Over het restaurant Brasserie Bakboord

Lekker eten bij Bakboord!

In de Havenkom van Almere ligt Brasserie Bakboord, te midden van drie terrassen aan het water op u te wachten. Geniet van het unieke uitzicht op het Gooimeer en bestel klassieke brasserie gerechten van hoge kwaliteit. Bakboord werkt samen met “Onze Volkstuinen” waardoor enkel regionale en biologische producten worden gebruikt. Bovendien wisselt de menu met regelmaat en staat het spontane personeel je altijd bij met vakkundig advies. In een intieme en ongedwongen sfeer kun je ook kiezen voor een wijn- of zelfs 'chauffeur arrangement'.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Brasserie Bakboord

Als je met het OV gaat, kan je bus Allgo M1 nemen. Stap uit bij Bushalte Centrum Almere Haven. Vandaar is het 5 minuten lopen
  • : Parkeerplaats, gratis

7 Dagen per week geopend vanaf 11:00 uur - 22:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Brasserie Bakboord

Louis I.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
We hebben weer heerlijk gegeten, komen hier al vele jaren. Zeer vriendelijk personeel goede sfeer.
Door wisseling van eigenaar duidelijk te merken dat het personeel met een nieuwe uitdagen bezich is om Bakboord opnieuw op de kaart te zetten en nog beter te maken. Wij nemen altijd het menu van de chef maar hebben nu a lacart gegeten van de kaart was erg lekker maar de volgende keer laten we ons toch weer verrassen door de chef metde bij passende wijnen.
Eerst
Ben D.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Ons favoriete restaurant in Almere en echt een aanrader! Wederom uitstekend gegeten. Jammer dat er iets mis ging in de keuken en we vrij lang moesten wachten op het hoofdgerecht, maar dat kan gebeuren en werd goed opgelost.
J. J.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2018
De lunch voor 6 personen was prettig en goed. Teleurstellend was de maaltijd van mijn vrouw. Een kleine eetster en dus slechts een salade als hoofdgerecht en met de andere aanwezigen als hoofdmaaltijd geserveerd en rustig gegeten zodat zij niet te snel klaar was t.o.v. de 2-gang met amuse etc. Haar salade was evenwel beneden peil. Veel salade en een paar stukjes vlees. Als iemand kiest voor een (voorgerecht) als hoofdmaaltijd moet daar juist extra aandacht aan worden besteedt en mooi worden opgemaakt met extra ingedrienten. Een beetje extra mooi maken dus en ik vond dit vervelend voor mijn vrouw. De persoon die een bestelling opnam had hier beter op moeten letten en de keuken hierop instrueren, dát maakt nu nét het verschil.

Verder was de lunch verbeterd t.o.v.de vorige keer een aantal jaren geleden,

Verder denk ik dat de nieuwe eigenaar meer aandacht moet geven en J besteden in opleidingen in de meest brede zin van het woord, meer gastheer en gastvrouw, ietsje fe popie enz, vriendelijk bedoeld maar niet altijd correct overkomen. Verbeterpunt dus,
Christine V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2018
Heerlijke avond met goede service. Wij hadden een “ Murphy’s Law” tafeltje waarbij er wat dingen mis gingen maar dat hebben ze ruimschoots goedgemaakt!
Jolanda H.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2018
Altijd een prachtige belevenis! Heerlijk eten en een goede service!
M.s. S.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2018
Zeer goed en smaakvol gegeten voor herhaling vatbaar
Jelle V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Eten was erg lekker, bediening was niet best, eten werd op tafel gezet zonder verhaal erbij. Voor een restaurant waar we voorheen kwamen om lekker verwend te worden was viel dit behoorlijk tegen. Ook over de wijnen bij de gerechten werd niet verteld en mochten we niet proeven. Jammer, wat ooit een feestje was qua service heeft nu nog steeds lekker eten maar veel minder charme qua service...
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Nog steeds het beste restaurant in Almere en voldoende keuzemogelijkheden op de kaart. Toppers waren deze avond de tarbot en de houtduif. Opmaak van de borden was verzorgd en de porties waren ook ruim voldoende. Wijn/spijs combinaties waren prima. Het enige minpuntje was in mijn ogen dat we iedere keer een andere persoon aan tafel kregen voor het serveren van het eten. Al met al voor herhaling vatbaar.
F.J. R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Zaterdag , 17-11-2018 ,na een lange vermoeiende dag,wilden wij even ontspannend eten,zijn hier eerder geweest en ,sinds nieuwe eigenaar, tot nu toe zeer tevreden.
Afgelopen zaterdag leek het echter wel of de bediening ons zo snel mogelijk de deur uit wilden helpen, we zaten om 18.30 uur aan tafel en om 19.15 hadden we al de amuse,brood,voorgerecht en hoofdgerecht voorgeschoteld gekregen, niet ons idee van een ontspannende avond.
Wij hebben het dessert geannuleerd en de rekening gevraagd, eerlijk gezegd werden er wel excuses aangeboden en we hoefden 2 glazen wijn niet te betalen als tegemoetkoming, we netjes vonden maar de ontspannende avond was wel verknald, hopelijk volgende keer beter.
Dit is wel een schoolvoorbeeld van een beginnend of amateuristisch restaurant waar je de eerste tafel zo snel mogelijk weg wil werken om meer tijd over te hebben voor de rest van de gasten op een drukke avond, Bakboord is dit normaal gesproken niet, hopelijk een leermoment.
D B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
Wederom heerlijk gegeten ter gelegenheid van ons huwelijksjubileum, wat we niet van te voren vermeld hadden.
Maar na oplettendheid van het personeel toch een persoonlijke verrassing gekregen in de vorm van een beeldtenis op een bord gekregen, een erg leuk gebaar. Nogmaals, heerlijk gegeten, lekkere wijn erbij geserveerd en attent personeel. We komen zeker weer terug bij ons vertrouwde adres voor lekker eten in Almere Haven
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Boven verwachting. We hebben gekozen voor het gangen diner en bijpassend wijnarrangement. Perfect!
Irena M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Ontzettend gastvrij ontvangen en heerlijk gegeten. Kiezen uit de originele gerechten was lastig! Fijne ambiance, een avond ontspannen en genieten.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Hoe vertel je één van leden van de zwarte brigade dat zijn aftershave mijn plezier in het eten bederft? Dat is zonde voor iedereen!
Joyce M.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2018
Locatie is geweldig. Het personeel is vriendelijk en heeft kennis van zaken. Advies over bijpassende wijnen is goed, waar door alles in balans is. Een echte aanrader. Komen hier al 18 jaar en met de nieuwe eigenaar is alles bij het oude gebleven, wat wij zeer waarderen
Gijsbert V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Voor een kwalitatief zeer goede lunch. Er wordt goed rekening gehouden met de wens van de klant. Op mijn verzoek werd de tweegangen lunch in 1 uur en een kwartier geserveerd zodat mijn zakenrelatie op tijd op Schiphol was. Ik zou restaurant bakboord zeker aanraden.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Wij kennen Bakboord van de echte eerste eigenaren (heer en mevrouw Koemeester). Zij hadden super goed bedienend personeel. Bij de nieuwe eigenaar hebben wij slechts twee oudgedienden gezien. En die steken met kop en schouders uit boven het verder rondlopende personeel. Een man met krulletjes en een beetje vreemd uit de ogen kijkend was het summum. Denkt leuk te zijn maar kan zich niet goed aanpassen aan wat de gasten tegen hem zeggen. Personeel zou in zo'n zaak veel beter moeten zijn. Op deze manier gaat het niet goedkomen.
Mellanie O.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Veel te duur voor de kwaliteit. Echt onder de maat. Pezen in het vlees, pasta leek zo uit een pakje te komen. Op een paar kaaskruimels en wat blaadjes rucola na totaal geen toevoeging. Kom hier niet meer terug.
Sandy V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Fantastische bediening van Roland. De bedrijfsleider heette ons welkom liet ons "thuis" voelen. Een echte aanrader met uitzicht op het Gooimeer.
Radko T.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Prima gegeten, gezellige ambiance, goede bediening (wel er voor zorgen dat alle gasten hun aperitief tegelijk op tafel hebben staan...). Porties zijn een tikje fors, maar de combinatie van smaken is zeer goed gekozen.
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Heel fijn restaurant (mooie ligging) met gerechten die een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding hebben. Bediening is vriendelijk. Ik kom hier zeker vaker terug!