Brasa Beemster Bar & Kitchen

6,9
7,1
Koopman.ron5 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Aardige mensen in de Beemster. Je moet wat geduld hebben, maar dat is om de drankomzet te stimuleren. De vitello tonato was OK, het Brasa Mexicaanse hamburgertje verscheen op een droog broodje met weinig sla en saus. Het pommodori-soepje werd als pommodori-tomatensoep aangekondigd....zover waren we zelf ook. Kringelfrietjes hoorden er verplicht bij en moesten voor € 4 afgenomen worden. Dit kan allemaal echt beter.
Jessica B.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Brasa ziet er mooi uit. De zaak loopt ook goed en is van meerdere markten thuis. Lunch, diner, borrelen, uitgaan en partijen. Sfeer is prima, personeel lijkt ietwat chaotisch. Wormpje in de munt thee. Thee werd direct vervangen. Ik koos als lunch de salade Brasa met vis. Met 15.90 euro aardig geprijsd dus dan verwacht je wel wat. Dat viel tegen. Verse sla met dressing en komkommer, tomaat en pommodori. Topping 2 gamba's,1 coquille en 3 plakjes sashimi tonijn. Geen sojasaus bij de sashimi. Erg zuinig vond ik al met al. Salade vulde ook niet erg. Kortom een uur later trek in een borrelhapje. Er waren bitterballen voor 6 euro of gemengde borrelhapjes voor 2 pers aan 9 euro. We waren met 3 pers dus we kozen dat laatste. Tegenvaller nr2 want er verschenen slechts 7 eenvoudige hapjes! Het bakje was niet eens vol. We zagen onze buren dezelfde mix terug sturen naar de keuken en enkele minuten later kregen ze een veel vollere schaal met excuses. Bij ons echter niet. Tijdens het corrigeren van de rekening (er stond een drankje op dat wij niet besteld hadden) aangekaart dat ik het borrelgarnituur wel wat summier vond. Toen gaf medewerkster direct aan dat dat inderdaad een foutje in de keuken geweest was. Het bedrag werd van de nota geschrapt. Jammer dat ze dat niet op eigen initiatief gecorrigeerd hadden. Paar minpuntjes toch, maar dat mocht de pret van een gezellige middag niet drukken.
Broeker .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Afgelopen 5 mei zijn wij naar het Heerenhuis in Midden-Beemster(Brasa Beemster) geweest.Deze gelegenheid met een lange geschiedenis heeft een mooi sfeervol terras en restaurant.De bediening was zeer aardig.Vermoedelijk is men niet op grote groepen ingesteld want wij moesten meer dan 1 uur op onze clubsandwich wachten waarbij we ook een cappucciono(2,40) hadden besteld 1 normaal en 1 Decafe.De koffie kwam vrij snel en was heerlijk.Uiteindelijk na dat er vanwege het lange wachten al mensen opgestapt waren kwam onze clubsandwich.Ze zeggen wel eens dat honger rauwe bonen zoet maakt maar in dit geval ging deze vlieger helaas niet op.De clubsandwich bestond uit geroosterd brood met een beetje kip en wat sla er tussen.Het spek of bacon was ook erg ver te zoeken en de saus om de sandwich wat smeuig te maken was waarschijnlijk op de bon.Het enige wat wel te eten was de groenten chips die vermoedelijk wel uit een zak kwam en dat voor een prijs van 7,80.Kortom absoluut geen aanrader.
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
In het voormalige Heerenhuis in Middenbeemster is nu Brasa gevestigd. Na de vestiging in Purmerend een tweede zaak in de Beemster. Dapper van de eigenaar om te proberen de leuke ( en succesvolle) formule ook elders te starten. Dit is in onze ogen goed gelukt. De inrichting is warm en modern en doet denken aan de markt in Madrid.
De ontvangst en bediening is erg vriendelijk en we begrepen dat de zaak vanaf de opening vol zit. Ook toen wij er waren, zat het helemaal vol; zowel in het restaurant, als aan de bar. Deze combinatie maakt dat er een gezellige drukte heerst. De kaart is niet te uitgebreid en bevat veel bistro klassiekers. Niet heel uitdagend maar prima als je gewoon gezellig uit eten wilt.
Fijn nieuw adres in de Beemster.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Verrassend goed eten in Brasa. We startten met de smikkelplank en die was erg lekker. Als hoofdgerecht kozen wij voor zeebaarsfilet en rib eye. Die vielen beide erg in de smaak. Ook het gemak waarmee de bediening even drie flessen liet proeven om te bepalen welke wijn je wilt drinken in noemenswaardig. Een aanwinst en we komen zeker terug.
Anflex A.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
ik ben een tijdje geleden geweest opzicht een leuk concept,de bediening is vriendelijk en de ambiance is erg goed.
het eten is echt niet goed,het is eigenlijk vreselijk slecht,van voor gerecht tot hoofdgerecht het was echt slecht.
het was niet alleen bij mij eten maar ook bij de rest van me gezelschap.
ik had als voorgerecht een vleesplank met verschillende soorten gesneden vleeswaren en olijven,de gesneden vleeswaren,ws wel ok maar echt niet bijzonder de olijven heb ik laten staan want die waren echt niet te eten,me gezelschap had nachos todos dat was ook erg matig.
me hoofdgerecht was een black angus steak we hadden dit genomen en vonden dit stuk vlees zo slecht,ik wou het eigenlijk terug geven want het was echt slecht.
we hebben het opgegeten en zijn toen met een slecht gevoel weggegaan want als je slecht hebt gegeten dan is gewoon alles duur.
we hoeven er niet twee keer over te denken maar hier gaan we echt nooit meer eten,het is jammer wat dit restaurant had een goede aanwinst voor de beemster kunnen zijn maar dat is het absoluut niet.