Over het restaurant Brass

Monumentale allure met een net zo statige kaart

In het hart van Utrecht, op het Janskerkhof, is Brass gevestigd in een prachtig oud pand. Met een stoer interieur vol koperen elementen is dit een trendy eetgelegenheid temidden van vele uitgaansgelegenheden zoals de stadsschouwburg. De gerechten worden met passie bereidt en de kaart wisselt regelmatig aangezien er louter met dagverse seizoensproducten wordt gewerkt. Ook zijn ze bij Brass gek op wijn, dus ze adviseren je maar wat graag om van jouw avond een complete culinaire ervaring te maken!

Meer informatie over restaurant Brass

Meerdere bussen, uitstappen halte Janskerkhof
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 01:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,4
9,3

Jouw recensie over het restaurant Brass

Martin H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2017
4 gangen verrassingsmenu gekozen, heerlijk gegeten. :-)
Wieke V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Het eten bij Brass is altijd heerlijk en de service is super. Eigenlijk niets op aan te merken! Ideaal voor een avondje uit met zn tweetjes.
P R.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Lekker eten. Uitstekend wijnarrangement met verrassende wijnen. Goed dat we bijgeschonken werden als de glazen leeg waren.
Gineke P.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Heerlijk eten, super personeel, elke keer weer een fantastische avond uit. Heel fijn. Lekkere wijnen niet te vergeten! Absolute aanrader.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Weer een geweldige avond gehad bij Brass in een gezellige omgeving met zeer lekker eten en vriendelijke bediening.........................................
Reinder E.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Heerlijk gegeten! De kaart is beknopt maar zeker de moeite waard. Originele en smakelijke combinaties. Het personeel is erg gastvrij, vriendelijk en behulpzaam. Entourage stijlvol en toch gezellig. Gelegen op een prachtig plekje aan het mooie rustige Janskerkhof. Beslist een aanrader!
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Bijzonder lekker gegeten. Met vrienden een 5 gangen menu genomen. Waanzinnig goed! Mooie combinaties van bijvoorbeeld talbot, patanegra met schuim van parmasaanse kaas... geweldig. Gangbare wijnen op de kaart maar bijzondere wijnen op verzoek aanwezig in de kelder. Gegarandeerd een restaurant waar we terug zullen komen!
Gijsbert C.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Brass was een verrassing. Een beetje verstopt op de schitterende St Janskerkhof, maar absoluut een diamantje. Qua eten en entourage kan het zich bij de top20 rekenen in Utrecht. Heerlijk eten, prettige bediening, fijne echt brasserie ambiance, hartje centrum. Wat wil je nog meer? Een aanrader als je een avond lekker en met aandacht voor eten en elkaar wilt tafelen. Zakelijk? Even vantevoren een rustige tafel reserveren.
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Lekker eten in mooie ambiance. Heel prettige bediening, goede uitleg bij verrassingseffect en bijpassend wijnarrangement.
Ricardo D.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Fantastisch restaurant! Heerlijk eten, lekkere bijpassende wijnen en vriendelijke bediening. Hier komen we nog vaker terug!
natasja S.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Het was erg goed vertoeven in restaurant Brass. Naast een gastvrije ontvangst een zeer persoonlijke benadering van alle medewerkers die hart voor hun vak hebben. Het eten was kort gezegd fantastisch, de portionering goed en het wijnarrangement paste precies bij wat op je bord ligt. Zeer de moeite waard.
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2017
Prettig restaurant, uitstekend menu, sympathieke bediening. Voldoende afstand tussen de tafels zodat je ongestoord met elkaar kunt praten.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk ontspannen genieten van een vijf gangen verrassingsdiner. Voortreffelijke bediening met kennis van producten. Fantastisch begeleidende wijnen maken het geheel af.
Aart V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Gezellig entourage op een mooie plek in de Domstad. Leuke en goede bediening met goede informatie over de wijnen van het arrangement. En natuurlijk een goede keukenbrigade met heel prima eten !
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Heerlijk resraurant om je de hele avond te laten verassen door bijzondere, originele en moderne gerechten, heerlijke wijnen en super bediening
Adrianne O.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Heerlijk gegeten en gedronken! Het blijft een van mijn favoriete restaurants in utrecht!!! Een echt verrassingsmenu, met heerlijke wijn waarover ook steeds wat verteld wordt. Erg leuk is dat. Ook zeer attent rekening gehouden met een voedselallergie!
Heleen S.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Hele plezierige fijne ruimte. Gezellig en genoeg privacy. Top bediening met hele leuke info bij de gerechten en wijnen. Verrrassingsmenu met wijnen, 3 personen rond de 190 euro. Heerlijke amuses. Echt een aanrader als je op een top locatie in Utrecht heel goed wil eten.
Suzan D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Wij waren op een vrijdagavond ruim een uur te vroeg, maar we werden alsnog hartelijk ontvangen. We mochten kiezen tussen aan de bar of aan tafel borrelen, of gewoon vroeg starten met het diner. We waren met een groep van vijf personen en hadden een mooie ronde tafel aan de achterkant van het pand met voldoende ruimte om onze tafel heen.
We kozen voor het verrassingsmenu van vier gangen, met de kanttekening dat een van ons lactose intolerantie heeft. Alleen als je goed had opgelet kon je zien wat er anders was aan het lactose vrije gerecht. Onderdelen die moesten worden vervangen voor een lactosevrije versie complementeerde net zo goed als de niet-lactose vrije onderdelen.
We kozen naast het verrassingsmenu ook voor het wijnarrangement. De sommelier wist leuke weetjes, en noemde waarom de wijn bij het gerecht was geselecteerd.
Wat ons betreft, de puntjes op de i en dan op naar die Michelin ster!
Ella H.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Prima ontvangst gezellig eerst een wijntje aan de bar.
Fantastisch gegeten verrassingsmenu met wijnarrangement erbij waren heerlijke wijnen met uitleg over de wijn waar vandaan hoe gerijpt. Goede bediening met uitleg.
Huub B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2017
Het was uit de kunst! Voorkomende en discrete bediening. Voortreffelijke keuken. Prettige entourage. Tikkeltje luidruchtige buren. Ik kom zeker terug!