus restaurant in Oisterwijk, waar het altijd goed toeven is. Het menu is gevuld met klassieke heerlijkheden, herkenbaar en perfect bereid . Een plek die je blijft bezoeken, niet alleen vanwege het lekkere eten, maar ook vanwege de goede sfeer en de grote gastvrijheid.

Meer informatie over restaurant Brasserie & Bistro De Dorpsherberg

Dinsdag t/m Vrijdag vanaf 11:00
Zaterdag vanaf 10:00
Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg voordelig
Nick K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Gezellige ambiance, lekker warm en vriendelijk personeel. Compliment aan de keuken. Alles klopt, van de perfect knapperige broodjes vooraf tot en met de huisgemaakte mayo, De eend was zalig alsook de entrecote. Fijne wijnen ook. Regelrechte aanrader, we komen absoluut terug.
Sum .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Leuk restaurant qua sfeer en bediening. Als voorgerecht de steak tartaar, een wat saaie presentatie. Het vlees was te koud en miste wat peper. Werd geserveerd zonder toast en zonder een rauw ei. Daarna de tarbot met risotto. Ook hier een saaie presentatie. De vis was wel prima gegaard en ook goed van smaak. De risotto daarentegen was te zout en overheerste zo de smaak van de delicate tarbot. Het kaasplankje als afsluiter vond ik karig en de kazen waren niet op elkaar afgestemd. Het notenbrood dat erbij lag was droog en smakeloos. Niet echt een aanrader.
Elisabeth N.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
De vernieuwde kaart ziet er niet alleen pachtig uit, de gerechten zijn overheerlijk. Vooraf de inktvis, zeer smaakvol, de tarbot met risotto als hoofdgerecht en tarte tatin om dit culinaire feestje af te sluiten. Genoten dus op het terras met warmtelampen omringd door attente bediening!
Piet H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Tijdens een ritje neergestreken in Oisterwijk bij de Dorpsherberg. Een gezellig terras maar wel pal naast de weg. Als voorgerecht een carpaccio welke heerlijk was maar qua smaak een beetje neutraal. Als hoofdgerecht een gegrilde entrecote. Ook hier geldt dat de smaak echt goed was maar redelijk standaard / neutraal. Welicht een vleugje inspiratie in de toekomst. Het huisgemaakte ijs als dessert was echt heerlijk en echt van smaak. De bediening was super vriendelijk en behulpzaam. Zeker de moeite waard.
Manuela R.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Met enige regelmaat zijn wij te vinden bij de Dorpsherberg voor een lunch, borrelplank of diner. Het is er altijd gezellig druk, de inrichting is gezellig en warm; veel hout, een openhaard en een ronde leestafel.
Vandaag namen we plaats op het terras. We hebben gegeten; soto soep, carpaccio, pasta vongole en salade met ossenhaas en toe drie bolletjes ijs.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de kwaliteit van de keuken niet altijd even constant vind. We hebben in week tijd een keer heerlijk malse sukade gegeten en de tweede keer was er niet door heen te komen (november 2015.) Maar over het algemeen is het eten lekker (aanraders; borrelplateau, tosti met brie, pasta vongole en spareribs.) De vriendelijke heren in de bediening (Hans en zijn twee andere mannelijke collega's -beide met blond haar) maken het verhaal af. Over het algemeen dus goed toeven bij de Dorpsherberg!
Lieske80 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Ontvangst was prima. Tafel was aan de krappe kant voor het gezelschap.
Voorgerecht (specialiteit) carpaccio van tonijn was niet erg spannend en wat flauwtjes van smaak. De scampi's van enkele tafelgenoten zagen er goed uit (ruime portie) en smaakte heerlijk.
Hoofdgerecht was ok maar niet bijzonder. De risotto was lekker maar de kabeljauw had niet veel smaak. De spareribs zagen er goed uit. Het dessert (tarte tatin) maakte het uiteindelijk goed.
Mechievanpinxteren .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
we hebben heerlijk gegeten en de service was uitstekend. we hadden een mooi plekje bij de open haard, heel sfeervol.
we gaan hier zeker nog een keer terug.
Enricoboz .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Met twee personen een hoofdgerecht genomen. Deze bestond uit een eenvoudige kipsaté. Het opgediende gerecht smaakte goed. De kip was lekker mals en niet taai of draderig. De hoeveelheid precies goed. De bediening was vriendelijk. Enige min puntje is de inrichting. De tafels staan een beetje dicht op elkaar en met een grotere groep om je heen wordt het al snel rumoerig. De prijs/kwaliteit is in verhouding. Een goede eetgelegenheid.
Kil T.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Op een zomeravond plaats genomen op het drukke terras van deze authentiek ogende 'herberg'. De nette tafeltjes stonden vrij dicht bij elkaar waardoor je niet echt privé een gesprek kon voeren en je ook alles meekreeg van de gesprekken bij de naastgelegen tafels.
We kozen voor het driegangenmenu, bestaande uit een smakelijke rundercarpaccio vooraf, een lekkere, behoorlijk grote varkenshaasspies (met apart een schaaltje frites en een schaaltje rauwkost) en een toetje met banaan, ijs en een kannetje met warme chocoladesaus. Het eten als geheel: prima in orde.
Hsw D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2015
Uitstekend gegeten, lekkere gerechten tegen een schappelijke prijs. Bediening was uiterst correct en vriendelijk. Gezellige sfeer. Enige verbeterpuntje is dat de muziekkeuze wel erg cliché is.
Ad1950 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gisteren "Dorpsherberg" bezocht op de valreep zonder reservering. Alhoewel bomvol toch nog 3 plaatsen gekregen. Wij waren in tijdnood i.v.m. voorstelling Andy Marcelissen. Echter alles zeer perfect geregeld. Personeel heeft een pluim verdiend. Als voormalig Oisterwijker prima keus.
Bedankt voor de medewerking , zeker een aanrader.....
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2014
Gisteren voor de lunch naar de Dorpsherberg gegaan. Het idee was om een "gewoon" broodje te bestellen, maar dat werd een warm hoofdgerecht. Boerderij-eend met roseval en hete bliksem. Voor het aperitief is de bediening door 3 verschillende personen langsgekomen, terwijl we toch al echt bij de 1e keer besteld hadden: communicatie kan beter. Maar omdat wij van onze eend wilden genieten met een lekker flesje rood, hadden we gevraagd om een wijn buiten de kaart om. Was geen probleem en we kregen op verzoek een mooie chateau-nuf-du-pape uit 2009 op tafel. Top! De eendenborst was mooi rosé en subliem van smaak. Mooi dat dit tijdens de lunch verkrijgbaar was. Erg genoten en wij zullen in 2015 zeker terugkomen.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
Lekker gegeten in een sfeervolle ruimte. Alleen duurde de bediening soms wat lang. Kom zeker nog eens terug naar dit leuke restaurant.
Syllavie .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2014
Met een groepje van 9 personen hier gegeten. Decor krijgt een dikke 8 maar voor het eten kom ik hier niet graag nog eens. Voorgerecht gemarineerde zalm met paling: 3 kleine blokjes zalm, 1,5 dun sliertje paling en 2 ieniemienie blaadjes sla. Hoofdgerecht: de zwarte pasta met champignons en gamba's: qua smaak prima maar veel en veel en veel te veel zwarte pasta waardoor e.e.a. er onaantrekkelijk uitzag. In het algemeen: Het duurde ontzettend lang voordat eten werd geserveerd ( 1 uur na bestellen kwam het voorgerecht) en gevraagde broodjes bij de slakken kwamen toen de slakken al een kwartier geleden waren verorberd. Grootste minpunt: Bij het bestellen van de 3e fles wijn (en de overige drankjes zoals bier en frisdrank) vroeg ik een karaf kraanwater op tafel. Dat kon niet ... Alleen flessenwater te koop. Wat een ongekend gebrek aan service ...........
Manjan .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2014
Een paar daagjes in Oisterwijk en eigenlijk hadden we dit restaurant uitgekozen omdat we een vvv bon hadden gekregen. Het zag er leuk uit op de site en dat viel niet tegen. Van half 6 tot 10 heerlijk op het overdekt en verwarmd terras gezeten. Allebei gekozen voor de biefstuk ossehaas in de bakjus. Nou dat was echte ouderwetse bakjus in ieder een eigen koekenpannetje, geserveerd met een paar lekkere witte boterhammen om te doppen en de randjes af te vegen.De lekkere dikke frietjes kregen we daarom niet op, maar ik heb mijn best gedaan om de salade op te krijgen..Vriendelijke bediening en zeker niet de laatste keer..
Lilian49 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2014
Fantastisch gegeten en de bediening was top. Ga er al vaak lunchen. Deze keer een driegangen menu met de actie van albert hein. Kan het iedereen aanraden.
TessOlly .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2014
Erg lekker gegeten bij De Dorpsherberg deze week. Verrassende gerechten waar we lekker op het terras in de zon van genoten hebben. De bediening was erg gastvrij en spontaan, we werden snel geholpen en we hoefden niet lang te wachten op onze gerechten. We komen zeker een keer terug!
Dianne D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
We waren iets eerder dan de afgesproken tijd, maar het was geen probleem om eerder aan tafel te gaan. We hebben prima gegeten. De bediening was erg vriendelijk en gastvrij. Een aanrader.
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Bediening slecht en humeurig. Na een uur gevraagd waar het eten bleef en de wijn moest ik zelf openen waarvan de dop al los was. Het eten was slecht want de pasta waren grote blokken ivm aan elkaar plakken en de oosterse ossenhaas flauw. Lag aan de nieuwe kaart was de reactie. Decor geef ik een voldoende en neem ik de irritante kermis en hangjongeren voor het restaurant hierin niet mee.
Jhsc1957 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2014
Vanavond met een aantal collega's gegeten bij dit restaurant met een gezellige en verzorgde uitstraling. Dit geldt zowel voor het terras als voor "binnen". Leuke ontvangst, goede toelichting op de gerechten en wijnen. Desondanks zou de bediening wat "warmer" mogen aldus een aantal van ons. Nu wat zakelijk en soms zelfs wat kortaf. Het restaurant kenmerkt zich door een leuk concept met een "basiskaart" met een ruime keuze aan hoofdgerechten van elk 12,00 en voor- en nagerechten van elk 4,00. Desondanks kozen wij voor de "grote kaart". De gekozen voorgerechten waren Carpaccio, Ceasar Salade, Oesters en een tartaar van Tonijn. Stuk voor stuk flinke (misschien wel té) porties, goed van smaak en presentatie. Aandachtspunt voor de salade is om een goede balans te houden in de diversiteit van sla en overige producten en de versheid. Als hoofdgerecht werd gekozen voor Biefstuk zoals bij grootmoeder (Agnus Beef), Tonijn en Sliptongetjes (volgens de uitbater bij navraag uit de Noordzee; tip is om dit ook te vermelden op de kaart), geserveerd met diverse warme groenten en gebakken Roseval aardappelen. Als extra kozen we voor asperges. Ook hier weer stuk voor stuk lekkere en goed verzorgde gerechten! Rijk van smaak en prima bereid. Koffie en thee na sloten de leuke avond af. Iedereen was het er over eens: gezellige sfeer en uitstekend gegeten! De gedateerde (overwegend mindere) recensies hieronder doen dit restaurant tekort. De nieuwe uitbater Chris (sinds heel kort) zorgt voor een goede prijs/kwaliteit verhouding. En met die bediening komt het vast wel goed als de "spanning" van het opstarten van een nieuwe zaak er wat vanaf is. Succes Chris!