Over restaurant Brasserie Ambassade

Dineren tussen kunst

Aan de Amsterdamse grachten ligt deze gezellige brasserie. Je wordt hier warm en vriendelijk ontvangen. Geniet van klassieke, Franse gerechten en laat je inspireren door kleurrijke schilderijen gemaakt door beroemde Cobra-kunstenaars. Voor of na je diner bewonder je, onder het genot van een drankje, een collectie van maar liefst 4000 gesigneerde boeken in de Library Bar. Allen geschreven door auteurs die in het Ambassade Hotel verbleven. Waar jij trouwens ook van harte welkom bent voor een overnachting.

Meer informatie over restaurant Brasserie Ambassade

Walter B.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Pedro S.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Na de lichte teleurstelling qua bediening van vorige keer deze keer het nogmaals geprobeerd. Alles was wederom goed en klopte. Ook de bediening was dit keer perfect. Dit keer geen verrassingsmenu maar al la carte.. Perfect
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
gezellig zitten, redelijk chique. erg sfeervol. goede uitgebreide kaart. smaak van vis was wat lafjes, de rest heerlijk. bediening is vrij formeel, mag wat mij betreft wat minder. wijnkaart erg goed, ook wel redelijke prijzen,
ElladHartog .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Super attente en vriendelijke bediening. Prachtig restaurant, met mooie kunst van Cobra aan de muur en veel ruimte tussen de tafels, wat een verademing. Het eten is voor deze service en ambiance niet duur, maar de gerechten vonden we niet heel bijzonder. Wel lekker en goed uitgevoerd. We komen zeker nog eens terug!
Ald .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Prachtig restaurant, prachtig geserveerde gerechten die heerlijk van smaak waren. Geweldige sfeer en ober die zijn vak verstond maar wel wat overdreven.
Restaurant is zeer aan te bevelen. Goede prijs/kwaliteit. Komen er zeker terug!
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Bijzonder lekker gegeten in een rustige maar sfeervolle setting met uitzicht op de gracht. De maand-/seizoenspecialiteit paste volledig in de herfstachtige tijd van het jaar. De wijnadviezen (zowel voor het hoofd- als het nagerecht) waren eveneens treffend!
David S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
twee personen. eerste indruk is toch wel een beetje chique en afstandelijk.

eten
drie gangen chef menu. eten is formidabel en kwalitatief top. voorgerecht stilton met peertjes en verukkelijke smaaksensaties. hoofgerecht is een bord met herstgroenten die perfect bereid zijn en het desert is een tongstrelende creme brulé.

sfeer
voor mij te afstandelijk om comfortabel te kunnen genieten. Alles is U dit en U dat.

aankleding is majusteus en een waar herenhuis. strak. efficient.

personeel is professioneel en opgeleid maar het voelt voor mij als een toneelstukje.

ik zou er niet snel nog eens naar toe gaan. voor mij is eten niet alleen smaak maar ook beleving. kies dan toch liever voor een beter passende sfeer met misschien een iets eenvoudogere smaak.

conclusie: erg lekker gegeten maar me niet helemaal thuis gevoeld.
Bodine B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Top restaurant kan niet anders zeggen, enorm klantvriendelijk. Als voorgerecht had ik de coquilles gekozen die op 2 verschillende manieren bereid waren. Het was voor mij een enorme explosie aan verschillende smaken. De coquilles waren overigens wel kleiner dan ik gewend ben maar, ondanks dat was het heerlijk. En als hoofdgerecht had ik een chef's special de zeeduivel. Ook weer niets op aan te merken. Dit restaurant raad ik zeker aan en wij komen ook zeker weer terug.
Pedro S.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Tja.....in september hier geweest en ik was toen. uiterst tevreden over de gehele avond. Vanavond wederom een reservering gedaan. Het eten was wederom top. Alles was goed in balans er werd rekening gehouden met de wensen. Wat dat betreft prima.. Echter wat is er met de bediening aan de hand.? We leken wel terecht gekomen te zijn in de plaatselijke amateur toneelvereniging. Zo over de top quasi vriendelijk en daardoor niet welkom gevoeld.. We werden op een moment zelfs door 1 persoon bij het afrekenen naar behandeld. Daar maar wat van gezegd tegen deze persoon. Jammer en dit heeft dit restaurant zo niet nodig. Laat het echt zijn en niet gespeeld. Verder prima en hopelijk voor 1 keer en hadden ze hun avond niet dat kan..
Ton R.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Een echte aanrader!
Samanthagreat .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Lekkere menu met vlees, en groente. Lekkere wijnen die de avond perfect maken.
Bediening is vlot en attent, inrichting is leuk. Super gewoon.We komen hier zeker terug
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Absoluut top
Gerrit D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Leuke zaak op prachtige locatie. Eten was goed, maar niet top. Dat verdient dese zaak wel. Wij zijn grote fans van die andere Brasserie (van Baerle) waar het allemaal beter is voor ons gevoel. Komt misschien ook omdat brasserie ambassade pas jaartje open is. En we missen het witte tafellinnen. De sauvignon was overigens heerlijk!!
George T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Aanrader ! Aardige en nette ontvangst, eerst drankje gedaan in bibliotheek/ lounge. Verrassingsmenu was verrassend en heerlijk, je kon kiezen tussen vlees of vis. Goede huiswijnen voor zeer aantrekkelijke prijs. Attente en aardige bediening. Voegen we toe aan ons favorietenlijstje !
Wampie V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Een aanrader! Mooie ambiance, lekkere gerechten en een goede prijs/kwaliteit verhouding! Ook voor zakelijke diners erg geschikt.
Robine V.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
We hebben heel erg lekker gegeten. De bediening was super vriendelijk. Er was een goede en snelle service. Echt een heel leuk en gezellig restaurant. We komen snel weer terug.
Beatrix V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Plezierige avond gehad en heerlijk gegeten. Allen waren het er over eens, een prima restaurant, leuke ambiance en goede service. Koffie gedronken in de bibliotheek, dat vonden we zeer bijzonder. Bij het weggaan werden we nog even meegenomen naar de verbindingsgang van brasserie naar hotel om de kunstgalerij te bewonderen. Een aanrader dit restaurant!!
Linda B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2016
Heerlijk gegeten en super service! We hebben genoten van de gebakken eendenlever en de coquilles, het hoofdgerecht de cote de boeuf was ook geweldig! Super veel mooi geprijsde wijnen op de kaart! De service is uitmuntend, ze hebben oog voor alles. Reserveren is wel aan te raden.
Leo E.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Tussen de Cobra schilderijen genoten van het verrassingsmenu. Plakjes hertenbiefstuk met mooi garnituur als voorgerecht. Daarna dorade met een flinke coquille en een appeldessert toe. Vergezeld door gewaagde wijnen. Prima bediening en zelfs excuses dat de koffie een paar minuten later dan gepland geserveerd wordt. Aanrader.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Niet bijzonder. Veel toeristen vanuit hotel. Koude rode wijn, warme witte wijn. Gesprekken met bediening niet vlekkeloos. Geen echt klik...en dat moet je hebben. In algemeen goed restaurant, maar niet dat ik hie rmn vingers bij af lik.