Brasserie Bar Het Zandhuis

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

Irmaaalbers .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
N.a.v. De positieve recensies strijken we neer bij het zandhuis, lekker dicht bij het hotel. Er hangt een gemoedelijke sfeer, mede door de vriendelijke eigenaar die tijdens het eten nog een googeltruc doet voor aanwezige kinderen. De hamburgers en de ribbetjes zijn heerlijk, leuk opgedient met verse frites en uienringen. Voor iedereen een leuke afsluiter na een dagje IJmuiden. lieve eigenaar, het wordt wellicht tijd om de stoelen weer terug te verkopen aan de chinees.
Kavanhattem .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Tijdens een weekend IJmuiden hier n.a.v. recensies van anderen een tafeltje gereserveerd. We reserveren laat en willen de tafel graag een uur voordat de keuken sluit "geen probleem". We bellen nog even terug of onze hond ook welkom is en ook dat is geen probleem. Bij binnenkomst twijfelen we even over wat we hier kunnen verwachten. De aankleding is 'van alles wat' maar als we ons zetelen worden we al snel welkom geheten en bediend door de eigenaar. De hond krijgt een vak vers water en dat smaakt haar beter dan die zoute zee.
De menukaart is wat we mogen verwachten: burgers en pizza's. En elke keuze is nog naar wens aan te passen met extra toppings. We bestellen 4 verschillende burgers en een beef-it-up-pizza.
De naastgelegen tafel krijgt zijn burgers geserveerd en dat doet ons al watertanden.
De burgers zijn voortreffelijk, meer dan heerlijk, sappig, groots, smakelijk en rijkelijk gegarneerd. Heerlijke frites en uienringen 'on the side'.
De eigenaar blijkt nog een kwaliteit in huis te hebben: goochelen. Eerst zaten we te watertanden, nu met een bek vol tanden.
We sluiten af met een milkshake voor de pubers en een 'huge' koffie voor ons en bedanken de eigenaar en zijn vrouw die in de keuken de scepter zwaait hartelijk. Topmaaltijd. Goede prijs/kwaliteit verhoudingen en prima service en gastheerschap.
CJW .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Nav eerdere recensies hier neergestreken tijdens ons verblijf in ijmuiden.
Over de houthakker burger is geen woord gelogen. Super lekker, flinke portie. Goed gebakken. Een echte omrijd burger.
De 3 touwtjes truc van Herman maakt het feestje compleet.
Joop O.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Volgens goede vrienden worden hier de lekkerste hamburgers van het land geserveerd. Yeah right, eerst proeven dan geloven was mijn gedachte. Ik heb al menig hamburgertje verorbert dus er was heel wat te overtreffen. Van de kaart en op aanraden van Herman de eigenaar de houthakkersburger besteld. Dit beste lezers was de allerbeste burger die ik ooit gegeten heb. Twee home made heerljjk gekruide burgers van 150 gram met gebakken uien, paprika, bacon, kaas en een gebakken ei geserveerd met heerlijke verse homemade frietjes. Hier nog een keur van lekkere pitige sausjes en op aanvraag de heetste saus ter wereld. 6 miljoen op de scoville scale. Deze heb ik maar niet geprobeerd. Kortom ik heb heerlijk gegeten en zat meer dan vol. Voorgerechten zijn dan ook niet nodig met zo'n portie lekkers. Mensen ga ze proberen en ik wens jullie ook zo'n heerlijke smaakervaring. Bon appetit. En met een beetje geluk doet herman nog een paar leuke goocheltrucs aan tafel. Herman en Petra, bedankt voor de gastvrijheid en ik begrijp nog steeds geen worrst van de 3 touwtjes truc.... meesterlijk.
Bakker002 .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
Bij een dagje naar het strand van IJmuiden is dit echt een aanrader. De keuze bestaat vooral uit pizza's en hamburgers met patat. Maar de hamburgers zijn dusdanig goed bereid dat het kwaliteitsniveau hoger ligt dan de standaard plateservice restaurants en de pizza's zijn net zo goed als die van een goede pizzeria. Met een super prijs-kwaliteitverhouding. In de zomer, maar ook in andere seizoenen met een lekker zonnetje is het heerlijk buiten vertoeven bij het Zandhuis. Daarbij is de bediening vriendelijk en wordt je goed geholpen.
Henk-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Heerlijk gegeten in het restaurant. Hing een gezellige sfeer met volgens ons wat vaste, vooral buitenlandse gasten aan de bar. De pizza's en hamburgers zijn lekker vers bereid en het bedienend personeel doet zijn uiterste best het maar je zin te maken. Voelt alsof je gezellig op visite komt. Zeker een aanrader.
Cstiekema .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Heerlijke avond gehad. De zon scheen en het eten was super! Het restaurant zelf was heel gezellig ingericht. Wij hebben tapas en een Griekse hamburger gegeten. Dit was heel erg lekker, vooral de gefrituurde gamba's zijn een aanrader. We moesten wel lang wachten omdat het heel druk was. Dit werd wel goed gemaakt door de hardwerkende bediening en een gratis drankje. Wanneer wij weer in IJmuiden zijn komen we zeker terug! En als je geluk hebt komt de eigenaar ook nog even goochelen aan je tafel.
MijnGezin .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2013
Wij hebben de mexicaanse burger, de classic burger, de griekse burger en de pizza pepperoni genomen. Allemaal ontzettend lekker. Je proeft dat de gerechten met zorg zijn klaar gemaakt. Echt niet te vergelijken met een snackbar of fastfoodketen. Aardig en behulpzaam personeel en mooi uizicht vanuit het restaurant. Ook de prijs viel ons enorm mee. Kortom een aanrader!
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2012
Wat een heerlijke hamburgers hebben ze hier. Ik kan zeker de Mexicaanse hamburger adviseren. Onwijs lieve bediening en ik hoop dat ze het druk genoeg krijgen op deze locatie. Was gezellig en leuk met kinderen.