Over restaurant Brasserie Bakboord

Lekker eten bij Bakboord!

In de Havenkom van Almere ligt Brasserie Bakboord, temidden van drie terrassen aan het water op u te wachten. Geniet van het unieke uitzicht op het Gooimeer en bestel klassieke brasseriegerechten van hoge kwaliteit. Bakboord werkt samen met “Onze Volkstuinen” waardoor enkel regionale en biologische producten worden gebruikt. Bovendien wisselt de menu met regelmaat en staat het spontane personeel je altijd bij met vakkundig advies. In een intieme en ongedwongen sfeer kun je ook kiezen voor een wijn- of zelfs chauffeurarrangement.

Meer informatie over restaurant Brasserie Bakboord

• : Parkeerplaats

• Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,3/10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
BAlieve . Meesterproever (26 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Almere Haven oudste (1976) en kleinste stadsdeel van Almere aan het Gooimeer met havenkom als middelpunt en veel restaurantjes (rechts) naast elkaar. En Brasserie Bakboord alleen op links dus, aankomend over land dan. Ze hebben liever dat je reserveert, niks spontaan binnenwippen, gelukkig wel flexibel de hele dag door warm eten. De sfeer is een beetje als van een Hotel, misschien doordat ze ook vergaderzaal faciliteiten uitdragen. Terras aan het water, te veel wind deze dag, een kleine zaal met uitzicht, ergens boven nog meer plek, maar daar liever niet nu een plaatsje zoeken. Je kunt kiezen uit 2-, 3- of 4- gangen menu (evt. + wijnarrangement, ook één speciale (halve) voor de chauffeur) of gewoon de keuze à la Carte. Aperitief: verse jus (3.75) en pils van Brand (2.95). Speciaal bier alleen uit fles. Amuse, altijd een aardig welkom. Vers gesneden broodje met fantastische gezouten Butter uit Guernsey, konden wij niet weerstaan. Wij kozen het dagelijks wisselende 2 gangen lunchmenu (29.00) met vooraf huis gerookte, gegrilde zalm met gin-tonic ‘espuma’ en meer, goed van smaak, als hoofdgerecht een andere uitvoering van de Zeewolf van de kaart, wel met heerlijke zeegroenste en o.a. mosselen & dan à la carte vooraf Tartaar van dorade, gin-tonic espuma, komkommer en bieslookmayonaise (12.00 + wijn 6.90) en als hoofdgerecht Tournedos van het M.R.IJ-rund, Opperdoezer Ronde aardappel en stroganoffsaus (29.50 + 6.90) De vistartaar was verrukkelijk. Wij zijn niet zo van dingen als espuma, Spaans voor schuim, maar het ziet er allemaal heel fraai uit en heeft een mooie volle smaak. MRIJ staat voor een Maas-Rijn-IJssel runderras (1905) koe gefokt zowel geschikt voor vlees- als voor melkproductie. Het flinke stuk ossenhaas was superieur, perfect gebakken, overheerlijk, de aardappel vonden wij iets stug en stoganoffsaus bij dit vlees iets (te) herfstig. De groentjes mooi gepresenteerd, heel petit, wel knispervers dus hoge kwaliteit. Blijkbaar ook nog biologisch uit eigen tuin? Brasserie Bakboord is een exclusieve samenwerking aan gegaan met Ron van Zwet van ‘Onze Volkstuinen’ en beschikt daarmee over een eigen tuin! 100% biologisch en zelf gekweekt vanuit een kas? in de Buitenvaart. Ondanks dat we ons tegoed deden aan alles, graag nog toe Cheese cake stukjes, ijs bolletje met mini knisperknappertjes (9.00) en decafé koffie (2.75) met kruidig knapperig koekje. We hebben genoten van het eten en het uitzicht. En sinds eind 2015 is restaurant Bakboord onderscheiden met een Bib Gourmand voor hun 3­gangenmenu (tot €37.00) een ultieme prijs-kwaliteitverhouding. Dat is knap van de chefkok. Chapeau. We denken dat het soms niet meevalt in deze hoek van ons land een restaurant boven tafel te houden. Met concept Bakboord blijft het vast wel lukken. Dagelijks open vanaf 11.00 uur.
Vincent V. Expertproever (5 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Lunch met 2 personen gehad. Beiden bakboordbol met carpaccio. Prima kwaliteit. Op de vraag van de serveerster wat ik wilde drinken , vroeg ik om een glas witte wijn en welke druif ze hadden. De serveerster gaf aan een chardonnay of sauvignon blanc. De laatste was oke.
Bij het afrekenen bleek dit glas wijn voor € 6,50 op de rekening te staan. Naar aanleiding van mijn opmerking dat ik dat voor een gewoon glas wijn wel erg prijzig vond, werd mij geantwoord dat het niet de huis wijn was maar een open fles waarmee de kous af was.
Ceesenjacquelien . Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Alles is OK hier, een mooie Zomeravond begin juli. We zitten perfect op het terras buiten. De bediening is als altijd en zoals het hoort: vlot, deskundig en ad rem zonder betweterigheid. Liever geen ganzelever in het voorgerecht? Geen probleem. Het eten - de klasse van de Bakboord brigade is dat het altijd goed is, op niveau. De kaart wisselt regelmatig, maar wat er ook op staat, altijd die aangename sensatie: dit is goed! Super mals Angus rund, groenten uit de eigen kas. Verrassende combinaties - doperwtensoep! - prima wijn arrangemant. De conclusie is: er is in Almere geen keuzeprobleem, rechtstreeks naar Bakboord koersen, klaar.
Klaas T. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Dinsdag 19 juli jl weer uitstekend gegeten bij Restaurant Bakboord. Er was een heel mooi menu samengesteld met een prima wijnarrangement. Alles met elkaar in een perfecte balans. Het was een hele mooie avond op het terras met een prima en zeer vriendelijke bediening.
Kortom een echte aanrader om hier heerlijk te dineren.
M. vr. groet, Klaas #De 7 Provincien Aann. en Exploitatiemij.
Han2Go . Meesterproever (32 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Eten op de steiger van Brasserie Bakboord waarlangs jachten en zeilboten op een zomerse dag naar en van Almere Haven varen, is waarlijk een belevenis. Wij starten met allerminst dunne lamscarpaccio die daardoor de volle smaak houdt van rosé lam. Op het bord verder geen elementen die de essentie van het gerecht verstoren. Daarna zeewolf en scholfilet, beide van de grill, op een bolle terp van linguinepasta. De vis is puur en consistent, met reep courgette, verse erwten, erwtenloten, hoe lekker, en jong spinazieblad uit eigen tuin. Met een kronkel van ingekookte schelpdiersaus. Hier merk je een degelijke, ervaren hand van koken, zoals deze al enige jaren de succesformule onderbouwt. Dessert is een vrolijke samenkomst van ijs en vruchten, in dit geval aardbeien, waarbij de meringue niet ontbreekt. Wijn een frisse Spaanse Nebla Vicente Gandia, zoals op de kaart staat vermeld met neus van ‘venkel en vers gemaaid gras’. Fles € 25,-. Lunchmenu driegangen € 37,-. Bediening professioneel, alert, en adequate uitleg over de gerechten. Modern, strak interieur.
Annegien R. Meesterproever (22 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten met z'n zessen. Vrolijke bediening die erg attent was. Mooie en goede carpaccio als voorgerecht. Tournedos als hoofdgerecht waarbij de stroganoff saus heel goed was. Ook het dessert zag er mooi uit en smaakte goed. Wij komen zeker terug!
Monaud05 . Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben ons 50 jarig huwelijks jubileum in Uw restaurant afgesloten met een uitstekend diner. De door ons uitgekozen menu's, waren zeer goed verzorgd en, uiteraard, zeer smakelijk. Alle deelnemers hebben hiervan genoten. Bijzondere dank voor het aanbrengen van het spandoek "Hartelijk Gefeliciteerd."
Bernard P. Fransz
Frans V. Meesterproever (27 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Bijzonder restaurant met terras boven het water. Wij hebben daar een aperatief gedronken met veel lekkere hapjes daarna een 4 gangen diner waar je uit kon kiezen vis of een steak wederom rondom verzorgd met asperges,couchette en een overheerlijke dressing. Dessert cremeboulet met frambozen ijs en koffie toe.
Jacky J. Meesterproever (24 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
leuke brasserie prima prijzen
3 gangen namen wij en dat beviel uitstekend.
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
bediening alert en gezellig
Stoeptegeltje . Expertproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Lekker met z'n tweeën op een zaterdagavond uit eten. Gekozen voor Bakboord vanwege z'n leuke locatie en goede reviews. Uiteindelijk bleek het een zeer goede keuze te zijn geweest!

Bakboord oogt op het eerste gezicht vrij chic door zijn inrichting, houding van het personeel en het eten. Je zou hier waarschijnlijk prima een zakelijk diner kunnen hebben, maar met z'n tweeën voelden we ons ook meer dan welkom.

We waren zeer tevreden over het eten. Het was mooi opgemaakt (erg professioneel), smaakte heerlijk, we kregen goede porties en we hoefden amper te wachten op de volgende gang (wat best knap was gezien de drukte).

Het ontvangst verliep wel een beetje stroef, met wat afwezig ogend personeel. Dit leek mogelijk te wijten aan de drukte. Men werd namelijk naarmate de avond vorderde een stuk losser en vriendelijker. Hoewel we uiteindelijk zeer tevreden waren, hadden we het graag toch nog wel wat persoonlijker gezien.

We komen zeker nog eens terug!
Kevin Z. Meesterproever (32 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Geluncht in bakboord, een club sandwich, goed bereid maar dit mag je ook wel verwachten.

Leuke plek om te zitten in de havenkom van almere met uitzicht over het water.

Heel appart echter dat, wanneer je bij binnenkomst na aan gegeven te hebben dat je komt lunchen, geen kaart krijgt. Dit terwijl tafels om ons heen wel de grote kaart kregen. Wij waren dus veroordeeld tot het ene kleine kaartje dat op tafel lag, handig ook dat wij die met zijn 3en moesten delen.

Misschien dat wij een beetje uit de toon vielen bij het overige, oudere publiek.

De criterea waarop gebasseerd wordt wie welke kaart krijgt zijn mij echter onduidelijk.

Tevens opvallend om te zien dat nieuwe frisdranken in hetzelfde glas worden bijgeschonken. Dit lijkt mij zeker geen etiquette en verwacht ik alleen in een kroeg.
Yatreb . Meesterproever (20 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gastvrijheid wordt gemaakt door drie componenten Service, Eten en Sfeer. En alles is bij bakboord in balans. Een perfecte service door medewerkers die het echt leuk vinden om in een restaurant te werken en het vakmanschap uit te dragen. De kennis van wijn en spijs is zeer uitgebreid. De wisselende en vooral lekkere gerechten zijn een combinatie van nieuw met ambachtelijk goed uitgevoerde technieken. En tot slot de sfeer die maakt dat het niet te gedwongen voelt maar wel intiem. Tijd om snel weer een bezoek te brengen
Henk V. Fijnproever (3 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Als regelmatig bezoeker zijn we zo gewend aan de constante kwaliteit dat het bijna vanzelfsprekend altijd weer goed eten en drinken is bij Bakboord. Met Valentijnsdag hebben we weer bijzonder genoten van het 5 gangen menu met bijpassende wijnen. Mooi opgebouwde smaken op met veel zorg opgemaakte borden. Het oog wil tenslotte ook wat. Vooral de ossenhaas met chrononsaus was overheerlijk. De bijpassende wijnen (4 glazen topwijn voor € 20,00 (= slechts € 5,00 per glas!!) zoals de Masottina Piave Merlot uit 2011 bij de ossenhaas, zorgden voor een tongstrelende begeleiding. Het klopt altijd weer. Misschien is het (letterlijk) gehuwd zijn van de witte en zwarte brigade de basis van het succes. In ieder geval loopt het bij Bakboord altijd als een ge(olijf)oliede machine. We verheugen ons nu al op het voorjaar. Heerlijk lunchen op het prachtige terras aan het water.
Beide brigades bedankt.
Henk E. Meesterproever (13 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wat is het toch fijn om je valentijn te verrassen bij Bakboord! Een heerlijk vijfgangendiner vergezeld met de heerlijkste wijnen. Vooraf een geroosterde zalm met king crab salade. Als tussengerecht een stukje heerlijke kabeljauwfilet met risotto. Geneutraliseerd door een eigengemaakt passie-mango sorbetijs met cava. Als hoofdgerecht een mooi stukje ossenhaas met choronsaus. Afgesloten met een heerlijk basilicum mascarpone taartje. Het was weer een feestje. Bedankt!!
VJMSPR . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2016
Weer zeer goed gedineerd. De gerechten waren smaakvol en en de ingredienten prima op elkaar afgestemd. de prijs-kwaliteit verhouding meer dan in orde.
Terecht een Bib Gourmand verworven.
Een persoonlijke bediening, aangenaam, voorkomend en geinteresseerd.
Het blijft een genoegen bij Bakboord een avond door te brengen, en zeker als de bediening tijd beschikbaar heeft .

V.J.M. Spr.
MARIAN V. Meesterproever (46 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Hoge verwachtingen op basis van voorgaande recensies heeft dit restaurant bij ons niet kunnen waarmaken. Gekozen voor 5-gangen menu met bijpassend wijnarrangement. Behalve het hoofdgerecht was de portionering en niveau van koken (kooktechnieken en smaakbeleving) ver ondermaats. Prijs/kwaliteit verhouding is absoluut niet goed bij dit menu. Zeer veel wisselende gezichten aan tafel bij opdienen/afruimen van gerechten ipv keuze voor 1 gastvrouw/gastheer. Vrouwelijke sommelier doet haar best, maar eenvoudige beschrijving van wijn ipv uitleg wijn/spijscombinatie. Prachtige locatie, maar wij komen helaas niet meer terug.
Amajou2 . Meesterproever (20 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
wij hebben heerlijk gegeten, gedronken en genoten in goede ambiance. Het eten was zeer smaakvol en de bijpassende wijnen heerlijk! Met veel smaak en kennis samen gesteld. Personeel vriendelijk en duidelijk verstand van zaken. Met recht bestempeld tot beste restaurant van Almere. We komen zeker terug
Halucobo . Meesterproever (19 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Een zondagavond met familieleden. We zijn weer te gast in Bakboord. Deze keer een driegangenmenu à la carte. À la carte, want de slibtongetjes met Vlaamse friet staan nog wel op de kaart, maar maken geen onderdeel meer uit van het aantrekkelijk geprijsde 3-gangenmenu. Jammer. Maar de tongetjes zijn nog steeds heerlijk klaargemaakt. Bakboord blijft een ongecompliceerd lekkere tent.
Henrivaneeghen . Meesterproever (45 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Op 1 van de mooiste plekken van Almere ligt Brasserie Bakboord, met name in de zomer met een supersterren aan het Gooimeer.

Goede parkeerplaatsen direct voor de deur en altijd korrekte ontvangst. Onze all time favorieten zijn de sliptongetjes en de Vlaamse frieten. Mooie wijnkaart ook.