Over het restaurant Brass

Monumentale allure met een net zo statige kaart

In het hart van Utrecht, op het Janskerkhof, is Brass gevestigd in een prachtig oud pand. Met een stoer interieur vol koperen elementen is dit een trendy eetgelegenheid temidden van vele uitgaansgelegenheden zoals de stadsschouwburg. De gerechten worden met passie bereidt en de kaart wisselt regelmatig aangezien er louter met dagverse seizoensproducten wordt gewerkt. Ook zijn ze bij Brass gek op wijn, dus ze adviseren je maar wat graag om van jouw avond een complete culinaire ervaring te maken!

Meer informatie over restaurant Brass

Meerdere bussen, uitstappen halte Janskerkhof
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 01:00
Zondag Gesloten

9,1

Jouw recensie over het restaurant Brass

Heleen S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Hele plezierige fijne ruimte. Gezellig en genoeg privacy. Top bediening met hele leuke info bij de gerechten en wijnen. Verrrassingsmenu met wijnen, 3 personen rond de 190 euro. Heerlijke amuses. Echt een aanrader als je op een top locatie in Utrecht heel goed wil eten.
Ella H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Prima ontvangst gezellig eerst een wijntje aan de bar.
Fantastisch gegeten verrassingsmenu met wijnarrangement erbij waren heerlijke wijnen met uitleg over de wijn waar vandaan hoe gerijpt. Goede bediening met uitleg.
Suzan D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Wij waren op een vrijdagavond ruim een uur te vroeg, maar we werden alsnog hartelijk ontvangen. We mochten kiezen tussen aan de bar of aan tafel borrelen, of gewoon vroeg starten met het diner. We waren met een groep van vijf personen en hadden een mooie ronde tafel aan de achterkant van het pand met voldoende ruimte om onze tafel heen.
We kozen voor het verrassingsmenu van vier gangen, met de kanttekening dat een van ons lactose intolerantie heeft. Alleen als je goed had opgelet kon je zien wat er anders was aan het lactose vrije gerecht. Onderdelen die moesten worden vervangen voor een lactosevrije versie complementeerde net zo goed als de niet-lactose vrije onderdelen.
We kozen naast het verrassingsmenu ook voor het wijnarrangement. De sommelier wist leuke weetjes, en noemde waarom de wijn bij het gerecht was geselecteerd.
Wat ons betreft, de puntjes op de i en dan op naar die Michelin ster!
Huub B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Het was uit de kunst! Voorkomende en discrete bediening. Voortreffelijke keuken. Prettige entourage. Tikkeltje luidruchtige buren. Ik kom zeker terug!
Denise M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Ik heb hier met mijn partner voor de tweede keer gegeten en we hadden voor het verassingsmenu gekozen. Het was een puur genot, alles klopte.
Zeer vriendelijke bediening. Enig minpuntje is dat we af en toe met een nieuwe gang met een leeg glas zaten en er ook drankjes vergeten waren. Voor de rest een echte aanrader en wij komen hier zeker terug.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Een mooi locatie in Utrecht, buiten heerlijke plek uit de wind. En bovenal: een top restaurant, top gastvrouw, top kok en een top keuken. Wat wil een mens nog meer?
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Als je culinair bijzonder wil eten en wijnen wil proeven die je niet makkelijk om de hoek koopt is Brass een verrassend mooie ervaring, met een heel gastvrije bediening. De chef maakt 3 gangen voor €37.50, maar wil je wel 4 gangen proeven dan betaal je €5.- meer. De wijnen kunnen per glas vanaf €4.50 en met een flesprijs vanaf €20.- tot €40.- heb je veel keus. Dat doet desgewenst de gastvrouw Maartje voor je en haar echtgenoot Sidney koopt knap in.
We dineerden vanwege de warmte met 3 personen op het terras, in de rustige hoek van het Janskerkhof, en de amuse gaf een bij de temperatuur passend mooi glas gazpacho plus een salade van kreeft op kroepoek. We kozen voor 4 gangen van chefkok Robert Jan Bubberman. Z'n naam vroegen we na afloop omdat we hadden genoten van z'n kookkunst. We mochten suggesties doen en hadden zin in krokante zwezerik. Die werd perfect gecombineerd met steak tartaar (met een goeie eidooier!) De bijpassende 10e cru uit de Beaujolais, Regnie, was goed geadviseerd. Tussendoor klassiek gegrilde groentes, gecombineerd met flan en schuim van houmous en nog een paar smaakverhogende bijzondere extra's. Daarbij een witte biologische wijn van de treixadura druif uit de Ribeira. Verrassend.
Als hoofdgerecht rode mul in brique deeg met een dim sum garnituur van spinazie en kreeft op zwarte rijst. Mooi gemaakt en visueel fraai opgediend op steeds wisselend servies. Deed ons denken aan Japan. Weer een mooi glas erbij: een Verdejo uit Rueda.
Tot slot een fraaie pannacotta van amarena kersen met een krokantje van basilicum, mango chutney en karnemelkijs met een glas Oosten-
rijkse Beerenauslese. Kortom: niet eenvoudig om thuis na te doen. En
dan zit je ook niet op zo'n pittoreske middeleeuwse plek naast de Jans-
kerk. En je parkeert op loopafstand in de Parking Kruisstraat.
Een aanrader en 3x 10!
Mirelle B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Afgelopen vrijdag bij Brass gegeten. Een heus feest! We hebben a la carte gegeten (steak tartare en makreel tartare vooraf, rode mul 2x als hoofd) en het was heerlijk. Echt smaakvol. Bediening was heel aardig, stipt en meedenkend. Atmosfeer gezellig; maar ietwat sjiek in stijl. Redelijk betaalbaar maar niet goedkoop. Als je van goed eten houdt, moet je hier absoluut naar toe!
Yoram V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2017
Smaakvol en verrassende combinatie gegeten bij brass.
De opmaak van de gerechten waren erg kleurvol en met erg veel aandacht bereid.heb vooral erg genoten van de huisgemaakte ravioli met ricotta mini biet,hazelnoot en groene appel.
Demi Z.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Heerlijk gegeten bij Brass afgelopen weekend. Hadden gekozen voor een 4-gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Smaakvolle gerechten op mooi opgemaakte borden. Wijnen pasten ook goed bij de gerechten. Mooi restaurant op een prachtige locatie in 't centrum van Utrecht. Erg genoten van de avond.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gisteravond gegeten bij Brass. Bij binnenkomst was de ober al geïrriteerd dat ik zelf mijn jas had opgehangen. Bij het doorgeven van de bestelling, we hadden voor een verrassingsmenu gekozen, aangeven dat een van de personen geen witte wijn lekker vond dus of er voor het wijnarrangement alleen rode wijn geschonken kon worden. Toen de wijn voor het voorgerecht ingeschonken werd wilde de ober voor allemaal wit in gaan schenken. Toen wij aangaven dat een persoon alleen maar rode wijn wilde was de ober geïrriteerd en zei dat hij ging overleggen over de wijn. Uiteindelijk kwam hij met rode wijn terug. Alle vier de gangen waren erg smaakvol en bijzonder lekker maar het eten was allemaal lauw. Maar als je om 19.30 uur aan tafel gaat en om 22.00 nog geen hoofdgerecht hebt gegeten dan duurt het wel heel erg lang. Andere gasten die later waren gekomen en bekenden van de bediening waren kregen wel veel sneller hun eerste gang en ook het verdere eten kwam veel sneller bij hen. Na kenbaar te hebben gemaakt dat na 2,5 uur het hoofdgerecht er nog niet was, was de serveerster gepikeerd en maar ging het tempo van de gangen wel omhoog. Al met al niet erg geslaagd.
Ricardo D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Op aanraden van onze hypotheekadviseur, nadat ons huis was verkocht en wij een nieuwe woning hadden, hier gaan eten om dit te vieren. Was een goede tip! Mooie locatie, vriendelijke bediening en heerlijk eten. Het 3 gangen verrassingsmenu gekozen met wijn arrangement. Leuke uitleg bij elke wijn. Het eten was lekker, vooral de boerderijhoen van het hoofdgerecht was uitstekend mals bereid.

Wat voor ons ook belangrijk is dat het niet te grote porties zijn, precies goed.
Rick K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vanavond weer eens heerlijk gegeten bij Brass. Vertrouwde gastvrijheid van de eigenaars. Goed gegeten van de nieuwe chefkok. Laat zien dat je ook in Utrecht goed kunt eten in een prettige sfeer. Meer dan de moeite waard voor een avondje uit.
Bram Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Inmiddels drie keer bij Brass gegeten en het blijft een feestje! We hebben telkens voor het 4-gangen verrassingsmenu gekozen. Mooie ingrediënten en opmaak. De gastvrouw zorgt ervoor dat je een heerlijke avond hebt!
Andre M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Altijd een mooie beleving om hier te eten. Het restaurant ligt op een van de mooiste locaties in Utrecht, de Janskerkhof, als je naar binnen komt wordt je vriendelijk en persoonlijk ontvangen en begin je je borrel met een drankje aan de bar. Later worden dan de gasten naar de tafel begeleid, daardoor ontstaat bijna de sfeer van een mooi feest. Het eten is zeer goed, fijne variaties met altijd iets bijzonders. Ik ga hier graag zowel privé als ook zakelijk naartoe.
Broerr .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Verheug mij nu al op de volgende keer!
We hadden voor het 3 gangen verrassingsmenu gekozen en het was een super fijne verrassing. Samen met het bob-wijn arrangement een groot succes. We zaten koninklijk buiten, bediening was alert en ook de wijnen mooi van smaak en.... op temperatuur.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Uitgenodigd om hier te dineren. Nog nooit geweest, maar wel degelijk verrast. Het viergangen verrassingsmenu was echt de moeite waard. Met name de bereiding van griet (met een geweldige bouillon) en eend zijn memorabel. Het tempo kan beter en niet alle wijnen pasten wat ons betreft even goed, maar zeker de moeite waard om hier nog eens naar toe te gaan.
Ab O.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
op 20 aug. met drie personen het vier gangen verrassings menue genomen. Vooral de Perfecte entrée van heilbot , op een bijzondere wijze gegarneerd met ingredienten die een spectaculaire smaak veroorzaakte en het zeer smaakvolle desert met wel zeven verschillende smaal elementen bevielen ons uitstekend. Eten op hoog niveau, evenals de professionele maar zeer vriendelijke bediening. De regenbui veroorzaakte geen enkel probleem voor de gasten die naar binnen vluchten, intern werd alles snel, efficient en goed voor hen opgelost. Een aanrader dit restaurant op een zeer fraaie plek op het Janskerkhof.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Restaurant blijft verrassen. de keukenbrigade is jong, maar is in staat om met verse producten een plaatje op het bord te schilderen. Wijn arrangement is wisselend en attractief, wordt goed uitgelegd. Bediening is vriendelijk en bekwaam. Werken met een maandmenu, maar als je binnen de maand terugkomt is aanpassing van het menu geen enkel probleem. Aanrader.
I'll be back
Freerk B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Na al langere tijd niet meer geweest te zijn, gisteren met 2 vrienden gegeten bij Brass. We waren wat later (20.10) en vroegen of er nog een tafel beschikbaar was, we hadden meteen het gevoel dat er iets was waaraan de mannelijke ober zich bij ons ergerde. Er was nog plek en we konden lekker buiten zitten op Janskerkhof. We konden alleen het verrassingsmenu bestellen, hetgeen natuurlijk prima is. We wisten bij aanvang nog niet of we ook een dessert wilden, maar dat was geen probleem zei de vrouwelijke ober die onze bestelling opnam.
De rest van de avond werden we weer bediend door de enig werkzaam mannelijke ober, die wel wat ontdooide. Eten is erg lekker en mooi opgemaakt en er was ook een goed vegetarisch alternatief. De gerand wist aardig wat te vertellen over de bijpassende wijnen. Aan het einde gaven we aan graag kaas als dessert te willen. Hierop sloeg de sfeer weer totaal om, een diepe zucht "de kazen zijn net ingepakt, dat had u dit niet eerder kunnen aangeven"... Uiteindelijk we kaas kunnen krijgen. Wij vonden deze reactie van dit mannelijk personeelslid in combinatie met hoe hij zich in het begin opstelde dusdanig onprofessioneel en onprettig dat we met wat gemengde gevoelens vertrokken. Overigens was het andere personeel (die een enkele keer aan onze tafel) kwam wel plezierig in de omgang. Ik zou zeggen Brass doe wat met het gedrag van deze individuele medewerker, want locatie en eten zijn gewoon goed.