Over restaurant Brasserie 21

Creatieve gerechten in hartje Assen

Brasserie 21 is een stoer en fris restaurant in het centrum van Assen. Een restaurant dat nergens mee te vergelijken is en waar een ongedwongen sfeer met oog voor detail de boven toon voert. ‘Bouw je eigen tosti’ tijdens de lunch of ‘bouw je eigen hamburger’ tijdens het diner. Het is allemaal mogelijk bij Brasserie 21

Meer informatie over restaurant Brasserie 21

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Irma A.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
We hebben lekker gegeten maar vonden het jammer dat we met de AH bon niet konden kiezen. Het hoofdgerecht bestond uit een hambuger, je kon deze ook vegetarisch krijgen maar dat was dan ook het enige wat je kon kiezen. De hamburger was niet goed doorbakken maar dat was misschien ook de bedoeling. Hij was in ieder geval lekker.
Gezellig restaurant!
Welmoed B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Het eten en drinken was top! De sfeer is gemoedelijk en rustig en het personeel verdient een grote pluim voor hun inzet.
Trix.uw .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Attente ontvangst door enthousiaste serveerster. Veggie burger een aanrader, smeuïg en lekker gekruid.
Het restaurant was behaaglijk verwarmd met gezellige achtergrondmuziek.
Kortom,voor herhaling vatbaar!
BramBruijn .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Menukaart heeft niet heel veel keuze maar kwaliteit van het eten is erg goed. Vooral de veggie burger smaakte prima! Gezellig interieur, vlotte bediening en bij de kassa staat een enorme drop pot...
Marten T.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vriendelijke bediening en prima gegeten bij Brasserie 21. Jonge bezetting die het prima doet. Klein minpuntje was een wat krappe manier van zitten (strak tegen de achterbuurman).
Fam.vaandrager .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Het was allemaal heerlijk. de opmaak was verrassend Alleen het hoofdgerecht was overdadig,dat konden wij niet op.En eten weggooien vinden wij zonde. Verder hebben wij genoten.
Ceelie .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Voorgerecht werd op verzoek aangepast en was heerlijk.
We hadden 3 verschillende hoofdgerechten, goed van smaak
en goed warm.
We kregen alle tijd en konden ook lekker lang natafelen.

Lianne W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hebben gezellig gedineerd bij brasserie 21. Veel keuze aan speciale biertjes die binnen op een rij staan. Het is vaak druk hier dus het kan verstandig zijn even te reserveren in het weekend (we zijn hier later meerdere keren terug geweest maar telkens was het vol). Heerlijke couscous salade gehad als maaltijdsalade. De gegrilde groenten van de big green egg maakten het bord tot een waar feestje om op te eten. Mijn partner had de chefs burger en hij genoot er net zo van als ik van mijn smakelijke salade. Het personeel is erg vriendelijk en het interieur oogt heel fris en modern. Zeker een aanrader om hier te gaan eten.
Melanie_geerlings .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Enthousiast personeel, een gezellige sfeer en lekker eten! De hamburger was lekker, maar ook de spareribs waren goed. Jammer dat we al te vol zaten voor het toetje.
Wij zouden brasserie 21 zeker aanraden.
Nfvanipenburg .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Mooie locatie, centrum van Assen, leuk om te combineren met een film in de bioscoop om de hoek. Inrichting rustiek en leuke bordjes voor reserveringen.
Het eten smaakte goed. Het hoofdgerecht miste een zuurtje. Tijdens het bezoek werd een Italiaanse stijl hoofdgerecht geserveerd, waarbij een scheutje balsamicoazijn voor mij het verschil gemaakt zou hebben tussen goed en perfect.
De portie was ruim voldoende en ik zou bezoekers die graag een ruime portie eten, zeker dit restaurant aanraden.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Wat een welkom , wij hadden gereserveerd en ik had niet gezegd buiten (want bij de reservering was het nog geen lekker weer) maar als we dit wilde konden we op het zonnigste plekje zitten , tuurlijk wilde we ! Onze zoon was die dag 16 jaar geworden en tussen neus en lippen door kwam dit ter sprake ! En tot zijn (en onze) verbazing kreeg hij een feestelijk opgemaakt dessert van het huis , zo liefffff ! Wat een toptent zeg , het meisje wat ons hielp heeft echt heel veel plezier in haar werk zo enthousiast , leuk, vriendelijk, meedenkend echt een topper! Het eten was ook heel goed spareribs heerlijk gekruid (volgens zoon) groenteloempia lekker en mosselpan verrukkelijk . Echt een aanrader in alle opzichten . Ik zeg : reserveer vandaag nog en wij komen hier zeker weer !
Rr.struik .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten en we werden prima geholpen door een paar leuke dames. De uitgebreide bierkaart is een aanrader!

Het restaurant ziet er prima uit, klein maar gezellig met een open keuken en een grappige bar naast de deur. De sfeer is ongedwongen en relaxed.
Marleen A.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Al vaker gegeten, ditmaal met de AH restaurant actie. Lekker eten, erg vriendelijke en prettige bediening, klein en gezellig.
Tante K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Leuke brasserie we namen 3 gangen via AH actie. De bediening was zeer goed. Mooie huiswijnen en al met al een leuke avond gehad.
Jadevries71 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Gastvrije bediening, relaxte sfeer en heerlijk gegeten. Er wordt goed ingespeeld op de wensen van de klant, in overleg konden we plankje voor ons 5en als voorgerecht en nagerecht bestellen.
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
Ik voelde me echt gast en werd op een zeer prettige wijze geholpen. Gastvrij en klantvriendelijk. Bediening heeft kennis van zaken. Sfeervolle inrichting. Gegeten aan de stamtafel. Deze keer voor mij de spareribs, frites en een verse salade. Spareribs waren voldoende en goed gekruid, om de smaak van het vlees nog goed te kunnen proeven. Een heerlijke Budelse lentebock. Ik kom hier graag terug. Een aanrader
Gerdien B.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
'Uit eten gaan' kan een feest zijn.
Bij Brasserie 21absoluut.
Bij binnenkomst warm worden onthaald als gast, kiezen uit beschikbare tafels, snel de vraag 'wat wil je drinken' en de menukaart voor je neus om - op jouw moment - in te neuzen en uit te kiezen.
Bij het eerste drankje uitleg over de menukeus van de dag. Dat maakt het nog moeilijker om te kiezen, maar dat geeft niet.
Het eten (één van ons kiest voor vegetarisch, de ander voor vlees) smaakte overheerlijk, en is nèt even anders dan anders opgeduend.
Ruim voldoende, zonder dat je 'te vol' zit aan het eind.
Dus ruimte voor een afsluitende 'toet': koffie (met huisgemaakt koekje) met likeur, hmmm.
De twee gastvouwmeiden houden je de hele avond subtiel in de peiling, zonder opdringerig te zijn. Wil je wat bestellen, dan staan ze zo naast je. Erg fijn.
Vragen worden oprecht ter harte genomen, en zo mogelijk verwerkt.
Waar vind je nou zo'n tent?
Nou, in Assen dus.
Aan de Markt, op nummer 21.
Ik ben fan.

Marnix68 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Relatief kleine locatie. Wij (6) zaten 'in de etalage' en daar zit je prima; als je zonder rugsteun kan. Als je in de 'zaal' zit is het niet groot. En ik zat niet graag naast wc.
Bediening prima; plezierig enthousiast; speelt in op wat aan tafel gebeurt en geeft goed tegengas. Zowel qua begeleiding (menu; bier) als qua grap (vinklijstje met wensen voor de burger=> burger met vlaggetje+naam retourkeuze). Viel in zeer goede aarde!
Minpuntje: het is er niet heel groot en als je er dan voor relatief eenvoudig menu zit van 1845-2130 uur dan gaat er iets mis. Kortom: een iets alertere timing (sneller bedienen dus) is verbeterpunt (die 7 is dus agv tempo; qua enthousiasme en interactie: 8).
Voorgerecht: bruschetta's en brasta's: prima. Steak tartaar: heerlijk.
Hoofdgerecht: Stoofpotje (rund + gember) is een dikke plus. Zalm-spies niet bijzonder. Burgers zeer OK! En dat je zelf mag kiezen wat je wilt is een vondst.
Dessert iets gemakkelijk.
We hebben ons niet verdiept in wijnkeuzes. Vast goed. Maar een restaurant dat de IJ-brouwerij op de kaart heeft (en meer !) verdient een pluim. Aldus hier. Dank!
Aankleding is heel leuk. Overal spelletjes en veel te kijken. Toilet wel heel dicht op tafeltjes.

Rofl .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Afgelopen vrijdag heb ik gegeten in een leuk aangeklede brasserie.
Personeel was zeer aardig en hadden belangstelling voor de gast.
Dit is iets wat ik niet vaak terug zie in een eetgelegenheid als dit, top!

Als voorgerecht had ik een heerlijke spinaziesoep, goed van smaak en leuk geserveerd.
Voor het hoofdgerecht had ik de keuze gemaakt voor spareribs, een verstandige keuze.
Normaal kies ik niet snel voor spareribs omdat de meeste restaurants dit vaak niet lekker serveren. Bij Brasserie 21 was dit echter niet het geval en waren ze super. Goed van smaak en veel vlees. Mijn vriendin had de keuze gemaakt voor de saté, deze was zeer goed van smaak, perfect gegaard en geserveerd op een zeer unieke manier die u niet snel terug zult zien bij een ander restaurant.

De bijgerechten zagen er goed vers uit en smaakten ook zo, een frisse salade en lekkere gekookte groenten.

Als dessert had ik Panna cotta met bastogne en blauw bessen. Deze was heerlijk in balans en zeer licht. Na de hoeveelheid spareribs een lekkere afsluiter!

Ben je in Assen opzoek naar een leuke en lekkere avond? Kijk niet verder want die krijg je hier geheid!
Frankiepankie .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Leuke brasserie met een hippe twist. De inrichting, bieren en service lijken heel amsterdams. Goede en vriendelijke service, ik kreeg goede uitleg over de dagschotels en chantal janssen (althans, daar leek ze op) kwam regelmatig vragen of alles naar wens was. Ik had de sate van varkenshaas, welk aan een in de lucht hangende speen geserveerd werd, zag er indrukwekkend uit. Het vlees was lekker gekruid en perfect gegaard, verder was er de keuze tussen salade en warme groente, deze laatste zie je niet vaak. Ook deze waren lekker. Gekookt, maar met een goede bite. De pindasaus was huisgemaakt en dat proefde je. Er zat wel iets van citroen in, wat niet helemaal mijn smaak was. Dit laatste gold ook voor de ruime kwak creme fraiche op de aardappelen, iets te veel.

Al al bij al een gezellig tentje met erg lekker lekker eten en oog voor service. Ik kan 21 zeker aanraden voor een lekkere en gezellige avond!