Brasserie 14

Maandag t/m zondag 10:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Brasserie 14

Gabriella W.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Eerste indruk leuk en gezellige zaak, maar wat een tegenvaller! Eten meerdere malen verkeerd, laatste poging werkelijk onsmakelijk. Alleen een pluspunt voor de frietjes, heerlijk.
Heren namen het wel goed op maar stonden helaas binnen, dames erg ongeïnteresseerd en onvriendelijk, De druppel was de arrogantie van de dame waar ik de bon aanvroeg.
Een glimlach staat een stuk vriendelijker.
Jammer genoeg niet voor herhaling
Erwin V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Heerlijk gegeten, spareribs vielen van het bod, lekker mals. botervis was ook erg lekker, en de steak was precies goed. zeer vriendelijke bediening. Aanrader!
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
omdat we in het restaurant de enige gasten waren hadden men alle tijd voor ons. gezellig even een babbeltje maken hoort ook bij gastvrijheid
Anke W.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Prima en de muziek viel zelfs niet op. Mijn ideaal is altijd nog: restaurants zonder muziek. Niemand luistert, men gaat harder praten om er bovenuit te komen , dus teveel lawaai. Hier net goed.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
ik kom hier graag terug, en niet alleen omdat het bij mij om de hoek is, het is een uitstekende gelegenheid om lekker te eten
Ronald I.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
De kaart is niet erg avontuurlijk, maar het eten is goed. De service was goed: wat taai vlees werd gecompenseerd met een gratis nagerecht. De aankleding van het restaurant is saai en de bank is versleten. Maar de accoustiek is goed.
Biancat .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Prima setting tafels dicht bij elkaar, maar ver genoeg. Wij hebben lekker gegeten met gebruik van de actie van AH.
Vond 40 euro voor t 3 gangen menu wel een beetje aan de hoge kant.
Fijn dat er wordt meegedacht met glutenvrij eten.
sah.besters .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Op het terras op het Plein gegeten. Leuk 3-gangen keuze menu's. Prima voor-, hoofd- en nagerechten. Heerlijke, smaakvolle, knapperige frites bij het hoofdgerecht. Helaas geen wijnkaart (alleen keuze uit sauvignon-blanc, chardonnay en 'n malbec/merlot huiswijnen; kwaliteit redelijlk). Bediening hier als altijd goed en vriendelijk.
Aanbevolen dus.
carina P.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
We hadden een tafel om19.00 uur op zaterdagavond. Bij binnenkomst werd er al gelijk gezegd dat we snel met bestellen moesten zijn, want de keuken ging om 20.00/20.30 uur dicht. Dus vlot voor- en hoofdgerecht besteld. Het was opzich best lekker. Na het hoofdgerecht werd meteen gevraagd of we koffie of een dessert wilde. Dit werd een dessert wat ook gelijk weer uitgeserveerd werd. Tijdens dat wij zaten te eten werd er al opgeruimd. Hierdoor voelde wij ons uiteindelijk niet echt gewenst en zijn dus ook zonder koffie naar huis gegaan. Jammer....
jaap V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Vorige week donderdagavond geweest. We zijn hier als eerder geweest voordat we naar de schouwburg gingen. Nu gaan we vaker komen! Heerlijk gegeten en de bediening was ook zeer attent.
De nieuwe Kok? kwam persoonlijk aan tafel of alles naar wens was. Zeer betrokken en een aanwinst voor het bedrijf.
Robert K.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Leuke brasserie met eenvoudige kaart. Erg rustig voor een zaterdagavond. Bediening was allervriendelijkst en zeer attent. Heerlijk gegeten voorgerecht Soto soep en hoofdgerecht de rib-eye. Mijn partner had als voorgerecht de slakken en als hoofdgerecht de spare-ribs. Handig om bij de rib-eye voortaan een steakmes te geven in plaats van een gewoon mes, maar wist mij prima te redden. Prima locatie.
PaulaR .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
alleen de zitplaatsen waren zeer krap.
mensen achter ons moesten steeds opstaan anders konden wij niet
plaatsnemen, Voor de rest lekker gegeten en vriendelijk personeel
Christel L.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hadden gereserveerd voor twee personen, en waren exact op tijd. Ons tafeltje bleek achterin de zaak, weggepropt achter een paal. Niet schoongemaakt, en dit is ook niet gebeurd terwijl wij eraan zaten te eten. Na tien minuten zelf maar eens gevraagd of we wat mochten bestellen (want we hadden niet, zoals men dacht het AH menu). De kaart werd gebracht en hierna liep alles redelijk op rolletjes. De hamburger was goed, maar niet bijzonder, wanneer je alle groen eraf haalde bleef er weinig over. Pinnen was door een storing de hele dag al niet mogelijk bleek bij het afrekenen. Dit hadden we graag eerder geweten, dan hadden we geld gehaald terwijl we zaten te wachten. Nu moest dit halsoverkop omdat we naar het theater gingen. Al met al, wat teleurstellend.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
we werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel gebracht, we komen zeker terug om lekker te eten. bijkomend voordeel voor ons, het is loopafstand
the_samisten M.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Drankjes in originele glazen, 3-gangen keuzemenu ligt klaar, keuzes neemt ze vlot op, mosterdsoep met zalm is een aanrader!, ook de carpaccio wordt door iedereen weggesmuld. Hoofdmaaltijden voor 10 (drie verschillende) worden gelijktijdig geserveerd: mooi ziet de 'burger' er uit, de biefstuk ligt saai op een bord in de echte jus maar is mals, makkelijk te snijden en smaakvol (allemaal tussen raw en medium in). De spareribs, zag er vooral als veéeel uit, uit de verte. Salade gedeeld, ging niet op, zaten verschillende lekkere dingen in. En frites voor iedereen, gebracht toen iedereen een bord voor zich had. Nog vermelden dat die warm, knapperig en goudgeel en niet te zout was? Toe waren er DameBlanche, gelukkig niet teveel slag, goed watervrij-vanilleijs en pure choc-saus met een muntblad-versierseltje. Crème brûlee, schrijf je dat zo?, heb ik ze leeg zien snoepen, dus was blijkbaar ook goed. Derde was iets met kaas? ben ik vergeten, sorry. De koffie en thee (zelf uit 6 soorten kiezen) kwam met een krakeling, iedereen tevree. En het was ondanks de vorst buiten ook nog lekker warm!
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
we werden heel vriendelijk ontvangen, de bediening was snel, en anders dan de vorige keer kreeg ik nu een kommetje warm water om mijn vingers schoon te maken, klasse hiervoor, ook lekker en voldoende gegeten
akris1 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Gebruik makend van de AH-restaurantactie hebben wij woensdagavond 28 december jl. hier met vier personen prima gegeten. De bediening was erg vriendelijk en correct. Het restaurant heeft twee verdiepingen. Hoewel er voor ons beneden een tafel was gereserveerd, mochten wij zonder probleem boven gaan zitten. Het AH-keuzemenu biedt in alle gangen een ruime keuze. Perfecte locatie om vooraf aan theater-, of bioscoopbezoek hier te gaan eten.
kristien V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten. De bediening was snel en flexibel. Er was een tafel beneden gereserveerd, maar op verzoek mochten we boven zitten.
Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Niks op aan te merken.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Vandaag, 9 december 2016, met een groep familie gegeten in Brasserie 14. Om met iets positiefs te beginnen: mooie ambiance, goede stoelen en vriendelijk personeel. Maar niet alles was positief. Allereerst was de wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht bijna een uur, dat is - zonder een woord van uitleg van de kant van het personeel - echt veel te lang. En dan waar het vooral om gaat: de kwaliteit van het eten. Daar laat de keuken duidelijk de nodige steken vallen en ontbreekt het blijkbaar aan aandacht voor hetgeen wordt geserveerd. In willekeurige volgorde:

- Garnalen piri-piri als voorgerecht bleken garnalen met een knoflook kruidensaus zoals die bij escargots wordt geserveerd, dus niets piri-piri (wat een pittige bereidingswijze met pepers behoort te zijn)
- Biefstuk als hoofdgerecht werd geserveerd op een bord volledig bedekt met een laag jus. Bijzonder onhandig om daar nog je frites of salade in te moeten soppen. Daarnaast werd bij het opnemen van de bestelling niet gevraagd naar de gewenste gaarheid van de biefstuk.
- Bij de kabeljauw met kreeftensaus bleek de vis niet gekruid of gezouten. Ondanks de goede saus doet dat afbreuk aan de smaak en blijft het een flauwe hap vis
- Bij de kalfslevertjes met spek en ui bleek 1 stuk lever nog bloederig rood terwijl de rest wel mooi rose was gebraden
- In de sla zat een harde, reeds gedeeltelijk bruin verkleurde stronk
- De creme brulee was ondanks de aanwezigheid van een knapperig laagje volledig koud

Alles bij elkaar opgeteld jammer, een en ander wekt de indruk dat er in de keuken onvoldoende wordt opgelet.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
prima restaurant, nu zaten we wat verder naar binnen en hadden daar geen last van de deur, de vorige keer zaten we naast de deur, met glazen afscheiding maar toch voelde we toen regelmatig de kou, nu absoluut niet.