Over het restaurant Brass

Monumentale allure met een net zo statige kaart

In het hart van Utrecht, op het Janskerkhof, is Brass gevestigd in een prachtig oud pand. Met een stoer interieur vol koperen elementen is dit een trendy eetgelegenheid temidden van vele uitgaansgelegenheden zoals de stadsschouwburg. De gerechten worden met passie bereidt en de kaart wisselt regelmatig aangezien er louter met dagverse seizoensproducten wordt gewerkt. Ook zijn ze bij Brass gek op wijn, dus ze adviseren je maar wat graag om van jouw avond een complete culinaire ervaring te maken!

Meer informatie over restaurant Brass

• Af te huren , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,4

Jouw recensie over het restaurant Brass

Alain D.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Hartstikke leuk restaurant om te gaan eten
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2018
Wederom, dit keer met vrienden, in Brass gegeten. Elke zes weken is er een nieuwe kaart en wordt het keuze-menu gewisseld. Ook dit keer weer heerlijke (voorjaars)gerechten met bijpassend wijnarrangement. Echt een aansporing om vaker te komen eten. Als je al een kritiekpuntje zou kunnen noemen dan is het dat het soms wat rumoerig kan zijn als alle gasten tegelijk het hoogste woord voeren aan tafel.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
We gingen met 3 personen na maanden weer naar Brass.Om te proeven of het hoge niveau van de keukenbrigade behouden was. En ja, weer die mooie entourage van het Janskerkhof met een heerlijk aperitief buiten en weer die hartelijke ontvangst. We lieten chefkok Bubberman z'n verrassingsmenu aan ons serveren. Vooraf een dorade met krokante inktvis begeleid door een fraaie Verdejo. Daarna een bijzondere combinatie van varkenswang, langoustine en pata negra met een prachtige Pinot blanc uit Oostenrijk. Als hoofdgerecht dry aged runderlende met een portsaus en mooi garnituur van bimi en groene asperges. We waren toe aan een rode wijn en kregen een Sangiovese Chianti Classico die er wezen mocht. Het was gezellig druk op deze gewone
woensdag. De bediening van gastvrouw Maartje en haar collega's was hartelijk en attent en de gerechten waren
inderdaad verrassend en bijzonder inclusief de wijnen. Zo koken is thuis niet na te doen. Knap gedaan om het hoge niveau zo te houden!
Floor S.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Voor de tweede keer hier gegeten en weer erg geslaagd. Hele fijne bediening en erg goed eten. Het kost wat (valt nog mee) maar dan heb je ook wat. Leuke sfeer ook. Dit keer het vier gangen diner van de chef. Alles erg lekker, maar de tweede gang, met gepocheerd ei en spinazie (en nog meer dingen die ik niet meer weet) was werkelijk heel geweldig.Heel positief is ook dat water (met of zonder bubbels) maar 1,50 euro pp kost, hoe veel je er ook van drinkt. Een absulute aanrader dus!
Andries K.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Alles was prima verzorgd we hebben niets aan te merken. We zijn blij dit restaurant ontdekt te hebben.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Heerlijk buiten gegeten, alles was goed!
Roel V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Lekker eten in een goede ambiance
carmensouisa .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Heerlijk gegeten, 3 gangen was qua hoeveelheid goed om een gevuld gevoel te hebben.Lieve bediening die de boel goed in de gaten hield.
Ruud P.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Heerlijk gegeten met mooie wijnen in een mooie ambiance.
Wel jammer dat om 1 glas wijn dat teveel op de rekening stond veel ophef werd gemaakt.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Echte gastvrijheid in een mooi statig pand.
Sommelier is wel nadrukkelijk aanwezig wanneer uitleg wordt gegeven
Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Heerlijk gegeten en goed personeel. De wijnen waren lekker en werden goed uitgelegd. Een kleine tip: er zat soms wel erg veel tijd tussen de gangen.
robgemen .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Een heerlijk avondje dineren. Avondvullend programma met vijf hoofdgerechten en 5 bijpassende wijnen. Super lekker gegeten. OK,.... alles bij elkaar (drank, menu en thee) is 87 euro de man niet spotgoedkoop of zo, maar de kwaliteit is echt top.
Robert T.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Enthousiaste bediening, lekker normaal. Eten was super. Zeebaars vooraf was subliem, ravioli als tussengerecht met geitenkaas was lekker, miste iets wat smaak. Hoofdgerecht op verschillende manieren bereid lam. Rack iets te rauw, maar smaak prima. Dessert met overheelijke Sauternes.
Tirza J.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2018
Heerlijk verrassings menu gegeten, gastvrij ontvangen en lekkere wijnen in een mooie ambiance. Tafels niet te dicht op elkaar. Echte een aanrader!
Floor S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Erg lekker gegeten, leuke ruimte met fijne sfeer, snel en erg goed bediend. Niet goedkoop, maar zeker de prijs waard. Absoluut een restaurant om terug te komen!
Lennart S.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Met zijn vieren (vrienden) hebben wij, op basis van de goede recensies, gekozen voor Brass. Allereerst wil ik graag even stilstaan bij de bediening; deze was echt perfect in orde met een attente houding, een prettige omgang die aansloot bij ons als groep vrienden en een sommelier met kennis van zaken. Het eten was tot in de puntjes verzorgd; alle gerechten waren prachtig opgemaakt, er zat voldoende variatie tussen de 5 gerechten en de wijnen waren zeer goed uitgekozen bij deze gerechten. De setting van het restaurant maakt het ook mogelijk om op eenzelfde avond zowel romantisch te dineren als er dus met een groep vrienden te eten; het is heerlijk ruim opgezet. Al met al een top ervaring gehad en ik ga zeker terugkomen. Enige verbeterpunt dat wij hebben kunnen ontdekken was de koffie, deze deed in onze optiek qua kwaliteit en smaak onder bij de overige gerechten en wijnen.
Ton M.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Inmiddels voor de 3e keer een bezoek gebracht aan Brass. Een aanwinst in Utrecht: klassiek pand, rustige en ruime inrichting met mooi gedekte tafels en vooral heel erg lekkere gerechten. Iedere keer weer genieten. De eigenaresse geeft met veel plezier een toelichting op de combinatie van gerecht en wijn.
Gerben B.
Beste Adres in Utrecht
Bob F.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We kozen met ons zessen voor het verrassingsmenu. Dat was een uitstekende keus, ook voor de vegetariërs. De vier gangen waren inderdaad verrassend en erg lekker. Het goed bijpassende wijnarrangement werd door ieder gewaardeerd. Het was er gezellig, soms misschien was het er een ietsje te luidruchtig. We gaan er vast nog wel eens naar toe.
D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
We hebben van een heel lekker diner genoten in een mooi kader. De bediening is vlot en correct, met een speciale attentie voor de gastvrouw. De gerechten zijn lekker en van hoge kwaliteit met een mooie presentatie. Het bijhorende wijn arrangement is zeker een aanrader. Niet alledaagse wijnen worden vlot gepresenteerd. We komen zeker terug.