Boutique Hotel Sterrenberg (Restaurant Timber)

Houtkampweg 1 6731 AV Otterlo Nederland Kaart

Over restaurant Boutique Hotel Sterrenberg (Restaurant Timber)

Eerlijk en Puur

Op 500 meter afstand van het Nationale Park de Hoge Veluwe vind je Boutique Hotel Sterrenberg met Restaurant Timber. De gepassioneerde keukenbrigade onder leiden van chef-kok Robert Hartelman verrast je graag met het lekkerste dat het seizoen ons biedt. Een pure, eerlijke kookstijl. Het keukenteam is gek op producten met een eigen verhaal van bijzondere adressen uit eigen streek.

Meer informatie over restaurant Boutique Hotel Sterrenberg (Restaurant Timber)

• Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mkranendonk .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Wat een geweldige belevenis was dit! Gisterenmiddag in de ondergaande herfstzon enorm gastvrij ontvangen waarna wij binnen van het verrassingsmenu konden genieten. Een verrassing was het. Zowel de presentatie van de gerechten als de smaak waren superb. En dat met een perfect begeleidend wijnarrangement. En die gastvrijheid. Al is het 1,5 uur rijden, hier komen we terug. In combinatie met een Veluwse wandeling en/of een bezoek aan het museum is dat een perfecte afsluiting van een dag. En je bleek er ook nog te kunnen slapen! Voor de volgende keer.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
We hebben hier 2 x gegeten omdat we het weekend in dit hotel verbleven.
Opvallend is de vriendelijke en snelle bediening.
De eerste avond hadden we een chefs menu met een uitstekend wijnarrangement.
eerst een heerlijke amuse van maiscake, daarna ingelegde zalm met krokante mosterd en aardappelsalade. Heerlijk!
vervolgens op de huid gebakken kabeljauw met paprikasaus.
Als hoofdgerecht een stukje ossenhaas met spinazie en paddenstoelen.
Als dessert een eigen interpretatie van de "Oops, I dropped the lemon tart!" van de drie Michelin-sterrenchef Massimo Bottura.
Het was allemaal verrassend goed.
De volgende dag aten we coquilles in tomatenbouillon, op de huid gebakken schol, gebraden eend met gember en wortel, en zachtgegaard kalfsvlees.
Was allemaal precies goed, heerlijke smaken en niet te grote porties.
Boven verwachting gegeten hier!
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Het gebeurt ons niet vaak, maar dit keer dus wel: de maximumscore voor het eten bij Timber. In de evaluatie konden we ons niets herinneren wat niet klopte en wat niet naar onze smaak was. Hoogtepunten van het menu waren de gemarineerde zalm als entree, de bout van parelhoen met knapperige, iets fris-zurige groenten en een ravioli van kreeft als vervolg, en het op aardbei en citroen gebaseerde dessert. Dit alles in een fraaie en kunstzinnige opmaak die zich spiegelde aan het wat modernistische maar niet detonerende decor, en begeleid door zeer fraaie wijnen, een witte verdego/sauvignon combinatie en een prachtige volle tempranillo. Het genieten duurde tot en met de espresso met verrukkelijke friandises ter besluit. De jonge bediening, onder leiding van een ervaren gerant deed het vriendelijk, attent en correct, al moesten we het tempo wel wat afremmen om te voorkomen dat we te vroegtijdig weer op straat stonden. Het is dat we hier ver vandaan wonen, maar anders zag Timber ons beslist regelmatig!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Ter gelegenheid van ons 38jarige huwelijksjubileum gekozen voor het 6gangen menu met een goede fles witte wijn. Stuk voor stuk heerlijke gerechten die perfect op elkaar waren afgestempt qua smaak en hoeveelheid.
En ook de bediening was prettig. Precies wat we willen. Goede uitleg over de ingredienten, niet te stijf maar ook niet "Te" ammicaal.
Zeer aan te bevelen en we komen er graag nog een keer terug.
Dea S.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Een heerlijk diner gehad bij Restaurant Timber van Boutique Hotel Sterrenberg.
Hartelijk ontvangen, keuze wat betreft de tafel en met de tijd tussen de gangen werd rekening gehouden met onze wensen. Op de kaart voor ieder wat wils. Jammer dat de menu's alleen gekozen mogen worden voor het hele gezelschap. Gerechten van goede kwaliteit en mooi geserveerd. Een aanrader en we komen zeker terug!
Stoeptegeltje .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Met z'n tweeën gekozen voor een culinair arrangement, waarbij we een culinair 5-gangen diner en overnachting kregen.

Het diner was héérlijk. Elke gang was een ware smaaksensatie, die mooi per gang werd gecomplimenteerd door een bijbehorend wijntje. Omdat één van ons twee niet zo'n fan van vis is, werden voor hem een aantal gangen vervangen voor vlees (en dus de wijn ook). Prima geregeld!

De bediening was uitermate beleefd en oprecht vriendelijk, wat voor een zéér gezellige sfeer zorgde. Qua timing deden ze het perfect. Ze wisten precies wanneer ze langs ons tafeltje moesten komen.

Uiteindelijk de avond afgesloten met een lekkere whisky. Deze werd, na zelf nog even van de geur te hebben genoten, met veel enthousiasme door de barman ingeschonken. Als whisky liefhebber valt dit wel te waarderen!
Info844 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Heerlijk genoten in een ongedwongen en vriendelijke ambiance. We kozen voor het menu van de chef. Veel smaken in verrassende combinaties. Beslist een fijne avond gehad. Aanrader!
Lburgwal .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Zes gangen menu was voortreffelijk. Goed op elkaar afgestemde smaken, mooi opgemaakt en perfecte porties. Geadviseerde wijn klopte goed bij de gerechten.
Tussen de gangen zou iets meer tijd mogen zitten.
Leonvt .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijke gerechten die er prachtig uitzagen. Goede uitleg van de kok die zichtbaar trots was op zijn gerechten. Ook de bijpassende wijnen smaakten erg goed.
De service sloot aan bij onze behoeftes en het was een fijne avond. Een echte aanrader!
Claudine V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij zijn hier 2 dagen geweest met 12 personen. Voor de diners arrangementen genomen en bij elke gang werd meermaals tegen elkaar gezegd: heerlijk... Wauw.. Fantastisch. En dat was het ook. Alles past, fijne bediening met kennis van zaken... Absolute topkwaliteit van amuse tot dessert.
Josefien B.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Vijf gangen verrassingsmenu gegeten hier, met wijnarrangement. Het eten was heerlijk, personeel oplettend, vriendelijk. Prettige sfeer, personeel was erg ontspannen, wat het nog prettiger maakte.
Als de tussengang van tomatenbouillon iets beter op smaak was geweest een 10 voor het eten!
zeker aan te raden hier een nacht naartoe te gaan en avonds heerlijks te eten. voor herhaling vatbaar!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
We hebben hier twee avonden op rij gegeten met een 4-gangen verassingsmenu. De sfeer is goed. De service is erg goed, vriendelijk en ontspannen, en met veel kennis. De eerste avond blonken de amuse van een gazpacho van venkel, de risotto (mooi gegaard), een verrassend appelschuim bij het vis voorgerecht en het hoofdgerecht van eend uit. Eigenlijk elk gerecht had haar moment van sprankeling. De gerechten zijn zeer goed verzorgd en aan alle ingrediënten is goede aandacht geschonken. Een paar mindere puntjes: in een van de kokkels zat nog zand, mijn zwangere vrouw kreeg de eend wel meer doorgegaard, maar toch een stuk wat te roze was en de dessertwijn (van het wijnarrangement) was te zoet voor de karnemelk panaccotta. De tweede avond waren de gerechten goed maar wat minder spannend. Het voorgerecht met zalm was prima, maar niet heel speciaal. De ravioli met paddestoel was erg goed, al was de verhouding pasta/vulling niet helemaal in balans en had de parmezaan wat harder mogen zijn (het schuim smolt nu helemaal weg). Het hoofdgerecht van ribeye was heerlijk en zeer goed gegaard. De wijnen pasten allen zeer goed bij de gerechten. Tot slot een heerlijke kaasplank met een heerlijk glaasje PX (op verzoek). Al met al twee zeer geslaagde diners in een zeer goed uitvoering met wat hele kleine foutjes. Een aanrader!
Mariks .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Wij hadden een arrangement in verband met de jaarwisseling dat werkelijk tot in de puntjes toe was verzorgd. Wij hebben een heerlijk verblijf gehad en de 2 diners waren verrukkelijk.
Wij hopen weer in 2016 te kunnen reserveren.

Beste Mariks,
Bedankt voor je mooie recensie! Wat leuk om te lezen dat jullie een leuk oud en nieuw hebben gehad. Hopelijk tot volgend jaar!
MarcVr .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Restaurant in het Sterrenberg hotel in Otterlo. Verwachtingen worden overtroffen. 4 gangen diner gehad. Sfeervolle ambiance. Het eten wordt prachtig opgemaakt, met veel verschillende smaken. Personeel zonder uitzondering, erg prettig in de omgang.
Beste MarcVr,
Bedankt voor je mooie recensie. Wat leuk dat we je verwachtignen hebben kunnen overteffen. We hopen het nog eens te mogen proberen!
Nogmaals bedankt,
IngeborgPeterson .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We hebben twee avonden mogen genieten van de gezellige en gemoedelijke sfeer, voortreffelijk eten en bijpassende wijnen! En wat een ontzettende leuke, vriendelijke en betrokken mensen werken hier! Een absolute aanrader voor jong en oud! Wij komen zeker weer snel terug!
Hoi Ingeborg! Bedankt voor je recensie. Wat superleuk dat jullie zo genoten hebben. Hoop jullie snel te zien!
Cassandra4088 .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
In het restaurant (Timber) van dit prima en mooi gelegen Hotel boutiqe de Sterrenberg was alles super!
Van A tot Z.

Een warme ontvangst, een heerlijke aperitief borrel in de lounge (Huiselijk, gezellig, kleurrijk en een warme ambiance, waar je je meteen welkom voelt) en een super service "Chapeau!"

Een mooie 3-gangen menu
Voorgerecht tonijn met creme van mediterraanse mayonaise en een salade van krab. Hoofdgerecht een overheerlijke fazant (wild) met een jus van calvados en, als dessert een parfait van nougat met ijs van granaatappel.

Wat was dit genieten! Zeer gastvrij onthaald door de spontane gastheer "Adman" met een uitvoerige uitleg en passie over de geserveerde gerechten. Dit was zeer aangenaam, wij komen zeker terug!
Beste Cassandra,
Het is ook een genot om zo'n mooie recensie te zien! Wat goed om te lezen dat alles zo naar wens is geweest en dat het menu mooi was. Ook de gastheer zullen we dit mooie compliment doorgeven. Nogmaals bedankt en we zien u graag terug!
Team Sterrenberg (en in het bijzonder Adnan)
MariaCecilia .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Gistermiddag mogen genieten van een heerlijke lunch in restaurant Timber van boutique hotel Sterrenberg. Na een prachtige wandeling op de Veluwe op een zonovergoten middag, werden we vriendelijk ontvangen bij de openhaard in het restaurant. Onze eerste gang was een heerlijk vegetarisch gerecht van verschillen bereidingen van knolselderij met hazelnoot, kappertjes en groene asperges, een feest op het bord. Daarna kregen we een stukje snoekbaars met aardse groenten en een heerlijke saus. Als hoofd een tournedos van kalf met prachtige groenten en een heerlijke jus. Het prachtige dessert met verrassende smaken van warme chocola, ijs van olijfolie, zout en gedroogde olijven zorgde voor een smaakexplosie in de mond. De mooie ambiance en het vriendelijke personeel zorgden voor een mooie afsluiter van de herfstvakantie.
Beste MariaCecilia,
Hartstikke bedankt voor je mooie beoordeling. Wat fijn dat wij hebben kunnen bijdragen aan een mooie afsluiter van jullie herfstvakantie! We hopen graag nog een andere keer te mogen zorgen voor feestjes en smaakexplosies.
Nogmaals bedankt!
Arnold R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Wij hebben voor de 3de keer mogen verblijven in boutique hotel Sterrenberg.
En het was wederom geweldig en super relax. Een van de redenen dat wij hier graag komen is de keuken en het zeer gastvrije personeel. En ook dit bezoek hebben jullie ons zeer aangenaam verrast.
Hoi Arnold39,
Bedankt voor de super mooie recensie. We zijn erg blij dat het een geweldig verblijf is geweest. We proberen je (hopelijk) de volgende keer ook zeker weer te verassen.
Alet V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Avondje uit met oud-collega's, van wie er twee vegetarisch eten. Het Timber keuze menu was alleen mogelijk, als we dit alle zes kozen. Onduidelijk was, wat wel en wat niet "mocht van de keuken".
Na veel discussie met de bediening mochten we "bij uitzondering" toch verschillende keuzes maken, terwijl hier op de kaart niets over vermeld staat. Gezien de prijsstelling in dit restaurant een bijzonder klantonvriendelijke aanpak.
Hoewel de kwaliteit van het eten uitstekend is, vind ik de bediening en service ver onder de maat en ik zal dit restaurant niet aanbevelen.
Beste Alet3,
Bedankt voor je beoordeling. Wat jammer om te lezen dat er onduidelijkheid was over het menu. Iedereen die bij ons werkt doet erg hard zijn best om elke gast het zo goed mogelijk naar de zin te maken. Dat kun je misschien ook wel zien aan onze cijfers (waar we best een beetje trots op zijn). Het is ook zeker niet onze bedoeling om de service ver onder de maat te laten zijn of klantonvriendelijk te zijn.
Onze vegetarische gasten kunnen uiteraard mee eten van een speciaal aangepast Timber menu.
Gelukkig is het toch nog goed gekomen en hebben jullie lekker kunnen eten.
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Timber is een modern en warm restaurant met hartelijk personeel. Het is geen voordelige keuze, maar wat er op tafel komt is van hoge kwaliteit en bijzonder goed. De gestoomde makreel met prachtig garnituur vooraf was sterrenkwaliteit; fantastisch om naar te kijken, maar vooral ook heerlijk.
Beste LR,
Van sterrenkwaliteit! Dat is een ontzettend mooi compliment. Dank daarvoor, en voor de mooie beoordeling. We hopen je nog eens bij ons te mogen zien.