Over restaurant Bottega Toscana Boccaccio

Proef Toscane

De Toscaanse intense smaken en geuren zijn bij restaurant Bottega Toscana Boccaccio in de Groningse stadskern te ontdekken. Versheid en kwaliteit staan voorop in de eenvoudige maar verfijnde traditionele keuken, waar de beroemde groene Toscaanse olijfolie nooit weg te denken is. Van antipasti tot vlees- of visgerechten tot 'dolci' worden gecreëerd en geserveerd met Toscaanse wijnen, zoals onder meer de Chianti, die voortreffelijk samengaan.

Meer informatie over restaurant Bottega Toscana Boccaccio

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
H.M. A.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
tryp .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Ontvangst heel prettig, ambiance erg leuk, maar wel rumoerig.
Voorgerecht ruime hoeveelheid, ruime keus en heerlijk.
Hoofdgerecht (zalm van het AH-menu) goede kwaliteit ingrediënten maar had wat smaakvoller gekund; pasta goed. Nagerecht prima!
Prijs kwaliteit met AH-menu erg voordelig (105,-- incl. fles witte wijn en extra nagerecht voor 2) voor vier personen.
Gaan zeker weer eten, liefst straks in de zomer op het terras.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Dit restaurant verdient zijn faam. Zowel voor-, hoofd- als nagerecht was uitstekend. Dit Italiaanse restaurant is niet te vergelijken met de doorsnee pizzeria. Zeker vind je er pasta en risotto, maar voorzien van aangename en bijzondere vlees-, vis- of groenten. Dit geldt ook voor het voorgerecht, zeer knapperig en smakelijk brood met ofwel een groentemengsel, ofwel vis, ofwel rosbief. Het hoofdgerecht bestond uit pasta met stoofvlees en gevarieerde groenten. Mijn buurman at een even smakelijk ogende zalm met asperge en zeekraal. Het nagerecht was een combinatie van een soort cake met allerhande vruchten. Brood, water, tapenade, wijn, koffie completeerden een bijzondere maaltijd in een prettige ambiance. .
Inkdontmink .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
afgelopen weekend hier genoten van de Italiaans getinte kaart. als starter zeebaars met aardappelkrokant en paprika mayo mooie smaak niks mis mee, mijn dis genoot had vitello Marcello, makreel ipv tonijn leuk gedaan. als hoofd gerecht risotto met pompoen, boerenkool, hazelnoot en een kalf entrecote met polenta allebei niets op aan te merken. punt van kritiek is dat ik het jammer vind dat zowel op het voorgerecht als het hoofdgerecht zeebaars geserveerd wordt. maar ach wij komen zeker terug.
Wilma D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Erg geslaagd diner. Alles was vers en met liefde bereid. Aanrader en we komen zeker terug. Bediening erg vriendelijk. Geen minpunten te geven. Ook de wijn was prima.
Mary H.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Gezellig, zeer vriendelijke bediening en heerlijk eten!
M.n. de zalm was voortreffelijk en ook het nagerecht ( AH actie). Bij voor- en nagerecht geen keuze maar dat was van alles.
Wupkea .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Prima goed en vriendelijk personeel, hebben heerlijk gegeten en was meer dan genoeg. Ondanks drukte, alle tafeltjes bezet op drukke zaterdagavond was er volop aandacht van het personeel. AH restaurantactie : 3 gangen-diner was voortreffelijk. We komen zeker een keer terug. Dus aanrader voor een heerlijke avond!
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Voor mij opvallend de prijzen voor de drankjes. Een weliswaar prima witte wijn voor ruim 6 euro vind ik te duur. Een flesje witbier €4.50. Tel uit je winst.
M H.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Het restaurant zat niet vol, echter liet de bediening meerdere malen op zich wachten. Meerdere stellen wilden niet langer wachten en zijn onverrichte zaken (zonder eten en drinken) weer vertrokken. Het eten was slecht, en eten kon niet op smaak gebracht worden door het ontbreken van peper en zout (op geen enkele tafel). Slechts 1 kok die het niet alleen aan kan. Het voorgerecht was goed maar veel te weinig. Het hoofdgerecht net als het dessert is karig waardoor je met honger weer vertrekt. Een dubbele espresso is twee slokken. Prijs, kwaliteit en kwantiteit is gewoon niet goed. Dit was de tweede keer dat wij hier waren de eerste keer was daarentegen wel goed!
Theo127 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Wij komen in een sfeervol restaurant en ervaren een vriendelijke ontvangst. Wij kunnen onze eigen plek uitkiezen. De gerechten zijn uitstekend met een goede toelichting van de gastvrouw. De wijnkaart biedt keuzemogelijkheden voor iedereen. We worden vriendelijk en attent bediend en de wachttijden zijn goed getimed. Een goed restaurant om zelf en ook met vrienden een gezellige avond te regelen.
Annemiek M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Fijn en lekker gegeten met wel heel aardige en goede bediening . Een echte aanrader voor wie Italiaans wil eten maar geen pizza. De huisgemaakte limoncello was heerlijk.
Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
We werden vriendelijk ontvangen en kregen meteen een schaaltje met heerlijke olijven op tafel.
De drie gangen waren erg lekker en op de juiste tijd geserveerd. Rode wijn, keuze uit fruitig of kruidig. De serveerster vroeg of we er een karafje water bij wilden. Het water was heerlijk gekoeld en werd drie maal vervangen zonder dat we hierom moesten vragen. In plaats van het toetje kon je voor een heerlijk kaasplankje kiezen, (met een kleine bijbetaling) dit was prima en ook een aanrader. Wij komen zeker terug.
Margreet B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Gisteren hier gegeten met de ah actie. restaurant is erg mooi aangekleed. bediening vriendelijk en attent. Eten wordt mooi opgediend. lekkere antipasti. Vooral de ham met groente. De eend was voor mijn smaak net wat te droog. genoeg lekkere groente erbij. het toetje zag er heel mooi uit en smaakte erg goed: broodpudding. kortom ik zou dit restaurant zeker aanraden.
Melle V.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Na een spannende dag zochten we in de binnenstad een leuk restaurant voor een ontspannen diner. Gelukkig terechtgekomen bij een Italiaan zonder pizza. Ontvangen door vriendelijke gastvrouwen was er op deze drukke woensdagavond toch nog een tafel voor 5 vrij. In een sfeervol restaurant lazen we een mooie kaart, kozen we lekkere gerechten en genoten we van heerlijke smaken. We aten hoofd- en nagerecht. Op warme dagen moet het terras een aangename plek zijn, op deze late september avond zaten we lekker binnen. Al met al zou ik zeker terugkomen wanneer we in het hoge noorden zijn, Boccaccio is zeer de moeite waard.
Striezenau159 .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Na vele positieve reacties gehoord te hebben hebben we met een groep van 13 mensen gegeten een 4 gangen verassings menu de voorgerechten betaande uit salade capese tostadas en een gamba viel enigzins tegen de gamba was droog en de taostadas te hard. Daarna gerookte zalm met roomkaas was smaakvol, als hooft gerecht een kalfsentrecote mals mooi gebakken en zeer smaakvol pleultjes op het bord moeten zonder draden worden geserveerd en als nagerecht een stukje cheescake pannacotta brownie en een bolletje ijs had wat creatiever mogen zijn. Al met al toch een leuke avond gehad in goed gezelschap
Evelien W.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Op een mooie zomeravond geweldig genoten van het heerlijke 3 gangen menu op het sfeervolle terras. Wij vonden de kwaliteit van het eten heel goed en de bediening allen supervriendelijk; komen zeker nog eens terug!
Evelien W.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Op een mooie zomeravond genoten van een heerlijk 3 gangen diner. Proeverij van hapjes, vers gebakken brood,tapenade. Daarna forel en partner hoen. Ijs met verse vruchten als nagerecht. De bediening is vriendelijk en het terras is het mooiste van de binnenstad Groningen!
Melissa T.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Vandaag heerlijk genoten van een zowat zomerse dag, eeen heerlijk verrassingsmenu gegeten, waarbij we hebben genoten van de verschillende variaties..
De wijnen waren ook prachtig afgestemd, en op het terras waan je je even weg !
Al met al een leuke en lekkere ervaring !
Melissa T.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Heerlijk gegeten op eeen nazomerse avond, genoten van het verhoogde terras, bijna in Italie.
We hadden gekozen voor een 3 gangen verrassingsmenu welke erg lekker was !
De wijnen waren ook goed, en de bediening top !
Al met al een perfect avondje uit.
Suzanne F.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Kennelijk is het restaurant van eigenaar of kok veranderd. Vroeger vond ik het eten altijd lekker, maar nu viel alles tegen. Antipasta waren teleurstellend en in mijn ogen veel te ingewikkeld. Zo ook het hoofdgerecht. Toch een beetje wen kater van (en niet goedkoop). Jammer. Lokatie is namelijk heel leuk, lekker buiten gezeten.