Brasserie 1560

Weidstraat 1 3401 DL IJsselstein Nederland Kaart

Over restaurant Brasserie 1560

Het gezelligste restaurant van IJsselstein

Welkom bij Brasserie 1560, in de gezellige stadskern van IJsselstein. Maak in een sfeervolle en uitnodigende ambiance kennis met de verrassende gerechten die door de chef op tafel worden getoverd. De seizoenen bepalen de dagverse gerechten en dat betekent dat je hier te maken hebt met een regelmatig wisselende kaart. Laat de vriendelijke bediening je adviseren over de zorgvuldig samengestelde wijnkaart en geniet van een heerlijke avond!

Meer informatie over restaurant Brasserie 1560

Vrijdag en Zaterdag 11:30 - 21:30

• Terras , Wi-Fi
Deborahschussel .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten, top kwaliteit! Aardige bediening, wel wat druk (rumoerig & warm daardoor) maar ach, dat is te verwachten op zaterdagavond ;)
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Was goed eten, ook mbt mijn allergie, ging het goed. Heerlijke huiswijn en leuke bediening...locatie vind ik ook erg leuk. Mooi oud pand...sfeervol.
MARIAN V.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Sfeervol restaurant met leuke menukaart en vlotte bediening. Bietencarpaccio met geitenkaas is echt verrassend lekker. Overige gerechten goed op smaak en prima hoeveelheid. Goede prijs/kwaliteit verhouding.
Jeroenenpatty1 .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Leuke bediening, in het begin leek het of we vergeten waren.
Er is geen overzicht. Iedereen doet maar wat.
Eten erg lekker. Vers en goede kwaliteit echt waar voor je geld
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Mooie locatie onder het oude raadhuis van IJsselstein. De gewelven binnen zijn wit geschilderd. Geeft mooi ruimtelijk effect, maar camoufleert het oude metselwerk.
Aardige kaart met daarbuiten een dagmenu en dagspecial. Dat hebben wij genomen. Vooraf kaasschotel en carpaccio, Hoofdgang: tournedos en spies met varkenshaas plus uiteraard garnituur. Smaakte allebei prima. Alhoewel we pp maar een glas wijn (Rose en rood) hadden was de indruk goed.
Bediening vriendelijk en redelijk snel. We stonden na twee gangen en anderhalf uur tevreden weer buiten
Joke T.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Lang tevoren een high tea gereserveerd om 14.00 uur voor 8 personen. Het was extreem druk.
We moeten wachten tot 14.30. De bediening was slordig, de gerechten werden op foute tijden geserveerd. Als afsluiting zou er prosecco geserveerd worden, maar halverwege was er rode wijn en voor 4 personen prosecco. We moesten vaak om drankjes vragen die vergeten werden. Er was al betaald tijdens de reservering, maar dat was niet genoteerd. Kortom van een feestelijke gebeurtenis was geen sprake meer, heel jammer
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
22 december gegeten! Was top. Buiten de kaart om serveren ze bij 1560 een aantal verrassende specials! Wij kozen voor de wild specials.

Het voorgerecht was een drieluik bestaande uit gerookte fazant, huisgemaakte zuurkoolkroket en pulled wildzwijn. Met name deze laatste was verrukkelijk. Het hoofdgerecht bestond uit hertfilet met pastinaakcreme, haricotsverts met spek en vadouvansaus.

Samen met de sfeervolle ambiance was het een zeer geslaagde avond.

Wij komen zeker terug!
Wilfried V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Gisteravond gegeten bij Brasserie 1560. Zeer prettige en deskundige bediening. Eten op niveau zoals het hoort bij dit restaurant. Voorgerecht, proeverij van gerechten, zou iets uitgebreider kunnen. Verschillende heerlijk wijnen geadviseerd gekregen bij de verschillende gerechten. Prima ! Wij zullen zeker op korte termijn terug gaan komen.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Het begon goed met een bediening die ons liet proeven welke wijn we het lekkerst vonden om een fles van te nemen. Met het hoofdgerecht ( geen voorgerecht genomen) ging het helemaal fout. De zgn gegrilde tonijn was volgens mij een voorbewerkt stuk tonijn rechtstreeks uit de diepvries. Niet te eten. Mijn tafelgenoot had de twee slibtongen. Één was goed. De ander leek duidelijk opgewarmd, waarschijnlijk overgebleven van een vorige bestelling. De bediening was het hiermee eens. Met de automatische reactie: u krijgt een kopje koffie van het huis. Stond niet in verhouding tot de geconstateerde wanprestatie. We komen nooit meer terug.
Wil S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
In aanloop naar een voorstelling in het Fulcotheater op zaterdag 6 december jl. met 5 vrienden gegeten in Brasserie 1560.
Geweldige bediening en heerlijke gerechten, het was echt een top avond.
We waren hier al eerder geweest (ook om te lunchen) en we komen er zeker terug!
Echt een aanrader.
Leen P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2014
We hebben voor mijn verjaardag daar gegeten, hadden een rustige plek gevraagd, dit hebben wij ook gekregen, eten was goed, hoeveelheid vlees had wat groter gemogen, helaas kwam de friet nadat het vlees al op was. Na de klacht, kregen we de koffie van het huis, prima. Het is een mooie locatie in IJsselstein, aanrader.
Roel1958 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Afgelopen vrijdag gegeten met 7 personen bij Brasserie 1560 in het immer gezellige IJsselstein. Bij binnenkomst hartelijk ontvangen door het bedienende personeel en snel voorzien van de eerste drankjes. Een prima chardonnay die het de rest van de avond heeft volgehouden, per fles dan.

Hoewel ik zelf hier voor het eerst was gold dit blijkbaar niet voor al mijn tafelgenoten die al snel een knipoog van de gastheer kregen als blijk van herkenning. De kaart kwam op tafel en de special werd verteld. Hoewel het zeer druk was werd hier wel tijd voor gemaakt door de gastheer.

Vooraf had ik zelf de geroosterde coquille. Dit op aanraden van het personeel. Nog nooit gegeten zelf, maar na een korte uitleg van het personeel toch de stap genomen. Een prachtig gerechtje wat volgens mij precies goed gegaard was, het smolt op de tong! De wortelcakejes snapte ik in eerste instantie niet helemaal, maar het past er leuk bij.

Hoofdgerecht was voor mij het hertenbiefstuk met vadoevansaus. Wederom keurige toelichting van het personeel bij vragen over het eten. Biefstuk was zeer mals en had een goede wildsmaak. Creme van pastinaak pas er mooi bij. De saus zorgde er voor dat mijn bord weer zo goed als schoon was.

Nagerecht kaas gekozen. Lekker glaasje 'PX' erbij op aanraden van de bediening. Klein beetje huiswijn van de zaak voor bij de geitenkaas en samen met mijn chardonnay die er nog stond ineens een kleine proeverij gecreëerd door de ober. Kleine toelichting er bij en weer genieten.

Overall een zeer geslaagde avond. Tot en met de koffie aan toe. Personeel heeft verstand van zaken en houd er een prima tempo in. Zaak ziet er keurig verzorgd uit en geeft een warm gevoel, hoewel je soms lichte tocht voelt.

Ik kom hier zeker terug!
Marco B.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Van simpele lunch genoten op terras, vriendelijk personeel, in voor een grapje, maar een terras waar je naar binnen moet om te betalen (weleens waar met plastic, maar toch), dat getuigd niet van optimale service!

Kwaliteit van de lunch gerechten was goed, even als de gebruikte ingrediënten. Stoelen en tafel waren wat plakkerig...
Geachte Gast, dat U naar binnen moet om te pinnen is helemaal niet ongebruikelijk, mocht U daar moeite mee hebben, dan is er ook nog een andere mogelijkheid om te betalen.
Wij maken de tafels iedere dag meerdere malen schoon, en de stoelen staan niet onder bomen, dus plakkerig lijkt mij niet op zijn plaats, daarnaast hebben wij bekwaam en vlot personeel, jammer dat U dit alles anders ervaart, dus volgende keer een ander terras proberen in ijsselstein!
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Tijdens een zwoele zomeravond voortreffelijk gegeten op het sfeervolle terras van Brasserie 1560. De antipasti is een samenstelling van voorgerechten, waarvan de carpaccio van rode biet en de gekonfijte eendenbout met eendenlever absolute toppers zijn. De lamsfilet is een regelrechte aanrader. Koud gerookt en perfect gegaard op de gril. Perfect gegeten op een gezellig terras. De bediening is jong en zeer deskundig. Als je voortreffelijk wil eten in een ongedwongen sfeer, dan is dit restaurant een regelrechte aanrader!!! Ook voor de vegetarische tafelgenoot is er volop keuze en wordt men niet afgescheept met de bekende geitenkaas salade.
TvW .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Met mooi weer op het terras gezeten. Bediening vlot en attent. Iedereen vond het vlees, van varkenshaas, ossenhaas tot kalfsvlees uitmuntend van kwaliteit. Wat teleurstelde was de bijbehorende garnituur, echt onder de maat wat betreft hoeveelheid en kwaliteit. Jammer.
Renate P.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Bediening was goed. Wij hebben met 4 personen genoten van een lekkere high tea. De scones waren echt heel lekker en ook de andere hapjes smaakten goed.

Gezellig buiten op het terras gezeten.
Marlies K.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Mooie locatie onder het stadhuis in IJsselstein. Meerdere malen hier gelunched en eten is van prima kwaliteit en de service is ook prettig. Fijn dat je bij de broodjes uit meerdere soorten brood kan kiezen (bv wit vloerbrood of meergranenbol). Binnenkort ook maar eens het diner uittesten.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Met vriendinnen gezellig gegeten op een vrijdagavond. Vooraf had ik carpaccio van rode biet. Erg lekker en een mooi bord (geen flauwe hoeveelheid). Als hoofdgerecht heb ik de Oosters gemarineerde varkenshaas genomen. Dit gerecht kon je ook in een kleinere hoeveelheid en prijs nemen. Erg goed idee, voor mij was het zeker voldoende! Ook de gerechten van mijn tafelgenoten waren lekker. Voor mij de eerste keer dat ik hier heb gegeten. We zate bij het raam, dat was erg prettig. De rest van de ruimte lijkt me hier en daar wat donker. Minpuntje vond ik de bediening. Lege glazen werden niet weggehaald dus er ontstond en hele collectie in de loop van de avond. Ook kwamen ze weinig langs om nog drankjes op te nemen. Dat was wat jammer en voor de zaak natuurlijk een gemiste kans.
Verder prima gegeten en een erg gezellige avond gehad, ik zou hier zo weer gaan eten!
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Geluncht bij deze brasserie, die er van de buitenkant heel leuk uit ziet. Echter van binnen veel te donker. Het is in een soort kelder met maar weinig ramen. En dus helaas ook weinig verlichting, waardoor wij de sfeer onplezierig vonden, het leek wel of de zaak gesloten was. De inrichting is wel mooi en de beiening vriendelijk. De lunchgerechten vonden wij niet bijzonder qua keuze, niet bijzonder lekker smaken (sate hoort wel bruin gegrilld of evt gebakken te zijn) en ook vonden wij het wat karig.
Wij proberen volgende keer een ander adresje.
Dank voor uw reactie en bezoek. Graag lichten wij e.e.a. toe voor de volgende bezoeker: 'kelder': souterrain van het monumentale stadhuis. 'Lunchgerechten niet bijzonder qua keuze': ook de gerechten van de dinerkaart zijn overdag te bestellen, dit staat vermeld op de lunchkaart. www.brasserie1560.nl
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
We hebben heerlijk gegeten in het restaurant. Begonnen met een vriendelijk ontvangst. We kregen een lekkere amuse van het huis. Vooraf hadden we de etagere van voorafjes besteld. Deze viel ons wat tegen, zowel qua grootte als qua smaak van de hapjes. Als hoofdgerecht had mijn partner hert, welke erg smakelijk was bereid. Ik had de speenbig, welke ook erg smakelijk was. Het dessert vonden wij ook beide erg lekker (trio v chocolade en wenertaart). De service was ook goed evenals de sfeer. Kortom een prettig restaurant waar je goed kunt eten.