Brasserie Bark

Van Baerlestraat 120 1071 BD Amsterdam Nederland Kaart
31-206750210

Over het restaurant Brasserie Bark

Een brasserie vol vis

Aan het Amsterdamse Museumplein, vlakbij het Concertgebouw en Rijksmuseum, zit dit geweldige visrestaurant. Gebaseerd op brasseries zoals je die vindt in Brussel en Parijs. Dagverse vis in alle soorten en maten, oesters, fruits de mer, zalm, zwaardvis, noem het maar op. Hier kom je voor een met vis overladen lunch of diner.

Meer informatie over restaurant Brasserie Bark

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Marinus V.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Scampi's zijn aan te bevelen. Deze keer keuze uit gepeld of ongepeld. 14 dagen geleden alleen ongepeld waardoor mijn tafelgenoot die eigenlijk wel scampi's wilde teleurgesteld was en gedwongen werd iets anders te kiezen.
Ik zelf kies voor ongepeld, maar beide mogelijkheden aanbieden!
Marinus G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Voor verse vis een aanrader!
Marinus V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
De scampi waren royaal, 5 stuks en superlekker evenals de kabeljauw die geserveerd werd met een heerlijke saus.
Direct bij binnenkomst worden de jassen in ontvangst en krijg je een mandje brood met lekkere roomboter.
koosburgman .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
prachtige gerechten, mooi opgemaakt en heerlijk van smaak. De bediening kan wat attenter. Bestellen, uitserveren en afrekenen duren wel erg lang. Maar het eten is perfect.
Alexandra M.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Wij komen al jaren bij Bark om daar meestal een groot plateau Fruits de Mer te eten. Gezien het gure weer hadden we behoefte aan iets warms en namen we vooraf oesters, de Normandische. Deze smaakten heerlijk. Vervolgens een gebakken rogfilet met een kappertjessaus. Op zich niks mis met de saus, maar voor ons overbodig. Wij zijn geen sauseters bij een mooie vis. De vis lag op een bedje van wat knapperige groenten en wat aardappel. Perfect gebakken en een heerlijke, typische rogvleugel smaak. Als dessert deelden we een brownie met straciatella ijs. Verukkelijk was deze.
Het personeel was aardig en liet ons nog proeven van verschillende soorten grappa, om zo de keuze te kunnen bepalen. Bark is een prima zaak en de prijs-kwaliteitverhouding deugt. Naast de vaste kaart zijn er altijd een aantal dagaanbiedingen, waaronder toen wij er waren de rogvleugel.
Nadia V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het eten is prima. De bediening was niet onvriendelijk, maar we moesten steeds lang wachten om onze bestelling te plaatsen. Bij weggaan werden onze jassen niet aangegeven en werden we ooik niet gedag gezegd. Erg jammer. Je zit ook erg krap, bediening liep steeds tegen mn stoel aan.
OpaH .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Gestoomde neustong is zeer waarschijnlijk diepvriesfilet. Daar is vaak water aan toegevoegd, dat bij bakken vervliegt. Bij stomen lijkt het nog wat, maar de smaak is natuurlijk waterig. Deze bereiding neemt de klant bij de neus.
Marijke L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
De zeetongen de dagschotel waren heerlijk en vers. De gekookte mosselen waren ook heerlijk, maar aan de kleine maat. We hadden de auto geparkeerd bij Qpark onder het Museumplein, dat ging prima.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Lekker gegeten, vriendelijke bediening, ondanks de drukte voor aanvang van een concert in het dichtbij gelegen Concertgebouw.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Heerlijk gegeten op een rustige maandagmiddag. Goede zeetong (in het seizoen) en prima paella met fruits de mer. Aardig en behulpzaam personeel. Een aanrader.
Esmeralda B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Voor het eerst hier wezen eten met een vriendin op zaterdagavond. We hadden kort van te voren gereserveerd maar dat was geen enkel probleem. Het restaurant zat dan ook niet vol maar was wel voldoende bezet om niet een lege ongemakkelijke sfeer te hebben. De bediening was snel en vriendelijk. Mijn tafelgenoot spreekt Engels en dat was zowel mbt de menukaart als de serveerster geen enkel probleem. Het eten was goed, lekker. Een rijkgevulde bouillabaisse en een lekkere mosselpan. Het enige minpunt vind ik dat het vrij duur geprijsd is.
Taissia S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Oesters en kreeft blijft heerlijk en hier zijn ze altijd vers! En zeer relaxt om ruim op tijd naar het Concertgebouw te kunnen lopen. Prima dus!
didi5 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Bark is al jarenlang een favoriet van mij, ook, en niet in het minst, vóór een bezoek aan het Concertgebouw; ze zorgen ervoor dat je op tijd, zonder overdreven gehaast, bij de voorstelling arriveert. Gerechten, voornamelijk vis, zijn altijd lekker en de bediening altijd goed en aardig. Een extra argument om bij Bark te eten is dat ze altijd heerlijk verse fruits de mer in huis hebben. Bark pretendeert niet een toprestaurant te zijn, maar heeft gewoon mooie gerechten en dat is heel fijn. 's ZOmers is het terras een aanrader; je zit net niet aan de drukke Van Baerlestraat, maar net om de hoek.
P. V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
het is in de eerste plaats een visrestaurant, het was een lunch, genoten van de creuse en de bouillabaisse. Dat was heerlijk!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wij hebben hier, voorafgaand aan een concert, lekker gegeten. Vooraf avocado met krab, en als hoofdgerecht merluzza (heek) filet. Vis was prima klaargemaakt, met verder een simpel groenten garnituur. Erg leuk. Voorgerecht smaakte ook best. Vriendelijke bediening.
wenm.vanriet .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op een zeer warme zomeravond is het heerlijk om binnen te eten in het gekoelde restaurant. De griet was heerlijk, evenals het voorgerecht met haring en bietjes. Het personeel is vriendelijk en attent.
Jonker58 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Het restaurant is overpriced. Kwaliteit was gemiddeld, niets bijzonders. Bediening te weinig service. Lawaaiig door alle geluiden uit de keuken.
schaik19 .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Goede en snelle bediening. Eten was goed verzorgd. Het decor vond ik aan de zakelijke kant. Mocht wat mij betreft wat romantischer zijn.
mevwaart .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Weer eens heerlijk oesters gegeten! Zo smaken ze nergens, helemaal vers. En de "dagvis" koolvis met een saus van tomaat en koriander, was ook erg lekker. Met als vanouds een flesje smakelijke en geurende sauvignon blanc uit Chili.
Andries V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Heerlijk vis gegeten. Zeetong, mooi gebakken zonder flauwekul. Lekkere wijn erbij, niks mis mee. Bediening erg vriendelijk. Gewoon een top tent.