Over het restaurant Brass

Monumentale allure met een net zo statige kaart

In het hart van Utrecht, op het Janskerkhof, is Brass gevestigd in een prachtig oud pand. Met een stoer interieur vol koperen elementen is dit een trendy eetgelegenheid temidden van vele uitgaansgelegenheden zoals de stadsschouwburg. De gerechten worden met passie bereidt en de kaart wisselt regelmatig aangezien er louter met dagverse seizoensproducten wordt gewerkt. Ook zijn ze bij Brass gek op wijn, dus ze adviseren je maar wat graag om van jouw avond een complete culinaire ervaring te maken!

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Wi-Fi
Uitmuntend
9,4
9,4

Jouw recensie over het restaurant Brass

Pim V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
M.J. R.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Julian C.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Het verrassingsmenu heeft ons echt
verrast.Heerlijke avond gehad . Zeker als wij weer in Utrecht zijn voor herhaling vatbaar.
Marc H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2018
Wij hebben heerlijk gegeten. Wij hadden een beetje haast en hebben dat aangegeven toen we binnen kwamen. Doordat het heel gezellig was, vergaten wij de tijd, maar het personeel ging daar goed mee om en herinnerde ons op tijd aan de tijd. Het eten en de wijn waren erg goed en het personeel was heel vriendelijk.
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Ontdekking van 2018! Hartje Utrecht, prachtig sfeervol restaurant. Buiten categorie service. Galant, vriendelijk en met humor. Begreep de zakelijke setting helemaal en speelde daar perfect op in.

5 gangen menu (50 Euro p.p) van top kwaliteit. Smaakvol, som verassend en mooi opgemaakt. Heb op andere lokaties zelfde kwaliteit of minder gehad voor (veel) meer geld.

Niet doorvertellen, hou deze plek liever voor mij zelf.
Martijn L.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Prima, gezellig gegeten, bediening is zeer goed.
Sacha B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken!

Eerst hebben we een drankje gedaan in de sfeervolle bar. Zodra onze tafel klaar was werden we gehaald en door het restaurant naar onze tafel begeleidt.
We werden verrast met 2 amuses en kozen voor een 4-gangen diner.
Ik ben best een grote eter en heb er een hekel aan als de borden prachtig opgemaakt zijn maar de porties zo klein zijn dat je met honger naar buiten gaat.
Bij Brass zijn de porties perfect verdeeld; prachtig opgemaakte borden en absoluut niet met honger naar buiten.
Het personeel is ook hartstikke leuk, niet te formeel maar ook zeker niet te aanwezig. Ze voelen de wensen van de klant goed aan!

Wij komen graag terug!
Rutger L.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Zoals een restaurant hoort te zijn! Zeer kundige en vriendelijke gastvrouw en -heer. Een fijne en rustige inrichting. Een blik op de kapstok is zeker de moeite waard.

Niet een heel uitgebreide a la carte kaart maar de chef laat zijn kunsten zien op het bord. Erg benieuwd naar het verrassingsmenu de volgende keer.
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Gegeten met acht vrienden aan een ronde tafel. Vijf gangen verrassingsmenu met bijbehorende wijnarrangement.

De bediening was super, de gerechten heerlijk. Ik ga graag nog een keer of meer terug.
Josje F.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2018
Heerlijk gegeten, goede wijn combinaties, leuke verhalen bij de wijn. Mooie gerechten met verrassende smaken. Zeker een aanrader!
Enige minpunt was dat we een buurman hadden die tussen iedere gang ging roken. Daar kan het restaurant natuurlijk weinig aan doen.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Het restaurant serveert leuke gerechtjes, er hangt een prima sfeertje, niet te formeel. Goede keuze aan wijnen. Kortom aanrader voor gezellig avondje.
David V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2018
We hebben hier het 4 verrrasingsmenu gegeten en de bijpassende gedronken. Het was allemaal erg lekker. Bij binnenkomst overviel ons het geluid van alle pratende mensen...het wende uiteindelijk
Fatos O.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Wij hebben heerlijk genoten van de vier gangen verrassing menu! De sfeer was erg fijn en de bediening zeer vakkundig en vriendelijk. Absoluut voor herhaling vatbaar!
iris B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Vriendelijke gastvrouw, leuke uitleg over de bijpassende wijnen gehad. De gerechten waren creatief en goed in balans. Er werd goed ingespeeld op een bijzondere reservering van vier, waarbij door een verassing het moest lijken alsof het voor twee personen was.
Rik D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2018
Heerlijk gegeten bij Brass. Mooie opgemaakte borden mooie zaak uiteraard en een vriendelijk e bediening. Aanrader en we komen zeker weer langs
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Voor op een rustige dinsdagavond alsnog erg leuk. Goed en lekker eten, ene gerecht wel wat smaakvoller dan het andere. Ook voor vegetariërs genoeg afwisseling. Vooral de sommelier deed het erg leuk!
T.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Verrassingsmenu gekozen, voorgerecht verfijnd van smaak, daarna prima vervolg met een visgerecht en een vleesgerecht. De vis was perfect klaargemaakt, de combinatie wild zwijn met varkenswang verrassend en smaakvol. De begeleidende groenten verfijnd van smaak en herkenbaar van structuur. Het dessert was een waardige afsluiter. De kennis van wijn is uitstekend. De bediening is attent en prettig.
Het restaurant was vol (kwaliteit trekt aan), dan is demping van het geluidsniveau aan te bevelen.
Lydia L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2018
Heel fijn herfstmenu. Ook belangrijk: voldoende hoeveelheid om de diverse smaken ook daadwerkelijk te kunnen proeven. Onze welgemeende complimenten voor de keuken en de bediening.
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Vier gerechten gehad en elk even bijzonder. Hier wordt met liefde gekookt en ook met veel originaliteit. De kaasplan was wat aan de magere kant wat betreft de hoeveelheid kaas. Heerlijke avond gehad.
Clara S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
Fantastische avond. Geweldig personeel, heerlijk eten.