Braadstaal

Reinkenstraat 105 2517 CT Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Braadstaal

Bij Braadstaal in Den Haag komt de geur van warme gerechten je tegemoet. Een haantje aan het spit, een steak op de Big Green Egg BBQ, groenten op de grill en smullen maar! Voor iedereen wat wils en alles huisgemaakt. Je maaltijd wordt geserveerd met pure smaken en zonder poespas. In een ontspannen en sfeervolle ambiance kun je ook genieten van goede wijnen, waarvan je de meeste per glas bestelt.

Halve fles mineraalwater

Dinsdag t/m zondag 17:30 - 23:00

Erg kort
Waus .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Vorige week gegeten bij Braadstaal. Fijne tent: mooi en sfeervol qua aankleding, rustige ambiance, supervriendelijk gastheerschap en (bovenal) een heerlijke menukaart. Genoten van de charcuterie als voorgerecht en de gebraden haantjes als hoofdgerecht. Lekkere wijnen ook en beter-dan-gemiddeld bieraanbod. Het was volgens onze gastheer de laatste dag van de oude kaart, wij komen zeker terug om de nieuwe kaart eens te proberen. Een aanrader in Den Haag en een aanwinst voor de Reinkenstraat.
Veertje2000 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Afgelopen zaterdag hebben wij wederom heerlijk gegeten bij Bas & Bas. Braadstaal is inmiddels ons favoriete restaurant in Den Haag. Vooraf hadden wij de salade caprese, die heel smakelijk was met heerlijk zachte buffelmozarella. Daarna de lamskoteletten gremolata van de big green egg bbq, geweldig op smaak met lekkere krieltjes uit de rotisserie.
Ook ons gezelschap was erg te spreken over de poussin en de iberico procureur (top, die linzen erbij). Mooie wijn ernaast, niks meer aan doen!
Boumaa .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij Braadstaal. De haan van de rötteserie was perfect van smaak en de huisgemaakte frites smaakten zeker naar meer. Inrichting zeer sfeervol en de service was erg vriendelijk. Zeker de moeite waard om nog een keertje te gaan eten bij de gastheren Bas en Bas.
Isabelle K.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Gister avond heerlijk gegeten bij Braadstaal. Bediening super aardig en het eten was ook erg lekker! Helaas was er geen Poulet Noir, alleen in het weekend. Maar dat maakt niet uit want we komen gewoon nog een keer terug!
Weer een top restaurant er bij in de buurt :)
SuperM .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Zojuist heerlijk gegeten bij Braadstaal. Erg sfeervol en met gevoel voor stijl (leuke details) ingericht restaurant in de Haagse Reinkesstraat. Uitstekende bediening; vriendelijk, warm en uitermate beschaafd (en dat kan wel eens een verademing zijn). Een prims kaart met mooie gerechten. Niet op de kaart, maar wel vooraf gegeten, een heerlijk vitello tonnato. En het grootste plezier was de halve (biologische) kip uit een echte klassieke Franse grill (zoals je deze in Parijs ziet) als hoofdgerecht. Erg sappig, mals en vooral smaakvol. Begeleid met zelfgemaakte frieten, een kleine salade en heerlijke aardappeltjes. De fruitige wijn uit Puglia (Italië) voor een zeer redelijk prijs maakte alles tot een heerlijk diner. Een aanrader!
Martinus1967 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Mooie zaak met heerlijk eten, voor ons nieuw in de Renkenstraat (Duinoord). Gespecialiseerd in vlees, zo hadden we een bio haantje uit de rotiserie en een mooi stuk black angus van de bbq. Beide ook nog eens afgemaakt in de green egg. Goeie wijn en prima bediening.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wat een leuke zaak en een leuk concept!

Ontzettend lekkere patat! De hoeveelheden zijn ook niet misselijk, je kon er een weeshuis mee voorzien. De chocolademousse als toetje was ook echt heerlijk.

Er zijn wel een paar aandachtspuntjes: Het eten was erg vet en de bediening was wel erg veel met kenissen/vaste gasten bezig.
Robbert424 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Leuke zaak, we komen hier wel vaker. vlotte bediening,misschien een beetje te vlot, persoonlijk ben ik geen voorstander van dat gejij en gejou, zeker als ik zelf consequent u blijf zeggen. Dan de rest van de avond. Vooraf charcuterie, goede kwaliteit, mooie portionering om samen van te genieten.
Toen het piepkuiken en de bavette dat resulteerde in een schoon bord en een berg botjes, m.a.w. heerlijk, ik weet niet wat ze met die kip doen, maar ze doen het goed.
Prima dessert. kopje koffie en voldaan naar huis.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Fijn gegeten in dit nieuwe buurtrestaurantje. Ik ken het pand nog van toen het een donker Italiaans restaurant was, wat hebben ze het prachtig verbouwd! Heel sfeervol met mooie kleuren en details en fijne hoekjes.

Het eten (een klein maiskipje van de rotisserie en een black angus Bavette van de green egg) waren perfect bereid en op smaak. De wijn was top! Een prachtige malbec buiten de wijnkaart om.

Verder zijn we heel fijn bediend, je merkt dat hier mensen werken met passie.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Wat een leuk restaurant voor onze buurt! Het is gewoon goed vers eten met lekkere kruiden op smaak gemaakt. En ja, zo met pesto vinden we linzen ineens heerlijk...! Het kippetje was sappig en zacht. De frietjes zijn heerlijk. De sla is wat fantasieloos en de krieltjes waren niet echt nodig maar het ziet er wel leuk uit met al die schaaltjes. De voorgerechten zijn eenvoudig maar lekker. Voor ons waren het iets te grote porties. De volgende keer zouden we er liever eentje delen. De wijn is echt heerlijk. We hebben er meerdere geproefd en allemaal top. De tarte tatin was lekker warm met een bolletje ijs. Precies zoals het hoort. Geen poespas. We komen zeker terug. De bediening is vriendelijk en niet overdreven aanwezig.
Niels K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Die Bas&Bas.
Wat ben ik blij dat ze in mijn wijkje zijn neergestreken! De kaart is om te watertanden. Voorgerecht een toastje met paddestoelen, spannend op smaak gebracht. Als dan de ribeye van de Green Egg precies op smaak en temperatuur is, vergezeld door huisgemaakte frietjes en een passend doch simpel slaatje ben ik al verkocht. De Kids mochten een haantje van de rotisserie delen die misschien wel nog lekkerder, sappig en smaakvol was. Best knap koken op diverse hittebronnen! De wijnen zijn top en lief geprijsd, de service warm en liefdevol. Hier zit hart in elk aspect van de onderneming. Ik kom zeker terug.
Klein tipje. Zet een karafje water van t huis op de mooi opgemaakte tafels.
Ga zo door heren.
Roos D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Aanwinst voor Den Haag! Heerlijk gegeten; vooral het rundvlees was zo lekker ...... zo zacht en smaakvol. Eerlijk gezegd heb ik het zo nog nooit eerder gegeten. Tevens geadviseerd qua wijnen wat ook vast de beleving compleet heeft gemaakt. Sfeer intiem, zeer smaakvol met mooie details in het interieur. Alles klopte, inclusief de zeer charmante gastheer & overig personeel. Kom zeker gauw terug!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Nu al drie keer heerlijk gegeten bij braadstaal. Geweldige aanwinst voor Den Haag/ Duinoord!! Poulette is onze favoriet. Heerlijk mals en sappig, fris kippetje. Surf en turf, week special wild zwijn en grote kip ( iets steviger, vollere smaak) hebben ook heel goed gesmaakt. Ruime portie charcutterie en kippensoep aanrader. Zeer enthousiaste ondernemers wat je zeer welkom maakt en service steunt. Bediening soms wat rommelig. Decor is vrij strak, neutraal met leuke details. Afhankelijk van plek in restaurant kan het wat gehorig zijn door de kale muren. Wij blijven hier zeker komen!
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Een welkome afwisseling in het restaurant circuit, leuk eten in een wat sobere omgeving die je voor lief neemt door de goede kwaliteit eten. Er wordt geadviseerd over de wijn en de bediening probeert het je naar de zin te maken.
Het plankje gemengde charcuterie is zeer smakelijk, de "Red Meat" Special bestond uit een bavara steak die prima bereid was als dessert de Tarte Tatin met boerenjongens roomijs wat een leuke afsluiter is Gaan vast nog eens terug.
RienkV .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Erg goed gegeten! En een ontspannen avond gehad. De bavette en de forel waren erg goed. Als toetje de tarte tatin, waarvan we erg genoten hebben. Leuke en gezellige sfeer en vriendelijke en goede bediening. Een mooie aanwinst voor de buurt! We komen hier zeker vaker.
Merle V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Op een vrijdagavond met z'n tweetjes in deze prachtige nieuwe zaak geweest. Ik werd er blij van. Opvallend is de smaakvolle inrichting en de prettige ontvangst. De ambiance nodigt uit voor zowel een intiem etentje met je partner als een gezellige avond met een wat groter (familie of vrienden) gezelschap. We hebben heerlijk gegeten. Braadstaal biedt die fijne combinatie van een mooie kaart met pure gerechten én fijne prijzen. Goede details (als heerlijke verse frietjes) en belangrijke basiselementen (goed vlees gegrilled op de green egg/ rotisserie, lekkere wijnen, allemaal ook per glas te bestellen!) De eigenaren staan in de zaak, duidelijk met hart voor lekker eten en gastheerschap. Wij komen terug!
Veertje2000 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wij hebben afgelopen vrijdag heerlijk gegeten bij Braadstaal. Het restaurant is net open, smaakvol verbouwd en heeft een fijn concept: een lekker stuk kwaliteitsvlees van de rotisserie of Big Green Egg.
Mijn man was zeer blij met zijn Red meat special: een mooi stuk bavette met een fijne rokerige smaak uit de Green Egg bbq. Ikzelf had een malse scharrel poussin die langzaam was gegaard in de rotisserie. Heerlijk!
We waren ook zeer te spreken over de verschillende biertjes van de tap en de kwaliteit van de whisky.
Van binnenkomst af aan zijn wij gastvrij ontvangen en de bediening was behulpzaam en vriendelijk. Wij hadden een topavond en komen zeker terug!
Ieke .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Gisterenavond gegeten bij braadstaal.
Leuke ambiance en heerlijke kip en geweldig vlees.
Een aanrader en een aanwinst voor de Reinkenstraat !!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015

Afgelopen zaterdag gegeten bij Braadstaal, getrokken door het feit dat er eindelijk weer eens een restaurant in Den haag is gekomen die zich onderscheid met een nieuw concept, de gerechten worden hoofdzakelijk bereid door de Rotisserie gril. O.a. de Poussins en de Poulet Noir worden dmv vlammen langzaam gegaard.

Wij bestelden oa 2 Scharrel Poussin en 1 hele Biologische Poulet Noir, uitgaande van de beschrijving, Heerlijk malse super biologische kip uit Frankrijk, langzaam gegaard door de vlammenwand van de Rotisserie, bedropen door zijn eigen vet trok onze aandacht. Na een wat warrige start, voorgerechten die niet gelijk weden opgediend, zatten wij met smacht te wachten op de hoofdgerechten. Met een Rotisserie gril als basis moet je wel geduld hebben voordat het hoofdgerecht wordt geserveerd, bijna 2 uur na dat wij binnen kwamen werden daar 2 Poussins en 1 hele Biologische Poulet Noir op tafel geserveerd. Al snel kwamen wij tot de conclusie dat de Poussins veel meer smaak hadden dan de Biologische Poulet Noir, sterker nog de Poulet Noir was erg droog, zat weinig smaak aan helemaal niet spectaculair.
Daarin tegen waren de twee Poulet erg mals en zeer smaakvol met een vleugje citroen. Door onze bevindingen hebben wij de chef gevraagd om eens van onze Poulet Noir (kip) te komen proeven om zelf te ervaren dat deze wel erg droog was. Ik moet zeggen dat onze opmerkingen zeer professioneel door de chef werden aanvaard. Braadstaal is nog in de experimentele fase gaf de chef aan, hij waardeerde onze feedback. Wat betreft de bediening daar moeten de twee eigenaren nog wel wat aandacht aanbesteden, een fles wijn ontkurken zonder dat je de capsule (het kopje) verwijderd is volgens mij een basis gegeven, en kritiek van klanten is niet erg maar dan moet je er wel wat mee doen je moet er van leren. Klanten negeren zeker niet de oplossing.

Conclusie, Als Braadstaal opzoek gaat naar een alternatieve Poussin Noir en haar personeel meer basis begrippen mee geeft en goed begeleid, dan wordt Braadstaal met haar unieke concept een succes in Den Haag.
Kaatje-ja .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Een aanwinst voor de buurt. Een heel relaxte sfeer, ruim opgezet waardoor je niet op elkaar slip zit.
De kaart is lekker en betaalbaar. Veel van de rotisserie. Het plateau met charcuterie was uitgebreid en erg goed. Voor het hoofdgerecht was het jammer dat de specialiteiten er die dag niet waren (2 soorten kip), het vlees was lekker mals.

Aardige bediening, prima wijnen en lekker eten, daar kom ik voor terug.