Brasserie Beems

Rokin 74 1012 KW Amsterdam Nederland Kaart
31-206242582

Over het restaurant Brasserie Beems

Beems Brasserie is sinds 1985 een sfeervol culinair trefpunt in hartje Amsterdam, gelegen aan het Rokin tussen de Dam en het Spui. De brasserie ligt te midden van een aantal musea, toeristische attracties en loopt evenwijdig met de Kalverstraat,de bekendste winkelstraat van Nederland.De brasserie heeft de allure van een Parijs boulevard café en in de zomertijd is er rondom een groot terras met 100 zitplaatsen, waar de gehele menukaart wordt geserveerd. Men kan er terecht voor koffie met taart, een drankje, een bittergarnituur of een glas champagne van het vermaarde huis Maxim’s de Paris. De keuken is doorlopend geopend voor een smakelijke snelle lunch, een diner of gewoon een gerechtje tussendoor,afgestemd met een vriendelijk geprijsde wijnkaart.

Halve fles mineraalwater

Zondag 11.00 - 19.30 uur

9,2
henk B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
in een woord geweldig het is onze bedoeling dat we daar vaker gaan eten onze complimenten het eten waarderen we 9 de gast vrijheid 9 de aankleding van de zaak 8
G.W. V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
gereserveerde tafel stond reeds gedekt. alleen niet prettig zo op de hoek, kwam het personeel zowel op de heen als op de terugweg van andere klanten, vlak langs je heen. zaten dus op het terras, heel gezellig.
personeel heel aardig en attent en het eten was erg lekker.
Iris L.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Prettig, leuk ingericht restaurant met aan twee zijden terras. Eten was goed en leuke gerechten, niet standaard. Vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Best een aanrader voor in het centrum. Vriendelijke mensen, open en eerlijk. Prijs is prima voor wat je krijgt.
Clemens V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Zeer aardige en correcte bediening. Eten was ook lekker. Inrichting was verrassensd. Kortom midden in het centrum van Amsterdam een prima restaurant.
bar V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
het ontvangst was zeer goed , we hebben genoten van de gerechten , we wilden even snel dineren en dat is prima gelukt , de gerechten werden snel geserveerd. we komen zeker terug.
Sjef W.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2017
De recensies klopten met onze ervaring. Vooral de vriendelijkheid van het personeel was zeer aangenaam, alsmede de prijs-kwaliteit. We komen zeker nog een keer terug.
Lotte B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
In eerste instantie goede service en lekker eten. Overigens de enige klanten. Zeer tevreden tot we net na ons toetje nog 3/4e glas wijn hadden. Serveerster komt naar ons toe om te vertellen dat het restaurant NU gaat sluiten. Glas wijn niet kunnen opdrinken. Iets wat raar aangezien dit nooit is aangegeven en het geeft een opgedrongen gevoel. Jammer einde van de avond.
Ann D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Wij zijn vandaag gaan eten , en ik moet een streng vetvrij dieet volgen , ik koos voor de kabeljauw en vroeg zonder botersaus , de kok heeft dit met veel plezier speciaal voor mij vetvrij in de oven klaargemaakt , en speciaal van andere aardappeltjes ook voorzien , dit is super voor mij , dat die mensen zoveel moeite doen om lekker eten ( en gezond ) klaar te maken , ook voor mensen zoals mij , die moeten op advies anders eten !! Een aanrader voor mensen zoals mij dus ook !!!
Hulsbosch .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Een oase in het drukke Amsterdam. Veel positieve aandacht van het personeel.
Het eten was erg goed. We kregen alle tijd om rustig te eten.
Kortom, een aanrader.
Harm M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Mooie locatie. Prettige en persoonlijke bediening.
Praten met elkaar is gemakkelijk, omdat onderlinge afstand tussen tafels ruim voldoende is.
eten zeer smakelijk en mooi opgediend.

Aanrader!
Ros K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Gisteren goed genoten: heerlijke verse asperges en een fantastische vriendelijke bediening; eerlijke prijs voor goede wijn; een aanrader
josien P.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
De ambiance was fris en duidelijk en prima service. De serveerster met kort donker haar had een heel hoog servicegehalte. De toiletten waren functioneel en schoon!????
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Op een lekkere zomeravond met een groep van 10 gegeten op het terras van Beems. We hadden gereserveerd en de tafel stond binnen klaar maar er werd met plezier een tafel buiten klaargezet. Het eten was goed maar niet bijzonder en stevig aan de prijs (zal wel aan de toeristische locatie liggen). De bediening was super, en dat maakte de avond tot een heel geslaagde!
Ingrid O.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Met een uitje van de NS-Spoordeelwinkel bij deze eetgelegenheid terecht gekomen. Het vastgestelde 2-gangen menu (was ons vooraf al bekend) bestond uit; als voorgerecht plakjes zalm met salade en als hoofdgerecht biefstuk met frietjes. Zowel het voor- als hoofdgerecht was lekker. De biefstuk was precies naar wens gebakken.
De bediening was zeer vriendelijk en had tijd om een praatje te maken.
Het decor vond ik wat te steriel, iets te netjes.
Hermes5 V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Restaurant recent "verbouwd": niet echt sfeervoller geworden. Stoelen zijn terrasstoelen met kussentje. Jammer, had met wat kleine aanpassingen veel beter gekund. Niet zo'n uitgebreide kaart. Gekozen voor de klassieke hamburger. Smakelijk gerecht: goed (medium) klaargemaakt. €12.50 niet echt prijzig. Maar...de supplementen zijn dat wel: bakje sla €4.5m + mini bakje friet € 3.50! Cappuccino wat slap maar goed van temperatuur. Prettige bediening. Maar dan: de toiletten! Wat smerig, en dat voor zo'n zaak. Sterke urinegeur, vieze WC en geen toiletpapier. De eigenaresse zat voor de toiletten de krant te lezen, had beter even wat schoonmaakmiddelen ter hand kunnen nemen!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Beems Brasserie (en niet Brasserie Beems) is zo'n zaak waar je honderd keer aan voorbijloopt omdat je verwacht dat het een toeristenfuik is. Dit is natuurlijk vooringenomenheid mijnerzijds. Nu de zaak net gerenoveerd was, leek het me een uitgelezen moment om er toch eens te gaan lunchen. Ik had de soep van rode uien met brood en een koekje van Parmezaanse kaas. Het was een heerlijk stevige en kruidige soep. Verder had ik de kipburger met zuurkool, gekaramelliseerde uien en bacon. Ook dit gerecht smaakte voortreffelijk. Met veel aantrekkelijke gerechten op de kaart en de uitstekende service nodigt Beems zeker uit om vaker te bezoeken, vooral ook als straks het Rokin weer helemaal heringericht is.
Alicia V.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Met zes personen gegeten bij brasserie beems op een zaterdagavond. Een oase van hollandse gezelligheid en dat midden in de stad. Normaal heb je op drukke zaterdagavonden dat je elkaar niet kunt verstaan. Maar hier was dat helemaal niet. We hebben een paar amuses vooraf genomen met o.a. tonijn, eend en zeewiersalade. Prachtig opgemaakt. En heerlijk van smaak. De zalm bij het hoofdgerecht was enorm en smolt bijna op je tong. Zo zacht was deze. De bediening maakte de avond nog geslaagder. Heel attent, vriendelijk en oplettend met het bijschenken van de wijn.
Kosmopoliet .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2014
Even een snelle maaltijd in het centrum van onze hoofdstad. Asperges met gepocheerde zalm en ei. Dit was precies zoals het behoort te zijn. En dan ook met extra geklaarde boter en een nootmuskaatrasp.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2014
Na een bezoekje aan de beurs van Berlage, wilden we even gezellig iets drinken, en kozen voor Brasserie Beems, heerlijk glas wijn gedronken met zalige bitterballen, heel origineel geserveerd in een klein frituurmandje! Daarna besloten om iets te blijven eten en dat was de beste keus sinds tijden, want er was net een nieuwe kaart en daar staan de heerlijkste, aparte gerechten op. Ik heb de kalfssucade met vergeten groente gegeten en ik durf eerlijk te beweren, dat ik nog nooit zulk heerlijk vlees gegeten heb, en ik loop al wat jaartjes op deze aardbol, ook de "vergeten groente"was een beleving met o.a. witte bietjes! Mijn man had gekozen voor de biefstuk, deze was perfect. We werden heel prettig bediend en de eigenaresse had ook nog tijd voor een beetje persoonlijke aandacht, kortom een etentje met een gouden randje en dat op een gewone dinsdag! We hebben genoten!!