Brandweerkantine

Zaterdag en Zondag vanaf 10:00
6,9
Rown87 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Na een bezoekje maastricht bij de brandweer uitgekomen. Het ligt wat verder buiten het centrum maar is zeker een bezoekje waard. Heel lekker eten, goede sfeer en goede service. Zeker een aanrader!
Judith K.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Omdat we het erg leuk vinden dat gebouwen in grote steden steeds vaker een tweede bestemming krijgen, besloten we te gaan eten bij De Brandweerkantine. Een industrieel ingerichte oude brandweerkazerne.
Wat viel dit tegen zeg. Omdat ik niet zoveel honger had, vroeg ik of ik een voorgerecht kon bestellen als hoofdmaaltijd. Dit was niet mogelijk... Vervolgens werd mij aangeraden om twee voorgerechten te nemen. Dat kon dus blijkbaar wel (?!?!). Op de menukaart staat verder dat ze iets bijzonders maken voor kinderen. Dit was vissticks met friet of kipnuggets met friet. Niet echt een bijzonder gerecht gezien dit in alle restaurants het standaard "kindermenu" is...
Nadat het eten gebracht was, werd er niet meer gevraagd of alles naar wens was. Ook nadat er was afgeruimd, nam de bediening niet de moeite om te vragen of we nog iets na wilden.
Uiteindelijk zijn we zelf naar binnen moeten lopen om te vragen of we konden afrekenen.
Het eten was wel lekker, maar de bediening was ronduit arrogant en slecht. Heel anders dan onze overige ervaring in Maastricht.

Gourmania .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Leuke locatie en lekker eten, maar nu voor de zoveelste keer slechte ervaring met de bediening, helaas.... Negeren, vergeten en onvriendelijk. Daarnaast te hoog geprijsd. Er zijn betere alternatieven te vinden.
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Vandaag de lunch daar gedaan.
Wat een herrie tent. Het galmt enorm als iedereen kakelt. Het is dan ook echt een oude brandweerkazerne. Dus ook totaal niet warm te stoken in de winter.
Bediening was koud, op het onaangename af. Waarschijnlijk zijn wy 40+ niet de hipster doelgroep. Waarschijnlijk omdat wij nog studie financiering hebben ontvangen.
De kaart is leuk en goed betaalbaar. Laten wij nou de twee duurste producten nemen. Een geiten notenkaas salade van mijn vriendin was een feestje, rijkelijk versierd. En jummiejammie gegrilde geitenkaas en warme notenmix op zachte sla.
Ik had de duurste lunchgerecht. Gemengde sla. Ja. Met 3 stukkies Mini bacon. En 2 gebalanceerde slaharten op gedrenkte slamix.
Voortaan doorlopen het centrum in of nog beter, naar café Zuid. Daar hebben ze wel de saladesmaak te pakken.
Jurien G.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Op aanraden van een lokale vriend hier afgelopen zaterdag gegeten. Ik was eerst sceptisch vanwege de Iens recensies. Deze bleken echter niet in lijn met onze eigen ervaring. Goede service, waanzinnige gerechten (origineel) wellicht houdt niet iedereen daarvan. De bavette, pastrami, venkel en kokkels waren allemaal goed op smaak. De sfeer was gemoedelijk en lekker de ruimte.
Eileen B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
De artisjokkendip en de zeeduivel waren echt top gerechtjes! Vooral die laatste is een gerechtje dat nogal wel eens mis kan gaan, maar echt heerlijk! De eend vond ik iets te ver gegaard, maar daar waren de meningen over verdeeld. Ze hebben een leuke bierkaart met Nederlandse biertjes, ook leuk na alle belgische bieren die overal in de stad aanwezig zijn. De mannelijke bediening was vrij langzaam, keek vaak onze kant op maar kwam niet over tot actie. Gelukkig was er de dame die het eten uit serveerde en wel alert was!
Mila D.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Voor mij een van de favoriete plekken om te borrelen in Maastricht. Veel lekkere biertjes en borrelhapjes, zeker de notentapenade is een aanrader. De sfeer is fijn, zeker het kleine wandelingetje waard vanuit de binnenstad.
Maria G.
  • Datum van je bezoek: 29 feb. 2016
Laatst gaan lunchen bij de Brandweerkantine. Ziet er leuk en trendy uit. De kaart voor mij persoonlijk te alternatief, maar begrijp dat het bij veel mensen goed in de smaak valt. De simpelste gerecht op de kaart besteld: bagel met gerookte kip, avocado, cocktailsaus en sla. Mijn gezelschap van twee vrienden hadden allebei voor een falafel gekozen. Bon, na 25 minuten konden we bestellen. Daarna nog ongeveer 25 minuten gewacht voor onze lunch, maar daar kwam hij al aan. Mijn bagel: kip, sla, saus en avocado, niets meer en niets minder. Lekker, maar niet bijzonder.
Mijn vrienden had het wel gesmaakt. Daarna nog scones besteld, die waren iets te droog.
Bediening niet oplettend, maar de sfeer door de interieur wel goed gecreëerd.
Jade P.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
In het Bourgondische Maastricht is er lekker eten in overvloed. De stad kampt wel met een tekort aan 'hipster' plekken. Veel bruine café's en gezellige terrassen, weinig kleurrijke behangetjes en gin tonic bars. De Brandweerkantine vult dit gat een beetje op en zorgt voor een leuke afwisseling met alle andere lunchtentjes en het leek me leuk dit eens uit te proberen. De inrichting was hip, modern en ruim opgezet. Fijn formaat tafels en mooie lampen.
De kaart is divers en bevat veel goede lunch opties. Ik ga voor het pita brood met falafel. De falafel is een beetje droog, maar wel goed van smaak. De ingelegde rode kool is erg lekker en het brood smaakt vers. Zoals het hoort natuurlijk. Mijn tafelgenoot was ooit een vegetariër maar gaat nu voor het broodje bal. Bevalt prima.
De service kon ons iets minder bekoren, de bediening voelde niet echt hartelijk aan en was weinig oplettend.
Desondanks een prima tentje; lekker en betaalbaar eten. En weer eens wat anders dan zo'n standaard bruine kroeg.
Maastricht1 .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Een prima lunchadres! Lekkere broodje en drankjes. De bediening maakte het helemaal af. De dame met 'zalig etc.' op haar sweater is een topper.
1958Ronald .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Entourage prima. Bediening: correct maar niet hartelijk. Eten: ronduit slecht. Bijna koude ravioli, flauwe erwtenstamp als begeleiding. Lauwe friet, lompe sla, waterig, bedolven onder de augurken. Vlees (schnitzel) kon er mee door, maar ook lauw. Plek is goed voor de borrel, eten kun je op veel plekken in Maastricht veel beter, voor hetzelfde of minder geld.
Jelle R.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Sfeer top. Drankjes, bijzonder en top. Eten, minimaal en veel te laat opgediend. Bijna 1,5 uur gewacht op het hoofdgerecht. 'Ja het is druk en 1 kok is nieuw'.
Was minder erg geweest als eten wel goed was. Borden waren koud/lauw. Heilbot dreef in bed van olijfolie. Entrecote was 50% vet. Pasta was niet helemaal gaar. Enzovoorts. Heel erg jammer.
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Probeer echt even de 'Ravioli gevuld met krab in een lichte bouillon met wakame & forellen eitjes', je weet niet wat je meemaakt. Echt een geweldige smaaksensatie. Het vegetarische hoofdgerecht met rode bieten was ook heerlijk. Complimenten verder voor de plezierige bediening. Na afloop een potje getafeltennist. Superfijne avond gehad. Dank!
Noor W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Zondagavond hier met zijn tweetjes gegeten. Het was minder druk dan verwacht maar het zag er erg leuk uit van binnen met een prettige informele sfeer. Het duurde even voor we geholpen werden en als hongerige gasten vonden we het ook minder prettig dat we wel tien minuten op een mandje brood met overigens lekkere aubergine tapanade kregen. Zo druk was het dus niet. Ik werk zelf in de bediening en de manier waar op ze te werk gaan lijkt mij erg onhandig. Zelf drankjes opnemen en deze vervolgens ook nog is zelf moeten maken én eten uitlopen. Waarom staat er niet één persoon achter de bar? Staat de rest van dr bediening ook gewoon tussen de gasten waardoor het mij op een echt drukke avond een stuk makkelijker lijkt om aandacht te krijgen. Maar goed, de rest van de avond ging alles lekker vlot en vriendelijk en hebben wij heerlijk gegeten. Als voorgerecht genoot ik van de witlof met bramen, pecanoten, zelf gerookte kip wat je ook echt proefde met een cocktailsausje. Dit was een erg verrassende en lekkere combinatie. Als hoofdgerecht vonden wij de linguine met tomatensaus en salsicci het lekkerst, erg simpel maar daardoor heerlijk. Een hele geslaagde avond voor een goede prijs.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Als start van een lang weekend Maastricht gekozen voor lunch in de Brandweerkantine. Leuke herbestemming van de voormalige brandweer kazerne; ongedwongen, gezellige vintage inrichting en bijzonder vriendelijke bediening. De lunch vonden wij verrassend goed, vers en met gebruik making van (biologische) streekproducten. De garnering van de Pita Falaffel was bijna overvloedig en de ingelegde kook die erbij zat (helderrood) was erg smaakvol. De koffie was inderdaad goed, zoals op de website wordt aangeprezen.
MariaNoella .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Voorop gesteld: het eten was lekker. Maar wat een slechte bediening; langzaam en niet attent. Lang op de kaart moeten wachten, lang op de eerste drankjes gewacht en het afruimen duurde ook een eeuwigheid. Zelf de kaart gehaald bij de bar voor de nagerechten. Tussendoor kwam niemand vragen of we nog iets wilden drinken. Wat doet het personel dan wel? Praten, veel praten, met elkaar. Afijn, de kwaliteit en de smaak van het eten waren goed, gelukkig maar. Terug gaan we niet, ondanks de leuke ambiance. Op andere plekken eet je net zo lekker en is de bediening een stuk beter. Nog een punt: schone toiletten zouden ook fijn zijn.
AkdH D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Na het parkeren op het grote parkeerterrein liepen wij begin van de avond op weg naar het centrum van Maastricht bij toeval langs de Brandweerkantine. Door het warme zomerweer waren de tafeltjes op straat redelijk goed bezet. We twijfelden even of we zin hadden om op het harde metalen terrasmeubilair plaats te nemen, ook omdat er nog maar weinig gasten gevulde borden op tafel hadden (wachttijden?) maar de veelbelovende gerechtjes op het krijtbord deden ons besluiten de gok te nemen.
De op het bord vermelde gerechten bleken tot de dagkaart te behoren maar waren nog wel te verkrijgen. De gerechten voor de avond stonden vermeld op een A4tje. Na opgave van onze keuze bleek een van de voorgerechten (scheermesjes) toch niet voorradig omdat de toeleverancier deze niet geleverd had. De serveerster vond dit heel vervelend en maakte excuses.
Het voorgerecht: huisgerookte kip met witlof, bramen en pecannoten (€8,50) en hoofdgerecht: aubergine met spinazie, hangop en kikkererwten-friet (€16,50) vonden wij de best geslaagde gerechten. De kalfscarpaccio met verse vijgen en frisee (€10,50) en de pappardelle met lamsgehakt & shii-take (€13,50) waren ook prima in orde.
Door het warme zomerweer hadden wij meer zin om bier te drinken bij de maaltijd en hebben wij de wijn niet uitgeprobeerd. Ook bedenk ik mij nu dat wij uitsluitend op het terras zijn geweest en over het interieur kan ik dus geen oordeel geven.
Bediening was steeds zeer vlot en bijzonder attent! Al met al een prettige ervaring zeker gezien de goede prijs/kwaliteit verhouding. Wij komen graag nog eens terug.
Petra S.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Al een paar keer gegeten.
Altijd goed verzorgd en de kok lijkt erg creatief met lekkere gerechten en combinaties die je elders in de stad niet zo snel vindt.
Kinderen zijn dol op de wentelteefjes! Van suikerbrood! Heerlijk! En de zelfgemaakte ijsthee!
Ik at eerder een hoofdgerecht met portabello: heerlijk!
En laatst een boterham met rode bietjes. Het oog wil ook wat en het zag dat het goed was ;)
Buiten staan brandweerrode terrassetjes, binnen is de sfeer ontspannen.
Boeken zijn er en leesplekken.
Wij komen er graag!
Ook omdat er met streekproducten wordt gewerkt en de kaart geregeld wisselt.
Yvonnebt .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Vandaag met een groep van 14 personen heerlijk geluncht bij de Brandweerkantine.
Mooie niet alledaagse locatie, gevarieerde kaart, heerlijk eten, vriendelijk personeel en prijs/kwaliteitsverhouding is prima. Ik kom hier zeker nog eens terug.
Preuveke-Mestreech .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2015
Voor ons de eerste keer dat wij dit restaurant bezochten. Je komt binnen in een grote rumoerige ruimte die warm en gezellig iaandoet, ook door het verschillende publiek dat er zit. De dagkaart is een a4tje. Dat er ook nog gerechten op de krijtborden staan zagen we pas later en is ons ook niet verteld. Ik koos lamskoteletten met griekse aardappeltjes en een komkommersalade met yogurt. Het bord kwam, de gebakken slappe aardappelpartjes die weinig smaak hadden vormden een vettige onderlaag, daarover de dikke lamskoteletten, jammer genoeg niet gegrild maar te lang gebakken.Een bakje met stukjes komkommer in een dikke yogurtsaus met onderin olie kwam apart.
Mijn partner had de goed gebakken smakelijke bavette met uien en daarbij een bakje met té bruine en slappe friet. Op de vraag of het gesmaakt had en ik "nee" antwoorde ( ik had alleen de koteletten gedeeltelijk opgegeten) werd als enige reactie gegeven dat ik het dan maar had moeten aangeven. Wat klantonvriendelijk overkwam.