Brasserie 1885 - Hotel Schimmel

Stationsweg Oost 243 3931 EP Woudenberg Nederland Kaart

Over het restaurant Brasserie 1885 - Hotel Schimmel

Bowlen en dineren

Een bezoek aan Brasserie 1885 is bij uitstek geschikt om te combineren met een potje bowlen. In de keuken wordt duidelijk rekening gehouden met ieders smaak. Het zal dan ook geen verrassing zijn dat iedereen wel iets lekkers kan vinden op de uitgebreide kaart

Meer informatie over restaurant Brasserie 1885 - Hotel Schimmel

Bushalte voor de deur
  • : Gratis parkeren op eigen terrein

Maandag t/m zondag 07:00 - 23:30 uur

Jouw recensie over het restaurant Brasserie 1885 - Hotel Schimmel

Herman S.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Heerlijk gegeten. Prima voorgerecht en de hamburger ‘1885’ is voor de grote honger. Mooie hamburger, goed op smaak en geserveerd op een lekker hamburgerbroodje. Goede bediening: attent en vriendelijk. Uit eten zoals ‘uit eten’ moet zijn.
Willem G.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Voor tweede keer hier gegeten. Jaar geleden een smaakvol menu, nu prijs kwaliteit teleurstellend. broodplankje niet incl. Hoge prijs voor sardientjes die smakeloos waren en hoofdgerecht zeer eenvoudig en niet smaakvol.
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Eten was prima en in verhouding tot de prijs. Mooie zaak met leuke serre. Zonnescherm was wispelturig waardoor het soms stikheet was voordat scherm automatisch uitrolde. Maar even snel rolde scherm weer in waardoor ritueel zich herhaalde. Bediening niet onvriendelijk maar ook weinig scherp. Lang moeten wachten op eten en (niet slim voor de horeca) lang moeten wachten voordat tweede ronde drinken werd opgenomen.
Ruurd V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Super aardig personeel
Het restaurant was aangekleed voor Valentijnsdag. Niet overdreven, gewoon gezellig
Er was ook een speciaal Valentijnsdag menu
Herman S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Geen hele grote kaart maar wat er op staat, wordt uitstekend klaargemaakt en mooi opgediend. De wildpate als voorgerecht en de hertenbiefstuk als hoofdgerecht waren subliem klaargemaakt. Ook mijn tafelgenoot, die de bavette als hoofdgerecht had, was meer dan tevreden over de kwaliteit van het gerecht. Het is ook fijne en attente bediening die goed in de gaten houdt of alles goed loopt en naar wens is. Fijn restaurant waar wij graag komen. Alleen jammer dat brood en smeerseltje op de kaart staan en apart besteld moeten worden.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Wat hebben we vrijdag weer genoten , het voorgerecht , prosciutto, was zalig , het hoofdgerecht idem , het nagerecht was een streling voor de tong; zeer galante bediening, enigszins aan de prijs, maar het is het waard
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
de prijs kwaliteit verhouding is meer dan prima. 3 gangen met erg lekker eten wat er mooi uitziet en verrukkelijk smaakt. leuk enthousiast personeel en het ziet er allemaal erg gezellig uit. dus wil je eens wat anders dan die schnitzel of varkenshaas ga dan lekker hier eten en laat je verrassen!!
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Heel mooi plekje ontdekt in Woudenberg; een prachtige brasserie, attente bediening; heerlijk gegeten, de ossenhaas was zeer mals; het dessert met mango en ananas was een streling op de tong ; hier rijden we nog een keer voor om.
Janny G.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Vandaag heerlijk gegeten bij Brassrie 1885 , eten was top en voldoende . 43 jaar geleden zijn we getrouwd en het feest bij Schimmel gegeven . Kwaliteit was toen prima , en nu nog steeds goed mee gegroeid. Complimenten .
Albertste .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
De buitenglaswand gaat open als we aankomen. Het wordt warmer buiten.
En na een warm onthaal volgt een uiterst vriendelijk en bekwamen bediening.
De gerechten komen netjes, warm, met gratie opgemaakt en smaakvol op onze tafel.
Het is dan wel een lunch, maar een kaasplankje delen is wel erg lekker en leuk na onze maaltijdsalades.
De ambiance is fris en modern, de bediening en keuken van een hoog vakmansschap.
Buitenshuis lunchen is ons niet vreemd, maar deze was zo aangenaam dat we zeker nog een keer terugkomen!
Folkert V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Voor het eerst na de verbouwing en opening hier geweest om te lunchen na lange wandeling. Ambience zeer mooi, erg fraaie en sfeervolle verbouwing. Lunchkaart erg beperkt en traditioneel. Weinig keuze in sandwiches e.d. Gemiste kans om niet in te spelen om bv streekproducten als geitenkaas e.d. Sandwich gezond was belegd met supermarkt ham en fabriekskaas. Smakeloos, tip gegeven om dit echt te verbeteren, lekkere boerenham en ambachtelijke kaasmaker zit op steenworp afstand. Erg jammer zo. Hopenlijk pakken ze dit in toekomst ook net zo goed op als de verbouwing want zo is lunchen niet voor herhaling vatbaar.
misschien een beetje laat deze reactie, maar ben het helemaal met u eens en ben blij met deze opmerkingen, ik nodig u weer een keer uit om nu te komen lunchen. ik hoor graag van u
Brasserie 1885
Veulen-veiling .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Met ruim 50 vrijwilligers gezellig in de vernieuwde zaal en bowlingbanen gebowld met daarbij een koud- en warm buffet. Heerlijk gegeten.
Dank aan het team van Brasserie 1885/ Hotel Schimmel
van Veulenveiling Midden- Nederland en Fokdag Veluwe en Vallei.
inekez53 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Heerlijk gegeten , nog net gebruik kunnen maken van de AH aktie.
Geen apart aktie menu,maar vrije keuze uit het 1885 menu. Gastvrije ontvangst,vriendelijke bediening en gezellig druk .
Kortom Brasserie 1885 een aanwinst voor Woudenberg !
aureliakruithof .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Het was er erg druk,daarom moesten we lang wachten op ons hoofdgerecht.
De keuze voor hoofdgerechten vonden we wat te weinig.
De zalmfilet was heel goed.
hollandsekidz .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Geweldig gewoon! Het eten was te mooi om op te eten. Alles was een klein kunst werkje. Dit vind ik altijd erg knap! Wij namen de Vitelo Tonato, deze was om je "bord" bij af te likken. Hoofdgerecht namen we de wild Woudburger. Deze vond ik wat aan de vette kant. De frietjes waren lekker krokant en de cranberry compote was super. Als toetje het chocolade taartje, die was echt jummie! Deze word ook als een feestje gepresenteerd. Mijn man nam de witte chocolade, deze snoepte hij ook tot de laatste kruimel op.
Bediening was super vriendelijk en correct. Eerst de Dame dan de Heer. Alles netjes met "u" ook al waren we van dezelfde leeftijd. Geeft een gevoel van luxe!
Het decor was heel luxueus, dit kwam vooral door het lichtplan en keuze van kleuren. Heel mooi. Wij vonden het iets wat jammer dat de oude elementen niet terug kwamen. Het is al in 1885 (dacht ik) begonnen. Dit miste wij iets.
Al met al, een dikke 9! Geweldige ervaring, goed betaalbaar en zeer klantgericht. Tot de volgende keer!
Riaverhage .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
We hebben met z'n vieren heerlijk gegeten!De carpaccio,warme geitenkaas en de vitello tonato
als voorgerecht waren ruim geproportioneerd en erg lekker .De ossenhaas met krokant buikspek overtrof de verwachtingen.Als toetje kozen we het warme chocoladetaartje op een
bedje van rabarbercompôte en ijs:subliem.Hierna konden we écht geen "pap" meer zeggen!
De service was heel attent en vlot,ondanks de drukte.
We komen graag terug!
tiny.a.vandijk .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Na de verbouwing ziet de brasserie er prachtig uit. Sfeervol ingericht.
Heerlijk gegeten, verrassend gerecht nl kalfswangen met schorseneren!
Joanne K.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
De Brasserie is verbouwd en het is echt een aanwinst voor Woudenberg. Het is bijzonder sfeervol ingericht. Voor een dinsdagavond was het goed bezet. We zijn gestart met een heerlijke amuse. De Vitello als voorgerecht had v.w.b. de presentatie wat meer aandacht kunnen krijgen. De hoofdgerechten waren mooi opgemaakt en uitstekend van smaak. Mijn moeder heeft genoten van de kalfswang. De crème brûlée was bijzonder lekker en gepresenteerd in een soepbord, weer eens wat anders dan in een klein schaaltje. De jongeman die ons bediende was een leerling, maar hij deed het uitstekend en charmant, die komt er wel. We hebben nu gebruik gemaakt van de AH actie, maar komen zeker nog eens terug!
Fly13 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Wat een ontdekking ! Als regelmatig restaurant bezoekers, maakten we gebruik van de ah actie om dit restaurant te ontdekken.
De vernieuwde entourage doet fris en heel gezellig aan, de jonge bediening was attent en vriendelijk. We konden kiezen van de uitgebreide kaart . Als hoofdgerecht hadden we ossenhaas en zalm deze waren goed bereid. we sloten af met een kaasplankje en een
taartje van sorbetijs. wat een smaken.. . Kortom, het was puur genieten! Wij komen zeker terug.. Complimenten, ga zo door.
margastoof .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Voorgerecht kip salade en hoofdgerecht zalmfilet gegeten. Geen grote porties, wel lekker. Bediening jong en vriendelijk. Er ging iets mis met een bestelling maar dat werd netjes opgelost.
Mooie nieuwe serre en strakke inrichting. In de serre wel fris naast het raam maar dat kwam door de vorst buiten. Er werd van te voren netjes gewaarschuwd door het personeel dat het fris kon zijn aan het raam en dan kon je een andere tafel uitzoeken. Goede ervaring en wij komen zeker nog terug.