Brasserie-Bistro Berg & Dal

Meer informatie over restaurant Brasserie-Bistro Berg & Dal

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Cock D.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Verscholen in de bosjes van Pex ligt dit restaurant. Toen we aankwamen zagen we dat er in de tuin - het was prachtig weer- meer dan 40 tafels vrij waren. Merkwaardig dat de bediening als eerste vraag had of we gereserveerd hadden.
je hebt de keuze uit diverse drie gangen menu's voor 18,50 per persoon. We namen een mossel- en teryiaki spies vooraf. Als hoofdgerecht de hamburger en zalm, We namen beide als toetje de creme brulee.

De bediening was attent, het decor leek wel op een terras op de Veluwe en het eten was goed. Een prima plek om nog eens terug te komen.
Matt N.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Mooie plek in de bosjes van pex waar je voor iets meer dan 6 euro per gang een driegangen menue kan krijgen
Kwaliteit gaat duidelijk voor kwantiteit . Porties zijn niet zo groot , maar alles was lekker (heerlijke cheescake bv en goede kipsate met uitstekende saus )
Bediening niets op aan te merken , kortom goede plek om ongedwongen een hapje te eten In een leuk uitziende bistro
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Berg&Dal is rustig gelegen tussen de bomen omgeven door tennisbanen. Het geheel is gezellig en sfeervol ingericht. De bediening is vriendelijk en correct. Het diner was uitstekend en de huiswijn goed op temperatuur en op op dronk.
De prijs kwaliteit is uitstekend en hierdoor zeker een rede terug te komen.
Sannepan2015 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Vlakbij maar nog niet eerder geweest en dat is jammer! Want voor maar 15 euro eet je hier een meer dan prima 3 gangenmenu. Ruime keus met gelukkig ook vega & vis op de kaart. Was druk maar bediening gelukkig vlot en attent. Locatie is super, in een bos(je), mooi ingericht met schilderijen en beelden en nu extra feestelijk met de kerstversiering. Fijne plek om lekker hapje te gaan eten!
Kiiim .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Gezellige omgeving en leuk aangekleed. Het was erg druk toen wij er waren maar de service mbt drankjes was in ieder geval erg vlot en we hoefden ook niet zo lang op ons eten te wachten dat het storend was. Eten was van prima kwaliteit, gewoon lekker eten voor een goede prijs.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Er zijn 2 locaties waar je kan eten, in de bistro best gezellig of in de sportkantine waar de acoustic niet prettig is. De bediening doet er alles aan om je het naar de zin te maken.
Het 3 gangen menu is meer dan je zou verwachten voor zo weinig geld, een aanrader voor "ff gezellig wat eten"
Bert1958 L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Berg en Dal adverteert met een goedkoop driegangen menu. Op hun website staat een uitgebreide kaart met keuze uit diversen voor- en nagerechten en wel 11 hoofdgerechten. In de praktijk blijkt de keuze beperkt tot 4 voor-, hoofd- en nagerechten. De kwaliteit van het eten is goed. De porties zijn vrij klein, maar wel afhankelijk van wat je kiest. Het hoofdgerecht met de spies van varkenshaas is van goede grootte, waarbij ook friet en salade wordt geserveerd. Bij een aantal andere gerechten ontbreekt salade of groente en friet of aardappels. Dat is jammer. Reken dan een paar euro meer en kom met goede porties.
De bediening is niet altijd goed bij de les en een beetje op afstand. Verder wel redelijk vriendelijk. Het restaurant is modern en sfeervol ingericht, maar is erg rumoerig door een slechte akoestiek. Dat is hinderlijk. Tot slot nog een opmerking over de bereikbaarheid. Parkeren bij het restaurant is niet mogelijk, alhoewel er rondom op het eigen terrein best ruimte is. Voor mensen die slecht ter been zijn is dat een belemmering.
Mountain3009 .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Altijd gezellig bij Berg en Dal. Er hangt een leuke sfeer en als je dan ook voor een goede prijs lekker kan eten en drinken, hoeft daar voor mij niets meer aan toegevoegd te worden.
Veel keus uit verschillende soorten wijnen, en bijna allemaal lekker (heb ze nog niet allemaal geproefd).
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Het was altijd prima.Goedkope menus,ongedwongen sfeer,maar er is wat veranderd.Heb hier met vrouw en dochter gegeten.Mijn vrouw nam van het menu 2x een voorgerecht en wilde ipv het nagerecht van het menu een koffie.Dit was volgens de bedienende dame niet meer mogelijk.
Ze eten je arm maar drinken je rijk in de horeca was haar uitleg bovendien vertelde ze en passant dat we niets van de horeca begrepen.
We hadden 3 menus en de drank rekening was meer dan 30 euro,dus een kop koffie ipv nagerecht kon niet meer?
Mijn vrouw wilde er met negen mensen de week erna gaan eten,maar dat heeft ze maar ergens anders gedaan.Ik heb ook geen fooi gegeven.Hoezo korte termijn denken?
Ze lokken je met goedkope menus,maar willen dat je heel veel drinkt.Misschien een idee om geen drank meer te bestellen.Ik heb dezelfde avond nog een mail naar Berg en Dal gestuurd,maar reactie zero.Dus klaar met Berg en Dal.Horeca op z"n smalst!
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
"Een brasserie is een horecagelegenheid waar men iets kan eten en/of drinken" (Wikipedia). Waarom kost het dan zoveel moeite om - in een vrijwel lege zaak - iets te drinken en te snacken te krijgen. Nadat het gelukt was om bier en de bitterballen te krijgen, ook maar besloten om te blijven eten. Dat viel gelukkig erg mee. Geen topkeuken, kleine porties, maar wel waar voor je weinige geld (3 gangen 18,50). Wijnen per glas uitstekende prijs-kwaliteit verhouding (we dronken Chardonnay, Cabernet-Sauvignon en Merlot).
Anoek M.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Lekker gegeten. Gevarieerde kaart.
Porties zijn wel heel divers qua grootte. Sommige heel groot (tajine, fish and chips, gado gado bv) maar andere in verhouding dan vrij klein (gebakken kabbeljauw bv).
Eten was goed, maar niet superbijzonder.
Mooie omgeving, leuk met veel kunst in en om het restaurant.
John-cooper .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Heden met zijn tweeën het 3 gangen menu gegeten voor, hoofd- en nagerecht allen prima zeker in relatie met de prijs van 17,50 Ook een redelijk uitgebreide kaart om uit te kiezen, hetgeen niet vaak voorkomt bij een 3 gangen keuze menu. Er werd ook een lekkere huiswijn geserveerd voor een schappelijke prijs van 3,50/3,75 De bediening was heel vriendelijk en vlot. Het decor was wel aardig. Wij komen hier zeker terug en zullen het ook naar anderen aanraden.
Leo V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Voor de 2e keer met 4 personen gegeten. Geen echt spannende kaart maar wel uitgebreide keuze. 3 gangenmenu voor €17,50pp minus 20% korting. Alles was heerlijk en ruim voldoende. Met de juiste zorg bereid. Prijs/kwaliteit verhouding uitstekend in balans en dit geldt ook voor de drankjes. Bediening was prima, de sfeer was ook prima. Heel veel kunst, aan de muur, in vitrines en ook buiten. Het enige negatieve zijn de wat krappe tafeltjes, alles past precies als je bent aangeschoven aan tafel maar daarna moet je wel recht blijven zitten. Weinig bewegingsruimte dus maar voor ons geen reden om hier niet opnieuw te gaan eten. Ook de vrienden die wij hadden meegenomen komen hier zeker nog een keer terug.
Geer S.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
We wonen om de hoek maar hadden hier nog nooit gegeten. Vreemd wel. Misschien door de zeer lage prijs, waardoor je denkt: dat kan nooit goed zijn, voor die prijs. Maar door het zonnige weer en geen zin om de stad in te gaan, toch hier het terras opgezocht. Je zit er prachtig in de ondergaande zon. Lekker bier van de tap! Twee dik positieve punten. Vanwege het lekkere bier zijn we niet aan de wijn gegaan, dus daar kan ik niet over oordelen. We aten escargots, vistrio, jachtschotel, kabeljauw, crêpe suzette en cheesecake. Kort samengevat krijg je waar voor je geld, maar zou ik liever wat meer betalen en wat beter eten. Dat is niet als kritiek bedoeld, want voor zo weinig geld kun je niet beter inkopen. De ingrediënten waren matig, zoals de eenzijdige smaak van de jachtschotel en de smakeloze sinaasappelsaus. Desalniettemin een prestatie om dit te leveren voor die prijs. Voor de mooie plek en een biertje komen we zeker nog terug. En wellicht een paar andere gerechten van de kaart proberen.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Met zijn 4tjes gegeten in Bistro de Galerie. Het zit midden in de bosjes van Pex tussen de sportvelden in. Alle tafels waren op de zaterdagavond bezet. Voor 17,50 heb je een uitgebreide menu kaart met voor ieder wat wils. Het is een gezellige plek om uit eten te gaan. Aan de muur hangt kunst, die je ook kunt aanschaffen. Het eten is heerlijk. Verwacht geen hoogstandjes, maar wel heerlijke spareribs met patat of een Vega wrap. Goed verzorgd en alles vers en van goede kwaliteit. Een plek om vaker naar toe te gaan.
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2014
Met zijn 3-tjes gegeten in de bistro. Prima ontvangst, op mijn vraag of 1 stoel gedraaid kon worden zodat niemand de hoek in hoefde te kijken, is gelijk goed opgelost. Vooraf panne fiesta, breekbrood met een goede aioli en tapenade. Vooraf kozen wij voor de beef terriyaki, goed van smaak, ik vond alleen dat de beef well done was, mijn gasten houden alleen van doorgegaard vlees, ik zelf houd van medium rare, dit had ik echter van te voren niet meegedeeld aan de bediening. Als hoofd een uitstekende en heel grote hamburger, prima kipsate, beide geserveerd met friet die iets knapperiger had gekund en salade. Mijn schotel was de varkenshaas, groenten en ik had om de gewone friet gevraagd i.p.v. de anders geserveerde kringel friet. Dit was geen probleem.
De porties waren dusdanig groot dat ik om een doggie bag vroeg, ook geen probleem. Toe voor 2 personen een prima kaasplankje en 1 heerlijke cheesecake.
Hier komt dan mijn vraag, mijn gasten en ik zaten tijdens het hoofdgerecht al vol. Bij de keuze van het menu dient men gelijkertijd het nagerecht te bestellen. Jammer, want ik weet niet hoe groot de porties zijn. Anders waren wij voor ijs gegaan, dat glijdt normaliter gewoon naar binnen. Zou dit nu niet anders kunnen??
Gedronken 1 verse jus, 3 witbier en 3 vaasjes. Vanwege de korting op de maan- en dinsdag van 20% kwam de totaalnota op 64,75 uit. Hier is helemaal niets op aan te merken.
Als bonus de locatie, in de bosjes van Pex en tussen de kunst. Heel sfeervol allemaal. Dank aan de witte en zwarte brigade voor een prima verzorging, op die paar hele kleine minpuntjes na. Werk ze weg en jullie scoren nog hoger.
Marianne L.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2014
Heerlijk gegeten (steeds wisselend menu)op een leuke locatie midden in het bos.aardige en bereidwillige bediening. Toppertje !
Vincent C.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
De enige negatieve reactie hier die ik zag betrof denk ik de tenniskantine/brasserie. Wij eten echter altijd in de bistro ("In De Galerie") waar je tussen de schilderijen en beelden een prima 3-gangen menu krijgt voor maar 17.50. Eten is echt prima, en voor deze prijs al helemaal, dus zeker een aanrader. Parkeren kan bij de nabijgelegen sportvereniging gratis en anders op straat betaald. Met name de spareribs en carpaccio zijn een aanrader!
Elisabeth W.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Geen wonder dat dit niets wordt, ondanks alle pogingen. Kop koffie met broodje op het terras? Dat is te moeilijk. De ingrediënten zijn er niet, je moet zelf naar de bar heen en weer lopen, de bediening negeert je en blijft dat doen, want ze hebben het erg druk met praatjes met mensen in tenniskleren. Met veel moeite een tosti losgepeuterd (broodjes die op de kaart stonden waren niet te krijgen). Duurt een half uur, dan heb je een tosti van uitgedroogd brood, ketchup uit een zakje, op een servetje op je tafel gekwakt. Een bordje is teveel gevraagd. Daarna proberen ze de koffie die je al hebt betaald nog eens in rekening te brengen. "Oh ja, vergeten" zegt de barjongen zonder interesse of excuses.
Ik weet niet of dit nu pech was met een vakantiekracht, maar ons zie je daar niet meer terug.
Marijke N.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2014
Vanavond met mijn zus gegeten we hebben genoten. Was erg druk dus duurde het wat langer. Bediening kwam dit gelijk aangeven . Zeer vriendelijke bediening. We kregen gelijk een drankje aangeboden. Lang geleden dat wij dit meegemaakt hebben. Een geweldige service.
Ik ben hier al een aantal keren geweest en geniet nog steeds. Het eten, de bediening, sfeer en decor is zeker voor herhaling vatbaar. Berg en dal ga zo door!
Wij komen zeker terug.