Boven de Planken

Danzigerkade 5 1013 Amsterdam Nederland Kaart
31-207055030

Over restaurant Boven de Planken

Culinaire uitspattingen aan het IJ

Prachtig gelegen aan het IJ in Amsterdam vind je het Theaterrestaurant Boven de Planken! Het restaurant is perfect voor een volledig verzorgde en culinaire avond samen met je vrienden. De keuken serveert klassieke gerechten voor zowel lunch als diner. Ontdek de culinaire uitspattingen in een ongedwongen sfeer.

Meer informatie over restaurant Boven de Planken

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag en Vrijdag 17:30 - 22:00
Zaterdag

Jannebruggink .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
De bediening is vlot en vriendelijk. De quiche was heerlijk. Plankje met voorgerechtjes was ook heel lekker. Minpunt je zit een beetje te dicht bij elkaar.
Brb54 .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Helaas was de patat doorbakken en uitgedroogd. Het was jammer dat u geen decafe koffie kunt serveren. (lijkt ons een aanrader)
QUC .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Ons hoofdgerecht as heerlijk maar wat klein. De desserkoffer geweldig. Service prima. Ook pauzedrankje geweldig geregeld
Cynthia59 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het eten was heerlijk en de bediening heel vriendelijk. Toch ging er nog wel wat mis met de bestelling en ook werd het hoofdgerecht uitgeserveerd terwijl en van onze tafelgenoten niet aanwezig was. Verder was alles prima. Wel vreemd dat je al wel je drankjes voor tijdens de pauze van de voorstelling kunt bestellen -zodat je niet hoeft te wachten en om lange rijen te voorkomen- maar dat je dan wel moet wachten om diezelfde drankjes af te kunnen rekenen. Mijn idee zou zijn om bij de bestelling ook gelijk af te rekenen.
Peschier1 .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heerlijk gegeten, gerechten zijn niet heel groot. Geen extra sla of groente. Voor ons voldoende. Nagerechten waren ook prima.
Eric H.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Hier gegeten met 5 collega's voor een voorstelling. De reservering was niet goed doorgekomen maar ze waren flexibel genoeg om voor ons een tafel te regelen. We hadden allemaal gekozen voor het twee-gangendiner. Vooraf een lekkere proeverij van drie hapjes: eendenpaté, zwaardvis en een crème brûlée van geitenkaas. Als hoofdgerecht gegaan voor de zuurkoolstamppot. Deze was lekker, maar de verhoudingen waren niet optimaal. Per persoon kregen we een gehele worst met daarbij een klein hoopje stamppot.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Voorafgaand aan ons theaterbezoek zijn we hier gaan eten. Aangezien er meer waren met hetzelfde idee was het er goed vol. Desondanks liep het qua logistiek op rolletjes met een vlotte en vriendelijke bediening.
Na een voorgerecht dat was samengesteld als een proeverij van 3 voorgerechtjes hebben we beiden een ossenhaas genuttigd vergezeld van een beetje rauwe andijviestamppot met piccallilly en als side dishes wat sla en patat. Tot slot hebben we als desert een crème brule met ijs genoten.
Alles was goed bereid met de ossenhaas als hoogtepunt.
De setting is leuk (tussenverdieping boven de entree van het theater met overdag een mooi uitzicht) en de inrichting is gezellig.
Als je een minpunt moet noemen, zou het de prijs zijn. Die zat aan de bovenkant van hetgeen je ervoor zou willen betalen.
Witjesteef H.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Restaurant boven de planken zit letterlijk boven het theater Amsterdam. Mooi moderne inrichting en warm. Knap dat er zoveel couverts in een korte tijd geserveerd kunnen worden. Praktisch iedereen - het restaurant zat vol - ging naar de (overigens prachtige) voorstelling en moest dus rond kwart voor acht klaar zijn.
Begrijpelijk dat het menu erg beperkt is, maar prima op smaak. Tafelgenoot had de vis en ik het vlees en beide waren vers en goed. Bediening was vriendelijk, vlot en attent.
Leuk adres aan het IJ en al helemaal voordat je naar het theater gaat.
Roberto V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Goede kwaliteit maaltijd, mooi verzorgd. Wel wat prijzig, in verhouding. Bediening was attent. De inrichting van het restaurant was stijlvol.
Jphagenbeek .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Op vrijdag 4 december hebben wij bij restaurant "Boven de Planken" gegeten, in Theater Amsterdam. Zeer mooi gelegen, als het ware zwevend boven de begane grond, met schitterend uitzicht over het ij. Jammer dat het zo gauw donker werd! Al werd de sfeer er niet minder op. Het is een theater restaurant, en dat merk je aan de drukte vooraf aan de voorstelling en de leegstroming zodra de voorstelling begint.
Als voorgerecht kozen wij het plankje; een proeverij van 3 verschillende lekkernijen per persoon. Ondanks de drukte stond het eten keurig op tijd klaar en de bediening was uiterst vriendelijk. Het voorgerecht was om te smullen! Mooi opgemaakt, en dus ook erg lekker: Een pastrami van zwaardvis, een rillette van eend en een creme brulee(!) van geitenkaas. Echt een aanrader.
Als hoofdgerecht hadden wij de ossenhaas en de dorade filet. Beiden waren we ook zeer over te spreken. Mooi opgemaakt en erg smaakvol. Vooral de Ossenhaas was echt een topper! Het dessert hebben wij overgeslagen.
Als u naar de voorstelling gaat van 20.00 uur, kunnen wij geen leuker begin van de avond bedenken. Heel erg aan te raden! Het enige wat ons opviel is dat je op tijd om de rekening moet vragen, omdat het nogal druk bij de kassa kan zijn. Gezien iedereen dan de voorstelling in gaat.
Cindy V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Het is een mooie sfeervolle zaak met een mooi uitzicht. Het eten is heerlijk maar wel erg duur, 27,50 voor een 2-gangen menu (exclusief frites of salade, is wel als supplement te bestellen). We kozen voor de salade gamba met mango, een lekkere salade maar jammer dat de sla niet is aangemaakt met een dressing. Er liggen wat dotjes mango puree her en der. Het hoofdgerecht een runderhaas met een heerlijke jus en de tagliatelle met truffel erg smakelijk maar jammer dat de gaarheden van de groentes niet goed waren.
Wat dramatisch is is het personeel, totaal geen horeca mensen. Je wordt niet gegroet bij binnenkomst terwijl de zaak bijna leeg is, ze vergeten de menu kaart met de 2-gangen lunch te geven (alleen broodjes kaart), ze vergeten bestek en servet in te dekken en na het serveren wenst de ober je smakelijk eten en loopt weg. Het eten is heerlijk maar de bediening ergernis, daarom zullen we hier niet nog eens een hapje eten als we naar het theater gaan.
Beste Waldorf en Statler,
Wat vervelend dat jullie niet het ontvangst hebben gekregen dat we juist wel aan onze gasten willen geven. De middag ervaren zoals door jullie beschreven, staat haaks op hoe wij gasten een fijne eet beleving willen geven en we willen daarom ook onze excuses aanbieden, horeca mensen als de meeste van ons wel zijn. Ook zijn we een opleidingsplek voor horeca studenten, voor ons allen dus een goed leermoment. Mochten jullie het theater nog eens bezoeken dan zijn jullie van harte uitgenodigd om je door door ons volledig in de watten te laten leggen. Wie weet komen we elkaar nog tegen? Team Boven de planken
Daan S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Prima eten, wel een beperkte kaart. Leuke sfeer in het restaurant. Bediening keurig. Het eten kwam wel erg snel nadat we hadden besteld.
Linda012 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Op vrijdag 13 november hebben wij in dit restaurant gegeten. We vonden de kaart erg beperkt. Ook moesten we erg lang op ons eten wachten. De hamburger wordt geserveerd in een houten kratje. Dit ziet er erg leuk uit, maar dit eet erg onpraktisch. Het snijden van je hamburger lukt bijna niet door de hoogte van dit kratje. Daarnaast was de friet koud. Ook de tagliatelle was koud en er zat weinig smaak aan. De portie tagliatelle was erg klein. Wij zijn niet vol geworden van deze maaltijd. Wij wilden vervolgens nog een dessert bestellen, maar de mensen die naast ons zaten raadden ons dit af. De porties waren erg klein voor hetgeen je moest betalen en ze moesten er erg lang op wachten. We hebben vervolgens een cappuccino besteld, waar we 20 minuten op hebben gewacht. Deze smaakte overigens heerlijk, maar voor het eten zou ik ergens anders naartoe gaan.
Kavi .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Hier gegeten ivm de musical Anne.
De tafels staan erg dicht op elkaar, je zit bijna op de schoot van de persoon naast je. Daarom zijn ook verhuisd naar een andere, iets rustigere, plek.
Het duurde erg lang voordat wij de kaart kregen en ons werd gevraagd wat we wilde drinken.
De kaart is beperkt, maar daardoor wel overzichtelijk. We gingen allebei voor de dorade filet.
Het eten was lekker, de vis was goed gegaard.
Als toetje een dessertkoffertje gedeeld. Het ijs wordt in een metalen bakje geserveerd. Dit is geen idee, want er zat een nasmaak van metaal aan. Niet erg lekker dus.

Over het algemeen een goed restaurant om iets te eten voordat je naar de musical gaat. De hoofdgerechten zijn normaal geprijsd, maar de desserts zijn erg duur.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Een geweldige mooie en gezellige plek. Super om zo voor de theatervoorstelling lekker te eten. Ook tijdens de pauze is het erg relaxed. Alles staat klaar. Echt een aanrader
CJ Dippel !.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Na afloop van de voorstelling Anne heb ik hier gegeten. Personeel was heel vriendelijk en snel. Eten was heel goed. Inrichting is simpel, maar het uitzicht op t IJ is mooi.
Mwamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Ik heb hier gegeten voordat ik naar de theatershow Anne ging.
Superleuke relaxte bediening. Heel warm en hartelijk ontvangst.
We hebben het menu gekozen.
Allereerst kregen we een plankje om te delen als voorgerecht.
Dit werd erg mooi gepresenteerd en was ook zeer royaal als voorgerecht.
Als hoofdgerecht nam ik longhaas. Erg mals en zeer goed van smaak.
Mijn partner nam de pasta. Ook hij was zeer enthousiast.
Als dessert kregen we een grand dessert dat in een koffertje gepresenteerd werd.
Ontzettend leuk en lekker.
Het uitzicht over het water was ook adembenemend.
Al met al dus een 'must go'!!!
Ik vind echt dat iedereen hier naar toe moet!!
Geweldig.
Kelly_swf .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Lekker gegeten, vriendelijk en behulpzaam personeel en een hele mooie locatie. Kortom .. Een goede plek om even tot rust te komen en te genieten van een culinaire experience
Charlotte W.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Met z'n tweeën hier gegeten voorafgaand aan de theatervoorstelling Anne. We hadden een plankje met een proeverij van voorgerechten en beiden een hoofdgerecht. Alle borden waren uiterst mooi opgemaakt en de gerechten zeer smaakvol. Vooraf een perfect gebakken coquille, een malse burger op brioche en een bijzonder ogende, maar flauw smakende, bietenkroepoek. Op de zeebaars en ribeye als hoofdgerecht was werkelijk niets aan te merken: perfect gebakken en met bijpassende en fraai ogende opmaak. Wel jammer dat friet en salade apart bijbesteld moesten worden. Ook al ben ik zelf fan van iets donkerdere frietjes, waren deze wel erg aan de donkere kant. Salade was erg simpel (slablaadjes en een enkel cherrytomaatje en radijsje) maar wel vers en (net als de friet) voldoende om met twee pesonen te delen.

Tijd voor dessert hadden we niet, maar het zag er bij omringende tafels zeker smaakvol uit. De wijnen waren ook erg lekker. Bediening was oké, maar niet bijzonder beleefd of hulpvaardig. Uitzicht over de haven was mooi, en decor in het restaurant zelf ook sfeervol.

Ik raad het zeker aan als eetgelegenheid voor wie de theatervoorstelling gaat bezoeken - het is het geld waard en je kunt rustig genieten omdat je weet dat je niet te laat zult komen voor de voorstelling. Als het niet zo uit de route lag zou ik hier zelf zeker ook terugkomen.
Theovanduijl .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
We begonnen met een heerlijk aperitief. De gin Pino: Tonic, sorbetijs en schuim van gin. Daarna de proeverij van voorgerechten: een fijne coquille, salade op heerlijke rode bieten kroepoek en een mini hamburger.
Het hoofdgerecht is een kalfsribeye, een op de huid gebakken heekfilet of de vegetarische ravioli met pompoen. Wij kozen voor het heerlijke stuk vis en de udon. Goed gebakken, flink stuk, smaakvol, sappig gebakken heekfilet.
Een intolerantie was geen enkel probleem voor de chef.
Het kaasplankje was afwisselend en er lag een fijne kaasmelange voor ons.
Het dessert in het kastje was heerlijk, van alles en nog wat. Ijs, crème brulee, taartje, cakeje; alles eenhaps.
De koffie kan beter, dat is niet de afsluiter die bij dit diner past.
De sfeer is goed, de inrichting is mooi en het uitzicht is goed.
De bediening is vriendelijk en doet haar best. We moesten wel lang op de wijn wachten. Dat kan beter. Over het algemeen prima. Leuk om daar te zijn, vriendelijke aangename sfeer. Zeer goed aan te raden voordat je naar het theater aan de Amstel gaat.