Brasserie Ambassade

Herengracht 339 1016 AZ Amsterdam Nederland Kaart
31-205550255

Over het restaurant Brasserie Ambassade

Dineren tussen kunst

Aan de Amsterdamse grachten ligt deze gezellige brasserie. Je wordt hier warm en vriendelijk ontvangen. Geniet van klassieke, Franse gerechten en laat je inspireren door kleurrijke schilderijen gemaakt door beroemde Cobra-kunstenaars. Voor of na je diner bewonder je, onder het genot van een drankje, een collectie van maar liefst 4000 gesigneerde boeken in de Library Bar. Allen geschreven door auteurs die in het Ambassade Hotel verbleven. Waar jij trouwens ook van harte welkom bent voor een overnachting.

Meer informatie over restaurant Brasserie Ambassade

9,1
9,3
Frank W.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Ontzettend lekker gegeten voor een (via het Menu du Chef verrassingsmenu) uiterst schappelijke prijs. Ook veel mooie open wijnen voor een scherpe prijs. Bediening zeer professioneel, maar ook toegankelijk en in voor een grapje. Buitengewoon goede prijs-kwaliteit, voor mij nu al dé ontdekking van 2017!
Ardjan D.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Lekker gegeten afgelopen vrijdag. Eten is van zeer goede kwaliteit. Enige minpuntje: Het verrassingsmenu dat ik nam -4 gangen op aanvraag - bestond uit 3 keer gevogelte en de eerste 2 gerechten waren beiden bereidingen van eend. Toen ik dit naderhand aangaf, werd hier niets mee gedaan. Hoofdgerecht heerlijke parelhoen. Niet teleurgesteld, maar ook niet bijzonder verrast.
peggy V.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
heerlijk gegeten, top bediening, prachtige lokatie
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Het zal zeker niet de laatste keer zijn dat ik hier dineer. Het eten was heerlijk en de bediening goed. Neem dan de crème brulee als dessert! :)
Jolien V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Geweldige ontvangst! Zeer prettig vriendelijk personeel. Heerlijk Franse keuken, precies zoals ik gehoopt had.
Josephine T.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Het kerstdiner bij Brasserie Ambassade was in alle opzichten feestelijk! Vanaf het aperitief in de bibliotheek tot het einde van het gevarieerde en uitstekende diner was een warm bad van gastvrijheid, persoonlijke aandacht, goed eten en perfect uitgezochte wijnen. Vooral de wijn bij het dessert vonden wij een topper. Een groot pluspunt was dat wij in een rustige kamer voor het raam aan de Herengracht zaten: perfect uitzicht dus.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ik was zeer te spreken of de kennis en gastvrijheid van het personeel. Het eten was heerlijk en toen we vroegen of we een van de hoofdgerechten mochten delen als voorgerecht was dat ook geen probleem. Het was voor onze een heerlijke avond! Enige is dat onze gastheer midden op de avond plotseling wegwas!
Guapa1 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Heerlijk traditioneel Frans eten. Prachtige omgeving. Uitstekende attente bediening.
Het was zeer zeer aangenaam. Een nog lang niet genoeg bekende brasserie in het hartje van Amsterdam.
EDDY H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
Alles fantastisch! Zowel keuken als inrichting als bediening. Er is geen enkel negatief puntje. Super! Ook de ligging aan de Heerengracht is uitstekend. Het personeel is extreem behulpzaam en doet er alles aan om je een goed gevoelnte geven. Thanks.
Thérèse W.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Leuke lokatie, beetje rommelige ontvangst, bediening stijfjes, eten goed maar we werden niet verrast.
Hans R.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Prima luncn, heerlijke salade. Bediening was uiterst attent en relaxed vriendelijk. De tafels staan ver uit elkaar, zodat er voldoende privacy is. Prachtige locatie
Food L.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk gegeten, mooie gerechten, als een Franse brasserie. Sfeer voelt wel wat als een hotel restaurant, maar service is warm en attent. Aanrader.
Walter B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Pedro S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Na de lichte teleurstelling qua bediening van vorige keer deze keer het nogmaals geprobeerd. Alles was wederom goed en klopte. Ook de bediening was dit keer perfect. Dit keer geen verrassingsmenu maar al la carte.. Perfect
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
gezellig zitten, redelijk chique. erg sfeervol. goede uitgebreide kaart. smaak van vis was wat lafjes, de rest heerlijk. bediening is vrij formeel, mag wat mij betreft wat minder. wijnkaart erg goed, ook wel redelijke prijzen,
ElladHartog .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Super attente en vriendelijke bediening. Prachtig restaurant, met mooie kunst van Cobra aan de muur en veel ruimte tussen de tafels, wat een verademing. Het eten is voor deze service en ambiance niet duur, maar de gerechten vonden we niet heel bijzonder. Wel lekker en goed uitgevoerd. We komen zeker nog eens terug!
Ald .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Prachtig restaurant, prachtig geserveerde gerechten die heerlijk van smaak waren. Geweldige sfeer en ober die zijn vak verstond maar wel wat overdreven.
Restaurant is zeer aan te bevelen. Goede prijs/kwaliteit. Komen er zeker terug!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Bijzonder lekker gegeten in een rustige maar sfeervolle setting met uitzicht op de gracht. De maand-/seizoenspecialiteit paste volledig in de herfstachtige tijd van het jaar. De wijnadviezen (zowel voor het hoofd- als het nagerecht) waren eveneens treffend!
David S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
twee personen. eerste indruk is toch wel een beetje chique en afstandelijk.

eten
drie gangen chef menu. eten is formidabel en kwalitatief top. voorgerecht stilton met peertjes en verukkelijke smaaksensaties. hoofgerecht is een bord met herstgroenten die perfect bereid zijn en het desert is een tongstrelende creme brulé.

sfeer
voor mij te afstandelijk om comfortabel te kunnen genieten. Alles is U dit en U dat.

aankleding is majusteus en een waar herenhuis. strak. efficient.

personeel is professioneel en opgeleid maar het voelt voor mij als een toneelstukje.

ik zou er niet snel nog eens naar toe gaan. voor mij is eten niet alleen smaak maar ook beleving. kies dan toch liever voor een beter passende sfeer met misschien een iets eenvoudogere smaak.

conclusie: erg lekker gegeten maar me niet helemaal thuis gevoeld.
Bodine B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Top restaurant kan niet anders zeggen, enorm klantvriendelijk. Als voorgerecht had ik de coquilles gekozen die op 2 verschillende manieren bereid waren. Het was voor mij een enorme explosie aan verschillende smaken. De coquilles waren overigens wel kleiner dan ik gewend ben maar, ondanks dat was het heerlijk. En als hoofdgerecht had ik een chef's special de zeeduivel. Ook weer niets op aan te merken. Dit restaurant raad ik zeker aan en wij komen ook zeker weer terug.