Bovenmeester

Woldpoort 57 8331 KP Steenwijk Nederland Kaart

Over het restaurant Bovenmeester

Restaurant de Bovenmeester in Steenwijk heeft op 11 mei 2012 zijn deuren geopend in een karakteristiek oud schoolpand.

De Lounge met open haard vormt een belangrijk onderdeel in dit restaurant. Men kan hier genieten van streekeigen vers seizoensgebonden producten voor een betaalbare prijs.

Meer informatie over restaurant Bovenmeester

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Bovenmeester

FotoRein .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Indrukwekkende ruimte in voormalig schoolgebouw, interieur met hoog Aap Noot Mies gehalte. Vanwege de hoge temperatuur een tafel buiten, beetje jammer van het verkeersgeluid, want terras ligt vlak aan de weg. Dorst, daarom Spa besteld “Met bubbels?” “Ja graag”. Het wordt een grote fles ‘Broezend waeter’, helaas niet gekoeld, lauw en nauwelijks bubbels. Smaakt eigenlijk het meest naar kraanwater.

Dan een Shooter, sapje van munt/komkommer mengsel in een reageerbuisje. Broodjes zijn perfect. “Heeft het gesmaakt?” “Absoluut”. Verrassingsmenu of driegangenmenu? Geen verrassing maar driegangen. Als voorgerecht Tonijn gegrild met sesam salade in Yuzu bouillon. Hoofdgerecht Kalfslende, licht pittig met meiknolletje en daslook. Porties niet al te royaal, wel fraai opgemaakt.

Wellicht waren we door de hitte bevangen en minder alert om er direct iets van te zeggen, maar de kalfslende van de echtgenote bestond uit een royale hoeveelheid zeen en onverteerbare delen. Keurig op de rand van het bord laten liggen, het “Heeft het gesmaakt?” bleef nu achterwege. Als dessert de Citroentaart, Italiaans schuim met limoncello roomijs. Klein maar fijn en overheerlijk.

Tot slot toch nog een verrassing gekregen, in plaats van de Spa stond er op de rekening ‘Onbeperkt water voor twee personen’, ook stond daar nog bij Oligical. Dit moet natuurlijk Ological zijn. Ological is een bedrijf wat apparatuur levert om kraanwater te koelen en koolzuur toe te voegen. Met merkwaardige argumenten wordt water drinken buitenshuis niet alleen milieuvriendelijk en gezond, maar ook 'kosten efficiënt' en eenvoudig genoemd.

Kraenwaeter in plaats van Spa is niet in de haeck, daarom Bovenmeester let op uw saeck!
C.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2018
Weer heerlijk gegeten bij De Bovenmeester in Steenwijk in een ongedwongen sfeer. Zorgvuldig gekozen gerechten met verschillende uitgebalanceerde smaakniveaus! Wij vinden het zo leuk dat het menu regelmatig wisselt en dat ik als vegetariër ook altijd fijne keuzes kan maken. Wij blijven trouwe klanten, ook voor lunches!!!
Jacques M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Lunch ter gelegenheid van 40 jarig huwelijk met negentien personen. Uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Goeie afspraken over intervaltijden tijdens acht-gangen lunch, Prima bediening, speciale complimenten voor Chantal. Heel leuk om met zo'n gezelschap steeds een andere smaak-impuls voorgeschoteld te krijgen. Onze gasten waren blij verrast met de geboden verscheidenheid. Komen hier zeker vaker terug.
siebe K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
We hebben heerlijk gegeten
Klaas P.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
goede prijs kwaliteit verhouding, wachttijd liever wat korter. ruime sortering in broodjes en salades op de lunchkaart. ook leuke mini dessertjes
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Een geslaagde avond in gemoedelijke sferen
W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Heerlijk gegeten, alles tip top verzorgd, zeker een aanrader voor anderen. dit restaurant is echt van niveau, en dat merk je aan alles. van ontvangst tot vertrek, alles klopt.
peter B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Heerlijk gegeten hier, echt een avondje uit, prima prijs-kwaliteit verhouding. Bovengemiddeld goed!
karinwaard .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Wij waren heel vroeg (half 6) omdat we met ouderen waren. Er was heel veel personeel dat op dat moment nog niet zoveel te doen had, maar wij moesten steeds om de aandacht vragen. Als ze dan kwamen waren ze vriendelijk, maar niet heel attent. Ook jammer dat je in de 2 uur dat je er bent, 3 verschillende mensen aan je tafel krijgt. Verder prettig en eten was erg lekker. Wel aan de Prijs!
marjolein D.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Heerlijk gegeten!
Theo Carla E.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Wij vonden het warme gerecht beneden de maat. Wangvlees (hadden we nog nooit van gehoord ) was zeer vet en smaakloos en mijn j vrouw kreeg een drilstuk met bijna alleen maar vet en weinig vlees, we hebben dit ook laten zien. We konden een ander stuk krijgen maar voor ons hoefde het niet meer. Ook de vis en schelpdier soorten stelde weinig voor. Voor en na gerecht was oke. Jammer. Wij hadden andere een verwachting.
Dineke V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Het verrassingsmenu gehad, welke een heerlijke verrassing was. Een zeer adequate bediening en een prettige ongedwongen sfeer. De keukenbrigade en de bediening verdienen een pluim.
Jenny H.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Prima bediening en heerlijk gegeten
Robdea D.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
we hebben heerlijk gegeten en ook de adviezen m.b.t.de wijn waren erg goed. Een aanrader dus en dat allemaal in Steenwijk
M.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Gezellig, ongedwongen en lekker eten. Goede timing en persoonlijke aandacht. Goede menukaart. Voor herhaling vatbaar. Parkeren voor de deur.
R.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
De bovenmeester is altijd weer een goede plek om terug te komen. Welke keuze je ook maakt van de gevarieerde kaart het wordt met liefde en aandacht bereid.
S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2018
Het was lang geleden dat ik hier heb gegeten. Goede ontvangst, erg vriendelijk. 3-gangen menu is zeker een aanrader. Gelukkig een niet al te grote kaart.
ROBERT V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Wederom heerlijk gegeten !
Top!
L.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
We hebben een heerlijke avond gehad mede door de voortreffelijke bediening en de gezellige entourage van het restaurant. Gaan we zeker nog eens doen.
Reinske M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Altijd fijn bij de Bovenmeester in Steenwijk!