Brasserie Berlage

President Kennedylaan 1 2517 JK Den Haag Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie Berlage

Bus 21 (cornelis de witlaan), Bus 24 (gemeentemuseum/museon), Tram 16 (gemeentemuseum/museon) en tram 1 (world forum)

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:30

Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Na museumbezoek gegeten in relaxte atmosfeer en vriendelijke bediening, met mooi uitzicht op de museumtuin. Eten was goeden qua prijs/kwaliteitsverhouding geloofwaardig.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Prima verscholen plekje achter de musea. Het Pand is modern ingericht. BIJ mooi weer is de terrasuitbreiding populair maar nooit te druk. Door de zomerse dag was het even wachten maar het was het wachten zeker waard. Aanbevelingswaardig is hier zeker de High tea. Zeer uitgebreid en prima verzorgd. Hartig en zoet wisselen elkaar goed af. We kregen het niet op.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij vinden Berlage vooral prettig vanwege de fantastische ligging in de tuin van het gemeentemuseum. Service en eten zijn prima.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
De ontvangst was allerhartelijks. omdwij een afspraak hadden in het Omniversum hebben wij ons niet de tijd gegund een 3 gangen menu te bestellen. want haastig eten doet afbreuk aan het genieten van een geode maaltijd. Wij hebben het gehouden bij een hoofdgerecht en een nagerecht.
De kwaliteit van de zalmfilet was voor nederlandse begrippen goed. Daarmee bedoel ik dat de smaak en de beleving niet opweegt tegen die van de noorse en canadese zalm in de restaurants aldaar.
Aan de geprononceerde smaak daar beleven wij toch meer genoegen dan aan de wat mattere smaak hier. Daarnaast was de hoeveelheid zalm aan de geringe kant. Wat dat betreft hadden wij toch 3 gangen moeten nemen. De kruidenkost smaakte prima. De kalfssukade was uitstekend.
Een lekker stuk vlees met penne en merguez in een afzonderlijk bakje. Van de merguez had ik mij meer voorgesteld. Vrij flauw van smaak. dat heb toch regelmatig beter gegeten.
De groentegarnituur was zeer beperkt in hoeveelheid maar goed op smaak. De frites en gebakken aardappelen vormden een geode bijdrage aan het total.
Als slot de tarte tatin van peren. Een goede afsluiting van het geheel.
Marike N.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Met twee collega's gegeten. Afgaande op de recensies het uitgebreide voorgerecht genomen. Lekker; alles vers; maar erg divers en op elkaar gestapeld. Lastig om hier structuur of logica in te vinden.
De hoofdgerechten zijn heel erg groot; een entrecote van 250 gram is niet meer van deze tijd. De kalfssucade, lam en penne waren prima klaargemaakt, maar de porties veel te groot. Leuke bediening. Voor de lunch komen we nog wel een keer terug; voor wat betreft diner moet ik er nog een keer over nadenken.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op 2e Kerstdag bezochten wij Berlage's Gemeentemuseum.Alhoewel bijna alle restaurants op 2e Kerstdag alleen maar mogelijkheden hebben voor een uitgebreid kerstdiner waren wij welkom in deze op een bijzondere locatie gelegen brasserie Berlage voor een a la carte diner.
Een vriendelijke begroeting,een mooie tafel aan het raam en ruime originele keuze uit de menukaart,We begonnen met een smakelijke aardappel/prei-soep,gevolgd door de kabeljauw uit de oven met brie,tomaat en gesnipperde basilicum,tafelgenote koos voor de vegetarische geitenkaas in bladerdeeg met spinazie en groene asperges,als dessert kozen wij beiden voor de Crumble van rood fruit met een bolletje suikervrij-ijs.Voor ons was dit een heerlijk kerstdiner in een comfortabele ,rustige ambiance. Wij dronken er lekkere frisse chablis bij en 2 x een karaf water( werd niet berekend! ) en eindigden met een kopje koffie.
Met deze complete Berlage-dag eindigde 2e Kerstdag voor ons in stijl, een plek om te koesteren en terug te komen.
Agaacye .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Ik lunch er regelmatig. Meestal voorafgaand aan een bezoek aan het Gemeentemuseum. Berlage ligt schitterend in de tuin van dit museum en is in dezelfde stijl gebouwd. Mijn gast had een zeer rijk gevulde salade viande en ik een bouillabaise. Mooi opgediend met langoustines op het bord en de vissoep uit geschonken uit de kan. Nieuw Zeelandse sauvignon blanc er bij. Heel lekker. Ze hebben trouwens veel wijn open. En goede keus. Tarte tatin toe, met peer. Expresso met wat lekkers. De keuken is vooruit gegaan!
Maarten H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Tsjaaa, viel zwaar tegen!
Voorgerecht Rol carpaccio: Rundercarpaccio gerold met pesto, pecorino en rucola; maar dit was meer sla dan vlees, rucola zit in de rol en dan krop sla er naast met grove stukken komkommer; een raar gerecht, smakeloos.
Daarna de Entrecote: Simmentaler Dry-aged Entrecote steak (250 gr.) met
béarnaisesaus en tomatensalade; deze kwam lauw warm met zuurkool en rode kool op een houten plank voorgezet, sorry maar dat is geen combinatie. Alles lauw, bah.
Dame Blanche (zonder de slagroom) en Crème brûlée als toetje, stond binnen 2 tellen op tafel, was zorg aan besteed (not)
We waren hier voor speciale gelegenheid, iets te vieren ..... gaan we in het weekend ergens anders overdoen.

Misschien leuk voor de zomer borrel op het terras, maar ik sla voorlopig over. Jammer.
Beste Maarten, wat jammer dat u teleurgesteld bent over ons restaurant. Zo u zo vriendelijk willen zijn contact met mij op te nemen? Ik wil het graag goed maken met u!
Met vriendelijke groet,
Jocelyn van der Moolen, bedrijfsleidster
info@brasserieberlage.nl/070-3387622
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
We hebben hier een prima avond gehad. Onze reservering stond niet in het boek, maar dat werd netjes opgelost. De bediening was sowieso prima, de hele avond. Onze gastvrouw Joska was professioneel en vriendelijk. Het eten was erg goed. Ik had niet zoveel vertrouwen in een 'carpacciorol' maar ik besloot er toch voor te gaan. Lekker! Een goede vulling van (niet teveel) rucola, pesto, pijnboompitjes en parmezaan. Prima kwaliteit vlees ook. De escargots aan de overkant van de tafel waren van hun huisje ontdaan en dus wat aan de droge kant. Voor ons allebei de biologische entrecote van Simmenthaler rund. Wat een traktatie. Een heerlijk garnituur erbij (rode kool, stoofpeertje, gegrilde tomaat), prima frieten en een echt fenomenale bearnaise saus. Zo kom je die niet in veel restaurants tegen. Complimenten!
Als we weer in het Omniversum zijn, komen we hier beslist weer eten!
Fransrees .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Ik had de lunch gereserveerd voor 10 volwassenen en 14 kinderen. Alles stond klaar toen we arriveerden. Iedereen kon zijn of haar wens kenbaar maken uit de menukaart. De bediening was snel en bijna nog belangrijker: attent en vriendelijk. Ik geef niet zo vaak tienen, maar dit was er een waard.
Het was stormachtig weer: zondag 25 juli! dus een rondje museumtuin was geen optie.
Al met al een aanrader en zeker bij mooi weer op het terras op het zuiden en uitzicht op de tuin. Dan wordt het decor ook een 10.

Eén (hè wat flauw) minpuntje: de kleurpotloden voor de kinderen mogen wel eens geslepen worden.
Karin Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Met 6 personen gegeten. Wij begonnen op het terras maar omdat het fris werd, vroegen we om binnen te eten. Dat werd meteen geregeld. We hadden het 3 gangen menu gekozen. De proeverij van voorgerechten was prachtig en smakelijk: 2 etageres met een selectie van de voorgerechten en eronder 2 kommetjes soep. Daarna zagen we de vriendelijke bediening niet meer terug. Het was druk en de bediening en keuken konden het niet meer aan. We moesten eindeloos wachten op de hoofdgerechten. Een extra drankje zijn we maar bij de bar gaan halen, omdat de serveersters zich niet meer meldden. Na meer dan een uur wachten, kwamen de hoofdgerechten op tafel. Rundervlees was niet mals; eendenbout niet lekker. Warme groenten waren aangebrand. Erbij werd per 2 personen een miniem schaaltje met friet en salade geserveerd. Onze vraag om extra frieten werd 2 keer genoteerd maar we kregen er niets bij. Tafel werd pas opgeruimd toen we vroegen om de desserts te bestellen. Na onze opmerkingen over verbrande groenten, werd gezegd dat het "onze beleving" was. Nagerechten waren oke. Zelfs de rekening werd niet aan tafel gebracht. Bediening maakte geen gebaar zoals een drankje van het huis of korting. Prachtige locatie in de tuin van het Gemeentemuseum maar dit was een eenmalig bezoek.
Hartelijk dank voor uw recensie over onze Brasserie. Wat ontzettend jammer dat u niet de avond bij ons heeft gehad die u voor ogen had. Graag wil ik het goed met u maken. Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op te nemen? U kunt mij mailen via info@brasserieberlage.nl of bellen op telefoonnummer 070-3387622. Dan hoop ik u persoonlijk mijn excuses te mogen aanbieden en u een tegoedbon te mogen sturen. Zodat wij u in een herkansing wel de avond bezorgen die u mag verwachten van ons! M.v.g. Jocelyn van der Moolen, bedrijfsleidster
Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Wij hebben onze bruiloft gevierd bij Brasserie Berlage met een lunch en deze was uitstekend verzorgd. Veel lekkere verschillende gerechten geserveerd gekregen met een goede prijs-kwaliteitverhouding. De bediening was erg vriendelijk en servicegericht.
Ivonn G.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Eerst een borrel daarna een hapje eten. De bitterballen en de oude kaas zijn prima, niets op aan te merken. Daarna een hapje: mijn twee disgenoten hadden het scharrelvarken, dat was gortdroog en niet lekker. De dorade was beter maar qua smaakt vrij laf ondanks de vulling. De groente die zowel bij het scharrelvarken als de dorade werd geserveerd droop van het vet en was niet smakelijk. Waarom dan toch een 6? De friet was uitstekend, de wijn was goed en het karafje gewoon kraanwater krijgt altijd een punt erbij. De service was vriendelijk, maar chaotisch. Blijkbaar heeft de bediening geen vaste tafels. Dat maakt het niet efficiënt. Ook heel storend: ik wilde ver van de deur vanwege de tocht, wordt de keukendeur tot 3 x toe open gezet waardoor ik vol in de tocht zit. Commentaar van de bediening: 'Het is erg warm in de keuken". Prima dat je voor ventilatie zorgt maar zorg dan dat de gasten er geen last van hebben, of pas de ventilatie in de keuken aan. Een borrel is prima, maar ik kom niet meer terug voor een diner.
Eg2014 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Brasserie Berlage is voor mij regelmatig een uitstekende gelegenheid voor een lunchafspraak, zowel zakelijk als privé. Gelegen op een bijna verborgen plek in de tuin van het Gemeentemuseum. Gastvrije ontvangst en bediening. De kaart biedt ruime keuze. In dit geval 12 uurtje voor de lunch , soepje, kroketje, wrap, sandwich en belegd bolletje. Afgesloten met lekkere espresso. Strakke maar sfeervolle inrichting en rustige locatie zonder hinderlijke muziek. Gewoon komen en van genieten zou ik zeggen. Reserveren rond lunchtijd is aan te bevelen.
Marc P.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
We hebben een zeer geslaagde avond gehad bij Berlage. Het voorgerecht was heerlijk, we hadden samen een proeverij van alle voorgerechten en dat is echt een aanrader. Het wordt leuk geserveerd in een etagere. Het hoofdgerecht: entrecote was mals en goed gebakken, het pompoentaartje was fijn van smaak. Om het feest nog even compleet te maken hadden we gekozen voor creme brulee en tiramisu.
Erg attente en gastvrije serveersters. Wij komen terug!
Ranti T.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
De zeer vriendelijke Indische maitre onthaalde ons met warmte en bracht ons naar onze tafel. Daar werd meteen overgenomen door een knappe serveerster die snel en vriendelijk was bovendien. De kaart is die van een eenvoudige brasserie. De vitello tonato was royaal, niet verfijnd wel smaakvol. De bouillon was ook goed van smaak. De hoofdgerechten vielen wat tegen, rechttoe, rechtaan, iets droge eendebout, vrij saaie biefstuk met een vlakke pepersaus. Over de mayonaise bij de frietjes hadden we discussie of die wel of niet zelf gemaakt is, conclusie was van wel. De desserts, een banotoffee en een appelgebakje hadden beide iets engels, prima. De drank voorziening was uitstekend en de bediening zeer gastvrij. Moeilijk vergelijkbaar, maar de schilder Mark Rothko in het Gemeentemuseum maakte meer tongen los, dan de brasserie.
Wouter T.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Na een bezoek aan het gemeentemuseum in Berlage gegeten. Vooraf een vitello tonato, smaakte prima; wel wat te veel rucola sla erbovenop, wat onrecht deed aan de tonijnsmaak. Ik had de Ierse runderhaas als hoofdgerecht, die was helemaal goed, met gekaramelliseerde rode ui, shiitakes en rode wijnsaus. Prima frites erbij. De inrichting vond ik een beetje aan de koele kant, maar dat kan ook komen doordat er niet veel tafels bezet waren.
A M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2015
(m)eerdere keren kwam ik hier langs voor een roseetje op het zonnige terras of een lekkere lunch. En door die hoge kwaliteit was ik telkens nieuwsgierig naar hoe hun diner toch zou smaken. Eindelijk kwam het er van. En ik heb er absoluut geen spijt van, want mijn verwachtingen werden zeker bevestigd. Ze hebben een leuke menukaart met weinig standaard gerechten en juist prikkelende combinaties. Zo was mijn kip met dragon een hele goede. De kip was overigens van een uitmuntende topkwaliteit. Wat bovendien erg prettig is: je kunt hier elke wijn per glas krijgen; daardoor hebben wij bij ons voor- en hoofdgerecht een andere wijn kunnen proeven; ze waren alle van goede smaak. Eén constatering: als er weinig mensen aanwezig zijn, is de sfeer hier wat minder warm dan op een zonovergoten (mid)dag vaak het geval is.
de Iens-kalender functioneert niet: ik at hier dinsdag 24 februari
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
In Brasserie Berlage is het altijd goed toeven, er hangt een ontspannen sfeer. Of je nu buiten zit, met het prachtige uitzicht op de tuin van het museum of binnen, het is er fijn.
Het enige minpuntje vind ik is dat er weinig wisseling in de kaart zit waardoor het niet verrassend is.
Magda J.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Mooie plek, hele prettige bediening en lekker eten.
Goede prijs/ kwaliteit verhouding.
3 gangenmenu 27,50 was heerlijk.
De crème brulee was heel erg veel, kon het niet meer op, terwijl ik het lekker vond