Brambergen

Duur
Erg lang
Kiki11 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Hoofdgerecht was koud en volgens de ober hoorde dat ook koud te zijn. Er waren meer klagende mensen in het restaurant over dit gerecht en het was helaas niet te eten.
Ander hoofdgerecht van mijn dochter was ook niet best.
Marcus S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Totaal waardeloze service. Serieus echt slecht. 40 minuten op een water en appelsap gewacht. Het is belachelijk dat ze hun baar niet op orde hebben. Dit is nu de tweede keer dat het hier zo kang duurt.

Keuken is verder goed. Niet speciaal, maar prima voor de lunch.
G V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Bediening keurig en aardig maar werkt langs elkaar heen. Een serveerster zei dat ze er zo aan kwam maar dit duurde erg (te) lang. Een collega heeft ons toen geholpen toen hij vroeg of we al werden geholpen. Broodjes waren erg lekker.
Mooie plek voor een restaurant met veel dingen voor kinderen (ook speelgoed en boekjes). Mooie lokatie.
E E.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Na een wandeling geprobeerd hier te dineren met een vegetariër aan mijn zijde. De locatie was door mij al regelmatig voor koffie uitgeprobeerd na diverse andere wandelingen en de indruk was bij mij gewekt van een wat alternatieve, open, moderne gelegenheid. Dus kom maar op met de alternatieve kaart!

Nou die kwam, en er staan beslist leuke dingen op zoals broodje met rauwe makreelsalade (die heerlijk was). Maar de natuurlijke omgeving en moderne alternatieve indruk hadden mij doen hopen op een ruime vegetarische keuze. Helaas. Ook hier valt dat erg tegen. Nou is goed vegetarisch koken het summum van kookkunst dus best drempelverhogend. Maar in deze tijden dat steeds meer mensen zich realiseren wat ons voedsel vraagt van onze wereld is de vraag naar goed vegetarisch eten, en variatie op de standaard "happen", erg in opkomst. Juist op deze prachtige plek in de natuur!

Bediening is wat chaotisch en daardoor (?) traag, maar zeer welwillend en aardig. Het advies op onze vegetarische wensen was dan ook om vooraf te bellen en te bespreken wat (extra) mogelijk is. Uit voorgaande recensies heb ik echter een beetje mijn twijfel of dit door gaat komen bij de keuken. Maar proberen is weten. Wordt vervolgd want wandelen blijf ik hier doen, dus ook binnenlopen bij Brambergen
FamilieBuitenleven .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
De soep van de dag was na een half uur wachten lekker, wel prijzig. Toen we na nogmaals drie kwartier wachten vroegen of het hoofdgerecht al klaar was kregen we als antwoord:"het komt er nu aan". Na nog eens tien minuten hebben we de soep afgerekend en zijn we vertrokken.
Het was niet druk, genoeg bediening, een paar tafels bezet en een groep van 30 personen. Slechte organisatie, afrader.
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Brambergen op landgoed van Natuurmonumenten met wel 10 ’s-Gravelandse buitenplaatsen: (zomer) villa’s van rijke 17e-eeuwse Amsterdammers, met bosparken en zo. Prachtig gemaakte natuur om ellelang te wandelen door bomen lanen om tegelijkertijd historische cultuur op te snuiven. Èn er is aan het begin van het hele langgerekte gebied naast een uitgebreide informatie een café-restaurant met heel leuke kaart. Na een uurtje of wat wandelen door het interessant afwisselende landschap heb je een aardige appetit opgebouwd. Heel snelle en goede bediening. Uit de ontbijt-lunch kaart kozen we zoete Amandel Gateau Breton (4.00) en hartige tartaar van gepekelde makreel (7.00), rauw dus, zoals ons voor de zekerheid werd verteld door een bijzonder communicatieve, vriendelijke vrouw. De koffie was heerlijk, 2 macchiato’s , een latte - en een espresso- (2.70- 2.20). Een espresso macchiato smaakt dus volstrekt anders dan een cappuccino, veel sterker en voller. Dat kiezen we vaker zo. De cakepunt was als een maaltijd zo groot, lekker sappig, de bruine sandwich bevatte een interessante mix van tomaat, rode ui, kappertjes, cornichons en citroenmayonaise met de in citroen gemarineerde makreel erdoor. Klein en groot genoeg wat betreft hoeveelheid en smaak. Met mooi weer is het heerlijk zitten buiten en we denken dat het binnen ook heel goed toeven zal zijn. Een geslaagde trip met alles erop en eraan.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Met de hele familie een lunch afgesproken bij Brambergen. Wat een teleurstelling. Niet de locatie en ook niet de kwaliteit van het eten. Maar de organisatie. Een chaotische zaak. Voor 40 personen stonden 25 stoelen gereserveerd. Dan is het lastig plaatsnemen. Vast menu besproken maar op de vloer was men blijkbaar niet goed op de hoogte. Onze organisatoren moest er zelfs de papieren bij pakken om te laten zien wat er was afgesproken. En eindelijk, na ruim een uur wachten, kregen de meegekomen kinderen hun eten. Daar waren wij op z'n zachtst gezegd niet tevreden over. Wij hebben de conclusie getrokken dat je met je gezin er prima terecht kunt, maar blijf weg met een groep.
Galois .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De locatie is erg mooi! Supermooi gebied om te fietsen/wandelen/sporten... Het restaurant ligt ver van de weg af, waardoor je het gevoel hebt 'midden in de natuur' te zijn. Er is een hele mooie speeltuin bij, waar kinderen van alle leeftijden zich kunnen vermaken (let op: wel veel met water, dus regenlaarsjes en misschien droge kleren mee is geen overbodige luxe).
Een mooi groot terras, helemaal prima! Binnen is het ook ruim en veel verschillende soorten plekken. Ook veel tijdschriften en spelletjes.

De bediening is netjes, alleen erg onhandig dat je ook hier verschillende mensen hebt voor het bestellen en die de bestelling komen brengen. Ze werken langs elkaar heen, dus je kunt niets bestellen bij diegene die komt brengen... Dat duurt allemaal wel erg lang dan.

Het eten is prima. Gewoon zoals het hoort. Niets bijzonders.

Waar ik erg ontevreden over heb, zijn de exorbitante prijzen voor een drankje. Een flesje Brand bier kost EUR. 3,20! Een Brand IPA kost zelfs maar liefst EUR. 4,50. Ik vind dat echt niet kunnen...
Dat de prijzen 4-5x over de kop moeten gaan... jammer.
Dkarssemeijer .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Ideale locatie midden in de natuur. Na een leuke speurtocht door het bos genoten van de lunch op het ruime zijterras met picknickbanken. Fijn uitzicht op het weiland en speelbos. Broodje makreel, tomatensoep met dik bruin brood en pesto, broodje geitenkaas en tosti,s met ketchup. Vlotte service en lekker gegeten. Fijn dat er droge kleding is welke je mag pakken mochten kinderen een nat pak halen in de vijver.
TanteNet .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Achter een bezoekerscentrum van Natuurmonumenten ligt deze verrassing in het donker verscholen: een open, warme inrichting met een uitnodigende open haard en voorkomende bediening. Het interieur bestaat uit een informele mengeling van lage en hoge tafels, 2-persoons- en groepstafels. Hoewel de kaart niet specifiek gericht is op de avondmaaltijd, hebben we bijzonder lekker gegeten in een ontspannen sfeer. De boerenhoen met gort en pompoen is een gerecht waarvoor ik zeker terug kom.

Het enige echte minpunt is de vindbaarheid in het donker: het pad naar het restaurant had wel wat beter verlicht mogen zijn.
Daphne G.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Wat een topplek om neer te strijken na een wandeling in het bos of gewoon om lekker met vrienden en kids te borrelen. Het speelbos is fantastisch. Er is net een nieuwe kaart, ik had de gevulde portobello met gerst en geitenkaas, lekker. De uiensoep zag er stevig uit met heerlijke broodjes kaas erin. De mesclun met bieten, paddenstoelen en balsamico is ook een aanrader. Overdag lekkere broodjes en natuurlijk de geweldige appeltaart (zo'n ouderwets groot stuk met dikke korst). Voor de kinderen volop keuze. Ik ben blij met deze aanwinst in de buurt!
Anne-Lies D.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Superleuke en relaxte plek! Erg lekker gegeten: melanzane, hamburger en boerenhoen zijn aanraders. Kundige en vriendelijke bediening (dank je wel, Mark). Aanwinst voor t Gooi!
M O.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Wat een leuke plek. Vandaag pas voor het eerst geweest. Wel eerder pogingen ondernomen hier te komen maar heb het eerder niet kunnen vinden met de auto. Nu met de fiets lukte het wel.
Het is schoon, mooi ingericht en de sfeer is rustig en goed. Het ligt mooi aan het eiland en de bossen. Veel mensen met kinderen en daar is het ook helemaal op afgestemd. Buiten fijne degelijke schone (!) picknicktafels en een speeltuintje met schommels etc. De kinderen vonden snel speelkameraardjes en waren heerlijk aan het spelen. Binnen liggen allerlei spelletjes en boeken, waaronder kinderboeken zoals een vogelboek, alles over elke vogel uitgelegd aan kinderen, met plaatjes.
De bediening vond ik erg vriendelijk en prettig. De kaart is leuk, er staat van alles wel wat op. Voor de kinderen ook wel genoeg keus.
Ik vond het natuurbrood (meest wit, knapperige korst) met makreel erg lekker. Er zat wat saus en sla bij. Prima. Ook de prijs war prima vond ik, 7 euro. De hamburger van mijn tafelgenoot zag er wat minder spannend uit maar ik kreeg te horen dat het wel prima smaakte. Lekkere patatjes erbij die heb ik nog even getest:) Maar wel aan de prijs, 14 euro leek me veel te veel. Helaas was een van onze kleine tafelgenootjes nogal teleurgesteld van de kinderpasta met kip. Toegegeven, ik vond die ook inderdaad niet al te smakelijk, te weke witte pasta en broccoli (wel gezond maar daar maak je weinig kinderen blij mee helaas vermoed ik) met gewoon echt niet lekker smakende kaassaus vonden we. Geheel laten staan. Heerlijke koffie verkeerd, erg fijn! Mooie fijne plek om vaker terug te komen!