Over het restaurant Bottega Toscana Boccaccio

Proef Toscane

De Toscaanse intense smaken en geuren zijn bij restaurant Bottega Toscana Boccaccio in de Groningse stadskern te ontdekken. Versheid en kwaliteit staan voorop in de eenvoudige maar verfijnde traditionele keuken, waar de beroemde groene Toscaanse olijfolie nooit weg te denken is. Van antipasti tot vlees- of visgerechten tot 'dolci' worden gecreëerd en geserveerd met Toscaanse wijnen, zoals onder meer de Chianti, die voortreffelijk samengaan.

Meer informatie over restaurant Bottega Toscana Boccaccio

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Frits T.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Mirjam G.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Hier heerlijk gedineerd. De gerechten waren smaakvol en origineel Italiaans. De wijnen (behalve de huiswijn) zijn goed, maar erg prijzig. De bediening is vriendelijk en attent.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Zeer lekker gegeten, al was gang vijf na de kaas van het verrassingsmenu iets te veel van het goede.

Wel jammer dat een deel van de bediening nog niet helemaal was ingelezen in de wijnkaart, de menukaart, noch in de Toscaanse keuken en de Italiaanse taal.

Het mocht de pret niet drukken.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Een sfeervol restaurant met goed eten. Toch viel het totaalplaatje een beetje tegen. De bediening had niet altijd oog voor ons.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Heerlijk
Lia J.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Zeer gevarieerde keuze mogelijkheden. Alle onderdelen op het bord heerlijk van smaak! Mooie verse producten gebruikt.
Rieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Het eten was goed. De bediening was wat in de war door onze specifieke wensen. Dit maakte het soms wat ongemakkelijk aan tafel. Maar de meiden waren vriendelijk en al met al hebben we goed gegeten.
Feike C.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Leuk restaurantje met warmte en gezelligheid. De bediening is aardig zonder opvallend aanwezig te zijn. Wel kregen we vaak iemand anders aan de tafel. Ik vind het leuker als je zo veel mogelijk door één iemand wordt geholpen. Het eten was prima. Leuke gerechten op de kaart. Zeker leuk om geweest te zijn!
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2017
We zijn zeer tevreden over Boccaccio. Het eten was geweldig, een heerlijk voorafje gevolgd door een goede vismaaltijd (zeebaars en pieterman). De tiramusu en bitterkoekjes was erg goed. De zelfgemaakte limoncello super. Een echte aanrader.
jantje K.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Lange wachttijden tussen de menu's
Wieneke B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
We hebben heerlijk gegeten in genoeglijke sfeer! Aan te bevelen! Tip: risotto zou iets minder machtig kunnen.
Pim F.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Super lekker gegeten! Vriendelijk personeel en prima sfeer. Dit is zeker een aanrader! Ik heb een 3 gangen menu gehad en alle gangen waren zeer smaakvol.
wendy P.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Na alle goede recensies te hebben gelezen viel het ons helaas een beetje tegen.. Wij hadden om 21.00 uur een tafel gereserveerd en de bediening gaf aan dat het daarvoor uitzonderlijk druk was geweest. Wellicht was dat de reden voor het tegenvallende eten? De wijn was wel erg lekker!
Vera S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Erg gezellig en lekker gegeten! We waren er met de Albert Heijn restaurant actie waardoor we goedkoop uitwaren. Het voorgerecht met verschillende hapjes was heerlijk.
Phien A.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Heerlijk gegeten! De gerechten waren smaakvol. Saus bij het lamsvlees iets aan de zoute kant.
Bediening was vriendelijk en attent.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Bij Bottega Toscana Boccacio denk je Italiaans te gaan eten, maar het werd een teleurstelling omdat het AH menu meer passend was bij een eetcafé danbij gezellig Italiaans uit eten.
De inrichting is sober en de tafels staan erg dicht op elkaar zodat je bij opstaan en zitten gaan je achterburen moet vragen even in te schikken.
Ten aan zien van het eten zijn de volgende opmerkingen te maken:
- de olijven op tafel waren droog en weinig smaakvol (oud?)
- de hapjes als antipasta waren nog het beste van de avond
- het gehele bord bestaande uit 2 lamskoteletten gepresenteerd op spruitjes en worteltjes was geheel bedolven onder veel te veel en bovendien veel te zoute bruine (fabriek?)saus. Door deze smaken en presentatie waande je je zeker niet in Toscane.
- de bijgeleverde sla zag er zo onappetijtelijk uit dat we deze niets eens geprobeerd hebben.
- ook het nagerecht met o.a. 'hang op' kun je nu ook niet echt Italiaans noemen, maar was verder met ijs en vruchten wel smakelijk.
Tenslotte waren de studentes (?) vlot in de bediening en lag het zeker niet aan hen dat we teleurgesteld deze eetgelegenheid verlieten.
A-Sophie .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Gisteravond hier gegeten met de AH actie. Het eerste meisje wat ons bediende vonden wij wat kortaf en niet zo vriendelijk, meisje wat ons later hielp was erg vriendelijk. Jammer dat je vooraf alleen olijven krijgt. Toen wij vroegen of er nog iets anders was, kregen we een kortaf antwoord dat dat niet kon. Erg jammer, zo is de toon alweer gezet. Antwoord had wel irts vriendelijker gekunt. We hadden een 3 gangen menu en wij vonden alles echt heerlijk. Leuk restaurant!
Aafke S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
prijs/kwaliteit prima in verhouding. Erg lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening. Een heuse aanrader voor een gezellige avond
Nicolien V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten met de familie. Rijk 3-gangen menu met veel keuze. Nette en gastvrije bediening en het eten was uitstekend
Marten H.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
We hebben gebruik gemaakt van de AH Restaurant actie, waar een menu voor was samengesteld. Prima hapjes, antipasti waren herkenbaar maar goed van smaak, lamskoteletjes waren mooi mals, de brownie was bijna overdadig veel (en dus goed!).
Sfeer is ingetogen, gasten maken de sfeer, welke gemoedelijk was. Service bij hoofdgerecht was minimaal ('alstublieft, eet smakelijk!'), voor de rest attent en vriendelijk.