Bovenmeester

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Michiel V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Er gingen een aantal keer wat kleine dingen mis en een keer 1 uur op het volgende gerecht moeten wachten. Dit werd echter charmant opgelost. prijs kwaliteit verhouding erg goed
Booby T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Hier prima gegeten. Neem niet de halve kreeft als voorgerecht. Misschien dat het 10% kreeft was, maar ook niet meer, en dat voor 19 euro. Raar, want de overige gerechten waren ruim bemeten en kwalitatief dik in orde. oefen wel invloed uit op de samenstelling van de steak tartaar, want deze wordt weliswaar aan tafel bereid, maar als je niet stevig ingrijpt dan heeft deze steak tartaar niet jouw smaak. Maar verder prima in orde.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Een ober in leren schort, gaat hij bbq-en ofzo? Broodjes serveren met een zwart plastic handschoentje, waren alle broodtangen kwijt? Alle tournedos bereidingen waren niet leverbaar en dat beperkte de vleeskeuze voor de hoofdgerechten tot 1! Er zat heel veel stugge frisee-sla met zilveruitjes bij mijn ondermaatse halve kreeft. De hele kreeft van mijn man was een halve kreeft met meer kreeftenvlees erop. Niet lekker kraken en spetteren dus. Het portie snoekbaars was enorm klein (dat was eigenlijk een probleem bij alle porties) De bleu de Wolvega bij mijn nagerecht werd vervangen door iets dat Lady bleu heette en zo oud en sterk was dat ik na 1 klein hapje niets meer van de rest van het gerecht proefde. De gepocheerde peer was te hard, de hangop smakeloos en als klap op de vuurpijl was de kok het kokosijs vergeten. De opmaak van de borden was slordig, de bediening afstandelijk en het gevraagde werd niet geleverd. De entourage is prachtig en je zit heerlijk maar voor het eten komen we niet terug.
Fiar .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Slechte service. Onpersoonlijk, doen erg druk en belangrijk maar hebben een kunstje geleerd, totaal geen warmte of passie voor het vak, voelt als minachting naar de klant.
Het menu komt niet overeen met wat er wordt geserveerd. Prachtige verwoord op het menu maar stelt uiteindelijk niets voor.
Gevalletje "gebakken lucht" voor een te hoge prijs.
Jammer want de het gebouw is prachtig.
Dastro .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Wij kwamen er heel toevallig terecht voor een lunch. Allemaal kleine hapjes voor hele schappelijke prijzen. De één nog lekkerder dan de ander. Met zes gerechtjes zaten we helemaal vol.
Helaas was het omstreeks 13 uur niet erg druk. Dit restaurant verdient beter, ook voor de lunch.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Tijdens een vakantie in Drenthe op aanraden van de eigenaren van een bed & breakfast terechtgekomen bij Bovenmeester. Een driegangenmenu, waarvan we zelf de gerechten uitkozen. Zelf ansjovis als voorgerecht, mijn vrouw een aspergesalade. Beide heel erg lekker en mooi opgemaakt! Het hoofdgerecht Drents lam, heerlijk gestoofd vlees met mooie bijpassende rode wijn. Enig minpuntje dat het op het laatst te zout was. Mijn vrouw had vis, die was ook erg goed, wat aan de vette kant vond zij. Nagerecht was heerlijk, een mooi en origineel bord. Decor en bediening was gewoon goed. Eten was goed tot zeer goed; een 8 1/2 tot 9. Hoe dan ook, zeker een aanrader als je in deze streek bent!
Steven B.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Vanavond het 4-gangen verrassingsmenu genomen. 1e en 2e gang waren vis, hoofd vlees. Heerlijke, subtiele gerechtjes. Bediening was alert, goede tips vwb de wijnen, vrolijke, fijne sfeer. Kortom: heerlijk gegeten!
Willem-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Hoe leuk is het om in je oude basisschool School B - waar je 6 jaar van je leven hebt doorgebracht - nu te kunnen eten en drinken. En op niveau! De verjaardag van 'de oude' was een mooie gelegenheid. Mooie gevarieerde menu's met gerechten die perfect op smaak waren en voorzien van originele smaakaccenten. En een bediening die ondanks ze wat overvallen waren door de drukte - het was de donderdag voor het Paasweekend - geen steek liet vallen en met veel humor, soeplesse en vakkennis ons de hele avond in de watten legde. Drie keer een 10. Helemaal verdiend!
Bjartur S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
We aten al eerder bij de Bovenmeester in Steenwijk. Een klein restaurant maar met een grote uitstraling. Heerlijk ontspannen eten en een attente en vriendelijke bediening. De kok kan koken. Een tweetal amuses met een heerlijk brioche-achtig broodje, werd gevolgd door een heerlijk stukje op de huid gebakken zeebaars. De ossenhaas was perfect met een mooie bijpassende rode wijn. Het dessert eenvoudig doch goed met tot slot een kopje koffie met echt verrukkelijke Madeleines.
We komen hier graag terug
PostmusP .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Het hoofdgerecht van het verassingsmenu was subliem. Voor- en nagerecht vielen tegen. Grote teleurstelling was het " BOB-wijnarrangement " dan verwacht ik een niet-alcoholisch-alternatief -voor-wijn dat past bij het gerecht. Het blijkt dat het gaat om HALVE glazen wijn! Toen dat duidelijk werd; om druivensap gevraagd, dat hebben ze niet.
Het voorgerecht was forel met veel garnituur ernaast op het bord. De garnituur is lekker en smaakvol maar speelt de forel geheel weg. De forel is erg zacht en subtiel van smaak. Als hij gerookt is, dan is dat niet te proeven, helaas.
Achteraf hadden we beter voor een keuzemenu kunnen kiezen, is maar 1 euro duurder. Hoofdgerecht een 8, voor-nagerecht een 6. Misleidend gebruik van term 'BOB' een onvoldoende.
Een tafeltje voor twee, meerdere op een rijtje naast elkaar langs een bank aan de muur, bevalt niet zo goed vanwege gebrek aan privacy.
Bianca T.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
3 gangen met 2 personen gedaan. Black Angus sukade is een 9 waard!! Goede prijskwaliteit verhouding. Attente en vriendelijke service, mooi interieur. aanrader!
Sjoerd-IJzerman .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Met een groep heren heerlijk gegeten bij de Bovenmeester. We hebben gekozen voor een medaillon van wild zwijn welke tot in perfectie gegaard was. Daarbij een geurige truffeljus en een grote variatie met smaakvolle garnituren, vooral de risotto met paddestoelen was heerlijk! Daarbij een vlot geserveerd en smaakvol glas rode huiswijn. Zoals altijd weer super gegeten!
Patrick U.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Geluncht met minibroodjes en een minisalade. Geweldig concept en werkelijk alles was heerlijk. De broodjes lijken qua vorm op kleine soufflés en zijn lekker luchtig. De combinaties in beleg werken goed: serranoham met bosbessenjam, blauwe kaas met perenmosterd en eendenrilette. De gamba's in de minisalade waren goddelijk. Zelfs de friet met bieslookmayonaise was om je vingers bij af te likken. Helaas was er maar één ober en daar was het eigenlijk net wat te druk voor. Als tip zou ik de uitbaters mee willen geven om de bierkaart net zo bijzonder te maken als de spijs- en wijnkaart. Dat gezegd hebbende: ik kom hier ontzettend graag en dat blijft voorlopig zeker zo.
Steven B.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
We hebben een heerlijk 4 gangen verrassingsdiner gehad. Vooral het eerste gerecht met zalm en garnalen was heerlijk. Ook de amuses (voor het eerste gerecht en voor het dessert) waren heerlijk. Bij het menu hadden we bijpassende wijnen besteld. Helaas smaakte mij de gekoelde Dornfelder die we bij het hoofdgerecht kregen minder. Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik had me juist verheugd op een lekkere rode wijn. Ik heb de wijn laten staan en het wel benoemd, maar men leek daar niet zo open voor te staan. Juist dat laatste was een beetje een minpuntje van de avond. Voor het geheel dus een ruime voldoende!
Eland33 .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2015
Met een teamuitje met 12 personen na een tochtje door de Weeribben geeindigd bij Bovenmeester. Eerst gezellig geborreld bij de haard en daarna heerlijk gegeten. Het was een set menu, maar goed gekozen en met dieetwensen werd prima rekening gehouden. Mooi ingericht restaurant en makkelijk te parkeren in de buurt.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Met z'n vieren gegeten bij de Bovenmeester. Zoals de naam al doet vermoeden: een oud schoolgebouw. Mooi verbouwd en eigentijds en gezellig ingericht. Leuke elementen uit schooltijd zijn in de inrichting teruggebracht. Bediening was prima. We hebben gekozen voor het driegangen keuzemenu. Ribeye voorgerecht: heerlijk en verrassend. Hoofdgerecht stuk heerlijk mals vlees van rund, geserveerd met heerlijke frites en gestoofde peertjes, en afgesloten met huisgemaakte tiramisu. Huisgemaakt is eigenlijk logisch want niemand wil nog prefab op dat vlak. Goede wijnkeuzes. Kortom: zeer aan te bevelen.
Nadia V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Soms kom je in een restaurant waarbij alles klopt. Nou zo ook hier! Van de ontvangst tot het decor tot het eten en de bijpassende wijnen. Alles klopt en is goed. We hebben hier een heerlijke (valentijns) avond gehad.
RvD1967 .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2014
Wij eten regelmatig bij de Bovenmeester. Zowel lunch als diner. Gerechten zijn prima. Goede wijnen om te kiezen. Bediening wisselend in service en kennis, zeker in het (hoog)seizoen (aandachtspunt). Chef kok niet zichtbaar. In Steenwijk zeker een aanrader.
Jack P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Ik ben blij dat dit restaurant er is, maar mijn verwachting zijn hoog gezien het concept en de prijs. Nu een paar keer gegeten. Het eten origineel, mooi en lekker. Echter nog wel een beetje wisselvallig, lijkt soms wat afgeraffeld. Het niveau mag constanter. De bijpassende wijn is altijd uitstekend gekozen! Bediening is netjes, maar soms wat afstandelijk en traag. Aankleding is modern, rustig en gericht op kwaliteit.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2014
Fijn dat er zo'n restaurant is in deze regio. Leuke, speelse en ruime inrichting, met vlot en vriendelijk personeel. Leuke menu's tegen vriendelijke prijzen.
Wij gingen voor de 3 gangen verrassingsmenu, met bijpassende wijnen. Een zeer geslaagde keuze. Mooie gerechten qua smaken en opmaak, prima porties en mooi afgestemd op de wijnen. Verse producten en een hele goede keuken laten zich hier duidelijk gelden.

Voor ons toch weer een nieuw adres om vaker heen te gaan en zeker bij andere te adviseren!