Brasserie Bark

Van Baerlestraat 120 1071 BD Amsterdam Nederland Kaart
31-206750210

Over restaurant Brasserie Bark

Een brasserie vol vis

Aan het Amsterdamse Museumplein, vlakbij het Concertgebouw en Rijksmuseum, zit dit geweldige visrestaurant. Gebaseerd op brasseries zoals je die vindt in Brussel en Parijs. Dagverse vis in alle soorten en maten, oesters, fruits de mer, zalm, zwaardvis, noem het maar op. Hier kom je voor een met vis overladen lunch of diner.

Meer informatie over restaurant Brasserie Bark

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Nadia V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten is prima. De bediening was niet onvriendelijk, maar we moesten steeds lang wachten om onze bestelling te plaatsen. Bij weggaan werden onze jassen niet aangegeven en werden we ooik niet gedag gezegd. Erg jammer. Je zit ook erg krap, bediening liep steeds tegen mn stoel aan.
OpaH .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gestoomde neustong is zeer waarschijnlijk diepvriesfilet. Daar is vaak water aan toegevoegd, dat bij bakken vervliegt. Bij stomen lijkt het nog wat, maar de smaak is natuurlijk waterig. Deze bereiding neemt de klant bij de neus.
Marijke L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
De zeetongen de dagschotel waren heerlijk en vers. De gekookte mosselen waren ook heerlijk, maar aan de kleine maat. We hadden de auto geparkeerd bij Qpark onder het Museumplein, dat ging prima.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Lekker gegeten, vriendelijke bediening, ondanks de drukte voor aanvang van een concert in het dichtbij gelegen Concertgebouw.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Heerlijk gegeten op een rustige maandagmiddag. Goede zeetong (in het seizoen) en prima paella met fruits de mer. Aardig en behulpzaam personeel. Een aanrader.
Esmeralda B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Voor het eerst hier wezen eten met een vriendin op zaterdagavond. We hadden kort van te voren gereserveerd maar dat was geen enkel probleem. Het restaurant zat dan ook niet vol maar was wel voldoende bezet om niet een lege ongemakkelijke sfeer te hebben. De bediening was snel en vriendelijk. Mijn tafelgenoot spreekt Engels en dat was zowel mbt de menukaart als de serveerster geen enkel probleem. Het eten was goed, lekker. Een rijkgevulde bouillabaisse en een lekkere mosselpan. Het enige minpunt vind ik dat het vrij duur geprijsd is.
Taissia S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Oesters en kreeft blijft heerlijk en hier zijn ze altijd vers! En zeer relaxt om ruim op tijd naar het Concertgebouw te kunnen lopen. Prima dus!
Didi5 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Bark is al jarenlang een favoriet van mij, ook, en niet in het minst, vóór een bezoek aan het Concertgebouw; ze zorgen ervoor dat je op tijd, zonder overdreven gehaast, bij de voorstelling arriveert. Gerechten, voornamelijk vis, zijn altijd lekker en de bediening altijd goed en aardig. Een extra argument om bij Bark te eten is dat ze altijd heerlijk verse fruits de mer in huis hebben. Bark pretendeert niet een toprestaurant te zijn, maar heeft gewoon mooie gerechten en dat is heel fijn. 's ZOmers is het terras een aanrader; je zit net niet aan de drukke Van Baerlestraat, maar net om de hoek.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
het is in de eerste plaats een visrestaurant, het was een lunch, genoten van de creuse en de bouillabaisse. Dat was heerlijk!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij hebben hier, voorafgaand aan een concert, lekker gegeten. Vooraf avocado met krab, en als hoofdgerecht merluzza (heek) filet. Vis was prima klaargemaakt, met verder een simpel groenten garnituur. Erg leuk. Voorgerecht smaakte ook best. Vriendelijke bediening.
Wenm.vanriet .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op een zeer warme zomeravond is het heerlijk om binnen te eten in het gekoelde restaurant. De griet was heerlijk, evenals het voorgerecht met haring en bietjes. Het personeel is vriendelijk en attent.
Jonker58 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het restaurant is overpriced. Kwaliteit was gemiddeld, niets bijzonders. Bediening te weinig service. Lawaaiig door alle geluiden uit de keuken.
Schaik19 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Goede en snelle bediening. Eten was goed verzorgd. Het decor vond ik aan de zakelijke kant. Mocht wat mij betreft wat romantischer zijn.
Jurisdictie13 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wanneer je in een visrestaurant gaat eten verwacht je dat alles in het werk wordt gesteld om de smaak van de vis zo optimaal mogelijk tot zijn recht te laten komen. Dus geen heftige smaakoverheersers en dus op zich prima om het met gele rijst te combineren, maar de soja/gember-saus van de dagkaart is een absolute misser. Veel te overdadig gegarneerd en de smaak is dermate manifest dat alle overige ingrediënten volledig in smaak worden weggedrukt. Weet niet of ik dit had mogen verwachten. Het zou moeten gaan om de vis, toch? Jammer, vooral omdat de opmaak op het bord bijna geen mogelijkheid laten de saus te ontwijken. De vis zag er prima gegrild uit en de enkele hap die wel bijna sausvrij kon worden genoten deed naar een betere, mildere begeleiding snakken. Het dessert bestond op speciale aanvraag eenvoudig uit wat ijsbolletjes, gegarneerd met een wafel. Vlotte, attente en sympathieke bediening. Goed geadviseerd over de stevige zwaardvis.
Jammer dus dat de prima bediening en het sfeervolle terras (lekker die infraroodverwarming als de zon verdwenen is) de keuken niet konden compenseren. Kom wel een keer terug, zeker ook vanwege stevige mond-tot-mond reclame van gasten die er al jaren komen.
Mevwaart .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Weer eens heerlijk oesters gegeten! Zo smaken ze nergens, helemaal vers. En de "dagvis" koolvis met een saus van tomaat en koriander, was ook erg lekker. Met als vanouds een flesje smakelijke en geurende sauvignon blanc uit Chili.
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heerlijk vis gegeten. Zeetong, mooi gebakken zonder flauwekul. Lekkere wijn erbij, niks mis mee. Bediening erg vriendelijk. Gewoon een top tent.
Sandrine C.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Veel te duur. Scholfilet als suggestie van de dag: waterig met bijna rauwe groente daarbij. De nabijheid van het Concertgebouw zorgt voor klandizie, jammer, ergens anders zou deze restaurant verplicht zijn met meer zorg in de keuken om te gaan.
Erikbrommer .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Fantastische avond weer bij Bark. Heerlijke combinatie van Hollandse garnalen risotto en botervis met een glaasje Sancerre. Ook mijn Spaanse tafelpartner was onder de indruk van kwaliteit en de goede sfeer. Ik blijf terugkomen in deze toptent.
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Wat een heerlijke no-nonsens zaak! Mooie en zeer smaakvolle fruit des mer. De oesters zijn waanzinnig van smaak en mooi geserveerd. De wijnkaart laat iets te wensen over, maar de geserveerde wijnen zijn prima op temperatuur en goed van smaak!
E.bogaard .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Wij hebben een "plateau fruits de mer Bark" gegeten met z'n drieën. Vooraf alle drie een bisque de homard. De nagerechten waren verschillend.
Alle gerechten waren zeer goed, zonder uitzondering waren alle "zeevruchten" bijzonder goed evenals de kreeftensoep.
Door de, ook uitstekende bediening (vriendelijk, deskundig), werd ons een heel goede witte wijn uit Limburg geadviseerd. Heel lekker en goed bij het eten passend.
Kortom: Bark is een aanrader.