Brasserie Berghotel

Utrechtseweg 225 3818 EG Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Berghotel

Brasserie Berghotel is dé plek om te genieten van de kenmerkende gerechten en de lekkerste olijfolie. In onze brasserie bent u van harte welkom om te komen lunchen, dineren, maar ook voor uw bespreking met een kop koffie, of neem plaats in de bar om bij te kletsen met een goed glas wijn. Er is voldoende ruimte voor al uw ontmoetingen en onze bedieningsbrigade staat klaar om u te verwennen!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Berghotel

Vanaf station Amersfoort kunt u de bus pakken. Bus 1 richting Eemgaarde, stoppen bij Vondellaan. Bus 56 richting Wijk bij Duurstede, stoppen bij Vondellaan. Stadsbus 19 richting Rusthof, stoppen bij Vondellaan

Maandag t/m zondag
- Ontbijt 07:00 - 12:00
- Bar 08:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Berghotel

• Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Eten niet erg smakelijk, vognole pasta met zand, ei vergeten in gehakte biefstuk, wat halfrauwe groenten. Een dat allemaal voor een forse prijs. Al met al eigenlijk onvoldoende. Lag niet aan de bediening, daar was niets mis mee. Echt niet aan te bevelen.
M. C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2018
Gewoon goed eten, niet bijzonder.
cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Met de hele familie van de kerstbrunch genoten.
Prettig dat er geen achtergrondmuziek was, en een gesprek mogelijk was!
Er waren bij het voorgerecht heel veel broodsoorten. Dat vult de maag, maar daarvoor ga je toch niet naar een restaurant....Geen verse sinaasappelsap. Alles was met de nodige poeha uitgestald, maar in werkelijkheid was het gebodene summier. De bediening was niet erg attent. Cola besteld, maar die moet nòg komen. Wilden twee flessen wijn bestellen, maar dat kwam ook niet goed door.
Ondanks dat, hadden we een gezellige middag!
Anita N.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Bediening was vriendelijk, maar zeer traag. Moest steeds erg lang wachten op alles, de kaart, de vraag of je iets wilde drinken, de bestelling opnemen enz...
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Heerlijk even tussen de examens op het Leerhotel het Klooster door een hapje en een drankje doen in de brasserie van het Berghotel. De service was goed en het eten was erg lekker. Er hangt een fijne ontspannen sfeer! De meid in de bediening doet het erg leuk! Ik adviseer haar alleen wel even de dranken goed aan te slaan ;) niet alles stond op de rekening, dit was de 3e keer dat wij er met een paar mensen waren, en telkens missen er enkele drankjes. De eerste keren hebben wij het benoemd, maar als het steeds mis gaat dan is het niet meer aan mij!
Het was een fijne ontspannen ochtend, bedankt voor het heerlijke eten en en de goede service.
H D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Dat BBQen aan tafel heel leuk en lekker maar zeker ook veilig kan zijn dat hebben wij ervaren bij het Berghotel met z'n prachtige en gezellige terras. Zij maken gebruik van een tafelbarbecue deze wordt brandend op tafel gezet. Dan volgen de mooie spiesen met gamba's, kippendij en rundvlees met daarbij allerlei heerlijke bijgerechten. Vervolgens ga je zelf aan de slag. Kortom een gezellige BBQ experience.
AnnemiekT .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
gisteren met onze nichten (9 stuks) een high tea gehad (net als 2 jaar geleden). Bij binnenkomst bleek dat ze niet op de hoogte waren van onze reservering, terwijl wij daar een bevestigingsmail over hebben ontvangen!
Ten opzichte van 2 jaar geleden kregen we nu een summiere versie High Tea; dit viel erg tegen!
Geen excuses.
Wel volle pond moeten betalen. Voor minder gerechtjes.
Erg teleurstellend!
Lsonneveld .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Voor een zakelijke afspraak met vier personen het verrassingsmenu van drie gangen genomen.

Het voorgerecht van gerookte botervis was top en krijgt van mij een 9. Het hoofdgerecht met rundersucade vond ik minder mals en sappig dan ik gewend ben. Daarom hiervoor een 6. Het dessert van kaneelijs en stoofpeertjes was lekker maar een beetje weinig. Daarom een 7.

De service tijdens het diner heb ik als erg wisselend ervaren. De service om nog met elkaar te werken stel ik erg op prijs.

Ik was bijvoorbeeld verbaasd dat ik niet in de gelegenheid werd gesteld om de fles wijn te proeven. Tegelijkertijd toonde men wel initiatief om een grote fles water te serveren in plaats van drie spa. Daarom toch een 8.

Het decor heeft in mijn ogen echt zijn beste tijd gehad.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Voor een zakelijke lunch afgesproken op deze pracht locatie: met het decor zit het wel snor! De service is op zich prima, maar laat zich met moeite zien op het terras. Een heerlijke uitsmijter naar eigen keus was prima!
Cees K.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Voor de lunch hier gegeten. Menu van de dag. De bijzondere combinatie zou de prijs moeten rechtvaardigen, maar een voorgerecht van 2 plakjes osseworst met een minuscuul ploempje leverpure is wel erg bijzonder. En dan heb ik het meer over de combinatie dan de smaak. Voor mij geen geslaagde combinatie. Wel zeer flexibel als het gaat om extra's of aangepaste wensen. Over het geheel dus wel geslaagd, maar zeker NIET top.
maghetietsjemeerzijn .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Met een zakelijke relatie hadden we hier onze lunch. Beiden kozen we, lekker en makkelijk, voor de uitsmijter. Een veilige keus zou je denken. Maar niet in het Berghotel. We verwachtten voor die 12,95 voor een uitsmijter iets speciaals. We kregen een uitsmijter met 2 eieren, goede ham en brood er onder waarvan het leek alsof de keuken het de dag ervoor alvast had gesneden. De eerste de beste snackbar serveert iets beters. Wel prima was de verse jus d'orange. Nee, een aanrader is dit niet, sterker nog, hoewel vlak bij de hotel woon zal ik er nooit weer komen.
Melanie S.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Wij hadden een drie gangen menu en daar werd redelijk minderwaardig over gedaan van "Oh u heeft zo'n menu'tje" dan krijgt u dit, dit en dat. We hadden geen keuze. Het eten was smakeloos en het waren kleine porties. Met drie gangen heb je net genoeg. Met drie happen varkenshaas, zes stukjes wortel en wat frietjes moet je het doen. We hebben lang gewacht op alles en de bediening was amicaal en onprofessioneel.. Daarnaast zaten we in zulke felle verlichting dat we met hoofdpijn weggingen. Absoluut geen aanrader!!!
Mark B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2013
We hebben hier twee avonden gegeten met een grote groep. Het eten was prima in orde. Geen grote porties, maar wel mooie hoeveelheden. Met de bereiding was absoluut niets mis. Voorgerecht tartaar van rivierkreeftjes met kappertjes en een hoofdgerecht met gegrilde angus ribeye.

De bediening was daarentegen een stuk minder. Het 3-gangen diner duurde bij elkaar langer dan 2 uur en het duurde erg lang voordat de glazen bijgevuld werden.

Geen slecht restaurant voor groepen, alleen de service moet nog een heel stuk verbeteren.