Over het restaurant Brass

Monumentale allure met een net zo statige kaart

In het hart van Utrecht, op het Janskerkhof, is Brass gevestigd in een prachtig oud pand. Met een stoer interieur vol koperen elementen is dit een trendy eetgelegenheid temidden van vele uitgaansgelegenheden zoals de stadsschouwburg. De gerechten worden met passie bereidt en de kaart wisselt regelmatig aangezien er louter met dagverse seizoensproducten wordt gewerkt. Ook zijn ze bij Brass gek op wijn, dus ze adviseren je maar wat graag om van jouw avond een complete culinaire ervaring te maken!

Meer informatie over restaurant Brass

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 01:00
Zondag Gesloten

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
Gisteravond gegeten bij Brass. Bij binnenkomst was de ober al geïrriteerd dat ik zelf mijn jas had opgehangen. Bij het doorgeven van de bestelling, we hadden voor een verrassingsmenu gekozen, aangeven dat een van de personen geen witte wijn lekker vond dus of er voor het wijnarrangement alleen rode wijn geschonken kon worden. Toen de wijn voor het voorgerecht ingeschonken werd wilde de ober voor allemaal wit in gaan schenken. Toen wij aangaven dat een persoon alleen maar rode wijn wilde was de ober geïrriteerd en zei dat hij ging overleggen over de wijn. Uiteindelijk kwam hij met rode wijn terug. Alle vier de gangen waren erg smaakvol en bijzonder lekker maar het eten was allemaal lauw. Maar als je om 19.30 uur aan tafel gaat en om 22.00 nog geen hoofdgerecht hebt gegeten dan duurt het wel heel erg lang. Andere gasten die later waren gekomen en bekenden van de bediening waren kregen wel veel sneller hun eerste gang en ook het verdere eten kwam veel sneller bij hen. Na kenbaar te hebben gemaakt dat na 2,5 uur het hoofdgerecht er nog niet was, was de serveerster gepikeerd en maar ging het tempo van de gangen wel omhoog. Al met al niet erg geslaagd.
Ricardo D.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Op aanraden van onze hypotheekadviseur, nadat ons huis was verkocht en wij een nieuwe woning hadden, hier gaan eten om dit te vieren. Was een goede tip! Mooie locatie, vriendelijke bediening en heerlijk eten. Het 3 gangen verrassingsmenu gekozen met wijn arrangement. Leuke uitleg bij elke wijn. Het eten was lekker, vooral de boerderijhoen van het hoofdgerecht was uitstekend mals bereid.

Wat voor ons ook belangrijk is dat het niet te grote porties zijn, precies goed.
Rick K.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Vanavond weer eens heerlijk gegeten bij Brass. Vertrouwde gastvrijheid van de eigenaars. Goed gegeten van de nieuwe chefkok. Laat zien dat je ook in Utrecht goed kunt eten in een prettige sfeer. Meer dan de moeite waard voor een avondje uit.
Bram Z.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Inmiddels drie keer bij Brass gegeten en het blijft een feestje! We hebben telkens voor het 4-gangen verrassingsmenu gekozen. Mooie ingrediënten en opmaak. De gastvrouw zorgt ervoor dat je een heerlijke avond hebt!
Andre M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Altijd een mooie beleving om hier te eten. Het restaurant ligt op een van de mooiste locaties in Utrecht, de Janskerkhof, als je naar binnen komt wordt je vriendelijk en persoonlijk ontvangen en begin je je borrel met een drankje aan de bar. Later worden dan de gasten naar de tafel begeleid, daardoor ontstaat bijna de sfeer van een mooi feest. Het eten is zeer goed, fijne variaties met altijd iets bijzonders. Ik ga hier graag zowel privé als ook zakelijk naartoe.
Broerr .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Verheug mij nu al op de volgende keer!
We hadden voor het 3 gangen verrassingsmenu gekozen en het was een super fijne verrassing. Samen met het bob-wijn arrangement een groot succes. We zaten koninklijk buiten, bediening was alert en ook de wijnen mooi van smaak en.... op temperatuur.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Uitgenodigd om hier te dineren. Nog nooit geweest, maar wel degelijk verrast. Het viergangen verrassingsmenu was echt de moeite waard. Met name de bereiding van griet (met een geweldige bouillon) en eend zijn memorabel. Het tempo kan beter en niet alle wijnen pasten wat ons betreft even goed, maar zeker de moeite waard om hier nog eens naar toe te gaan.
Ab O.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
op 20 aug. met drie personen het vier gangen verrassings menue genomen. Vooral de Perfecte entrée van heilbot , op een bijzondere wijze gegarneerd met ingredienten die een spectaculaire smaak veroorzaakte en het zeer smaakvolle desert met wel zeven verschillende smaal elementen bevielen ons uitstekend. Eten op hoog niveau, evenals de professionele maar zeer vriendelijke bediening. De regenbui veroorzaakte geen enkel probleem voor de gasten die naar binnen vluchten, intern werd alles snel, efficient en goed voor hen opgelost. Een aanrader dit restaurant op een zeer fraaie plek op het Janskerkhof.
J. V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Restaurant blijft verrassen. de keukenbrigade is jong, maar is in staat om met verse producten een plaatje op het bord te schilderen. Wijn arrangement is wisselend en attractief, wordt goed uitgelegd. Bediening is vriendelijk en bekwaam. Werken met een maandmenu, maar als je binnen de maand terugkomt is aanpassing van het menu geen enkel probleem. Aanrader.
I'll be back
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Na al langere tijd niet meer geweest te zijn, gisteren met 2 vrienden gegeten bij Brass. We waren wat later (20.10) en vroegen of er nog een tafel beschikbaar was, we hadden meteen het gevoel dat er iets was waaraan de mannelijke ober zich bij ons ergerde. Er was nog plek en we konden lekker buiten zitten op Janskerkhof. We konden alleen het verrassingsmenu bestellen, hetgeen natuurlijk prima is. We wisten bij aanvang nog niet of we ook een dessert wilden, maar dat was geen probleem zei de vrouwelijke ober die onze bestelling opnam.
De rest van de avond werden we weer bediend door de enig werkzaam mannelijke ober, die wel wat ontdooide. Eten is erg lekker en mooi opgemaakt en er was ook een goed vegetarisch alternatief. De gerand wist aardig wat te vertellen over de bijpassende wijnen. Aan het einde gaven we aan graag kaas als dessert te willen. Hierop sloeg de sfeer weer totaal om, een diepe zucht "de kazen zijn net ingepakt, dat had u dit niet eerder kunnen aangeven"... Uiteindelijk we kaas kunnen krijgen. Wij vonden deze reactie van dit mannelijk personeelslid in combinatie met hoe hij zich in het begin opstelde dusdanig onprofessioneel en onprettig dat we met wat gemengde gevoelens vertrokken. Overigens was het andere personeel (die een enkele keer aan onze tafel) kwam wel plezierig in de omgang. Ik zou zeggen Brass doe wat met het gedrag van deze individuele medewerker, want locatie en eten zijn gewoon goed.
Huub V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Al je overal een 10 voor geeft is niets meer voor verbetering vatbaar. De ontvangst was allerhartelijkst. We hebben gekozen voor het verrassingsmenu met wijn-arrangement. Het was in een woord geweldig. Prijs - kwaliteit is uitstekend.
Een echte aanrader.
Joost E.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Gisteren voor het gedineerd bij Brass. Na een gezellige borrel aan de bar werd er verteld wat de mogelijkheden waren. Wij kozen er voor om ons te laten verrassen door de keuken met een 4 gangen diner met een wijnarrangement. Fantastisch uitziende gerechten en dito smaken werden geserveerd, hier staat een team dat werkt met passie. Voor mij sprong met kop en schouders de licht gegaarde makreel er boven uit, maar ook de andere gerechten ben ik qua smaak en opmaak weinig tegen gekomen in Utrecht.
Ozzy E.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
We kregen een warm welkom. We kregen creatieve en bijzondere smaken. Mooie opgemaakte borden. Unieke ingrediënten, mooi zowat monumentaal pand. Hoort wel tot de top 10 beste restaurants van provincie Utrecht.
Raymond N.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Met vrienden gegeten op een zaterdag avond. Restaurant was afgeladen vol en wij waren met een persoon meer dan gereserveerd. Werd een prima oplossing voor gevonden door een tafelmanieren privé kamer te dekken. Goede service van gastvrouw met goede verhalen bij de wijnen en het eten. Eten was mooi geserveerd en de wijnen waren top. We hadden een verassingsmenu maar er werd rekening gehouden met individuele wensen.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Behoorlijk chique restaurant voor een betaalbare prijs. We werden snel geholpen en de hele avond was de bediening vriendelijk. Wij lieten ons verassen door het 3-gangen menu. De zorgvuldige bereide hapjes zagen erg prachtig uit en smaakte goed. Enige minpuntje was misschien de hoeveelheid, want na drie gangen hadden we eigenlijk nog wel iets gelust. Al met al een goede avond gehad en Brass is zeker aan te raden
johannesgovaert .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Deze avond met z'n drieen gegeten (4 gangen en passend wijn arrangement + wat extra wijnen = 300 euro). Bediening was vriendelijk, had diepgang en dus perfect. Wijn arrangement werd goed uitgelegd en deze smaakte alle goed.
Enige wat tegen viel was het eten: het was niet slecht maar daarentegen ook niet bijzonder. Desalnietemin wel een leuke avond gehad!
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Dit restaurant stond al een tijd op mijn lijst, sinds ik hier een keer een paar fijne glazen wijn gedronken had. De bediening was verfrissend aardig en bij een glas wijn, krijg je ook lekker wat nootjes en olijven geserveerd. Dan heb je me!
We wilden eigenlijk spontaan bij 'Podium onder de Dom' gaan eten, maar dat bleek te optimistisch. Aan de balie vroegen we wat goede alternatieven waren. Van Brass had de dame aldaar nog nooit gehoord. Ik wel. En aangezien we op rolafstand waren, rolden we het Janskerkhof op. Het terras is uitgebreider dan tijdens mijn eerste bezoek. En aangezien de zon scheen, aten we buiten. Heel fijn dat dat kan in Utrecht centrum en nog op een rustig plekje ook.
We namen een menu met bijpassende wijnen. Wat het menu was, weet ik niet meer, omdat het al wat langer geleden is. Ik herinner me wel, dat het tussengerecht werelds was en de de bediening heel gezellig en vakkundig was. Er werd steeds water bijgeschonken, wat ik altijd heel attent vindt.
De gerechten smaakten subliem en de wijnen complimenteerden alles. Als je bereid bent iets meer te betalen, is dit een absolute aanrader. Ik ga zeker terug en een vriend die ik hier onlangs heen stuurde, was ook heel tevreden. Just sayin '
alm V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Heerlijk verrassingsmenu, inclusief wijn arrangement. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Vriendelijke bediening met verstand van zaken. Fijne plek voor echt avondje uiteten.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heel erg lekker gegeten! We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Ik heb meestal wel iets op te merken op het eten maar hier niet. Het enige is dat er af en toe wel heel veel tijd zat tussen de gangen. En met een hongerige maag is dat niet even fijn. Licht bij ons tafeltje wat minimaal. Erg vriendelijke bediening. Leuke inrichting. Haast een groot uitgevallen woonkamer. We komen zeker nog een keer terug.
Kim V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Na meerdere bezoeken blijft Brass mijn favoriet. Gastvrijheid en eten top! Mooie menu's en mooie wijnen. En het enthousiasme van de gastvrouw slaat over in een heerlijke avond genieten & gezelligheid!