Over het restaurant Brasserie Bakboord

Lekker eten bij Bakboord!

In de Havenkom van Almere ligt Brasserie Bakboord, temidden van drie terrassen aan het water op u te wachten. Geniet van het unieke uitzicht op het Gooimeer en bestel klassieke brasseriegerechten van hoge kwaliteit. Bakboord werkt samen met “Onze Volkstuinen” waardoor enkel regionale en biologische producten worden gebruikt. Bovendien wisselt de menu met regelmaat en staat het spontane personeel je altijd bij met vakkundig advies. In een intieme en ongedwongen sfeer kun je ook kiezen voor een wijn- of zelfs chauffeurarrangement.

Meer informatie over restaurant Brasserie Bakboord

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Bakboord

Eric P.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Brasserie Bakboord, was en is het beste culinaire adres in Almere.
Kortgeleden overgenomen door de nieuwe eigenaar Edwin Takens.
Zeer uitgebreide wijnkaart, meer dan 40 wijnen, ook per glas te bestellen.
Vernieuwde menukaart, idem lunchkaart. Zie de website.
We hebben genoten van de heerlijke nieuwe lunchgerechten. Mooie smaken, prachtig gepresenteerd. Chapeau voor de keuken en de onberispelijke en prettige bediening.
Wij zien de toekomst bij Bakboord met vertrouwen tegemoet….

Ankie en Eric Pront
annemarie J.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Jammer, dat is het enige wat we zeiden tegen elkaar toen we gegeten hadden en richting huis gingen. Watvoor ons een culinaire avond moest worden is een avond geworden die we niet snel over doen. Wij zijn vaker bij bakboord geweest maar komen er nu niet meer. de bediening erg stijf kan af en toe een krampachtig lachje vanaf. het eten hadden we meer van verwacht het was wel lekker alleen niet waar we op gehoopt hadden. En omdat het is omdat er nieuwe eigenaar in zit ? wij weten het niet.
I. vd B V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
heerlijke vaderdag lunch. perfecte bediening. Persoonlijk professioneel en met kennis van zaken. Het was weer top. Dank je wel Chris.
L D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Op aanraden van vrienden met zijn vieren hier gegeten, eten was goed. Bediening top vooral de jonge man (Jasper) vriendelijk en zeer duidelijk met uitleg van eten, iemand die weet hoe het hoort 'bedienen'.

Kortom gezellig avondje uit.

Fam. de Rooy

Naarden
Alex A.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Was weer geweldig, uitzicht, goed gebalanceerd eten, bediening, tijd tussen de verschillende gangen. de aanbevolen wijn was erg goed, vooral bij het hoofdgerecht. Mooi nagerecht / surprise voor de jarige.
Otto2001 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
In het kader van de restaurantweek een vier-gangen diner.
Prima eten,smakelijk en goed opgediend door gastvrij personeel.
Een paar opmerkingen : fles water 5,25 euro is aan de hoge kant en naast plat of buisend water uit de fles is er ook een mogelijkheid om een karaf water te bestellen. Dan mag wel genoemd worden.
Een cappuccino is prima maar niet automatisch met friandises en die
dan met de koffie voor 5,25 euro doorberekenen.
Laat de keuze over aan de klant.
Verder een aanrader om bij Bakboord te eten !
fredenthea .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
We hebben hier met 2 personen gegeten. We kwamen per boot en konden gebruikmaken van de prive steiger van de brasserie.

Vooraf meldden we dat we uiterlijk om 19.30 klaar wensten te zijn ivm zonsondergang.

Mijn vrouw is vegetarisch.

De amuses vooraf waren heerlijk . Het bijgeserveerde brood en guernsney boter ook.

Als voorgerecht had ik de black angus carpaccio met ganzenlever en beemster kaas. Subliem! De ganzenlever smolt op je tong. Zeer goede combinatie en men was zeker niet zuinig geweest met de hoeveelheden.

Mijn vrouw had de Rode biet / gorgonzola / balsamico / Granny smith appel . Prachtig gepresenteerd en zeer lekker.

Als hoofdgerecht had ik de Tournedos van het M.R.IJ-rund / Opperdoezer Ronde aardappel / stroganoffsaus . Ik had doorgegeven dat ik mijn tournedos medium-rare wilde en idd...een perfecte medium rare en malse tournedos. Ook wederom een flink stuk vlees. Goede combinatie met de opperdoezer en mooi gepresenteerd.

Mijn vrouw had de Krokante boeren brie / risotto / vadouvan / parmezaan / groenten uit eigen tuin . Ik heb er ook van meegeproeft, de brie was perfect en romig .

Als desert hadden we de creme brullee en chocolademousse. Overdadig en smaakvol.

Ik heb bij de maaltijd 1 glas cabernet en 1 glas malbec gedronken. Beide wijnen waren uitstekend en smaakvol.

Om exact 19.30 waren we klaar met eten en konden we voor het donker worden naar onze thuishaven varen.

De bediening was zeer prettig, had goede warenkennis en was attent. Tussendoor werd er netjes schoon bestek gebracht.

We waren beiden onder de indruk van deze brasserie. Zowel het eten , de ingredienten alsmede de presentatie waren heel goed. De service was oprecht en persoonlijk.

De prijs was ronduit redelijk te noemen. Temeer omdat men in deze brasserie niet beknibbelt op porties en (dure) ingedienten een prima prijs . We hadden beiden meer dan genoeg gegeten.

brasserie bakboord hoort vanaf nu bij onze favorieten, wij komen hier absoluut terug.
Karl D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Net voorbij de haven, of vanaf het water direct vooraan zit Brasserie Bakboord. Schitterend terras met uitzicht over het water, en zeker fijn als het nog lekker weer is in september. Doordat ze zo pal aan het water zitten kan het later op de avond wel fris en winderig hebben, das het enige nadeel.
Het eten is absoluut top. Als voorgerecht het staartstuk, met een duidelijke Black Angus-smaak. Je proeft dat je een ander stukje vlees hebt, en ook de rest er omheen is goed uitgekozen.
De diamanthaas als hoofdgerecht is sowieso altijd een fantastisch stuk vlees. De mix van verfijnde smaken, kwaliteitsvlees en afwisseling van smaken maakt dit tot een absolute aanrader. Hoeveelheid mag wel ietsje meer zijn, das dan het enige.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Almere Haven oudste (1976) en kleinste stadsdeel van Almere aan het Gooimeer met havenkom als middelpunt en veel restaurantjes (rechts) naast elkaar. En Brasserie Bakboord alleen op links dus, aankomend over land dan. Ze hebben liever dat je reserveert, niks spontaan binnenwippen, gelukkig wel flexibel de hele dag door warm eten. De sfeer is een beetje als van een Hotel, misschien doordat ze ook vergaderzaal faciliteiten uitdragen. Terras aan het water, te veel wind deze dag, een kleine zaal met uitzicht, ergens boven nog meer plek, maar daar liever niet nu een plaatsje zoeken. Je kunt kiezen uit 2-, 3- of 4- gangen menu (evt. + wijnarrangement, ook één speciale (halve) voor de chauffeur) of gewoon de keuze à la Carte. Aperitief: verse jus (3.75) en pils van Brand (2.95). Speciaal bier alleen uit fles. Amuse, altijd een aardig welkom. Vers gesneden broodje met fantastische gezouten Butter uit Guernsey, konden wij niet weerstaan. Wij kozen het dagelijks wisselende 2 gangen lunchmenu (29.00) met vooraf huis gerookte, gegrilde zalm met gin-tonic ‘espuma’ en meer, goed van smaak, als hoofdgerecht een andere uitvoering van de Zeewolf van de kaart, wel met heerlijke zeegroenste en o.a. mosselen & dan à la carte vooraf Tartaar van dorade, gin-tonic espuma, komkommer en bieslookmayonaise (12.00 + wijn 6.90) en als hoofdgerecht Tournedos van het M.R.IJ-rund, Opperdoezer Ronde aardappel en stroganoffsaus (29.50 + 6.90) De vistartaar was verrukkelijk. Wij zijn niet zo van dingen als espuma, Spaans voor schuim, maar het ziet er allemaal heel fraai uit en heeft een mooie volle smaak. MRIJ staat voor een Maas-Rijn-IJssel runderras (1905) koe gefokt zowel geschikt voor vlees- als voor melkproductie. Het flinke stuk ossenhaas was superieur, perfect gebakken, overheerlijk, de aardappel vonden wij iets stug en stoganoffsaus bij dit vlees iets (te) herfstig. De groentjes mooi gepresenteerd, heel petit, wel knispervers dus hoge kwaliteit. Blijkbaar ook nog biologisch uit eigen tuin? Brasserie Bakboord is een exclusieve samenwerking aan gegaan met Ron van Zwet van ‘Onze Volkstuinen’ en beschikt daarmee over een eigen tuin! 100% biologisch en zelf gekweekt vanuit een kas? in de Buitenvaart. Ondanks dat we ons tegoed deden aan alles, graag nog toe Cheese cake stukjes, ijs bolletje met mini knisperknappertjes (9.00) en decafé koffie (2.75) met kruidig knapperig koekje. We hebben genoten van het eten en het uitzicht. En sinds eind 2015 is restaurant Bakboord onderscheiden met een Bib Gourmand voor hun 3­gangenmenu (tot €37.00) een ultieme prijs-kwaliteitverhouding. Dat is knap van de chefkok. Chapeau. We denken dat het soms niet meevalt in deze hoek van ons land een restaurant boven tafel te houden. Met concept Bakboord blijft het vast wel lukken. Dagelijks open vanaf 11.00 uur.
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Lunch met 2 personen gehad. Beiden bakboordbol met carpaccio. Prima kwaliteit. Op de vraag van de serveerster wat ik wilde drinken , vroeg ik om een glas witte wijn en welke druif ze hadden. De serveerster gaf aan een chardonnay of sauvignon blanc. De laatste was oke.
Bij het afrekenen bleek dit glas wijn voor € 6,50 op de rekening te staan. Naar aanleiding van mijn opmerking dat ik dat voor een gewoon glas wijn wel erg prijzig vond, werd mij geantwoord dat het niet de huis wijn was maar een open fles waarmee de kous af was.
Ceesenjacquelien .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Alles is OK hier, een mooie Zomeravond begin juli. We zitten perfect op het terras buiten. De bediening is als altijd en zoals het hoort: vlot, deskundig en ad rem zonder betweterigheid. Liever geen ganzelever in het voorgerecht? Geen probleem. Het eten - de klasse van de Bakboord brigade is dat het altijd goed is, op niveau. De kaart wisselt regelmatig, maar wat er ook op staat, altijd die aangename sensatie: dit is goed! Super mals Angus rund, groenten uit de eigen kas. Verrassende combinaties - doperwtensoep! - prima wijn arrangemant. De conclusie is: er is in Almere geen keuzeprobleem, rechtstreeks naar Bakboord koersen, klaar.
Klaas T.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Dinsdag 19 juli jl weer uitstekend gegeten bij Restaurant Bakboord. Er was een heel mooi menu samengesteld met een prima wijnarrangement. Alles met elkaar in een perfecte balans. Het was een hele mooie avond op het terras met een prima en zeer vriendelijke bediening.
Kortom een echte aanrader om hier heerlijk te dineren.
M. vr. groet, Klaas #De 7 Provincien Aann. en Exploitatiemij.
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Eten op de steiger van Brasserie Bakboord waarlangs jachten en zeilboten op een zomerse dag naar en van Almere Haven varen, is waarlijk een belevenis. Wij starten met allerminst dunne lamscarpaccio die daardoor de volle smaak houdt van rosé lam. Op het bord verder geen elementen die de essentie van het gerecht verstoren. Daarna zeewolf en scholfilet, beide van de grill, op een bolle terp van linguinepasta. De vis is puur en consistent, met reep courgette, verse erwten, erwtenloten, hoe lekker, en jong spinazieblad uit eigen tuin. Met een kronkel van ingekookte schelpdiersaus. Hier merk je een degelijke, ervaren hand van koken, zoals deze al enige jaren de succesformule onderbouwt. Dessert is een vrolijke samenkomst van ijs en vruchten, in dit geval aardbeien, waarbij de meringue niet ontbreekt. Wijn een frisse Spaanse Nebla Vicente Gandia, zoals op de kaart staat vermeld met neus van ‘venkel en vers gemaaid gras’. Fles € 25,-. Lunchmenu driegangen € 37,-. Bediening professioneel, alert, en adequate uitleg over de gerechten. Modern, strak interieur.
Annegien R.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk gegeten met z'n zessen. Vrolijke bediening die erg attent was. Mooie en goede carpaccio als voorgerecht. Tournedos als hoofdgerecht waarbij de stroganoff saus heel goed was. Ook het dessert zag er mooi uit en smaakte goed. Wij komen zeker terug!
Monaud05 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben ons 50 jarig huwelijks jubileum in Uw restaurant afgesloten met een uitstekend diner. De door ons uitgekozen menu's, waren zeer goed verzorgd en, uiteraard, zeer smakelijk. Alle deelnemers hebben hiervan genoten. Bijzondere dank voor het aanbrengen van het spandoek "Hartelijk Gefeliciteerd."
Bernard P. Fransz
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Bijzonder restaurant met terras boven het water. Wij hebben daar een aperatief gedronken met veel lekkere hapjes daarna een 4 gangen diner waar je uit kon kiezen vis of een steak wederom rondom verzorgd met asperges,couchette en een overheerlijke dressing. Dessert cremeboulet met frambozen ijs en koffie toe.
Jacky J.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
leuke brasserie prima prijzen
3 gangen namen wij en dat beviel uitstekend.
De wijnen waren uitstekend pasten zeer goed.
bediening alert en gezellig
Stoeptegeltje .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Lekker met z'n tweeën op een zaterdagavond uit eten. Gekozen voor Bakboord vanwege z'n leuke locatie en goede reviews. Uiteindelijk bleek het een zeer goede keuze te zijn geweest!

Bakboord oogt op het eerste gezicht vrij chic door zijn inrichting, houding van het personeel en het eten. Je zou hier waarschijnlijk prima een zakelijk diner kunnen hebben, maar met z'n tweeën voelden we ons ook meer dan welkom.

We waren zeer tevreden over het eten. Het was mooi opgemaakt (erg professioneel), smaakte heerlijk, we kregen goede porties en we hoefden amper te wachten op de volgende gang (wat best knap was gezien de drukte).

Het ontvangst verliep wel een beetje stroef, met wat afwezig ogend personeel. Dit leek mogelijk te wijten aan de drukte. Men werd namelijk naarmate de avond vorderde een stuk losser en vriendelijker. Hoewel we uiteindelijk zeer tevreden waren, hadden we het graag toch nog wel wat persoonlijker gezien.

We komen zeker nog eens terug!
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Geluncht in bakboord, een club sandwich, goed bereid maar dit mag je ook wel verwachten.

Leuke plek om te zitten in de havenkom van almere met uitzicht over het water.

Heel appart echter dat, wanneer je bij binnenkomst na aan gegeven te hebben dat je komt lunchen, geen kaart krijgt. Dit terwijl tafels om ons heen wel de grote kaart kregen. Wij waren dus veroordeeld tot het ene kleine kaartje dat op tafel lag, handig ook dat wij die met zijn 3en moesten delen.

Misschien dat wij een beetje uit de toon vielen bij het overige, oudere publiek.

De criterea waarop gebasseerd wordt wie welke kaart krijgt zijn mij echter onduidelijk.

Tevens opvallend om te zien dat nieuwe frisdranken in hetzelfde glas worden bijgeschonken. Dit lijkt mij zeker geen etiquette en verwacht ik alleen in een kroeg.
yatreb .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Gastvrijheid wordt gemaakt door drie componenten Service, Eten en Sfeer. En alles is bij bakboord in balans. Een perfecte service door medewerkers die het echt leuk vinden om in een restaurant te werken en het vakmanschap uit te dragen. De kennis van wijn en spijs is zeer uitgebreid. De wisselende en vooral lekkere gerechten zijn een combinatie van nieuw met ambachtelijk goed uitgevoerde technieken. En tot slot de sfeer die maakt dat het niet te gedwongen voelt maar wel intiem. Tijd om snel weer een bezoek te brengen