Boswachter Liesbosch

Nieuwe Dreef 4 4839 AJ Breda Nederland Kaart

Over het restaurant Boswachter Liesbosch

Een prachtige omgeving

Restaurant Boswachter Liesbosch beschikt over een waanzinnige locatie in het rustieke Liesbos. Geef je de voorkeur aan een tafeltje op het zonnige terras of geniet je gedurende de wintermaanden van de warmte bij de open haard? Alles is mogelijk! Hier worden huwelijksfeesten gehouden, maar tegelijkertijd is dit dé plek voor een romantisch diner-a-deux! Een heerlijke plek, waar je culinair in de watten wordt gelegd.

Meer informatie over restaurant Boswachter Liesbosch

• : Parkeerplaats

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11:00

6,8

Jouw recensie over het restaurant Boswachter Liesbosch

Han V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
Kom je aanfietsen op een heerlijke zomeravond en kunnen we plaats nemen buiten op terras, Direct een drankje uitvragen, dat begint goed. Helaas was er een druk gezelschap aanwezig, die gelukkig wat later wel binnen gingen eten. Daarna daalde de rust neer. Kipje kwam langs (misschien valt er wat te halen....klopt...). We moeten vragen om de menukaart (nee, geen bistro). Bediening is wat stijfjes, maakt ook niet echt contact. Voorgerechten goed, niet uitzonderlijk. Van voorgerecht een hoofdgerecht maken: kan. Maar dat vroeg wat doordrukken om voor elkaar te krijgen. Helaas kwam dat gerecht eenzijdig verbrand. Voorgerecht trio vis: goed, voorgerecht coquilles: ietwat flauw. Hoofdgerecht asperges/zalm: goed. Allemaal niets op aan te merken, maar niet uitzonderlijk goed/bijzonder. En verbrand...... Dessert was wel bijzonder mooi opgemaakt en smaakt prima. Prijs/kwaliteit laat te wensen over. Wijn: mooie kaart, de Pouilly Fumé smaakt heerlijk. Helaas: we eten wel regelmatig beter/verfijnder in andere restaurants voor minder geld.
pietgoverde .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Wij hebben vanmiddag geluncht in uw restaurant,onze bevindingen zijn teleurstellend.aspergessoep was net water met een paar stukjes asperges voor bijna 8 euro en een uitsmijter met 2 plakjes kaas en 2 eitjes bijna10 euro.in een woord bedroevend.is ook de laatste keer geweest.fam goverde
floriannematser .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
We aten altijd al graag bij de Boswachter omdat het erg dichtbij ons huis is en de kwaliteit en bediening prima, maar met de laatste kaart is het echt helemaal top geworden. Echt waanzinnig lekker gegeten en zoals altijd een super bediening.
HettyFFF .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Mooie plek, mooi terras. Op terras jongere bediening doet prettig zijn best, oudere bediening heeft er geen zin (meer?) in. Muntthee met veel dood blad. Chocolade kersentaart ronduit smerig. Ziet eruit en smaakt als gemaakt door een driejarige met een pakje saroma en een pot goedkope kersen. Ik was iemands gast, anders was hij samen met de thee retour gegaan en had ik mijn geld aan een goed doel gegeven. Aardbeientaart was zompig en klef hoorde ik van mijn buur (vorig jaar had ik die gekozen maar dat liet ik nu wel uit mijn hoofd). Liefdeloze Hollandse horeca op zijn smalst.
Laura R.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Hier op een warme zomerse dag geluncht met mijn ouders. Het buitenterras is zeer ruim en voldoende plaats in de schaduw. Ook binnen ziet het er keurig en gezellig uit met een luxe uitstraling. Ik had hier al eens eerder een wildmenu gegeten en dat was prima bevallen. We werden snel bediend door een vriendelijke man. We konden op de lunchkaart niet echt verrassende of aantrekkelijke gerechten vinden. Ze hebben trouwens wel een 3 gangen lunch wat er zeker wel aantrekkelijk uitziet, maar aangezien het al in de namiddag was hadden we hier geen tijd meer voor helaas. Gekozen voor een vissalade. Gerookte zalm, Hollandse garnaaltjes, forel en paling, wat sla en een beetje saus. Simpel gerecht waar je natuurlijk ook niet echt voor hoeft te kunnen koken en er was verder ook niets spannends mee gedaan zoals een lekkere dressing o.i.d.. Toch hebben we hier lekker gezeten en komen zeker nog eens terug voor de 3 gangen lunch of voor het diner aangezien we toch ook even op de dinerkaart hebben gekeken en deze er zeker wel aantrekkelijk uitzag met ook weer leuke menuutjes voor een leuk prijsje. Tot ziens.
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Weer gegeten in Restaurant Boswachter Liesbosch.
We komen hier gemiddeld twee keer per jaar en elke keer is het weer fantastisch. Het restaurant ligt midden in het bos tussen hoge bomen en binnen is het erg gezellig.
Op de menukaart staat bij elk gerecht de aanbevolen passende wijn, die je per glas kunt bestellen. De combinaties zijn erg goed gekozen en de wijnen zijn beslist de moeite waard.
Als voorgerecht hadden we lauwwarme St. Jacobsschelpen met zwezeriksnippers, Ibericoham en een lichte dressing van salie en amandel met een Rullywijn. Goed klaargemaakt en erg lekker.
Het hoofdgerecht was kalfshaas met gebakken wilde eendenlever, ingelegde sjalotten, Ibericoham en een siroop van cassis en rode wijn. Prima!
Nagerecht: Tarte tatin van appel met amarenekersen, Champagnesorbet en een siroop van chocolade en kersen.
De bediening was, zoals altijd, zeer plezierig: heel attent en vriendelijk.
Dave D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
We waren met zijn zessen en kozen voor 3 gangen lunch in het a la carte gedeelte van het restaurant. We kunnen kort zijn kwaliteit prima, verzorging prima versheid prima, service prima. Goed eten voor eerlijke prijs. Verwacht geen verrassende smaken, maar wel uitstekend eten. Interessante wijnkaart.
JMM S.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Heerlijk en uitgebreid nieuwjaarsdiner met vriendenclub in een mooie omgeving. De verzorgde locatie en vriendelijke bediening maakten het een waar feestje.
Ilona P.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
het ligt er prachtig, leuk om in de zomer buiten te eten. we hadden gekozen voor het restaurant, maar zal toch een volgende keer liever de bistro kiezen....gerechtjes zijn redelijk goed op smaak,, maar wat fantasieloos. Jammer dat de wijnen niet worden "uitgelegd" aan tafel .. De kleding van de bediening, bestek en onderborden e.d. doen je eerder denken in de jaren 80 te zijn..
Bistro ziet er wel wat moderner uit, maar ja Geheel blijft wat gedateerd.. naar mijn idee eet je net zo goed in de Bistro, voor een leuke prijs.
Mame M.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Na een wandeling in het Liesbos op het terras gaan zitten in het heerlijke paaszonnetje. Dit hogere segment restaurant had ook enkele pannenkoeken op de kaart. Daar hebben we voor gekozen. Tweemaal spek en kaas. Door de drukte duurde het even voor de bestelling kwam. Een pannenkoek kaas spek en een spek alleen. Jammer. Foutje in de keuken, bonnetje verkeerd gelezen. Kan gebeuren. De tweede werd later alsnog gebracht met toegevoegde kaas (we waren maar vast aan de eerste begonnen). Maar deze werd daardoor toch niet zo lekker als de eerste die wel direct goed was omdat de kaas niet goed gesmolten was. Die eerste smaakte prima (minstens een 8).
De rivella was aan de dure kant, de andere drankjes waren normaal geprijsd. De omgeving van het terras is prachtig, dus het buitendecor scoort goed bij ons.

Een andere keer gaan we het binnenrestaurant eens uitproberen en zullen die ervaring hier ook delen.
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Weer heerlijk gegeten bij Restaurant "De Boswachter".
Dit keer à la carte en bij elk gerecht was een glas fantastisch lekkere wijn te bestellen.
Vooraf hadden we kalfszwezerik met jus van appel en Thaise paksoi. Heerlijk!
Als hoofdgerecht had ik tournedos van runderhaas, die smolt op de tong.
Als dessert kaasplankje en chocolademousse bavarois.
De entourage is de moeite waard. Het restaurant ligt midden in het bos en van binnen ziet het er erg gezellig uit.
De bediening was heel attent en vriendelijk.
We komen zeker weer terug
Paul_s .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Heerlijk gegeten met een jubileumfeest. Leuke afwisseling tussen buffet (voor en nagerecht) en hoofdgerecht en soep aan tafel. De kervel-paddestoelen soep was voortreffelijk en ook de andere gangen lieten weinig te wensen over.

Bediening deed erg zijn best om iedereen veelvuldig bij te schenken, soms op het opdringerige af, maar ze hadden beter de tijd tussen de gangen iets beter in de gaten kunnen houden, nu zat er wel veel tijd tussen soms.

Het decor binnen is niet heel uitgesproken, maar de omgeving is erg mooi.
Mevicky .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Vandaag hier lekker van een high tea genoten met een groep van 8 personen. Goede service, zelfs apart suikervrij gebak geregeld voor mijn opa, en het theewater werd ook continue bijgevuld. Voor de rest perfecte lokatie zo dicht bij Breda maar toch heerlijk in het bos.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2013
We hebben hier een brunchbuffet genoten met familie in een aparte ruimte. De aankomst is al geweldig, een jachthuis midden in het bos en perfect onderhouden, een groot terras met zowel schaduw- als zonneplekken. Ook binnen is de inrichting sfeervol en passend bij het jachthuis. Een ideale plek om een festiviteit te organiseren.
Het buffet werd keurig opgesteld. Eerst de koude ronde en later een buffet met warme gerechten, incl. bediening, met warm beenham ter plaatse afgesneden. De koude salades en vis waren van prima kwaliteit, behalve de zalm (smakeloos). De warme gerechten idem prima kwaliteit, verse ingredienten, maar ook hier was de vis minder. Volgens de bediening was het tongfilet, maar het leek meer op een visstick en smaakte ook niet naar tong. De bijpassende wijnen waren goed.
De service was een beetje formeel, maar het ontbrak ons aan niets. We hadden een vast aanspreekpunt, altijd in de buurt.
Rafaël M.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
In dit voormalige jachthuis bevind zich een gezellig familiebedrijf. Gezeten aan tafels met fraai linnen en zilveren bestek kom je thuis; zeker als (zoals in ons geval) ook nog eens de open haard aangestoken is. Het decor is dan ook prima en precies wat je verwacht van een jachthuis. Ook de bediening is netjes en plezierig formeel. Aanpassingen aan het gerecht werden zonder problemen uitgevoerd. Het eten was traditioneel, rijk en vol van smaak.De carpaccio van gerookte entrecote, Zwezerik, Risotto...allemaal gerechten waar je nog eens voor terug komt.
sannedegroot .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Op een winterse avond heerlijk wild gegeten met een bijbehorende, voortreffelijke wijn. Onze ober kon ons goed vertellen welke wijn bij iedere gang de beste keuze zou zijn en volgens mij had hij gelijk! De inrichting is stijlvol, het eten goed aangepast naar het seizoen (al is er ook voor de niet wild-liefhebbers voldoende keuze) en de wijn is, zoals gezegd, heerlijk.
Met vriendelijk en bekwaam personeel was dit een perfect avondje uit.
I. K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2012
In het weekend bij de Boswachter gegeten met 40 personen. De ligging van het restaurant is prachtig, het ligt midden in het bos.
Het lijkt erop, dat dit restaurant moeite heeft om grote groepen te bedienen en het naar de zin te maken.
Het eten was redelijk. Een helder groentesoepje, droge kalfssucade met wat groenten en smakeloze frieten. Als toetje een bolletje vanilleijs met slagroom. Wat echter hinderlijk was, was de chagrijnige uitstraling van het merendeel van het personeel. Het leek alsof alles teveel was. Bij het serveren van het eten werd er niet bij verteld wat er op het bord lag, dat moest je maar per gang vragen. Het werd uitgeserveerd met een houding van: opeten en zo snel mogelijk wegwezen. Na twee drankjes werd de rekening per persoon al gepresenteerd, of je misschien nog een drankje willde bestellen werd niet gevraagd. Wij kregen duidelijk geen gevoel van Brabantse gastvrijheid.