Brasil

Dorpsplein 12 1759 GN Callantsoog Nederland Kaart

Over restaurant Brasil

Nog net niet met de voeten in het zand

Restaurant Brasil in Callantsoog is er eentje waar je moet zijn geweest. In het zonnetje is het goed toeven op het terras, maar ook bij slechter weer zorgt het personeel dat het je binnen aan niets ontbreekt. Combineer een heerlijke dag op het strand met een stevige lunch of uitgebreid diner en ook dat glaasje wijn heb je wel verdiend! Genieten met de hoofdletter G.

Meer informatie over restaurant Brasil

7,2
7,2
Voordelig
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Zondag 20 november gegeten met de hele familie.Leuke zaak, kindvriendelijk. Eten prime met name de Pizza's en het visgerecht, ook de pannenkoeken zijn niet te versmaden. Heel leuk gehad.
Fijne bediening en gezellige sfeer.
Henk, Agnes en kinderen + kleinkinderen.
Theo K.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Wij hebben er zaterdag 12 november gegeten, en we hebben het menu genomen. Twee personen 30 euro!
We kregen hier een lekker groentesoepje vooraf met stokbrood en kruidenboter.
Daarna een hele grote schnitzel met frites en stoofpeer en salade, en een chocoladeijsje met slagroom toe.
Ook nog een kopje koffie van het huis, aardige bediening en alles was naar wens.
Theo en Loes
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Super lekker gegeten vriendelijke bediening prijs kwaliteit goed zeker een aanrader verwarmd terras heerlijk komen zeker terug
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Brasil is een leuk en toegankelijk restaurant waar je heel leuk met je kinderen kan eten. Mijn 3 kinderen vonden het er fantastisch en zijn gek op de pannenkoeken ! Ze kregen voor het eten een leuke kleurplaat en na het eten lekker snoep ! Ook wij hebben lekker gegeten; sate-plate en spare ribs. goed eten voor een eerlijke prijs. De bediening is zeer vriendelijk. Wij hoefden niet lang op ons eten te wachten wat altijd fijn is als je met kleine kinderen gaat eten. Kortom wij hebben gezellig gezeten en heerlijk gegeten! Tot de volgende keer !!
Superduo .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
De vorige keer dat we langs het terras van Brasil liepen, dachten wij: die onthouden we voor de volgende keer, maar wat een teleurstelling. Het personeel deed zeer minachtend naar de gasten en klachten werden absoluut niet serieus genomen en weggewimpeld. De gerechten werden niet volgens de kaart geserveerd, de spareribs waren aangebrand, de frietjes ontbraken en we kregen als commentaar dat we daar zelf meer moeite voor hadden moeten doen.
Als je blieft: ga daar nooit eten!
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Vanavond daar met zijn 2 gegeten, het duurde even voordat we werden geholpen, maar het was ook vrij druk.
Fles rosé besteld, omdat we van een lange zit uitgingen qua drukte.
Schnitsel en een haassaté besteld, maar toen schepte tot onze verbazing, dat wij alleen patat of gebakken aardappelen konden bestellen.
Het kon niet per plate apart, het lijkt mij toch vrij normaal dat je gaat eten wat je lust, want mijn vriendin lust geen patat.
We hadden net een paar slokken rosé genomen, en toen was het eten er al!!!
Vreemd als het al zo druk is, het duurde nog geen 10 minuten...
Volgens mij kwam het uit de steamer, de rijst was heet, en het vlees was hard, taai en lauw.
Ook viel de hoeveelheis satésaus tegen, het raakte mijn bord nog geeneens.
De extra mayonaise zat er niet bij, en de hoeveelheid patat was matig voor 2 personen.
Maar de schnitsel was wel van goede kwaliteit, het kon er mee door.
Garnering, salade, was treurig en was een rare combinatie.
Bij het afrekenen kwam de rekening niet op tafel, was opeens met 2 personen extra, daarna kwam de rekening wel nadat ik het wilde zien waarom ik meer dan €100,00 euro moest betalen.
We hebben het geprobeerd, het is omdat de overkant vol zat, maar ik heb spijt van mijn bezoek.
Maria W.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
We waren onderweg naar een strandtent aan het strand, toen het plotseling ging regenen en waaien. Omdat we erge trek hadden, veranderden we ons plan en sprongen hier bij dit tentje naar binnen, het zag er gezellig uit. We kregen een leuk tafeltje bij het raam aangeboden door de ietwat knorrige serveerster. Nadat we onze bestelling hadden doorgegeven wachtten wij ontspannen op onze gerechten. Helaas duurde dat aan de lange kant. We hadden net besloten om eens voorzichtig te informeren, toen onze borden werden geserveerd. We hadden allebei de saté, maar het was niet de beste saté in de wereld. De kip was goed bereid, maar de saté zelf aan de zure kant. Ik vond de bijgerechtjes zoals de nasi en de aardappelsalade matig. Ook de frieten vonden we matig. Er werd tussendoor niet gevraagd of alles naar wens was. Bij mijn tafelgenoot miste de kroepoek en omdat we geen aandacht kregen, duurde het even voordat we aan de nog steeds knorrige serveerster konden melden dat er iets miste. Ook werd er niet gevraagd of we nog wat wilden drinken. Nou ja, dat is hun gemis dan maar, ik heb altijd wel een flesje water in mijn tas als er nood aan de man is. Onze honger was gestild, het was een leuk plekje maar geen aanrader voor een volgende keer.
Ronv1 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Het was erg druk, maar niettemin had men alle aandacht voor de gasten. Heerlijke uiensoep en carpaccio vooraf en een heerlijke kabeljauw (allebei) gegeten. Eten, ambiance: alles klopte.
Na afloop ook nog een extra kopje koffie gekregen van het huis omdat het wat langer had geduurd (wat wij helemaal niet erg vonden want het is een heel gezellig restaurant).
Prima lokatie en goede prijs-kwaliteit verhouding.
Mezzin .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Na wat onhandigheden bij de start van de maaltijd zijn hadden we toch besteld. De muziek stond te hard en we moesten vragen of het zachter kon. De vriendelijkheid van een van de bediening was niet erg fijn. Het eten kwam en er viel een vork op de grond, wat wel vaker gebeurd met onze kleine meid, nooit een probleem maar hier was het weer een vervelend gesprek met de bediening. Nadat dat was opgelost konden we eten. Het toilet was heel vies.
Toen het eten kwam, bleek dat beide zalmmoten grote delen koud waren en rauw. Mijn kleine meid had er niets vermoedend al van gegeten. We kwamen er achter toen mijn vrouw vroeg of het normaal was dat het zo rauw was. Ik voelde en de halve moot was koud. We geven dit aan de bediening aan dat beide stukken niet goed waren en we dat toch behoorlijk vervelend vinden en dit eigenlijk niet mag gebeuren. Geen excuses gekregen wel dat er van die van mijn kleine meid wel veel was opgegeten al. Wat juist heel erg is want het eten had gewoon goed moeten zijn en een kind vertrouwd daarop. De bediening vond al dat we dan toch voor de zalm moesten betalen die nog rauw en koud was. Toen besloten we maar te gaan. We hebben de maaltijd die nog veilig eetbaar was, op te eten.
Fouten kunnen altijd gebeuren maar hoe er mee omgegaan wordt is dan super belangrijk en hier stuit het dan op vervelende gesprekken en discussies en dat hoort niet. Het hoort opgelost te worden met vriendelijkheid en dat was nergens te bekennen.
Keientrekster .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Vorige week voor het eerst bij Brasil gegeten. Het was heerlijk en we hebben gelijk een lesje slibtong fileren gekregen. Hele aardige eigenaresse. De rekening was ernstig fout want daar stond voor 3 personen extra op. Dit is netjes opgelost.

Later in onze vakantieweek dachten wij er nog een keer te gaan eten omdat het zo lekker was.
De eigenaresse was dit keer niet aanwezig en het leek wel een jongerenruimte in de keuken en achter de bar. Er kwam een jonge dame met veel lawaai op haar werk achter de bar en gelijk werd de volumeknop van de radio omhoog gedraaid. Twee Duitse gasten konden elkaar niet meer verstaan omdat ze onder de geluidsbox zaten.
Verder werd er constant gegild en gegiebeld in de keuken en achter de bar.
Ik denk dat er ook iemand mistte in de keuken want het meisje dat bediende ging op de kaart kijken wat er in mijn ijsje moest en heeft het zelf gemaakt.
Kortom : we hebben wel weer lekker gegeten maar de tweede keer was duidelijk minder. Ook geen brood met kruidenboter gekregen ( de eerste keer wel).
CVisser .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Mijn eerste en enige recensie op Iens, omdat ik vind dat deze plek omarmd mag worden!!!! En Callantsoog trouwens ook...(maar liever niet al te veel, want het mag best een beetje een geheime plek blijven..:)

Wat een verademing. Een keer hard werkende mensen, schoon en lekker (en veel) eten. Zonder opsmuk, zonder arrogantie!!! Maar precies zoals een plek zoals deze moet zijn! Pizza, maaltijdsalade, kipsate, patat of krieltjes, zelfs goede biefstuk, ijs, koffie met lekkers....ECHT!

Na de drukte van Amsterdam te zijn ontsnapt en onze longen gevuld te hebben met de frisse zeewind, wilden we maar een ding...ETEN! En dan alsjeblieft geen moeilijk of sjiek gedoe. We stapten Brasserie Brasil binnen ( wat een heerlijke naam ook!).... en waanden ons meteen in een persoonlijke sfeer. Het zag er heel gezellig en verzorgd uit. We werden ook erg vriendelijk onthaald, door wat later de eigenaresse bleek te zijn. Vooral onze hond werd als koning behandeld.

Al snel hadden we eten besteld. Ik een vegetarische salade en mijn vriend biefstuk met krieltjes. Wauwwww wat kregen we een hoeveelheid aan eten! Iets waar je in Amsterdam het dubbele voor zou betalen! En nog lekker ook. De prijs / kwaliteit / kwantiteit is hier heeeel fijn.

Er ging ook iets kleins mis. Een van de serveersters liet wat vallen en vertelde geschrokken dat het haar eerste dag was. Wij, zelf vroeger ook veel in de horeca gewerkt, begrepen dat en zeiden dat dat niet erg was. Dingen kunnen wel eens mis gaan. Het gaat erom dat je goed wordt behandeld. Ze kwam terug met gratis koffie. Kijk zo hoort dat!

We zijn nog lang blijven plakken aan het barretje en hebben enorm gelachen met de eigenares. En wat bleek....Amsterdammer....

Kortom, lekker en veel eten, eerlijke prijzen, groot terras en hardwerkende mensen! En dat pal naast het strand.

Ik zeg tot snel!
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Bij binnenkomst keurig en vriendelijk ontvangen en voor de kinderen werden kleurplaten en kleurtjes neergelegd. Bediening was vlot. Het eten viel ontzettend tegen.
Als vegetariër de geitenkaas maaltijdsalade besteld, zonder bacon. Ik kreeg vervolgens een enorm bord met grote stukken sla, sinaasappel, rode kool, walnoot, geitenkaas en wat plakken appel. Deze smaakte naar bacon.
De rand van het bord was bedruipt met honing en gesnipperde peterselie, dus als je je bestek neer legde om een slokje te nemen, zaten je vingers weer onder de honing.
Mijn vriendin had spinaziesalade met brie. Hier zat weer geitenkaas door wat ze niet lust en ook niet op de kaart stond.
De varkenshaas saté was heel droog. Patatjes en pannenkoeken voor de kids waren prima.

Walter V.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2014
Dit weekend hier gegeten. Eten was redelijk te doen alleen erg weinig. Drie personen hadden menu met patat en dat moesten we doen met 1 klein bakje en toen we bijbestelden kostte dat 2.75 euro. Heel slecht. De serveerster deze avond was erg maar dan ook erg slecht: ongeïnteresseerd en had geen oog voor de klanten.
JackManuel .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
op Hemelvaartsdag heerlijk gegeten in restaurant Brasil. We aten slibtong met een garnituur van 3 heerlijke groentes en een schaaltje met heerlijke compote. Het geheel werd geserveerd met heerlijk gebakken krieltjes. Als nagerecht een heerlijke sorbet (dames dit was wel een giga sorbet; een iets kleinere mag ook wel voor die prijs). Vriendelijk personeel met aandacht voor de klant en een keurig ingericht restaurant. Dit alles voor een klantvriendelijke prijs.
Jesuiseline .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Vandaag gingen we met z'n vieren lunchen bij Brasil. Het zag er allemaal heel leuk en sfeervol uit. De serveerster stond alleen in de bediening en zag ons gelijk, maar was te druk met niks doen dus pas na een kwartier kwam ze vragen wat we wilden drinken. Toen hadden we het drinken, viel er een glas om wat we zelf mochten schoonmaken en vragen of we iets nieuws wilden gebeurde niet.
Vervolgens had ik een tosti ham/kaas besteld. Heel lekker natuurlijk, alleen zat er helaas geen kaas op. Vervolgens werd deze "tosti" gewoon weer opgewarmt maar dan met kaas er tussen en was het brood daardoor helemaal uitgedroogd.
Erg zonde van zo'n tent, het had zo iets goeds kunnen zijn!
Groninger1974 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2012
Vorige week hier gegeten met de familie locatie is aardig in het dorp bediening vriendelijk alleen het eten was allemaal erg vet. Tong en Schol dreven in het vet. De pizza van mij dochter was ook voorzien van een laag olie. Dus dat kan beter.