Brasserie-Bar De Zalm

Zhash .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Al meerdere keren hier geluncht met zakenrelaties en nog nooit teleurgesteld. De kaart is niet heel uitgebreid, maar wel divers en voor ieder wat wils. Ook toen iemand iets wilde wat niet op de kaart stond werd hier op een adequate wijze mee omgegaan. De verschillende gerechten die ik tot nu toe gegeten heb waren erg lekker en van een ruime hoeveelheid. Je kan hier terecht voor een goede, stevige lunch. De sfeer in de zalm is altijd gezellig. Of je nou komt lunchen, dineren of een gezellig drankje doen, de sfeer is er sowieso leuk. Ook het personeel is over het algemeen heel vriendelijk en relaxed. Alles is mooi op tijd, alleen heel soms sta je iets te lang te wachten met een leeg glas. Niettemin is het prima toeven hier. Ik kom zeker nog meerdere keren hier terug.
Yarisje .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Op een prachtig terras, met uitzicht op het schitterende stadhuis, geluncht.
Heerlijke mosselen, perfect bereid en met 4 sausjes en lekkere mini frietjes opgediend. Clubsandwich niets op aan te merken. Verse jus d'orange.
Serveerster wist alles van de aanwezige wijnen af en was ook nog eens super vriendelijk.
Dus: Top!

Lalanne .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Vandaag vol positivisme naar de De Zalm getogen. Een mooie, toch onverwachte zomernamiddag. Ons idee was om na een drankje het toch maar weer eens te proberen hier. Wat jammer dat onze vermoedens bewaarheid werden. Wat is het toch, hier bij de Zalm? De omstandigheden zijn prima: een mooi terras, heerlijke verwarming op een toch enigszins kille zomernamiddag, prima sfeer en wij, de klanten, bij voorbaat vergevingsgezind. Het begin was prima, een zeer voorkomende ober die met plezier ons de twee rosé's laat proeven. Na deze zeer klantgerichte actie wisten we het zeker: we blijven en gaan hier vanavond eten. Als appetizer bestelden we een plank met charcuterie. Nadat we na 45 minuten nog eens navraag deden werd ons verzekerd dat 'het' er aan kwam. Nog eens 15 minuten later hebben we aangegeven dat het nu toch wel tijd werd dat de bestelling door kwam........ Helaas, men was het vergeten. Dit is de zoveelste keer dat we hier teleurgesteld worden. Ons plan was om hier lekker te genieten van een drankje en een hapje, maar helaas. Wederm een teleurstellende ervaring. We hebben afgerekend en zijn naar een alternatief restaurant gegaan waar men de zaken beter geregeld heeft. Wat is dat toch met De Zalm? Waarom krijgen jullie dit niet goed geregeld? Jammer, want in potentie is dit een geweldige locatie en de keuken is veelbelovend.
Bas O.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Hier op een aardige lentedag op het terras gegeten. Het begon prima, de dame van de bediening was erg vriendelijk en we kregen snel ons drinken. Na enig wachten konden we ook een hoofdgerecht bestellen. Ook dit was prima. Hierna hebben we 30 minuten tegen de lege borden aangekeken terwijl de bediening erg druk was met praten met collega's en ongeveer 1 tafeltje (van de 20) per 10 minuten te helpen. Niemand werd goed geholpen.
Aangemoedigd door het toch goede voorgerecht hebben we een dessert met koffie besteld. Hier hebben we 45 minuten op gewacht en toen was het er nog niet. Wij hebben de bestelling afgezegd en zijn weggegaan. We hebben hier bijna 3 uur gezeten en in die tijd 2 drankjes en 1 hoofdgerecht gekregen.

Hoge prijzen, Amsterdamse service.
MvanLeyenhorst .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Ik schrijf eigenlijk nooit een recensie over een eetcafé o.i.d., maar mijn ervaringen bij De Zalm hebben me toch dermate verbaasd dat ik het niet kan laten om mensen te waarschuwen die er over na zitten te denken om hier te eten of high-tea’en. Wat een vreselijke sof. Met name de bediening en algehele service. Voorafgaand aan onze reservering ben ik al tot tweemaal aan toe gebeld met het nieuws dat hetgeen wij hadden besteld (2x Hightea en eemaal Highwine), niet door kon gaan (highwine kon –in tegenstelling tot hun site vermeldde – niet voor één persoon). Ook het door hen aangeboden alternatief bleek een dag later tóch niet meer haalbaar. Kan gebeuren natuurlijk, ik heb mijn wensen aangepast naar een glas wijn en wat hapjes en mijn vrouw en moeder konden gewoon aan de hightea. We zijn dus vol goede zin de volgende dag aan onze middag begonnen. Werkelijk alles was teleurstellend. De eerste vraag was bjivoorbeeld of de dames alvast aan de hightea konden beginnen en dat aan mij de kaart zou worden voorgelegd zodat ik rustig kon kijken naar de hapjes die ze hebben. Ik gaf aan dat zo'n snelheid niet nodig is, en dat we tegelijk zullen bestellen nadat ik de kaart had gezien. Toen die eenmaal kwam, probeerde ik iets te bestellen waarvan serveerster A zei dat dit kon, om vervolgens gecorrigeerd te worden door ober B die, op nogal onvriendelijke wijze, over zijn collega zei “tja…. zij is hier voor het eerst en weet eigenlijk niet hoe het hoort. U kunt het beter aan mij vragen”). De (onderlinge) toon was gezet. Met name bijzonder omdat we uitgerekend deze jongeman aan wie "we alles moesten vragen" de rest van de dag niet meer hebben gezien. Sowieso bleek niemand heel geïnteresseerd in de voortgang van onze middag.

Ik had, eveneens vooraf, aangegeven dat mijn vrouw allergisch was voor vis. Vervolgens zagen we croissantjes met zalm op hun etagiere. De hele schaal werd hierna meegenomen (waar gaat al mijn warme eten heen ?) om vijf minuten later weer op tafel te worden gezet, zonder de croissantjes. Een alternatief kwam een minuut of tien later. Dit alternatief was een croissantje met dezelfde kaas die ook al op andere broodjes zat. Lichtelijk inspiratieloos, maargoed. Op de site staat ook dat de hightea met “10 soorten thee” wordt geserveerd. Wij hebben er drie geteld (waarvan er van één slechts één zakje was). De thee werd niet bijgeschonken. Ik ben drie keer zelf naar de bar gelopen voor verschillende verzoekjes. De wijn was kwalitatief van bijzonder laag niveau. Mijn verbazing hierover steeg nadat ik zag dat deze voor liefst €8.- per glas was aangeboden. Bij een kwalitatief goede wijn geen enkel probleem, maar deze wijn mocht het predicaat supermarkt-wijntje nét dragen

Naast ons zat een wat ouder stel die “koffie met gebak” had besteld. De koffie was vrij snel gebracht. Na een half uur (!) kwam hun gebak (dit stond al die tijd op vijf meter afstand van hun tafel). Nadat die mensen zeiden dat het wel erg lang had geduurd, kon er net een terloops "sorry" vanaf. Maar een nieuw bakje koffie aanbieden…. ho maar, dat ging niet gebeuren.

We hebben een gezellige middag gehad met onze tafel en enkele tafels om ons heen, bij wie er meerdere zaten die verbaasd waren over de bejegening van het personeel en de mate van service-gerichtheid. Ik zou me tien keer bedenken alvorens ik bij De Zalm een reservering plaats.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Prima gegeten met prettige bediening. Heilbot zat mooi verpakt maar was toch iets te ver doorgegaard. Bediening mag voor omzet en marge iets scheutiger zijn megt de vraag of er iemand nog wat wil drinken.
Molly__ .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Dit keer viel ons bezoek wat tegen.
De witte wijn die verkocht werd als sauvignon bleek een chenin blanc te zijn. 'Mevrouw, dat lijkt qua smaak erg op elkaar'. Prima, het was een heerlijke wijn, maar noem het gewoon bij de juiste naam. Het is helaas bij 1 glas gebleven want de bediening zagen we weinig. Het contact dat we hadden was overigens wel prettig.
Het eten was oké maar niet bijzonder. Carpaccio was dik; bij navraag blijkt dit zo te horen en wordt dit normaal gesproken van te voren verteld (nu even vergeten). Carpaccio was erg kaal, puur vlees met wat kaas. Beetje rucola maakt het af; een klassiek gerecht is het toch; maak het dan helemaal klassiek en compleet. Vis en papillotte was erg lekker. De burger was prima, broodje paste er qua smaak niet helemaal bij en de mayonaise was zuur. Porties wel ruim voldoende.
We komen zeker terug want we komen hier graag. Volgende keer kiezen we alleen voor andere gerechten.
Jeanette B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Met vier personen hier gegeten, was iets mis gegaan met de reservering maar geen probleem er werd iets geregeld. Heerlijk vooraf carpaccio en de huisgerookte zalm .
Hoofdgerecht , zalm, tonijn, tournedo , entrecote, alles helemaal perfect van smaak en temperatuur. Kortom heerlijk.
Het was voor ons de eerste keer maar we komen zeker terug. ????????????????????
Ellie G.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Vanmiddag geluncht bij zalm, wij waren hier eerder geweest maar het lijkt wel of ze nog verder verbeterd zijn, de croque "ham kaas en ei" was super en de andere gerechten die ik voorbij zag komen zagen er verzorgd en bijzonder lekker uit, de opmaak en uitvoering van de gerechten is niet standaard maar net dat ietsje meer, de bediening attent en vriendelijk, de sfeer is warm en gezellig, wat ik ook belangrijk vind de toiletten waren schoon! Een echte aanrader met uitzicht op het prachtige stadhuis van Gouda.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Heerlijk gegeten; snoekbaars en wild zwijn. Vriendelijk personeel dat echt moeite doet om het je naar de zin te maken. Gezellige ambiance met "lekkere muziek". Heerlijk avondje
JJMol .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Heerlijke avond gehad. Bediening is vlot, attent en komt regelmatig langs om even te checken of alles smaakt en voldoende is.
Alle gerechten waren lekker (hertenrug / coquilles / gamba's) en dessert (marquise / cranberry pie)

Aanrader dus, mooi ingericht, goede atmosfeer.
Bert H.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Met z'n tweeen een menu met vistartaartje, snoekbaars op bed van zuurkool en kaasplankje gegeten. Aparte 'beleving'. Onduidelijke entree met vage vis, vervolgens snoekbaars op een flink bed zuurkool. Eigenaardige combinatie. Alles zuur. Beloofde chocolade toetje bevatte geen chocola. Geen beste ervaring. Goedmakertje met thee van het huis. Prijzige wijn. Prijs/kwaliteit niet ok.
Nico D.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Heerlijke lunch. Geweldige bediening. Nostalgisch maar toch trendy etablissement. Lekkere wijn. Noorwegian egg is aanrader. Vegakaart minimaal maar uitstekend.
Heleen-Assen .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Ik heb met een groep van 18 personen mijn verjaardag in Gouda gevierd en ben gestart bij De Zalm. Koffie met heerlijke appel- of chocoladetaart. Allebei van prima kwaliteit en de koffie was ook heerlijk. Bediening was heel attent, jas wegbrengen, snel alles opnemen en serveren.
De locatie ziet er van binnen prachtig uit. Fijn dat wij als groep achterin konden zitten, zodoende
kon ik ook nog een klein woordje tegen mijn gasten zeggen en daarnaast rustig met elkaar praten zonder de andere gasten te storen. Pluim! Heleen Assen uit Gorssel
20041955 S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Avondje uit in Gouda.
Lekker vroeg van huis,eerst de kaartjes opgehaald in het theater, wilde toch graag nog even een hapje eten voordat we naar de voorstelling theater zouden gaan, werden verrast met een kortingskaart van een x bedrag wat we bij een aantal restaurants konden besteden.
Onze keus viel op dit Restaurant lekker druk op het terras gezellige sfeer.Wij besloten binnen te eten.
Goed ontvangst voelde heerlijk.
Onwijs lekker gegeten, komen zeker een keer terug.
Begrijp er niets van dat deze gelegenheid zo'n lage score heeft.Voor ons een topper.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Zaterdag geluncht met mijn vrouw bij De Zalm, het eten was weer perfect. Wij hadden de huisgemaakte zalm, en die was van hoge kwaliteit.
Marc Foncke .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Afgelopen zaterdag heerlijk met de familie bij de Zalm gegeten ! Wat een onvergetelijke avond ! Niets van de kaart kiezen, maar de chef zijn gang laten gaan. Coquilles, gamba's, schelpjes, schelvis en hert ! Allemaal in verschillende gangetjes...... 4 gangen top gegeten. Ook de wijnen die erbij geschonken werden waren super. De gastheren en vrouwen zien niets over het hoofd, waardoor je alle aandacht voor elkaar hebt. complimenten voor alle werknemers van de Zalm ! Dank !
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Ik begrijp niet waarom De Zalm zo laag scoort op eten. We hebben dinsdagavond 22/9 voortreffelijk gegeten bij De Zalm. Alle gerechten waren mooi opgemaakt en voorzien van genoeg groentengarnituur. Mijn vriendin had kalfsentrecote, het was heel mooi vlees! Ik had kabeljauw en mijn vader en een vriend van hem respectievelijk parelhoen en steak tartare. Alles zeer smakelijk, de saus avn et bord gelikt. Bediening goed, er liep een jongen rond die nog werd ingewerkt en hij zei ook eerlijk dat hij een collega zou langssturen om een gerecht uit te leggen. Echt een aanrader als je houdt van de klassieke Franse keuken!