Brasserie 14

x

Meer informatie over restaurant Brasserie 14

the_samisten .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Drankjes in originele glazen, 3-gangen keuzemenu ligt klaar, keuzes neemt ze vlot op, mosterdsoep met zalm is een aanrader!, ook de carpaccio wordt door iedereen weggesmuld. Hoofdmaaltijden voor 10 (drie verschillende) worden gelijktijdig geserveerd: mooi ziet de 'burger' er uit, de biefstuk ligt saai op een bord in de echte jus maar is mals, makkelijk te snijden en smaakvol (allemaal tussen raw en medium in). De spareribs, zag er vooral als veéeel uit, uit de verte. Salade gedeeld, ging niet op, zaten verschillende lekkere dingen in. En frites voor iedereen, gebracht toen iedereen een bord voor zich had. Nog vermelden dat die warm, knapperig en goudgeel en niet te zout was? Toe waren er DameBlanche, gelukkig niet teveel slag, goed watervrij-vanilleijs en pure choc-saus met een muntblad-versierseltje. Crème brûlee, schrijf je dat zo?, heb ik ze leeg zien snoepen, dus was blijkbaar ook goed. Derde was iets met kaas? ben ik vergeten, sorry. De koffie en thee (zelf uit 6 soorten kiezen) kwam met een krakeling, iedereen tevree. En het was ondanks de vorst buiten ook nog lekker warm!
nico107 .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
we werden heel vriendelijk ontvangen, de bediening was snel, en anders dan de vorige keer kreeg ik nu een kommetje warm water om mijn vingers schoon te maken, klasse hiervoor, ook lekker en voldoende gegeten
akris1 .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Gebruik makend van de AH-restaurantactie hebben wij woensdagavond 28 december jl. hier met vier personen prima gegeten. De bediening was erg vriendelijk en correct. Het restaurant heeft twee verdiepingen. Hoewel er voor ons beneden een tafel was gereserveerd, mochten wij zonder probleem boven gaan zitten. Het AH-keuzemenu biedt in alle gangen een ruime keuze. Perfecte locatie om vooraf aan theater-, of bioscoopbezoek hier te gaan eten.
kristien V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijk gegeten. De bediening was snel en flexibel. Er was een tafel beneden gereserveerd, maar op verzoek mochten we boven zitten.
Er werd regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Niks op aan te merken.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Vandaag, 9 december 2016, met een groep familie gegeten in Brasserie 14. Om met iets positiefs te beginnen: mooie ambiance, goede stoelen en vriendelijk personeel. Maar niet alles was positief. Allereerst was de wachttijd tussen voor- en hoofdgerecht bijna een uur, dat is - zonder een woord van uitleg van de kant van het personeel - echt veel te lang. En dan waar het vooral om gaat: de kwaliteit van het eten. Daar laat de keuken duidelijk de nodige steken vallen en ontbreekt het blijkbaar aan aandacht voor hetgeen wordt geserveerd. In willekeurige volgorde:

- Garnalen piri-piri als voorgerecht bleken garnalen met een knoflook kruidensaus zoals die bij escargots wordt geserveerd, dus niets piri-piri (wat een pittige bereidingswijze met pepers behoort te zijn)
- Biefstuk als hoofdgerecht werd geserveerd op een bord volledig bedekt met een laag jus. Bijzonder onhandig om daar nog je frites of salade in te moeten soppen. Daarnaast werd bij het opnemen van de bestelling niet gevraagd naar de gewenste gaarheid van de biefstuk.
- Bij de kabeljauw met kreeftensaus bleek de vis niet gekruid of gezouten. Ondanks de goede saus doet dat afbreuk aan de smaak en blijft het een flauwe hap vis
- Bij de kalfslevertjes met spek en ui bleek 1 stuk lever nog bloederig rood terwijl de rest wel mooi rose was gebraden
- In de sla zat een harde, reeds gedeeltelijk bruin verkleurde stronk
- De creme brulee was ondanks de aanwezigheid van een knapperig laagje volledig koud

Alles bij elkaar opgeteld jammer, een en ander wekt de indruk dat er in de keuken onvoldoende wordt opgelet.
nico107 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
prima restaurant, nu zaten we wat verder naar binnen en hadden daar geen last van de deur, de vorige keer zaten we naast de deur, met glazen afscheiding maar toch voelde we toen regelmatig de kou, nu absoluut niet.
Luca D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gezellig restaurant alleen de tafeltjes stonden iets te dicht bij elkaar waardoor je weinig privacy hebt. Verder was het eten en de service goed.
Linda D.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Eten was erg lekker, wel duurde het vrij lang voor we voor- en hoofdgerecht geserveerd kregen. service van de bediening was ok maar niet bijzonder
Willem-IV .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heel leuk restaurant met een prima bediening. Echt een aanrader. We werden uiterst hartelijk ontvangen. Het eten was prima en stond snel op tafel. De bediening was erg attent.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Na een boekpresentatie bij een mooie boekhandel om de hoek waren we in de stemming om niet al te uitgebreid iets te eten. Brasserie 14 zit op de hoek en heeft ook boven een aardig restaurant. Voor de deur is er een schaatsbaan gemaakt en er staan wat houten kerstkraampjes zoals je ook wel ziet bij de Duitse kerstmarkten. Daarop heb je van bovenaf goed zicht en het ziet er gezellig uit.
We werden vriendelijk ontvangen en we mochten de drie droge witten wijnen proeven voordat we de Sauvignon Blanc kozen. Niets bijzonders, maar dan ook schappelijk geprijsd. Water is van Bru en prijs is OK. Vooraf de garnaalkroketjes om te delen en dan had ieder een apart bordje wel aardig geweest, maar ala. De kroketjes waren zo te proeven niet in eigen keuken bereid, maar best goed. Dat was anders met de saté (droog alsof er eerst soep van was gekookt) en de bavette die op zich prima was maar niet dwars op de draad gesneden. Tja, en dan heb je toch een weerbarstig hoofdgerecht.
Voorgelegd aan de bediening die later meldde dat het volgens de keuken precies goed was.
Dan ben ik klaar en hoef ik daar ook geen toetje of koffie meer.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Ik heb daar gegeten met een vriendin, de bediening is goed en snel.
De keuze in gerechten is lekker gevarieerd.
De gerechten waren lekker warm en werden mooi geserveerd.
We gaan er zeker nog wel een keertje eten.
EJ T.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Relaxte gelegenheid, ook al zit het vol. Attent personeel. Kaart is aan de prijs (driegangen 34,50). Gerechten zijn goed, maar niet bijzonder. Goed zittende bank. Restaurant heeft twee verdiepingen en ligt in een heel aardig winkelcentrum. Tegen tienen ging de zaak daarom al dicht.
jteunen94 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Na een dagje Amsterdam goed ontvangen in Amstelveen. Prettige bediening en goed gegeten.
Carpaccio en gamba's waren goed en de biefstuk was mooi mals en goed gebakken.
Erg gezellig gegeten. Geen extra franje en poespas, maar dat hoeft zeker niet.
Bedankt.
Gidon V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Ik vond het lekker eten en we kregen meer dan genoeg! Goede bediening en erg lekkere wijn. Ik had een mosterdsoep vooraf, waar ik erg over te spreken ben
i.konert .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Met AH-actie prima gegeten. Lekkere carpaccio, prima biefstukje / grote hoeveelheid spare ribs en toetje kon gewoon ingeruild worden voor kop koffie. Service was goed, geen lange wachttijd.
Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Hebben gebruik gemaakt van de AH actie en dan is de prijs kwaliteit prima!
Carpaccio, Wague Burger en Dame blanche gegeten. De kalfslever en spareribs van de tafel genoten waren ook goed de kabeljauw, was een stuk minder, waren van die diepvries 'chunks'.

Persoonlijk had ik wel het gevoel dat je in een lunchroom zat die het diner er maar 'even' bij doen.
toch begrijp ik wel dat ze gemiddeld goed scoren, misschien gewoon niet mijn zaak zeg maar.
Michael T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Eten is niks bijzonder simpel en eenvoudig in elkaar gezet.
Niet goed op smaak.
Vanuit de keuken luid gepraat.
Bedienend personeel klantvriendelijk en behulpzaam.
Irene H.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Hebben met z'n tweetjes gezellig en lekker gegeten.Het restaurant was behoorlijk vol, maar door onze reserv ering hadden we een fijn tafeltje.
Xander C.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Zeer slechte bediening, meerdere malen bestelling verkeerd opgenomen of gewoon vergeten! Door verschillende serveersters. Er werd ook bijzonder laconiek op gereageerd. Probleem werd niet opgelost, geen excuus, niks. Ik kom er niet meer.
Xander C.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Super slechte bedoening op het terras. Lang wachten. Bestellingen die niet doorkomen. Onvriendelijk personeel. Ook het eten is matig, tosti's zijn goed geroosterd en koud.