Bouchon du Centre

Woensdag t/m Zaterdag 12:00 - 20:00
Zondag Gesloten

Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Als je van vlees houdt is dit waarschijnlijk een geschikt restaurant voor je, maar ben je dat niet echt, dan ga je een moeilijke avond tegemoet. De Lyonnaise burgerpot en de uiterst vriendelijke en adequate bediening door Hanneke treft vele fans recht in het hart, dat was op de avond dat wij er waren ook duidelijk te merken. Huwelijken en verjaardagen worden uitbundig gevierd. Wij vonden de smaken vlak, en de (zeer kleine) menukaart (bloedworst, rillettes van gans, lam) niet echt om over naar huis te twitteren. Voor de fans dus.
Kom in ieder geval vroeg (ca. 18.00 uur) want om een uur 8, half 9, krijgen binnenlopende gasten onverbiddelijk te horen dat de zaak gesloten is.
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Heerlijk geluncht! Plateau de charcuterie. Huisgemaakte terrines van gans, konijn en kip prima. De plakjes rosette en saucisson de Lyon waren wel ónFrans dun en schaars! Quenelles de brochet. Maquereau fumé aux poireaux, oeuf poché. Prima! Fromages: St. Agur & tomme de Savoie. Huiswijn stevige rode syrah. Een aanrader.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Waarom heb ik dit restaurantje nu pas ontdekt! Alsof je je even in Frankrijk waant. Super gastvrije ontvangst door Hanneke. Een paar eenvoudige, maar hele smakelijke gerechten om uit te kiezen. Heerlijke wijn, lekker kaasje, citroentaart toe. Helemaal top!
Hanscom .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
De ontvangst door Hanneke zelf is altijd hartelijk. Je waant je direct in Frankrijk.
Elke week andere authentieke gerechten uit Lyon, die meer dan voortreffelijk smaken.
De bloedworst is onovertroffen. Vorige week had ze als voorafje een tartaartje van verse coquilles op linzen gemaakt. Niet te geloven!
Jane&Hans
Rob De W.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Tijdens de lunch bij Bouchon du Centre waan je je een paar uurtjes in Frankrijk. Dit gezellige restaurant met ca. 20 couverts heeft zowel een heel goede chefkok, een sommelier en een geweldige gastvrouw, alles verenigd in slechts één persoon, Hanneke, de eigenaresse die dit restaurant al meer dan 2 decennia helemaal in haar eentje bestiert.
Na het apéritief, een Crémant d'Alsace, een krachtige paddenstoelenbouillon, rijkelijk gevuld met paddenstoelen. Als hoofdgerecht een heerlijke blanquette de veau in een lekkere saus en vergezeld van basmati rijst. Daarna, omdat hier de kazen een van de “spécialités de la maison” zijn, nog gesmuld van een erg lekker rauwmelks zacht kaasje uit Lyon. Als dessert de keuze tussen een mousse van chocola en een amandel-perentaart. Alles begeleid door de witte huiswijn, een lekker droge Picpoul de Pinet en als rode wijn een mooie ronde Ventoux. Met een prima espresso tot besluit was dit weer een verrukkelijke lunch, zoals we dat bij Hanneke al jarenlang gewend zijn.
Hgj .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Extraordinaire! Een verrassing net buiten de toeristische route, in alle rust geweldig gegeten bij een unieke gastvrouw. Wat een service en wat een smakelijke en machtige Lyonnaise keuken. Heerlijke Ventoux voor een schappelijke prijs en een ervaring rijker, deze kennismaking met de bouchon formule was een plezierige openbaring. Een ontspanning om er te zijn, een aanrader!
Jerry S.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2015
Bouchon du Centre

Lunch bij Bouchon du Centre. Verrassend verjaardagscadeau van goede en gewaardeerde vriend.

Van buiten lijkt Bouchon du Centre niet op wat het is. Dat heeft ongetwijfeld te maken met de geschiedenis van de Bouchon in het algemeen.

Om wat bij te verdienen maakten de Fransen van hun huiskamer een restaurant. En dat is precies de uitstraling van dit restaurant van 40m2 huiskamer met een paar tafeltjes en zo ook nog eens de Franse burgerkeuken in ere houdt.

De uitbaatster, kokkin, serveerster en gastvrouw moet haast wel wereldkampioen Multitasking zijn. In no time staan traditionele 'dingen' -ik zeg 'dingen' want mijn Frans is allerbelabberdst- uit de Franse burgerkeuken op tafel.

De droge worsten die de eigenaresse zelf uit Frankrijk haalt zien er heerlijk uit net als de heerlijke kazen en zo te zien smaakten het de gasten goed. Ik had de soep en een ovengerecht waarvan me de naam is ontschoten, maar mij heel erg deed denken aan het Duits boerengerecht 'Bauernfruhstuck'. Heerlijk!

Als vanzelf zit je met je gezelschap ongedwongen te praten en lekker te eten in een goudeerlijke ambiance zonder poespas en met een fantastische bediening. Gelet op de familiaire begroeting lijkt het alsof Bouchon du Centre over een vaste clientèle beschikt van buurtbewoners, zakenlui etc. Toevallig zaten we naast de beroemde Amsterdamse slager Fred de Leeuw en zijn vrouw Yolanda die zich nu op de truffels hebben geworpen.

Iedereen is welkom bij Bouchon du Centre, maar reserveren moet. Het restaurant annex huiskamer blijft met zijn vierdaagse werkweek (woensdag-zaterdag) en openingstijden 12.00-15.00 (lunch) en 17.00-20.00 (diner) heerlijk zichzelf in Amsterdam!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Bouchon du Centre is geen gewoon restaurant, het is een fenomeen. Dit komt behalve door het eten, waarbij de nadruk ligt op gerechten uit Lyon en omstreken, vooral door gastvrouw Hanneke die met verve en elan en op bewonderenswaardige wijze de hele zaak in haar eentje drijft. Over multitasking gesproken! Het eten was in één woord fantastisch: geen fratsen maar vooral heel veel smaak­. In de pissaladière overheerste de ansjovis in het geheel niet. De kabeljauw met aardappel en snijbonen werd geserveerd met een exquise zuringsaus. Na had ik 'n heerlijk saint-marcellinkaasje met brood. De wijnkeuze is beperkt maar onze fles ventoux viel zeer in de smaak. Ik ben geen Frankrijkganger en ik weet dus niet of het decor als authentiek te betitelen valt maar de bediening en de entourage vormen een perfect geheel. Hier genieten, tenslotte, is zeer betaalbaar.
Johan P.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Als je binnenkomt in deze mooie petite bistro wordt je echt bevangen door een stukje Parijs. Een warm welkom van gastvrouw Hanneke maakt het dat je je direct op je gemak voelt. Een perfecte uitleg over de kaart maakt de keuze enigszins lastig, want alle door Hanneke zelfgemaakte Franse lekkernijen zijn heerlijk. Een fris glaasje beaujolais, heerlijke saucissons. Niet teveel, niet te weinig, precies goed.... Bouchon du centre een aanrader voor degene die even wil genieten en onthaasten. Hanneke we komen graag nog een keer bij te eten. Roos en Johan
ArwenLoos .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2014
Aantal maanden terug hier gegeten dus de datum kan wellicht niet kloppen, maar wilde Bouchon du Centre toch nog even een hartelijke vermelding geven. Heerlijk en eerlijk eten, tegen een hele redelijke prijs. Prachtig om te zien hoe Hanneke alles in haar eentje doet! Het enige dat echt jammer is is dat de diner service zo kort is en haar aantal tafeltjes zo klein ;) reserveren zeker aan te raden.
Casper J. B.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
Wat een heerlijke ongedwongen sfeer, wat een hartelijke gastvrouw-aka-chef-aka-alles! Geen grootstedelijke opsmuk, geen gewiekst marketingverhaal dit, maar ontspannen en laagdrempelig. Met veel plezier hier genoten met 4 culinaire liefhebbers van de soms eenvoudige, maar zeer smaakvolle en buitengewoon goed bereidde bouchon-gerechten. Voor een vriendelijke prijs ons voldaan aan varkenswangen, charcuterie, paté rôti, fijne wijnen (geen keuze, dat heeft de gastvrouw al gedaan), amandeltaartjes, chococrêpes, en nog veel meer lekkers, alles vergezeld van Menno's brood. Aanrader. We'll be back soon.
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2013
Te gast bij Hanneke, wat een beleving. Ongedwongen gezelligheid in een Franse setting. Zeer hartelijk ontvangst, ondanks dat we te vroeg binnen kwamen. Water en aperitief hapje staat op tafel bij binnenkomst, de lekker kruidige Ventoux past goed in het seizoen. Menu wisselt per week volgens mij, wij begonnen met de huisgemaakte paté's en de linzensalade met gestoomde makreel. Geweldig hoe Hanneke de 'simpele' gerechten zo smaakvol bereidt. Voor het hoofdgerecht hadden we de quenelles van vis met spinazie en saus van rivierkreeftjes en twee keer de Elzasser zuurkool met 4 bereidingen van varken en Charlotte aardappelen. Wat een smaken! Tafelgenoten waren hierna voldaan, ik sloot af met een stukje kastanjetaart, ook hier lijkt het een simpel stukje cake, maar de smaak was ook weer top. Alles zeer relaxed geserveerd, maar Hanneke zorgde er wel voor dat we ruim op tijd in het Muziektheater aankwamen voor de voorstelling om half acht. Wij komen terug!
David123 .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2013
Geluncht bij dit restaurant. Zeer hartelijke ontvangst. Het eten is de Franse boeren keuken. Er is niet heel veel keuze maar wat er is, is prima. Wij kozen het charcuterie plateau. Op dit bord kwamen verschillende vlezen, pastijen en pate. Het eten is lekker, niet verfijnt, grof, vet en prima qua smaak. Wij vonden het voor een lunchgerecht een tikkie aan de prijs. De ambiance is gezellig en gezellig en de gastvrouw zeer hartelijk.
Just K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Heerlijk en eerlijk Frans uit Lyon. Anneke runt het perfect en maakt de persoonlijke sfeer. Haar boerenkeuken is stevig en vol. De beperkte wijnkaart sluit goed aan op de kaart. De Marc de Bourgogne is een mooie afsluiting bij de koffie. De kazen daarvoor zijn bijzonder lekker. De blokjeskleedjes op tafel, de grote ramen en de charmante ontvangstbar/desk geven een warm gevoel. Even weg uit Amsterdam, in Franse sferen!
Eylard H.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
Heerlijk gegeten bij Hanneke van Bouchon du Centre. Ze doet alles perfect in haar eentje. Zeer gastvrije ontvangst en h(eerlijke) franse bistro keuken voor een zeer vriendelijke prijs. Vooraf keuze uit drie vooraf 8,50 Euro (o.a zelfgemaakte pates, quenelles, drie hoofd van 13,50 tot 17,50 (boudin noir, confit de canard etc. en drie dessert (4 Euro) en kaaskeuze. Volgens mij steeds ander menu. Daarbij goede keuze van wijnen. En een karaf water staat ongevraagd meteen op tafel. Wat wil je nog meer...ja iets langer natafelen want avondservice van 17.00 tot 20.00. Vooraf reserveren verplicht voor deze heerlijkheden.
Rob P.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2013
Heerlijk hier gegeten met een franse kennis , een kleine kaart maar alles klinkt zo lekker en is ook lekker , heerlijk brood , prima charcuterie , sappige franse bloedworst , perfect rijpe kaas toe .Wijn was ook prima en alles geserveerd met een glimlach !
Hester S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Dit is een ware parel in hartje Amstdam voor liefhebbers van de Franse keuken. Gerechten volgens de keuken van Lyon, de bakermat van de Franse gastronomie. Ingredienten zijn vers en de gerechten zelfbereid door eigenaresse Hanneke. Tongstrelende rillettes en eerlijke groffe patés.

Absoluut reserveren.
Cash afrekenen enige optie.
Niels J.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
Wat een gastronomische maar bovenal dienstverlenende ervaring tegen mooie prijzen. Hanneke is een topvrouw! Kennis van haar producten en met veel passie vertelt ze graag over de Franse keuken. Wij voelden ons helemaal thuis! Ze kent alleen huiswijnen die zeer smakelijk zijn. Wij hadden rose, beaujolais en 2 soorten wit. Ik had escargots voor en saucissons als hoofd. Typisch kaasje uit Lyon (Saint Marcellin) na. Heerlijke chocola in espressokopje en torte a la praline. De kater van de vorige avond was direct weg. Heerlijk genoten!
Rozemeijer .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2013
Wij hadden hier al een keer of twee gegeten en elke keer waren wij verrast door de soepele manier van ontvangst, bediening en koken en het feit dat alles in 1 hand geregeld werd.
Ze heet Anneke en regelt de gehele hut, ervaring deed ze op in Lyon , waar een soort cateringsysteem zich ontwikkelde , waar arme mensen ( dus Anneke) kookte voor de middenstand en adel (wij dus) op een traditionele manier. Dit ontwikkelde zich meer en meer en zo werden de Bouchons ( keukens) beroemd.
wij aten hier voor de vakantiesluiting van een week of 7, Bouillabaisse met zeewolf, rode poon, zeebaars en harder, vooraf een frisse salade met een eitje en uitgebakken spekjes, kaas volgde en 1 stukje citroentaart om te delen,
Door het mooie weer buiten kunnen eten, een wereldmiddag
Anneke , fijne vakantie en doe maar veel inspiratie op in La Douce Fraance
Emma D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Lang niet meer zo een fijne en lekkere avond uit eten gehad! Vooraf charcuterie en een gepocheerd ei op toast met rode wijn saus, als hoofd bloedworst met appel en rolletjes van kool met kabeljauw in tomatensaus en toe allebei de kersen amandeltaart. Alles even lekker! Echt eten, zonder poespas. Leuke sfeer doordat het zo klein is en Hanneke, de gastvrouw en kok, alles alleen doet en weet wat ze doet!