Brasserie 6

's-Gravenhof 6 7201 DN Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie 6

Frans wild met mooie bijgerechten

Brasserie 6 hoort bij het mooi gelegen 's Gravenhof Hotel in Zutphen. Een sfeervol adres met een fijne Franse kaart. Pak uit met de Dégustation de Sauvage (4 verschillende wildgerechtjes), vervolg met een Paire de Sanglier en besluit met een heerlijke Moelleux au Chocolat. Of wees echt wild en neem een verrassingsmenu van 4 gangen voor 39,50... Rest nog de vraag hoe de we 6 uitspreken. Op z'n Frans waarschijnlijk.

Meer informatie over restaurant Brasserie 6

• : Valet parking & betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m zondag

• Af te huren , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Valet parking , Wi-Fi
Voordelig
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Hier met mijn vrouw en vrienden voor het eerst gegeten. Wij hadden een zogenaamd wildarrangement geboekt in combinatie met een verblijf in het naastgelegen hotel 's Gravenhof.

De leuke wijnkaart die in het restaurant gebruikt wordt, staat niet op de website vermeld. Hier is overigens helemaal geen wijnkaart opgenomen ? Wij hebben hier prima wijnen gedronken : een Salentein Merlot 2013 bij ons voorgerecht en de Corte Ottone Brindisi Riserva bij het hoofdgerecht. Bleek een goed keuze te zijn, al was de Merlot m.i. aan de koele kant (uit de te koel afgestelde wijnkast ?).

Het eten en de bediening tijdens het eten was prima. Er hadden m.i. wat meer warme groenten bij het hoofdgerecht gekund, nu aan de karige kant.
G K.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Recent een artikel gelezen, dat restauranthouders niet gelukkig zijn met de steeds meer uitbreidende restaurantbonnen. Het geeft geen volume in de omzet, gasten komen eenmalig. Met dit in ons achterhoofd zijn wij gegaan naar Brasserie 6 in Zutphen. Wij verbleven korte tijd in deze omgeving en kenden dit restaurant niet. Wij waren in het bezit van en Bongo bon, culinair genieten (3 of 4 gangen) met een fles wijn.
Door onze gastvrouw welkom geheten, noemde zij het menu op wat voor ons zou worden gereed gemaakt. Nu zou je kunnen zeggen, dat je niet zelf kan kiezen, maar hoeveel van de gasten laten zich niet verrassen door de kok. Wat ons voorgezet zou worden, klonk heel goed. De fles wijn die aangeboden werd was of wit of rood. Wij kozen voor de rode Rioja uit 2014. Een prachtige wijn. Wij kregen een 4 gangen diner en begonnen met een carpatio van flinterdunne kabeljauw. Werkelijk verrukkelijk. Had het nog niet eerder gegeten. Vervolgens een spinaziesoep met stukjes zalm. Een explosie van smaken in de mond.
Hierna het hoofdgerecht, wat bestond uit een steak met toebehoren. Het geheel werd afgesloten met een dessert, waar de nodige aandacht aan besteed was. Alles bij elkaar een heerlijk diner. Het deed ons het gelezen artikel over bonnen (gelukkig) vergeten. Wij kunnen dit restaurant en Bongo van harte aanbevelen. Kok en personeel van harte bedankt. De vraag over de wachttijd suggereert dat alles afgeraffeld werd, dit is niet het geval. In alle rust en in mooi tempo werd e.e.a. ons voorgezet. Tenslotte moest de fles wijn leeggedronken worden.
Culiculi .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
De locatie op het 's Gravenhof is zeker op een zomerse avond ideaal. De bediening is plezierig en attent. De krokant gebakken asperges en de Gandaham waren overheerlijk net als de diverse vissoorten en de gebakken kabeljauw. Omdat onze wijnkeuze er niet was kregen we een Margaux voor dezelfde prijs. Dit arrestant is een ware aanrader.
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Het viel behoorlijk tegen. Natuurlijk was het warm, maar dan nog hoeft het niet fout te gaan. Het brood, waar randjes vanaf waren gesneden (geeft te denken) kwam pas na het voorgerecht. Geen amuses. De afspraken over de salade (geen dressing, alleen olijfolie en azijn) werden niet nagekomen. Niet alle ingrediënten (tomaatjes en pijnboompitten) stonden op de menukaart vermeld. De rode wijn was veel te warm. Een lid van de bediening was ongeïnteresseerd, stond zelfs een keer publiekelijk te gapen. Beperkte kaart.
Bram V.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Heerlijk gegeten bij deze fijne bistro, geen standaard menukaart maar lekkere verschillende seizoens gebonden gerechten. Voor mensen met een allergie zeker een aanrader, ze gaan hier professioneel mee om. Dit is zeker de moeite waard!
Daniel887 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wat hebben we hier heerlijk en gezellig gegeten afgelopen weekend! We logeerden in het hotel en hadden het diner inclusief. De salade lamsham, de zalm met asperges smaakten zo lekker dat we ervoor terug zouden komen! De Lemon cheese cake als afsluiter was heerlijk. De bediening aardig, attent en professioneel. De wijnen smaakte ons ook erg goed, het was kortom een verrassende avond in Zutphen! Dank.
Stef21 .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Voor het eest hier gegeten. Gezellige inrichting en vriendelijke bediening. Gekozen voor het driegangenmenu. Pannacotta van kreeft met gerookte zalm, perfect gegaarde parelhoen met gegrilde groente en jus van steranijs, en parfait van honing en whisky als dessert. Heerlijk gegeten. Top!
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Menu genomen bij brasserie 6, was prima. Voorgerecht carpaccio werd geserveerd met croutons, heel raar en past totaal niet. Pièce was kabeljauw met ratatouille. Kabeljauw zeer goede cuisson, mooi bereid, smaakvol en ook de ratatouille was lekker. Nagerecht was veel te groot, panna cotta met cranberry en stoof peer én ijs... te veel van het goede. De bediening. Deze was duidelijk onervaren, geen warenkennis, bij een vraag naar de saus van cranberry werd de bereidingswijze van panna cotta uitgelegd. Tijdens de pièce werd 4 (!) maal geïnformeerd of alles naar wens was en ook bij het uithalen van lege (!) borden werd gevraagd of het had gesmaakt. In plaats van viermaal vragen of alles naar wens is kan je beter glazen bijschenken en zorgen dat de gevraagde wijnkaart wordt gepresenteerd vóórdat het voorgerecht wordt geserveerd. Nog veel te leren voor deze brigade. Decor: tafels staan te dicht op elkaar, dus weinig privacy en waardoor het personeel elke keer tegen de stoel aanstootte van mijn tafelgenoot die in het 'looppad' zat.
Karel R.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
We wouden lekker even wat eten bij brasserie 6 .....koffie en broodje runder capp. Latte...en koffie
Het was geen latte...overnieuw....nu een koffie verkeerd met extra melk....bediening was afwezig en duurde lang....broodje was karig( royaal belegd stond op de kaart...10.50. )verder werd aan de klanten weinig aandacht gegeven....viel ons tegen.....jammer
Janneke D.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
Wij hebben hier geluncht met een Bongo bon, deze had ik voor mijn verjaardag gekregen. Wij mochten eerst een soep uitkiezen naar keuze en erna mochten wij kiezen uit een broodje of salade van de kaar, ook kregen wij nog een kopje koffie of thee. Wij kozen beide voor de mosterdsoep, deze was heerlijk romig en wij kregen echt een diep bord helemaal vol. Ik ging voor de salade met gamba's en deze was zo vers en smaakvol. Mijn man ging voor een broodje, maar hij is echt een grote eter maar dit kreeg hij niet op.
Het restaurant ligt in het hart van het centrum van Zutphen, er is veel parkeergelegenheid. Wij hebben buiten gezeten en erg genoten.
Het personeel mag wat harder werken, i.p.v. veel met elkaar staan kletsen. De tafels werden opgemaakt als je al aan tafel zat.
Het restaurant mag wel rolstoelvriendelijker, want nu zijn er veel op en afstapjes.
Stephan F.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
We verbleven in het Hampshire hotel s' Gravenhof in Zutphen waar Brasserie 6 deel van uit maakt. We arriveerden vrijdagavond 20.15 uur. Op het terras eten om 20.30 uur was geen probleem want keuken open tot 21.30 uur. Terras was verwarmd en smaakvol ingericht. Een dekentje voor de benen of rug is ook beschikbaar. De rode biologische huiswijn is zeer drinkbaar. En zowel de Côte de Boeuf voor mijn vrouw als de op de huid gebakken kabeljauw waren prima bereid. De in eerste instantie ontbrekende frites (er waren wel gebakken aardappeltjes, 'n salade en boontjes geserveerd) werden vlot na-geserveerd met goede, niet te zoete, mayonaise. Een aangename kennismaking die we graag hadden herhaald op zaterdag maar toen was brasserie 6 al volgeboekt.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2014
Met z'n vieren hier gegeten en we namen allemaal een keuze uit de menu-aanbieding. De keuze was goed geselecteerd: zowel vlees- als visliefhebbers kunnen hier prima terecht. Als voorgerecht werden de ceaser salade en de carpaccio van zal besteld. Als hoofdgerechten waren kabeljauw en kwartel gekozen. Alles goed bereid, heerlijk op smaak en sfeervol opgediend. Rustige attente bediening. Goede timing: interval tussen de gerechten precies goed. Huiswijnen zijn er prima.
Sfeervolle inrichting, niet te groot dus een intiem sfeertje. Aan te raden voor als je eens in Zutphen wilt gaan eten. Gangbare prijzen.
Anjo L.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2013
Ooit hebben mijn vrouw en ik gegeten bij Brasserie6. Vonden de ambiance en het eten matig. Eind oktober hebben we, na goede berichten, het opnieuw geprobeert. Nu hebben we echt heerlijk gegeten. De 3-gangen waren gewoon bovengemiddeld. Als vleeseter heb ik genoten. Ben vooral blij als Zutphenees dat op deze prachtige
plek gewoon weer een tent staat waar je lekker kan eten tegen een prettige prijs.
Gool .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2013
Bij ons bezoek aan Zutphen lunchten we in Brasserie 6, mooi gelegen bij Hotel 's Gravenhof. Dat werd een teleurstelling. We bestelden elk een salade. De caearsalade was redelijk, de salade met gamba's slecht : verlepte sla en de gamba's niet gaar. Brood ontbrak, omdat de kok "vergeten was het brood in de oven te doen".
Koekjes bij de koffie werden ook niet geserveerd "want de mensen willen dat meestal niet na de lunch". Dat beslissen we liever zelf !
Een slechte keuken en bepaald geen klantvriendelijke bediening hier.
Liny7 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Gelunched op het terras. 3 personen: mosterdsoep, mooi opgemaakt bord met ter plekke opgegoten mosterdsoep, salade van gamba's, mooi opgemaakt en lekker op smaak en de garnalencocktail, met toast, glaasje garnaaltjes en potje salade zodat je zelf kon mengen. Goed verzorgd; vriendelijk personeel.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Ook wij hadden een Hotelarrangement, met een 3 gangen diner in Brasserie 6, aangezien deze volgeboekt was, mochten wij in de gewelvenkelder van het Hotel bij 't Schultenhues & Friends eten, voor ons een meevaller, deze locatie is helemaal geweldig, de Brasserie 6 is qua locatie niet spectaculair, ik neem aan dat het eten door dezelfde kok gemaakt wordt, dat was in ieder geval prima, alles lekker op smaak en flinke porties, we zaten zo vol dat er geen koffie meer bij kon, die hadden al wel eerder op in Brasserie 6, daar vond ik de cappuccino niet echt geweldig, heb wel betere op, vriendelijk personeel, niets mis mee
Gadoor41 .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2013
Uitstekend gegeten, prima uiensoep, en de heilbot was zeer smaakvol. Dan weet je ook weer waarom je aan relatief kleine porties meer dan genoeg hebt, mits het goed is klaargemaakt. Ook het dessert was prachtig vormgegeven.
Het decor daarentegen valt tegen. Het is netjes, verzorgd, er is over nagedacht, maar het contrasteert erg met wat er op je bord ligt. Geen raffinement, geen lef. Saai. Op het truttige af.
M. M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2012
Erg lekker gegeten. We hadden een arrangement
Met hotelovernachting geboekt waarbij een driegangen diner inbegrepen was. We hebben genoten, zalmgerecht als vooraf, sukade als hoofdgerecht. Wat was die lekker op smaak en goed gaar, heerlijk! Als dessert had ik ijs (yammie) en mijn man had de tiramisu. Lekkere fles wijn erbij. Nog een goeie cappuccino er achter aan en wij konden zo het bed inrollen
MCVisser .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
We aten hier op 2e Kerstdag 2012, met vier personen. Het was exellent! We hebben een keuze gemaakt uit het Kerstmenu en werden blij verrast door de smaken en presentatie. Vooraf zalm of tartaar, als hoofdgerecht herterug of schelvis en als dessert kozen we allen de sabayon met warme appel en kaneelijs. Klinkt misschien niet spannend maar het was het wel! De bediening stemde heel goed af, adviseerde de wijnen goed en vroeg wanneer we toe waren aan de volgende gang. Het was heerlijk om te ervaren dat we als gasten centraal staan, en niet het diktaat van de keuken of bediening krijgen opgelegd. Het enige dat onze aandacht vroeg op een andere, minder gewenste manier was de het gebrek aan goed licht, het was wat schemerig. We hebben hier vaker gegeten, en hebben hier nu echt ervaren dat het super was. Hartelijk dank, we hadden een fijne avond en een goede herinnering aan u.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
We aten hier met z'n vieren een keuze uit het wildmenu. Ruime keuze aan wildgerechten waarbij ze een voortreffelijk passende wijn schonken. Het wild was prachtig gegaard met winterse bijgerechten als hete bliksem. Fraai opgemaakte borden, zeker onze desserts. Prachtige omgeving, aan de rand van het oude centrum van Zutphen. De bediening is vriendelijk en attent. Beperkt aantal couverts, dus ook nog eens heerlijk rustig.