Brasserie Bennies

Meer informatie over restaurant Brasserie Bennies

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras
Eten7,9/10
Service8,1/10
Decor7,3/10
Analyse85 . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Dit is typisch zo'n eetcafe wat wel midden in het centrum ligt, maar waar je niet zo gauw naar binnen loopt. Je moet hem maar net weten te zitten. Het was erg rustig, maar dat kan ook toeval zijn. Wij zijn hier gaan eten met een diner kortingskaart. Het eten was heel goed, beter dan je van een gemiddeld eetcafe zou verwachten. We hadden de Black Angus biefstuk besteld, die heel mals was en best groot, heerlijk. Ook de kruidenboter, pepersaus en gegrilde groenten waren erg lekker. De patat vrij standaard, maar goed.
De drankjes zijn ook erg goedkoop in vergelijking met andere zaken in Leiden.

Groot pluspunt: een gratis karaf met gekoeld water, al voor je iets besteld(1 liter!).
Dat staat zo gastvrij en netjes, echt super.
Het dessert was ook heerlijk: een dame blanche en een brownie met ijs.
Heel mooi geserveerd in een diep bord.
Vriendelijke serveerster ook, wij komen zeker nog eens terug :-)
Olaf K. Meesterproever (10 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Klein restaurant waar je met gemak voorbij loopt! De locatie is apart, maar eenmaal binnen merk je niks meer van de drukke Beestenmarkt.

De bediening is vlot, gezellig en erg gastvrij. Meedenkend over de bus richting centraal station en er werd ook nog een leuke aanrader gegeven voor een drankje na het eten.

We hadden 2x black angus steak en 1 x de rendang. Steak was te gek! Goed stuk vlees! Rendang was onverwachts lekker. Bij de koffie kregen we zelfgemaakte boterkoek, na aandringen nog een bordje gekregen omdat het zo lekker was.

Het was er jammer genoeg niet echt druk, deze zaak verdient wel meer.
An2677 . Proever (1 recensie) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Zo positief als de recensies zijn zo teleurstellend was ons bezoek. Bij binnenkomst viel meteen de penetrante rioollucht op. Omdat we het niet gepast vonden weg te gaan, zijn we gebleven. Vervolgens kregen we vette wijnglazen, cola zonder ijs (want de ijsmachine is kapot) en aangebrande groenten. Het laatste werd goedgemaakt door een verse salade.
Vwb het eten: de soep was matig, de salade vooraf erg simpel en het vlees was iets te gaar. Al met al geen chefwaardige kookkunsten. Misschien hadden we een slechte avond en gewoon pech... Dat kan. Overigen heeft de gastvrouw haar best gedaan om het ons naar de zin te maken
Richard V. Meesterproever (46 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Heerlijk en gezellig gegeten met 3 personen. Voorgerecht salade van eendenborst, was bijzonder lekker. Voorgerecht 2 & 3 salade met warme geitenkaas, was lekker en alles mooi opgemaakt.
Hoofdgerecht 1: biefstuk mooi stevig vlees en lekker gemaakt, gegrilde groente en goede friet.
Hoofdgerecht 2: spareribs, lekker en super gaar, friet en coleslaw er bij.
Hoofdgerecht 3: fish and chips, ook lekker met lekkere remouladesaus.
Nagerechten, kaasplankje was prima en appelcrumble met vanille-ijs was ook goed.
Vrolijke, attente bediening in een leuke sfeer.
Voor herhaling vatbaar.
Willemijn D. Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
Gelukkig lees ik hier veel positieve recensies want dat is helemaal terecht. Ik vond het veel rustiger dan verdiend maar gezien de recensies zal dit meer te maken hebben gehad dat net de feestdagen geweest zijn.
We hebben vanavond gegeten en vooral de burger was ontzettend lekker. Bij de dame blanche zat een grote portie ijs, al snap ik nooit waarom mensen daarvoor kiezen. Mijn cheesecake was veel lekkerder.
We hadden onze drie jarige dochter bij ons en sommige restaurants dringen je een kindermenu op maar hier konden we het allemaal krijgen zoals we wilden en werd er ook extra werk van gemaakt.
De bediening was vriendelijk, belangstellend maar niet te.
Nette tent, gewoon lekker eten voor een hele nette prijs!
Ruth B. Expertproever (6 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Prima eten, en geweldige bediening. Serveerster is vriendelijk en heeft een geweldig geheugen, we komen hier regelmatig eten en voelen ons thuis.
Prijs-kwaliteitverhouding is prima. Locatie misschien niet de meest sfeervolle straat van Leiden, maar als je op het terras zit verveel je je geen moment.
Jammer wel dat er na de spareribs steeds geen toetje meer bij past, de porties zijn flink en zo lekker dat je blijft eten...
Claire114 . Expertproever (7 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Weer gegeten bij Bennies. Hier kan je binnenkomen en eten voor een redelijke prijs. Jammer wel dat ze vaak jodenhaas als wisselend hoofdgerecht hebben maar een heerlijk stuk ondergewaardeerd vlees, zeker met rode wijn saus. De bediening was deze keer anders aangezien de dame, normaal in de bediening, een blessure heeft. Deze jongeman weet ook zeker wat gastvrijheid betekend en we hebben ons laten verwennen. Een aanrader is zeker de spare ribs nog nergens lekkerder gegeten in Leiden. Ons zie je zeker snel weer terug.
Food L. Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Omdat dit als lekker en betaalbaar bekend staat, toch maar eens besloten het zelf te ervaren!

Vooraf de carpaccio, grote portie met erg lekkere truffelsmaak! Hier kom ik zeker voor terug. Mijn partner had gekozen voor de zalm/krab salade: ietswat grote portie, maar goed van smaak.

Hoofdgerecht gekozen voor de MRIJ biefstuk, rare. Deze was goed gegaard en groenten pastten goed bij het gerecht.
Mijn partner koos voor de spareribs, dit is absoluut een aanrader! De frietjes ook leuk gedaan, aardappel partjes i.p.v. de bekende standaard patatjes die je meestal krijgt.

Als nagerecht gekozen voor een Irish Coffee, heerlijk met verse geklopte slagroom erbij!

Jammer van de slechte accoustiek, het was ook vrij rustig: wellicht heeft het daaraan gelegen.

Al met al: wij gaan zeker terugkomen! Prijs kwaliteit is een zekere aanrader!
Keeslau . Meesterproever (67 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2013
Brasserie Bennies kiest naar eigen zeggen voor “heerlijke verse en herkenbare gerechten, klassiekers in een nieuw jasje en gerechten die we nooit willen vergeten. Laagdrempelig en toegankelijk”. Dat is ook buitengewoon waar.
De lokatie is midden tussen het wat rumoerigere deel van het Leidse uitgaansleven, maar het interieur is klassiek, licht en straalt rust uit. Dat is een prettige verassing. De avond waarop wij er met 6 man gingen eten waren we de enigen. Dat is jammer want de prijs-kwaliteit verhouding is prima. Het zal wel aan het dal tussen sinterklaas en kerst gelegen hebben. Geen tafellinnen vanwege de laagdrempeligheid.
De gerechten waar uit gekozen kan worden zijn traditioneel en goed te betalen. Ik heb de Salade geconfijte eendenbout met piccalilly mayonaise genomen. De hoeveelheid was overdadig en ik had dat liever ingeruild voor wat minder eend maar dan wat smaakvoller bereid. Ik kon geen kruiden of verassing ontdekken, en dan wordt eendenfilet wel een beetje saai.
Bij de hoofdgerechten is er veel vlees op de kaart aanwezig. Voor mij de hertenbiefstuk die ik puur zonder saus koos. Deze was prima, goed gegaard, rood zoals ik wilde met een smakelijke buitenzijde. De garnituur was voldoende, alleen was het aardappeltaartje aan de zoute kant wat jammer was bij het hert. De rode en witte huiswijnen waren probleemloos in combinatie met alle gerechten die we kozen. Al met al geen verassingen, en een degelijke maaltijd met goed vlees.
Epicurus2 . Meesterproever (28 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2013
Eten (en drinken).
We begonnen met een amuse bestaande uit een muffin met noten en paddenstoel op een lepel met daarop wat truffelmayonaise. Smakelijk, maar niet heel bijzonder. Als voorgerecht nam zij een smakelijke, dikke bouillabaisse die zonder croûtons en schaaltje rouille werd geserveerd. Hij nam de salade met gekonfijte eendenbout. Het hoofdgerecht was voor haar een hertenbiefstuk en voor hem een jodenhaas (ook wel schouderhaas of diamanthaas genoemd) met stroganoffsaus. Een bijzonderheid die men zelden op de menukaart ziet staan. Beide hoofdgerechten voldeden zeker aan de verwachting. Als dessert sloot zij af met vier soorten kaas met appelstroop en hij met de verrassing van de chef en dat bestond deze avond uit een kwarkpuddinkje, een bolletje ijs met gele room en een stukje chocolade brownie.
De wijnkaart is overzichtelijk: men heeft vijf witte, vier rode en één rosé wijn en het zijn allemaal open wijnen. U kunt en mag dus proeven voordat u besluit een heel glas te bestellen. Service! Daarnaast telt de kaart nog een mousserende wijn en drie dessertwijnen. Na een glas Claude Val Blanc Domaine Paul Mas (een witte vin de Pays d’Oc) bij het voorgerecht werd het hoofdgerecht vergezeld door een
Rosso Piceno Superiore 2010, gemaakt van Montepulciano- en Sangiovesedruiven. Over de witte verschilden de meningen licht, de rode werd unaniem gewaardeerd.
De bediening is vriendelijk, informatief en voorzien van humor. Men spant zich graag voor u in. Toch liet men enkele forse steken vallen. Als een gast reeds bij de amuse een voedselallergie meldt (waarop snel een andere amuse wordt bedacht) dan hoort men bij het nagerecht niet opnieuw het niet gewenste bestanddeel voorgeschoteld te krijgen. Zeker niet als het restaurant op zo'n avond nog niet halfvol zit. Als men na het dessert koffie en thee bestelt, wordt alleen de koffie geserveerd en moet men vele minuten later nogmaals om de thee vragen.
Mooie zaak. Modern interieur, met aan de wanden oude foto's, tekeningen, portretten en kaarten. Prettig meubilair. Goede stoelen. De akoestiek is echter verschrikkelijk. Mogelijk verergerd door het vrij lege restaurant. Op het herentoilet biedt het vier man brede open urinoir - voorzichtig uitgedrukt - niet bepaald een begin van hygiëne en privacy. Dit verwacht je toch niet in een fatsoenlijke zaak? Begin eens met separatieschotten te plaatsen. Nu is het een grote, smerige misser.
Samengevat
Het eten en drinken bij Bennies zijn beide goed. Hier is een zeven zeker op z'n plaats. Service (bediening) laat steken vallen waar dat echt niet nodig is. We ronden de waardering hier naar boven af tot een magere 7. Bij het decor zijn de akoestiek en het herentoilet grote minpunten. Op dit onderdeel komen we echt niet verder dan een vier.
Volleborden . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Heerlijk gegeten met een grote groep (16 Pers) en we hoefde echt niet lang te wachten hel vriendelijke bediening !! ook voor de kinderen was tijd gemaakt en eten was dik in orde. Misschien 1 min puntje we zaten aan 2 aparte tafels dat maakt het minder feestelijk maar verder een super gelegenheid voor een afsluitend dagje Leiden
FvanderWiel . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2013
Heerlijk gegeten bij Brasserie Bennies. De carpaccio en salade procureur zijn een aanrader, net zoals de spareribs en het parelhoentje. Bij het parelhoentje zat een heerlijke rode wijnsaus en de spareribs waren ontzettend mals. Wij zijn niet alleen over het eten zeer te spreken, maar ook over de bediening. Wij werden bediend door een dame die over de nodige expertise beschikte. Zelden word je ergens zo goed bediend. Dus een dikke pluim voor de keuken en bediening van Bennies!
Mootje035 . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Vanavond met zijn vieren gegeten. Het eten was heerlijk de biefstuk en burger waren heerlijk van smaak. Ook het vegetarische gerecht deegkussentjes was heerlijk.
De bediening was erg vriendelijk en behulpzaam. We hadden cheesecake als dessert, maar erg machtig dus zou ik delen, de geconfijte ananas met koksijs verassend. Al met al een geslaagde avond voor een leuke prijs en wij komen zeker terug.
BGR . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Gisteren bij deze brasserie gegeten op basis van de recensies op Iens en ik sluit me daar volledig bij aan! Het eten is prima, de bediening is top en het decor is voor een brasserie ook gewoon goed. Hier kom ik zeker terug, al is het maar voor het 'Leidse lokkertje'.
Wibro . Fijnproever (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2013
N.a.v. eerdere recensies vol verwachting met z'n vieren hier gegeten.
De verwachting werd voor 100 % waar gemaakt. De disgenoot die het vispotje had genomen had volgens hem niet lekkerder kunnen eten en aan mijn verzoek om de biefstuk van het MRIJ rund iets voorbij medium klaar te maken werd uitstekend gehoor gegeven.Prima bediening die niet om de twee minuten aan onze tafel stond om te kijken of we al klaar waren zodat we lekker relaxed van onze maaltijd konden genieten. En genoten hebben we. Beslist een aanrader.
Annamolenaar . Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
vanavond 11 mei voorafgaand aan theaterbezoek hier gegeten. Voortreffelijk! Snelle bediening, geheel afgestemd op een tijdig vertrek, uitstekend, heerlijk eten me verse ingrediënten en dit alles zeer verzorgd. Kortom een 10 met een griffel. En een mooi detail: heerlijk Leids kraanwater op tafel zonder dat we er om hoefden te vragen.
Jodi L. Meesterproever (28 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
De menukaart leek ons op het eerste oog wat simpel / standaard. Je kent het wel: Carpaccio, Saté, Hamburger, Entrecôte. We gingen hier toch eten, omdat we veel goede recensies lazen en de prijs prima vonden.

Het is ons heel goed bevallen, boven verwachting. De brasserie ziet er heel netjes uit (misschien wel iets te formeel voor de sfeer en het eten). De dame die ons bediende (lang, blond haar), was heel attent en sprak ons op de juiste manier aan, met humor. Ze was ook goed op de hoogte van het eten en de wijnen.

Vooraf kregen we een verrassende frisse amuse. Als voorgerecht aten we de mosterdsoep (wisselend voorgerecht) en de carpaccio. Héérlijk, die truffelmayonaise erop. De soep was ook erg goed.

Als hoofdgerecht kozen we de Bennies Burger en de Tongscharfilet in witte wijn saus (wisselend vis gerecht). De hamburger was goed sappig en had een lekkere grillsmaak. De tongschar was heel zacht met een mooie volle wijnsaus erbij. Erbij dronken we de Spaanse Rueda (€ 4,50 per glas) en de Spaanse Tinto (€ 4 per glas). Beiden een goed toegankelijke wijn met genoeg smaak.

Uiteindelijk betaalden wij (incl. fooi) slechts € 32 per persoon. Je mag hopen dat de standaard restaurants met een Franse keuken (waar er zoveel van zijn) zulke lekkere gerechten voorschotelen voor zo'n prijs. Je krijgt ook nog eens een karaf water op tafel, waar niets voor gevraagd wordt. Waar zie je dat nog?

Absoluut een aanrader!
Jeau . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
We hadden een bon gekregen voor het Leidse Lokkertje en besloten op een donderdagavond te gaan eten. Het heeft mijn stoutste verwachtingen ovrtroffen! De amuse was sushi en verrukkelijk. Het voorgerecht was een salade met procureur, ook heerlijk. Als hoofdgrecht kregen we perfect bereide vis, met krokante frietjes en precies goed beetgare paksoi. Het dessert, bavarois en pistacheijs, vond ik zelf te zoet, maar manlief begreep niet waar ik het over had.
Het is ongelooflijk dat het bestaat, dat je voor 30 euro een complete driegangenmaaltijd, met wijn en koffie toe krijgt.
We komen zeker terug!
Piekkok . Expertproever (6 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2013
Vanavond weer wezen eten bij Brasserie Bennies.
Één woord: Grandioos!!
De gastvrouw herkent ons, weet wat we willen drinken. Ons favoriete tafeltje stond weer klaar. De persoonlijke aandacht is heel prettig. Geeft het gevoel écht welkom te zijn en een heerlijke avond onbezorgd uit te zijn! Top! Het eten: HEERLIJK!! Zelfs een eenvoudig gerecht als spareribs smaakt naar meer! Veel meer! Bennies is voor ons nummer 1 in Leiden! Absolute aanrader!
A D. Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2013
Van de week hier wezen eten. Ze hadden toen spareribs nieuw op de kaart. De spareribs zijn super lekker! Lekkerste van Leiden !! Service is erg goed. Niks is te veel gevraagd, zelfs niet toen we de spareribs die over hadden, mee wilde nemen. Bediening zorgt dat je je op je gemak voelt. Kort om; een super leuk restaurant!! Waar we zeker met groot regelmaat terug gaan komen!!