Brasserie AnderS

Buorren 20 8525 EC Langweer Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie AnderS

Anders aan de slag met eten

Bij Brasserie AnderS beleef je meer dan alleen lekker eten. Een gezellige sfeer, vriendelijke bediening en volop ruimte voor je eigen feest of bijeenkomst. In de keuken wordt gewerkt met verse en ambachtelijke producten, maar je kunt er ook zelf mee aan de slag. Boek een kookworkshop en leer de kneepjes van het vak. Ook voor kinderen is het hier genieten met een speciaal kindermenu. Als zij wat te vieren hebben, zijn ook al hun vrienden en vriendinnen welkom op het kinderkookfeestje.

Meer informatie over restaurant Brasserie AnderS

Tessel G.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Heerlijk gegeten voor ons zes jarig jubileum. We kozen voor het vijf gangen verrassingsmenu en waren ontzettend blij verrast! Alle vijf gerechten waren echt goed en bijzonder en we hebben echt zitten genieten. De bediening was ook heel vriendelijk en competent. Al met al een hele leuke en lekkere avond gehad. Bedankt!
A D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Wij hebben echt genoten van het lekkere eten ,de goede bediening en de goede sfeer.Echt een aanrader.
Sjarrel D.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
heerlijke na-zomer avond bij Anders gegeten. prima portie's uitstekende bediening en een schappelijke prijs. Makkelijk parkeren bij lokatie. Gewoon een aanrader!!
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Eerste keer eten bij Anders was fantastisch. Super enthousiast.
Na week teruggegaan om nog een keer zo lekker te eten!
Dit bleek enorm teleurstellend.
Het voorafje bleek niet hetzelfde als de week ervoor en totaal andere ingedrienten gebruikt dan op de kaart omschreven!!
Hoofdgerecht was uitgesproken slecht!
De kalfsrib was niet van de botjes te krijgen en konden er bij het vlees dat eraan zat niet met mes doorheen.
Terug naar keuken, daarna wel goed maar zat alleen te eten!
Er werd niet eens een koffie aangeboden ter compensatie.
Heel jammer!!
Jandebruin88 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
In 1 woord fantastisch! Als je de zaak zo vol hebt en je ziet het personeel zo hard aan het werk zijn in zowel de keuken, bediening en afwas en de kwaliteit is net zo goed als wanneer het iets rustiger is dan ben je een topzaak! En als je dan ietsje langer moet wachten op je drankje of je eten geeft dan helemaal niks want er word met liefde en zorg aan gewerkt en dat proef je terug in alles! Wij komen zeker terug en we hopen dat de gastvrouw die voor 3 maanden naar Bali toe gaat voor school er dan ook weer is want die verstaat haar vak uitstekend! Bedankt voor de heerlijke avond
Andries B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vanavond weer super gegeten bij chef Auke Sonsma!
Mosterdsoep en Paling !
Zeewolf op Pasta schaaltje warme groenten zoals niemand het maakt en Cheesecake na , het was een topmaaltijd.
Toch fijn dat we dit in ons mooie dorp kunnen ervaren!
Bram K.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Zondagmiddag een uur of 2 in Langweer: Terrassen zitten vol tot half vol, behalve bij AnderS. Leeg! Dat is raar, de kaart ziet er echter interessant uit. We nemen de gok en gaan op het zonnige terras naast het pand zitten. Boven ons zwarte vogels die wel wat laten vallen. Toch maar onder het scherm zitten... Aardige jongen die ons bedient en de kaart brengt. Doe ons maar salade met warme en koude vis. Nou dat is eens wat anders dan anders! Mooie salade met warme kabeljauw, iets platvisserigs, paling, iets onbekends, een stukje quiche en een prakje van een schelp- of schaaldier. Beetje oude kaas en pijnboompitjes er door en mooi vers brood erbij. Heerlijk! Zo heb ik niet vaak een vissalade mogen eten. En dat voor 12,50.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Omdat de passantenhaven van Joure "op zijn kop ligt", in Langweer afgemeerd. Prachtige haven, heerlijk gegeten bij Brasserie AnderS. De kok schijnt er lol in te hebben regelmatig nieuwe menu's te bedenken. Voorafje met stukjes brood (wit/bruin) met roomboter en tapenade. De scharfilet smaakte prima, de spareribs zijn op een bijzondere wijze klaargemaakt. Niet een "plank" spareribs, maar vijf losse stukken met ruim vlees aan het bot. Smaak was voor mijn doen iets te neutraal. Frites van heerlijke kwaliteit. AnderS is een mooie zaak met vriendelijke bediening.
Wouter B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Gister avond heerlijk genoten van het snoeperij 5 gangen menu! Op deze donderdag avond was het restaurant redelijk druk bezet met een prettige sfeer!
Alles was goed op elkaar afgestemd en je gaat zeker niet naar huis met een lege maag, en niet te vergeten voor een zeer betaalbare prijs!

Zeker een aanrader!
Jacquelien B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Wij eten graag bij Brasserie Anders. De kaart veranderd regelmatig. Een echte aanrader is het voorgerecht "voor de moeilijke kiezer". Je krijgt dan allemaal kleine warme en koude voorgerechtjes zodat je van alles proeft. Als hoofdgerecht hadden wij heerlijk mals vlees van de green egg en daarbij natuurlijk een lekker wijntje. De bediening is super vriendelijk. Ook aan de kinderen is gedacht, er is een speelhoek. met keukentje (deze doet het altijd goed).
Kortom ga zelf lekker proeven.
Frederike S.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Gisteravond erg goed gegeten bij Anders. De keus in gerechten is niet ontzettend groot, maar er staat voor ieder zeker wat wils op de kaart. Er wordt van het huis een bordje met twee erg lekkere broodsoorten met goede boter en een lekker 'smeersel' geserveerd. De porties van alle gangen zijn goed van formaat en de, los geserveerde, huisgemaakte frieten en mayonaise bij het hoofdgerecht zijn ook erg lekker.

De bediening is heel gastvrij, zeer behulpzaam (i.v.m. zwangerschap kon één van ons niet alles eten; er werd echt meegedacht) en erg vriendelijk.

Het restaurant is modern, maar toch erg sfeervol ingericht en beschikt over veel terrasplaatsen. Wij komen terug!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
We zijn hier wel vaker geweest maar nu ook de Jumbo kortingsbonnen gebruikt. Als voorgerecht hadden de heren een carpaccio, schoonzusje de zalm en ik de lam. Smaakte allen goed, bediening vlot met drinken, en lekkere wijn. Hoofgerecht de lamschenkel (extra buiten de kaart), 2 gingen voor de schotse runderfilet en varkenshaas. Schotse runderfilet was heerlijk medium, lamschenkel en varkenshaas ook prima. Geserveerd met salade en patat, werd bijgevuld wanneer nodig. Als toetje hazelnootschuim en creme brulee, en lekkere koffie gedronken. Lekker druk voor een vrijdagavond, fijn dat ze ook buiten het zomerseizoen open zijn in Langweer.
Tonnie60 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Een prettig ruime eetgelegenheid, met een beperkte kaart. Als voorgerecht een salade met ripe krite, een plaatselijke kaas, nogal een tegenvaller. Het ging hier voornamelijk om een enorm soepbord vol sla, met wat kleine brokjes kaas en erg weinig smaak. De asperges als hoofdgerecht waren oke, maar er had wel een krieltje met botersaus bij mogen zitten. Toetje prima. De bediening is wat stijfjes.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
Was bang dat t in de winter wellicht wat rustig zou zijn in dit restaurant in Langweer, maar dit viel mee, bijba alle tafels waren bezet. Het concept is een 3 gangen menu voor vaste prijs. We waren allemaal erg te spreken over de carpaccio als voorgerecht, heerlijk! Vlees en vis was ook erg lekker. Presentatie van toetje had beter gekunt maar smaak was er niet minder om. We gaan hier zeker vaker naar toe, we wonen in de buurt dus dat treffen we!
Ine F.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Met zes man heerlijk gegeten, de carpaccio en eend vooraf waren top. Mooie moten vis en royaal vlees, met minimale bijlagen die ruim bijbesteld kunnen worden. Leuke kaart, open keuken, zeer ruim bemeten modern restaurant. Correcte bediening en snelle keuken. Een goed restaurant en aanwinst voor aanbod in Langweer. Wij ken weer.
Koeke .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2013
Het zat bijna helemaal vol en de keuken en bediening konden het goed bijhouden. Goed gegeten voor een schappelijke prijs. Misschien nog wat kleine details aanpassen: maak iets meer van je salade die je als bijgerecht biedt en nog iets beter je mossels spoelen voordat ze de pan ingaan.
Jofoso .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2013
Super lekker gegeten bij Brasserie "AnderS". Heerlijk voorgerecht van kalfslende. Als hoofdgerecht de Diamanthaas. Verrukkelijk en best veel.
We waren met 7 personen. Iedereen heeft genoten van het heerlijke eten.
Het was er erg druk. Ik denk wel zo,n 60 personen. Maar de bediening ging vlot, vriendelijk en gastvrij. Hulde aan de koks en de bediening. We komen vaker.
Mlancee .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2013
Uitgenodigd door mijn opa om bij Anders te eten. Hij had hier al een aantal keer gegeten en was erg enthusiast. Het restaurant biedt veel zitplaatsen. Er waren deze avond ongeveer 8 tafels gevuld, maar door de enorme ruimte merk je dit niet, je levert hier wat gezelligheid voor in.

Maar de bediening maakt dit goed, we krijgen veel aandacht en het contact met de koks is erg leuk. Als voorgerecht nemen we forel en de carpaccio. De forel is van mooi voormaat, geen priegel werk, het is heerlijk gebalanceerd gerecht. De carpaccio is wat dikker gesneden en je proef meteen kwaliteit. Beiden gerechten zijn verrukkelijk.

Als hoofdgerecht nemen we de kalfssukade, we merken dat we er beiden stil van worden aan tafel, echt heerlijk! Goed mals/ zacht vlees, wat fijn gesneden koolraap en boontjes, mooie jus en frietjes met zelf gemaakte mayo. Niet te veel poespas, gewoon eerlijk eten.

Conclusie de chefs kunnen echt koken, de bediening doet het goed maar met het interieur mag nog wel wat worden geëxperimenteerd. Maar goed het restaurant is dan ook nog behoorlijk nieuw. De prijs valt alles mee, 75 euro voor twee. Wij komen zeker terug, 'Keep up the good work'!
N V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
nounou. dat verwacht je dus niet. In een dorp als Langweer. Een enorme hoeveelheid restaurants, allemaal wel wat prijzig, maar ja..

We kiezen op basis van het uiterlijk voor Brasserie AnderS. Dat deze brasserie zo'n beetje de gemiddelde prijs van de straat heeft is leuk meegenomen. De inrichting is ruim. Erg ruim. Misschien wel te ruim. En modern. Mijn persoonlijke smaak is het niet. De volledig open keuken is dan wel weer een leuke bonus.

De bediening heeft geen verstand van het eten. De simpelste vraag moet nagezocht of nagevraagd worden. Geen van beide serveersters schijnt ervaring te hebben in de horeca. Ze doen hun uiterste best, maar het blijft moeilijk. Een mes dat op de grond valt hoort terug te gaan naar de afwas. Niet op dezelfde tafel terug geplaatst te worden. En als ik één keer gezegd heb dat ik het mandje brood op tafel wil houden, vraag dan de volgende keer niet nog een keer of het brood terug kan naar de keuken. We krijgen wel rustig de tijd tijdens het eten. Het tempo is langzaam, maar (net) niet traag.

De keuken is fantastisch. Het vlees is perfect en exact zoals we willen. De huis gemaakte mayonaise is heerlijk. De appeltaart bij het toetje is water-tandend lekker. Hier staan profs in de keuken! Dat is duidelijk.

concluderend: de keuken is de prijs bijna waard (2 pers. 55 euro), de bediening niet.
Annemarije1 D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Wij zijn meerdere malen wezen eten bij Brasserie Anders. Het eten was echt heerlijk, geitenkaasbitterballetjes en de carpaccio is verrukkelijk!

Het interieur is nieuw en ruim opgezet. Er is een kinderhoek waar voldoende te doen is voor de kinderen, dit geeft de ruimte om ook wat uitgebreider te tafelen.

De volgende keer kom ik graag weer bij AnderS.