Brasserie Archipel

Meer informatie over restaurant Brasserie Archipel

Maandag t/m Zaterdag

Marco F.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Top gegeten.heerlijke kipsate met nasi.complimenten voor de kok.ook snelle service en de bediening was ook top.als toetje had ik crème brullee en ik zat bommetje vol
Humphry V.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Ik heb vaker bij Brasserie Archipel wat gedronken maar afgelopen zondag ben ik er wezen eten. Ik weet niet beter dat het personeel altijd vriendelijk en klantgericht is. Dat was deze keer ook niet anders. Als voorgerecht had ik de Tataki van Tonijn besteld. De tonijn was lichtjes aangebakken en was heerlijk van smaak. Het hoofdgerecht was de Roodbaars filet, op de huid gebakken. En als nagerecht vanille-ijs met ananas. Jammer dat de ananas op was! Maar oke, dat werd goedgemaakt door het met aardbeien te serveren. Als je naar de kaart kijkt dan zie je direct dat er voor iedereen een keus is. Houdt er rekening mee dat het brasserie is en niet, sec, een restaurant. De sfeer is er ook naar, mensen zitten aan de bar of aan tafeltjes (met hun drankje) en het is er iets luidruchtiger als in een restaurant maar heel gezellig.
Jan_Beukers .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Het eten was prima, maar de bediening op het lompe af. Doen we niet meer. Jammer, want verder was het prima. Leuk gelegen, ziet er goed uit. Maar ja, die bediening...
Taz .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
We hadden van te voren een tafeltje voor drie gereserveerd om te lunchen en werden netjes naar ons tafeltje geloodst. Daarna duurde het best lang alvorens we onze bestelling konden doorgeven. Bij het opnemen van de drankjes gaven we aan dat ik maar kort de tijd had en hoe laat ik uiterlijk weer weg moest. Hierop werd aangegeven dat de salades en broodjes dan een aanrader waren. Positief, dank voor de tip. Ik heb gelijk een salade met geitenkaas besteld. Gezien de andere twee nog geen keuze hadden kunnen maken, zouden ze dit doen zodra de drankjes werden bezorgd. Ook dit duurde weer erg lang. De gasten die later naast ons kwamen zitten, kregen eerder hun bestelling. Beetje jammer als je aangeeft dat je krap in je tijd zit. Het eten zelf was prima. Toen we wilden afrekenen duurde het ook weer een tijdje voordat dit kon. Uiteindelijk zijn we zelf maar naar de bar gelopen, ook toen was er nog geen aandacht. Pas toen ik aangaf een recensie op Iens te gaan plaatsen, kregen we aandacht en konden we - na het aangegeven tijdstip dat ik weg moest - afrekenen. Kortom, eten is prima, service laat nog veel te wensen over, iets meer aandacht voor de gasten kan geen kwaad......
E G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Leuke brasserie met fijne informele sfeer en lekkere muziek. Het eten? Prima! Van ontbijt via lunch tot diner proefden wij in de afgelopen maanden tal van heerlijkheden. Niets waanzinnig bijzonders, maar gewoon prima brasserie-gerechten. Zoals de eggs benedict, een heerlijk stokbroodje zalm, lekkere ceasar salad, zalige biefstuk van de green egg met erg goede frietjes en een lekkere tong meuniere of een goed pannetje mosselen tot een leuk kaasplankje toe. Huiswijn is prima, koffie ook heerlijk. Wat jammer dat we dan tot driemaal toe bij de lunch een bijzonder ongeïnteresseerd personeelslid aan tafel hadden. Nog geen seconde binnen en ons wordt op wat botte wijze gevraagd of we al gekozen hebben. Nog geen kaart op tafel! Borden worden zonder enig woord op tafel gezet, sterker nog, soms op tafel geknikkerd. Geen enige vorm van contact behalve het opnemen van de bestelling met een gezicht alsof we niet welkom zijn. We krijgen de indruk dat deze man zijn werk niet leuk vindt en het liefst heeft dat gasten zo snel mogelijk weer vertrekken. Een bijzonder grote tegenstelling tot het overige personeel dat zeer vriendelijk en alert is. We blijven terugkomen en dat zegt heel wat over de kwaliteit van het eten en de verdere sfeer in deze brasserie.
PJM81 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Nu vier keer geweest en telkens super lekker gegeten. Jullie steak tartaar is voor mij de beste van Den Haag. Verse friet met huisgemaakte mayo.... heerlijk! En de taarten zijn ook echt geweldig. Een brasserie waar je prima met kinderen kan eten. Wij blijven komen!
Pauline Z.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2014
Heerlijk dat er nog een echte Brasserie bestaat, waar geen franje en geen "design" de authentieke sfeer verpest. Echt klasse dat hier de tijd stil staat qua entourage. Een plek om je direct thuis te voelen. Een plek om je tanden in de bar te zetten. De bediening is heel attent en relaxed. Alles wat je vraagt is: "geen probleem".
Heb er nu 3 keer heerlijk gegeten. Aanraders: Carpaccio, Ceasar Salade met kalkoen of gamba's. Asperges!!! De huisgemaakte hamburger. De garnalenkroketten!!!
Bijgerechten zoals brood of frieten zijn verrukkelijk.
Koffie (ik had de espresso macchiato) is briljant.
Ik ben zeer enthousiast! Toch is er ook een kritische noot over het wijn aanbod. Naar mijn mening dan dat veel beter. Het past zo goed bij dit concept om goede kwaliteitswijnen te schenken. Gewoon de Franse klassiekers. Gezien het publiek dat daar eet zal het zeker zeer gewaardeerd worden om een waardevol aanbod te presenteren van Franse en wellicht ook Italiaanse wijnen en een goede Provencaalse rosé voor in de romantische tuin.
E G.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2014
Gewoon een prima brasserie. Fijne sfeer, altijd druk, lekkere muziek, dat is een goed begin. Bediening is attent en let goed op. Een wat kleine kaart maar wel met leuke basisgerechten voor een brasserie zoals een charcuterieschotel, carpaccio, steak tartaar en entrecote. Een wisselende daghap maakt het plaatje af. Wij aten de entrecote, goede cuisson, lekkere frietjes erbij en een verse salade. Niet van hoog culinair niveau, maar dat hoeft ook niet, alles was gewoon prima in orde. Het kaasplankje is gul en goed op temperatuur. Fijne plek, zeker ook in voorjaar en zomer met de intieme tuin.
Mario .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2014
Eten: redelijk, was wel rauwer dan ik had besteld.
Service: gereserveerd en netjes op tijd, maar toch nog zoeken naar een tafel? Bij overleg over de voorgerecht loopt het personeel weg (dacht om iets te controleren) en gaat vervolgens andere klanten helpen. Er wordt een amuse-bouche geserveerd zonder te vertellen wat het is. Op vraag wat er eigenlijk is neergezet wordt onzeker geantwoord "ik dacht.....". Kennis van wat je je gasten voor zet is toch wel het minste. Voor een vrij duur restaurant daarom ook deze lage score.
Decor: niet mijn smaak en oogt dusdanig dat een likje verf geen luxe is. Maar ook niet zo erg dat het onvoldoende is.

Eindoordeel: te duur voor de kwaliteit. Dan zijn er betere plekken. Wel smakelijk en dat is dan wel weer belangrijk.
Renskita .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
We bestelden taart bij onze koffie, maar die kwam toen we de koffie al lang op hadden. Volgens ons moest de taart eerst ontdooid worden... We aten hem terwijl hij van binnen nog koud was...
Edgar V.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2013
hier onlangs een heerlijke daghap gegeten: fazant! heerlijk eten, vriendelijke bediening en sfeervol ingerichte zaak. een aanrader!
Paul D.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
We hebben hier vandaag gelunched en het moet gezegd, leuk tentje, lief personeel, maar dat is niet alles...

Men heeft hier Eggs Benedict op de kaart staan. Dat zie je niet vaak.
Alleen al daarom heb ik dit lunchgerecht genomen en het moet gezegd; erg lekker!

Ligt het aan mij of wordt de kwaliteit van ons (uit) eten steeds beter?

De eitjes waren prachtig gepocheerd, de Hollandaise was mooi romig en voldoende zuur, de beenham -eronder- lekker. Enig klein minpuntje was wellicht de toast, deze was wat té getoast...

Presentatie was ook uitstekend. Op een rechthoekig bord links en rechts 1/2 sneetje brood (keus bruin/wit) met daarop voornoemd eitje benedict. Diagonaal ertussen een verrassend lekker en simpel slaatje met gehalveerde kerstomaatjes.

Daarbij goede koffie (tja, Hollanders en hun lunch) met een Haags Hopje. Kortom:

Prima! Aanrader!
Matthias B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2013
Hier voor de lunch geweest omdat het heel mooi lijkt. Het was wel druk zo dat alleen nog een hoge tafel vrij was. Voor de bediening was misschien ook een beetje druk en het duurde een beetje tot dat wij ons bestelling opgeven konden. Jammer was ook dat de gekozen dagschotel toch niet beschikbaar was. Het eten was voor een café niet slecht maar kan voor een brasserie beter. Er zijn goede voorbeelden in Den Haag. Zo had de salade niet genoeg dressing. En de Elzasser zuurkool was niet echt zuur en de portie ook een beetje klein, maar toch hartig. Het Texelse bier van de tap was een aanrader. De service was bemoeit maar kan en moet beter. Heel mooi zijn de beelden (oude Franse reclamebeelden) aan de muren.
Sabine S.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2013
Na lange tijd ben ik speciaal weer op IENS ingelogd om deze brasserie een pluim te kunnen geven. Wat een fijne zaak. De ambiance is gemoedelijk; je zou hier uren kunnen doorbrengen. De gerechten (in mijn geval de steak tartare met friet en ambachtelijke mayonaise) worden duidelijk met zorg bereid. De bediening was alleraardigst; het enige minpuntje was dat we wat aan de lange kant moesten wachten op ons eten, maar dat zal wel met de aandacht voor de bereiding te maken gehad hebben. Echt een plek om vaker terug te komen!
Kwint H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Heel leuk gegeten met familie van 5 (3 kids 10-6-1) op de warmste dag van het jaar in de gesloten achtertuin. Hele vriendelijke en attente bediening. Moeder van de familie goede zalm met heerlijke verse groenten en vader echte 'franse' steak tartare met bite & huisgemaakte frites. Kindermenu's met salade. Prima wijnen van 'mas' en dit alles tegen een hele schappelijke prijs (70 euro voor 2 hoofgerechten, 32 kidsmenu, 3 glazen wijn, twee witbier en aantal frisjes). Franse kaart met aantal evergreens en wisselende dag en maandmenu's. Adres waar we zeker terugkomen. Bedankt!

Foodlover1987 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Prima brasserie waar je kunt ontbijten lunchen en dineren. De dagsoep was heerlijk! Ik kom hier graag nog een keer terug in de chique bankastraat!
3lecoultre .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2013
De nieuwe brasserie heeft een warme en gezellige sfeer. Wat een verbetering. Van de aanblik buiten met mooie markiesverlichting en de menukaart op sandwichbord word je al vrolijk. En dan alle dagen open voor ontbijt, lunch en diner. Dat werd hoog tijd in deze buurt. Heb er nu een keer of 4 gegeten. Prima kwaliteit. Ze hebben een wisselend maandmenu en ook een daghap. Wat betreft het laatste at ik er een keer sliptongetjes, met garnalen en doperwten met wat frites erbij. Dat een glas huiswijn 3,50 is, doet mij met spoed terug komen rond borreltijd. De kunst aan de wand kan wat mij betreft nog wat uitgebreid worden. Op de website lees ik dat er ook maandelijks een culinaire of culturele happening plaats zal vinden. Dat moedig ik aan in deze ietwat saaie buurt, vooral op zondag.

Aldus, Bram Le Coultre
Nienke K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
De nieuwe luifel geeft een frisse indruk. Die frisheid is binnen deels doorgevoerd. De oude rode stoffen stoelen en ouderwetse kandelaren mogen wat mij betreft ook nog vervangen worden. Service is heel ontspannen en aardig. Het eten is echt heerlijk!
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Eindelijk nieuwe eigenaren die hopelijk van deze locatie met zeer veel potentie wat gaat maken. Heb er koffie met appelgebak gegeten als verkenning. Dat was prima. Bediening is van zeer goede wil maar moet nog wat wennen. Ik zag een hoofdgerecht langskomen (vis) en dat zag er zeer goed uit. Ik hoop snel voor het diner langs te komen. Heb er zeer veel vertrouwen in.