BRASA

Lavendelstraat 4 3811 CN Amersfoort Nederland Kaart

Over het restaurant BRASA

Als je aan Spanje denkt, denk je aan pinchos! En aan tortilla… en aan lekkere wijn! Probeer dit Spaanse restaurant en geniet van die typische Spaanse sfeer waar alles een standje langzamer lijkt te gaan. Het geeft een ontspannen gevoel en je krijgt de gelegenheid lekker eten en drinken te delen met vrienden of familie. Pinchos bestaat uit allemaal kleine hapjes. Vers, verrassend en origineel. Lekker op een zomerse avond. Maar óók op een regenachtige dag: zoek de Spaanse warmte hier!

Meer informatie over restaurant BRASA

Woensdag t/m zondag 17.00 - 23.00 uur
Maandag en dinsdag gesloten

Jouw recensie over het restaurant BRASA

Jelle A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2018
Vorige week hier met vrienden op vrijdagavond gegeten obs goede rating op IENS. Helaas hebben wij een geheel andere ervaring. Locatie is goed, inrichting ziet er gezellig uit maar, zeker als het vol en druk is, is het erg rumoerig. Je moet echt hard praten en goede oren hebben om een gesprek te voeren. In de ruimte hing een onaagename (poep-)geur wat al niet echt sfeer en smaakverhogend is. Helaas werd dat niet gecompenseerd door de gerechten die geserveerd werden. Kaart is klein, wat prima is, focus is belangrijk; echter zowel voor-, hoofd- als nagerecht viel echt tegen, net als de wijn (smaak & variatie). Voorgerecht Ensalalade de Burrata was okay, niet zo verfijnd en verrassend maar acceptabel. Hoofdgerecht was Kabeljauw. Deze gang was echt een deceptie, klein stukje smakeloos en te zachte vis op witte bonen (uit blik?) in een kom, zonder enige poging het wat te laten lijken. Nagerecht een Crema Catalana, die ik vaak in Spanje gegeten heb. Serveerster was er erg enthousiast over.. De Crema was qua structuur en smaak slap en tegenvallend. Vraag me af of het vers gemaakt is. Op basis van alle recensies lijkt het alsof wij echt een slechte avond getroffen hebben, misschien te druk of de chef ziek.. Ik vond het echt een enorme afknapper. We hebben voor 4 3-gangen menu's (incl wijn) ruim 350 euro betaald. Daarvoor verwacht ik echt een minimale kwaliteit, die is bij lange na niet bereikt. Ik hoop dat wij de uitzondering hebben meegemaakt, maar mijn cijfer zou eerder een 4 dan een 8 zijn obv deze ervaring.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Hier op een doordeweekse dag gegeten met vier personen. Het was gezellig druk. Hartelijke ontvangst door een goedlachse en vlotte bediening. Uitstekende gerechtjes,, tapas zoals het hoort in een Spaanse keuken en ruime keus. Ook uitstekende wijnen, Spaans vanzelfsprekend.
Kom hier graag nog eens terug.
Moniek S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Lekkere gerechten, eten wat met zorg is klaargemaakt met verse ingrediënten van goede kwaliteit. Fijn dat je de wijn die je bestelt eerst even mag proeven. Buiten de kaart om hadden ze calamares a la romana (gefrituurde inktvisringen). In veel restaurants krijg je dan van die 'rubberen' ringen uit de diepvries (die zijn gefabriceerd van gemalen vis...). Niet te eten vind ik. Toen ik daar op doorvroeg kreeg ik speciaal even een stukje te proeven, zodat duidelijk was dat het echt van verse inktvis was. Dat is dus kwaliteit en goede service! Wij waren met 3 personen en bestelden flink wat voorgerechten, zodat we een heerlijke proeverij hadden. Dit kan ik aanraden. Geen hoofdgerechten genomen, moet zeggen dat er ook wat weinig keus was, bij de voorgerechten kun je uit veel meer kiezen. Al met al: heerlijk gegeten en goede service. Het was deze avond niet erg druk in het restaurant, omdat het warm was wilden de meeste mensen buiten eten denk ik (en dat kan niet bij Brasa). We hoefden mede daardoor niet lang op ons eten te wachten. Fijn restaurant, goed eten, ik ga hier zeker terugkomen!
Nik S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Écht Spaans! Van de sfeer tot het eten :D superservice en goede wijnen. Veel keus en elke 1.5 maand updaten ze de kaart!
D.R. D.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2018
Heerlijk gegeten aan de tafel waarom wij hadden gevraagd. Leuke sfeer, goede bediening die blijft opletten dat jij niks tekort kwam.
Yolanda W.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Heerlijk gegeten, zalige wijnen op de kaart.
Kortom een avondje genieten, zeer aardige mensen in de bediening!
Komen gauw weer eens
B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Erg lekker en leuk gegeten. Fijn ook dat je hier een keer wat anders kan eten dan de standard gerechten. Bediening, bedankt voor jullie gezelligheid.
Alexandra J.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Leuk, hip en sfeervol. Op vrijdag avond helemaal vol. Vriendelijke en enthousiaste bediening, die ook goede kennis van de wijnkaart heeft. Aubergine chips met karamel is een aanrader! Top avond gehad.
Maurice D.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
We waren flink verlaat en het gebrek aan een telefoon maakte het wat lastig om contact op te nemen. Desondanks zijn we met open armen ontvangen en hebben we een fantastische avond gehad! Heerlijk
Iwan D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Lekker gegeten in ontspannen Spaanse sfeer????????
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Het was er veel te druk. Onze bestelling was vergeten, waardoor we heel lang moesten wachten op ons eten. De bediening was erg druk en onrustig, waardoor wij niet het gevoel kregen een gast te zijn in dit restaurant.
Daan R.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Erg gezellig, leuke sfeer, beetje druk en knus. Eten was erg lekker
Anoek S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Heerlijk van de picas gegeten! Een aantal van deze gerechten delen was voor ons voldoende.
Goede wijn en ontzettend vriendelijke bediening.
Mariëtte V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Gastvrije en attente bediening, denken met je mee. Eten was goed! Tapas zoals je ze ook in Spanje eet. Bij grote drukte is het ietwat rumoerig. Kom zeker terug.
Rianne W.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Lekker eten! Zeer aardige bediening. Enige minpuntje is de akoestiek. Het was druk en daardoor konden ik en mijn tafelgenoot elkaar lastig verstaan.
Diana S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
kleine kaart waardoor een verse superkwaliteit, vriendelijk en gezellig personeel, goede uitleg gerechten, personeel nam ook de tijd om het goed uit te leggen
Tosca V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
voor herhaling vatabaar
Finie V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Hadden o.a. garnalen besteld. Nooit meer gekomen. Echter wel op rekening. Stond een rum cola op de rekening.Niet door ons besteld en gedronken. Slordig. Advies: altijd rekening controleren. Geen verontschuldiging zelfs.
Robin V.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Gezellige sfeer, lekkere gerechtjes, ondanks drukte goede en tijdige bediening. We hebben ons laten verrassen door de bediening de keuze aan kleine gerechtjes te laten maken. En dat is zeker voor herhaling vatbaar.
Ted R.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
vriendelijk personeel jong en verfrissend.
mooie kaart wat niet te groot en overzichtelijk is.