Brasserie Berestein

Zuidereinde 208 1243 KR 's-Graveland Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie Berestein

Genieten van verse gerechten

’s Graveland was in de zeventiende eeuw geliefd bij rijke Amsterdammers. Zij kochten er toen landgoederen, waar ze mooie tuinen en bossen aanlegden. Een aantal daarvan is nu van Natuurmonumenten en zeer geliefd bij fietsers en wandelaars. Of je nu een mooie tocht hebt gemaakt of een luie dag hebt, bij Brasserie Berestein word je gastvrij ontvangen door eigenaresse Pascalle Been. Zij serveert je de lekkerste gerechten van chef-kok Sander Griffioen, van een huisgemaakte lunch tot een energierijk diner.

Meer informatie over restaurant Brasserie Berestein

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
R V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Goede ambiance vriendelijke bediening
Keuze uit volledige menulijst
Heerlijk gegeten de steak is een absolute aanrader
Uiensoep vooraf is ook met recht een echte uiensoep te noemen
De filet american vooraf was van goede kwaliteit
Yvette K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Gisteravond gegeten met de AH restaurantactie. Gerechten waren goed van smaak. Niet te veel saus en goede porties. Dessert zou iets uitgebreider kunnen zeker als verrassing van de chef. Sfeer is gezellig en bediening doet goed haar best. Ik vind het een aanrader!
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben hier met een groep gegeten op een zaterdag avond. Omdat we via de AH actie geboekt hadden zijn wij voor het 3 gangen menu gegaan. Wij hadden voor de voorgerechten wat brood besteld, maar het brood werd tegelijkertijd met de voorgerechten gebracht. Dat was niet helemaal de bedoeling, maar het mocht de pret niet drukken. De voorgerechten waren redelijk. De tonijn carpaccio was redelijk kaal (beetje saus en/of dressing had wonderen gedaan) en de uiensoep was vooral veel soep en weinig ui, maar op zich allemaal prima te eten.

De hoofdgerechten kwamen erg snel na de voorgerechten, maar de meeste hoofdgerechten waren zeker de moeite waard. De eend was erg goed en ook de black angus viel prima in de smaak. De scholfilet echter lag op een bord dat volgegooid was met ketjap waardoor de hele vis alleen maar naar de ketjap smaakte. Dat was erg jammer. Bij de meeste gerechten zat erg weinig groente/aankleding. Ook de frietjes waren niet echt ruim aanwezig. Een tip zou hier wel zijn om de borden niet zo vol te gooien met saus. Dit was bij meerdere gerechten zo en daardoor kon je geen friet en/of sla op je bord leggen omdat alles dan meteen vergeven was van de saus.

Als dessert hadden de meeste de chocolade verrassing van de chef. De verrassing was blijkbaar dat je maar een half toetje krijgt. Als een chocolade verrassing bestaat uit een miniscuul stukje chocolade taart (en deze varieerde ook nog in afmeting. Waar de een een stukje van 2 bij 2 cm had kwam de ander niet verder dan 1 bij 1), een klein bolletje choco mousse en een bolletje vanille ijs (met ijskristallen) dan was het geen aangename verrassing. De rest van de toetjes was op zich prima, maar niets om over naar huis te schrijven.

Dankzij de AH actie viel de rekening achteraf erg mee. Maar toen wij in de groep eens gingen rondvragen of mensen het ook het oorspronkelijke bedrag waard vonden was het unanieme oordeel: nee.
Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016

WillemBrand .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wij kwamen al vaak bij de vorige eigenaar, (dus voor de verbouwing) waar het altijd lekker eten was, maar Berestein is nu echt een aanrader, een sfeervol monumentaal pand, schitterend gelegen aan het water, een prima kok ,die alle gerechten razendsnel ,maar vooral smaakvol bereidt, een uitgebreide menukaart en vlotte gezellige bediening, die niet in de stress schiet als het wat drukker is, wij mochten met de AH- aktie uit de gehele kaart kiezen ,dus de prijs was ook uitstekend, de carpaccio en de gravad lachs zijn heerlijk, als hoofd de angus beef en zalige sliptong, daarbij een stevige chardonnay, kortom perfekt gegeten!!! ,wij komen zeker terug (ondanks dat wij niet bepaald om de hoek wonen)
YvonneWolters .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Wij hebben met ons gezin heerlijk gegeten bij Brasserie Berestein.
Een erg gezellige lokatie waar je zowel binnen als ook heerlijk buiten aan het water kunt zitten.
Het vlees was erg mals. De bediening zeer vriendelijk.
Als verrassing kreeg onze jarige dochter een heerlijk toetje geserveerd met sterretjes!
Prijs/kwaliteit zeker in verhouding!
We komen graag nog eens terug!
Chinees88 V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vriendelijk ontvangen De voorafjes waren netjes en voldoende helaas zat er zand in de saladegarnade bij de disgenoot met carpacio was dit in orde De mede eters met gegrilde kip waren tevreden kanttekening bij een kip niet helemaal gaar was De angus was zeer stevig Redelijk voor het gebodene
Elven .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
ik had de goede recenties van andere gelezen en daarom hier gegeten maar het was echt beter dan verwacht! Gezellig, prima service en fantastisch eten! Ik kom zeker terug, want de kaart heeft nog een paar uitdagingen die ik niet wil missen. Zeker het lamsvlees was helemaal top!
Een puntje wat ik wel kwijt wil is dat de cola light over de datum was maar dat mag de pret niet overschaduwen want ik heb een prima avond bij jullie gehad en ik zie jullie weer gauw.
Sgmpronk .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Gezellige ongedwongen sfeer, leuke
Locatie, vriendelijk personeel en een goede prijs kwaliteit verhouding. Ook een prima locatie om een hapje te eten met je kinderen nadat je bij natuurmonumenten hebt gewandeld.
Eugmennen .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Uitermate gezellige brasserie. Zeer gastvrije ontvangst en plezierige, vlotte, bediening en uitstekende kwaliteit van de gerechten, die met zorg zijn bereid. Bovendien zijn de prijzen zeer betaalbaar. Van harte aanbevolen!
RPJ .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Prima gegeten voor een schappelijke prijs. De steaks waren goed afgestemd op de persoonlijke wensen. Alles werd mooi opgediend. Goede persoonlijke bediening.
Ingrid H.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Leuke en niet te grote locatie. Lekkere plek op terras in de vroege avonden. Eten was erg goed en goede snelle bediening. Voor herhaling zeker vatbaar. Ook met de AH-actie.
G B.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Met de AH restaurantactie bij Berestein gegeten. Keuze uit het volledige menu. Brood met smeersels en carpaccio vooraf. Prima keuze. Lamsrack en angus als hoofdgerecht. Smakelijk maar niet bijzonder. Coupe Romanov viel eerlijk gezegd wat tegen. Ietswat simpel. Partner had nog wel trek na zijn driegangenmenu.
Jooseetje .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Mooi, gezellig, schoon en sfeervol restaurant! Prettige bediening, lekker eten voor een prima prijs. Fijn terras aan een watertje. Wij aten er met 4 personen en maakten gebruik van de AH zegelkaart, 2e menu gratis en konden van de kaart met driegangen keuze menu alles kiezen, prima. Geen speciale, aangepaste kaart/menu voor AH gasten.
Willemkooij .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
We hadden een AH bon maar daar was qua eten en bediening niets van te merken.
Het eten was perfect en de bediening was ook prima.
Alle lof aan de kok heerlijk eten zeker voor herhaling vatbaar ook zonder AH bon.
VR GR Wim Kooij
Maartensdijk
Martin-b .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Al 25 jaar langs Beerenstein gefietst en steeds gedacht daar wil ik eens eten....Nu eindelijk gedaan en daar beslist geen spijt van.
Rustige omgeving waar je merkt dat er veel aandacht besteed wordt aan de maaltijd en aan de gasten. Komen beslist op de lijst van opnieuw bezoeken.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
WIj hebben gezellig aan het water gezeten. Je mag drie gerechten kiezen uit het veelzijdige menu. Wij hadden vooraf heerlijke gamba's. Als hoofdgerecht vis van de dag en Black Angus. Dat was heerlijk. Als dessert een kaasplankje en aardbeien met ijs.
De bediening was vriendelijk maar we moesten -ondanks de gezellige plek- wel wat lang wachten. Daarom krijgt de service een 6. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar!
Staff013 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Wij waren hier met de AH-kaart en konden een driegangenmenu (29,95 euro) kiezen van de kaart. Zowel de steak als de slibtongetjes waren van prima kwaliteit. De bediening was vlot en attent. Nog voordat we het konden vragen, werd een fles kraanwater op tafel gezet.
Ook de overige gerechten en de huiswijn waren dik in orde. Brasserie Berestein is een aanrader.
Menno W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
We hebben beiden een menu zelf kunnen uitzoeken en daarna er van genoten. Het was misschien niet hoogstaand of erg verrassend van smaak, maar wel gewoon goed en in een goede prijs-kwaliteit verhouding. De steak was groot en goed, maar net is minder mals als dat het zou kunnen zijn. Aardappels als groente bij het hoofdgerecht serveren terwijl er daarnaast ook frites geleverd werd vonden we niet logisch. Doe er dan wat andere groentes bij!
Rinco1 A.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Heerlijk 3 gangen menu gegeten voldoende keus.
De dame van de bediening verstaat haar vak moest die avond alle tafels alleen bedienen en dat deed ze perfect.