Brasserie Arc en Bleu

Vroonweg 33-35 4325 DA Renesse Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie Arc en Bleu

De Zeeuws-Mediterrane keuken van verrassende kwaliteit, het is en blijft het leidend motief van Brasserie Arc en Bleu. Daarnaast een informele, gastvrije sfeer van klasse. Iedereen voelt zich thuis én uit tijdens lunch of diner, aan de leestafel of de bar, op het terras of bij het haardvuur. Vaste bezoekers, passanten, hotelgasten, families, kleine en grote groepen, bewoners uit de regio enz. enz., allemaal bent u van harte welkom!

Halve fles mineraalwater

• Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Heerlijk gegeten.
Ilja S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Heerlijk vegetarisch gerecht gegeten en een goede biefstuk voor mijn partner. Fijne bediening en een gezellige sfeer. Voor ons het beste restaurant in Renesse.
Annemarie V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
10 jaar geleden aten wij al eens bij Arc en Bleu en dat etentje had indruk gemaakt. Via Voordeeluitjes boekten we een verblijf van 2 nachtjes inclusief een driegangen menu op de dag van aankomst. Het menu bestond uit een salade van rivierkreeftjes en gerookte zalm. Een lekker gerecht, prima op smaak al had een stukje citroen bij de zalm nog lekkerder geweest. Erbij kregen we een broodje met drie smeersels. Tapenade, olijfolie en boter. Als hoofdgerecht kregen we eendenborstfilet met een bosvruchtensaus. Het vlees was zacht en smakelijk en lag op een bedje van paddenstoeltjes en wilde spinazie. Doorgaans ben ik niet van zoetige sauzen maar deze was lekker. Paste prima bij de eend. Erbij dronken we een cabernet sauvignon. Prettig dat deze ook per karaf kon. Het dessert was huisgemaakte spekkoek met wat vanille ijs en slagroom. Niet spectaculair maar een prima toetje.
De tweede dag aten we a la carte. Mosterdsoep en de vangst van de dag (zalm met kokkelsaus) en carpaccio en de angus burger. Allemaal prima van smaak. Er worden grote porties geserveerd.
10 jaar geleden sprong Arc en Bleu er qua smaakcombinaties voor ons uit. Dat was toen een enorme ervaring. Nu 10 jaar later hebben we een prima verblijf gehad en heel lekker gegeten maar heel erg verrassend was het niet. Wel voor herhaling vatbaar alleen al om de vriendelijke en attente bediening.
Yvan D.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Is een keuken in een hotel en dat merk je. Geen enkele kennis over glutenintolerantie. Brachten glutenvrij hoofdgerecht met gebakken broodkruim??
Kwaliteit van het eten : zoals 13 in een dozijn. Weinig klantvriendelijk en bandwerk.
MR V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
High tea gehad, maar eerlijk gezegd voldeed het niet zo aan onze verwachtingen. We hadden de indruk dat alles uit een pakje of bakje kwam, niets leek zelfgemaakt. Een beetje fantasieloos en traditioneel, niets bijzonders. De bediening was aardig.
Inne M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
het eten in Arc en bleu is iedere keer heel verzorgd en lekker. We hebben er al een paar keer gegeten. Vandaag was echter de service niet ok. Wel vriendelijk maar weinig commercieel ingesteld. Na het eten lieten ze ons lang voor een leeg bord zitten, na een 20tal minuten toch komen afruimen, er werd niet gevraagd wens je dessert of koffie ... we vroegen zelf naar de dessertkaart, na nog eens 20 min nog steeds geen kaart gekregen.....dus zijn we opgestaan en gaan betalen ....spijtig zonder dessert of thee en koffie.
Linda .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Wij hadden een menu via hotelkamerveiling geboekt en konden daarom niet zelf kiezen. Het eten was echter perfect bereid, ruime porties en de service was zeer vriendelijk en correct
Wendy W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
De scampi's in Arc en Blue waren wat waterig en met een knullig kaassausje eroverheen, gelukkig met een flinke lading friet en prima voorgerecht div. broodjes met tapenades en pesto en als toetje ijsplateau met hazelnotenijs en kaneelijs (niet eerder gehad erg lekker!).
Antoinette .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Wat hebben wij hier heerlijk gegeten! Op zich is het een restaurant in een hotel, maar dat smaakt er niet minder om. Wij kwamen van buitenaf. Je zit hier heerlijk rustig, er is een gezellige bar en je voelt je welkom. De gerechten waren erg smaakvol en de bediening al even vriendelijk.
Desiree V.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Hier kookt een goede kok, onmiskenbaar. Kleine kaart, maar staan altijd lekkere dingen op. Goede producten. Een meer dan prima prijs-kwaliteit-verhouding (zeker naar Hollandse maatstaven).
De bediening is zonder poespas, vriendelijk en informeel. Alles kan. En lekker gewoon een karaf water. Als je iets speciaals wilt eten bel je een paar dagen eerder...
Het decor is wat minder, beetje wijds. En zorg dat je niet in de buurt zit van de keuken, want als die gaat schoonmaken zit je in een chloorlucht.
Maak gebruik van de braskaart en je krijgt elke keer 10% korting en je spaart voor een gratis maaltijd :-)