Over het restaurant Brasserie Bakboord

Lekker eten bij Bakboord!

In de Havenkom van Almere ligt Brasserie Bakboord, te midden van drie terrassen aan het water op u te wachten. Geniet van het unieke uitzicht op het Gooimeer en bestel klassieke brasserie gerechten van hoge kwaliteit. Bakboord werkt samen met “Onze Volkstuinen” waardoor enkel regionale en biologische producten worden gebruikt. Bovendien wisselt de menu met regelmaat en staat het spontane personeel je altijd bij met vakkundig advies. In een intieme en ongedwongen sfeer kun je ook kiezen voor een wijn- of zelfs 'chauffeur arrangement'.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Bakboord

• : Parkeerplaats

7 Dagen per week geopend vanaf 11:00 uur - 22:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Bakboord

Milco C.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
heerlijk gegeten en in combinatie met een wijnarrangement met goede bediening was het een topavond die dan zeker de rekening waardig is
nina-damen .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Fantastische avond gehad met de familie voor mijn verjaardag. LEkkere gerechten, veel keuze, mooie opgemaakte borden en goede porties.
John B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
De aller-aller-allerbeste tournedos gegeten. Was het geluk? Was het de kok? Was het de inkoper? Het maakt me niet uit. Als het de volgende keer weer zo goed is, laat ik van me horen!
R.J. V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Het eten was, zoals gewoonlijk, weer prima. Bediening was helaas een beetje rommelig, maar wel vriendelijk. Zijn er nu twee keer geweest na de overname en de kwaliteit is niet veranderd, we missen alleen de vorige gerant.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Bediening redelijk, veel fruitvliegjes wat erg storend is. Eten uitstekend
PETRUS V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Zoals bij elk bezoek was het uitstekend. Vanaf het moment dat de bedrijfsleider de bediening overnam was het perfekt. Service in het begin was een beetje liefdeloos en zenuwachtig, gebrek aan ervaring en kennis. Mijn lievelingsrestaurant in Almere!
H.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Wij hadden op zaterdag 1 september een tafeltje gereserveerd. In de avond hadden ze een hele grote groep en daarom alleen tijd om half 5, wat betreft ons geen probleem omdat we smachten naar het altijd zalige eten van Bakboord. Het weer was goed en we kregen buiten een tafeltje in de zon. Er zaten nog wat terrasmensen die bootjes aan het kijken waren, logisch want wij aten ook de vroege kant. We hadden beide een voorgerecht, hoofdgerecht en dessert, ik had daar bij ieder gerecht een passende wijn bij en mijn vriendin hield het bij 1 Gin-tonic. We waren € 110,- euro kwijt. Dit is niet onze eerste keer bij Bakboord en het eten was zoals tijd weer voortreffelijk, wat mij alleen flink tegenviel was de bediening. Voor Almere is Bakboord best een luxe restaurant en dan mag je ook wat verwachten.....duurde erg lang voor dat we iets te drinken konden bestellen en dit vervolgens konden nuttigen. Bediening was zoals altijd vriendelijk, maar je merkte echt dat ze de drukte niet aankonden. Bij andere tafels hoorde ik dat het verkeerd ging met afrekenen en ik kreeg wel mijn soep als voorgerecht, maar een lepel ontbrak om ook echt aan de slag te gaan! Water besteld bij de wijn, maar na lang wachten, maar opnieuw gevraagd. Deze kwam toen wel direct! Al met al kan ik zeggen: eten zalig, service niet zoals ik gewend ben en rommeling.
Dagmar L.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Altijd heerlijk gegeten. Bijzondere combinaties. De borden zijn een feestje en het is meer proeven dat eten. Heerlijk maar daar betaal je ook voor. Wat mij betreft zeker het geld waard!
G.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Het was mooi opgediend eten met prima bediening. Het was prachtig weer voor op het terras aan het water. Een prima avond dus.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
Gedateerd
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2018
We komen hier al een paar jaar en we zijn nog nooit teleurgesteld. Het eten is altijd goed en er worden altijd verassende combinaties gemaakt. Ook de wijn die erbij wordt geschonken past er perfect bij. Topper!
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2018
Voor het eerst sinds bijna een jaar hier weer eens gegeten. Het blijft een restaurant waar het goed toeven is. Als voorgerecht een rillete van konijn met seranoham. De rilette was wat vlak van smaak. Jammer. Bij de rilette werd hele mooie Seranoham gereserveerd. Als hoofdgerecht een mooi stukje gebraden hert met peper wildjus. Daarbij spelt en een stoofpeertje. Het hert was heel erg mooi gebakken. Daarbij dus een heerlijke peper wildjus die gelukkig het hertenvlees niet overheerste. Complimenten! Maar wat een service van het bedienend personeel: toen de medewerkster zag dat ik de spelt niet op at vroeg zij meteen of ik er iets anders voor in de plaats wilde. Zeer attent! Terecht heeft dit restaurant ook voor 2018 als enige restaurant in Flevoland het predikaat Bib Gourmand van Michelin gekregen. Een aanrader en we komen zeker terug.
Emma W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Heel lekker eten maar soms een paar kleine tekortkomingen. De wildbouillon was veel te zout, bijvoorbeeld. Bij de procureur werd een wijn geserveerd die ervoor zorgde dat de (heerlijke) misosaus niet meer tot zijn recht kwam. Verder altijd goede service en er zit veel zorg achter alle bordjes.
Harry D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Het was weer heerlijk. We hebben uitstekend gegeten en de bediening is altijd goed. De nieuwe kaart kent een aantal nieuwe combinaties.
Eric P.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Brasserie Bakboord, was en is het beste culinaire adres in Almere.
Kortgeleden overgenomen door de nieuwe eigenaar Edwin Takens.
Zeer uitgebreide wijnkaart, meer dan 40 wijnen, ook per glas te bestellen.
Vernieuwde menukaart, idem lunchkaart. Zie de website.
We hebben genoten van de heerlijke nieuwe lunchgerechten. Mooie smaken, prachtig gepresenteerd. Chapeau voor de keuken en de onberispelijke en prettige bediening.
Wij zien de toekomst bij Bakboord met vertrouwen tegemoet….

Ankie en Eric Pront
annemarie J.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Jammer, dat is het enige wat we zeiden tegen elkaar toen we gegeten hadden en richting huis gingen. Watvoor ons een culinaire avond moest worden is een avond geworden die we niet snel over doen. Wij zijn vaker bij bakboord geweest maar komen er nu niet meer. de bediening erg stijf kan af en toe een krampachtig lachje vanaf. het eten hadden we meer van verwacht het was wel lekker alleen niet waar we op gehoopt hadden. En omdat het is omdat er nieuwe eigenaar in zit ? wij weten het niet.
I. vd B V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
heerlijke vaderdag lunch. perfecte bediening. Persoonlijk professioneel en met kennis van zaken. Het was weer top. Dank je wel Chris.
L D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Op aanraden van vrienden met zijn vieren hier gegeten, eten was goed. Bediening top vooral de jonge man (Jasper) vriendelijk en zeer duidelijk met uitleg van eten, iemand die weet hoe het hoort 'bedienen'.

Kortom gezellig avondje uit.

Fam. de Rooy

Naarden
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Was weer geweldig, uitzicht, goed gebalanceerd eten, bediening, tijd tussen de verschillende gangen. de aanbevolen wijn was erg goed, vooral bij het hoofdgerecht. Mooi nagerecht / surprise voor de jarige.
Otto2001 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
In het kader van de restaurantweek een vier-gangen diner.
Prima eten,smakelijk en goed opgediend door gastvrij personeel.
Een paar opmerkingen : fles water 5,25 euro is aan de hoge kant en naast plat of buisend water uit de fles is er ook een mogelijkheid om een karaf water te bestellen. Dan mag wel genoemd worden.
Een cappuccino is prima maar niet automatisch met friandises en die
dan met de koffie voor 5,25 euro doorberekenen.
Laat de keuze over aan de klant.
Verder een aanrader om bij Bakboord te eten !