BOSQ - the spirited restaurant

Bakkenweg 14 1797 RJ Den Hoorn (Texel) Nederland Kaart

Over het restaurant BOSQ - the spirited restaurant

Restaurant BOSQ ligt op een unieke locatie in Den Hoorn op Texel, aan de rand van Nationaal Park ‘De Dennen’. Een stijlvolle ambiance combineert hier met een eigentijdse keuken waar ‘casual dining’ de boventoon voert.

Bij restaurant BOSQ kun je heerlijk dineren met lokale producten. Ze hebben er bijvoorbeeld Texels lamsvlees, oesters en schapenkaas, maar nog veel meer andere delicatessen. De menukaart is dan ook ontzettend gevarieerd, waardoor er voor jou altijd wel wat lekkers bij zit!

Je bent van harte welkom voor een heerlijke lunch, een uitgebreid diner, een verrassende high tea of een gezellige borrel met hapjes. Je kunt hiervan genieten op het terras met een weids uitzicht of in de warme sfeer van het restaurant.

Wil je ook genieten van heerlijke gerechten met een prachtig uitzicht op het Texelse landschap? Reserveer dan nu bij restaurant BOSQ in Den Hoorn!

Meer informatie over restaurant BOSQ - the spirited restaurant

Donderdag t/m Zondag 09:00 - 22:30
- High Tea 12:30 - 15:30

9,3

Jouw recensie over het restaurant BOSQ - the spirited restaurant

poon45 .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
De gerechtjes zien er prachtig en smakelijk uit! De smaak is dusdanig, dat je kleine hapjes neemt om alles extra goed te proeven. De bediening is vlot en zij adviseren goed welke wijn bij het betreffende gerecht past.
Het restaurant ziet er aan de buitenkant wat somber uit, maar bij binnenkomst valt dat reuze mee.
Tamara M.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Prima om voor het water te moeten betalen, maar 5 euro.... en het is fijn als er genoemd wordt dat er bij bepaalde gangen een meerprijs is als je voor een verrassingsmenu kiest
Roos B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Heerlijk gegeten, op een plek met prachtig uitzicht. Aardige bediening maar vooral heerlijke gerechten. Een aanrader.
Binnen was het iets te warm, maar verder comfortabel en rustig gegeten
Tessie V.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2018
Heerlijk gegeten, bijzondere gerechtjes, mooi opgemaakte borden.
Constance V.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Verrassende smaakcombinaties.
Mooie en verzorgde gerechtjes. Alles in je mond wordt geraakt. Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
Klein minpuntje is dat de tafels vrij dicht op elkaar staan: als ik op wilde staan botste mijn stoel tegen die van mijn dinerende achterbuur.
Edith G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Wij komen ieder jaar een paar keer op Texel en eten dat bij voorkeur bij Bosq, vanwege het heerlijke eten, de ambiance en vriendelijke bediening. Het verrassingsmenu was zeer gevarieerd en hield rekening met de verschillende voorkeuren van onze vriendengroep.
Ab W.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Prima restaurant met goed eten en vriendelijke personeel
Auke D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
als je de neus in de waterglazen steekt ruiken ze naar de afwas.( machine?)
misschien een ander wastablet? ( Sun rukt naar onze bevindingen thuis niet )
maar wij blijven komen / al plm 20 jaar - eerst natuurlijk nog in de "oude" configuratie maar de nieuwe opzet is perfect!
Hannie V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Vrienden vroegen ons een fijn restaurant om ons mee naar toe te nemen. Wij eten geregeld bij Bosq, het is ons favoriete restaurant hier op Texel. We namen het 6-gangen menu met bijpassende wijnen. Geen enkele gang was minder, alles was fantastisch lekker. Onze vrienden zeiden na afloop nog nooit zo lekker gegeten te hebben! De bijpassende wijnen maken het helemaal af, zo bijzonder om te ervaren hoe de wijnen en gerechten elkaar beïnvloeden.
Jeroen L.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
Te lange wachttijden, bediening vergat bij ons regelmatig iets. Gerechten aan de kleine kant: een grote eter heeft met een 4-gangen verrassingsmenu niet genoeg. Bijna volledig afgesloten terras en niet optreden tegen rokers? De gerechten zijn echter exclusief, smaakvol en mooi opgemaakt.
Regina J.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Super lekker gegeten. Restaurant in ontwikkeling en gaat ongetwijfeld nog beter worden zeer de moeite waard!
Greta B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2018
Het verrassingsmenu was subliem zowel qua smaken als presentatie van de gerechtjes . Het personeel uitermate vriendelijk . Een persoon in ons gezelschap met bepaalde allergie kreeg aangepaste gerechtjes.
Suuuuuper !
P.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2018
Een goed restaurant, lekker eten, op een hoog niveau, fijn personeel , en een goede prijs kwaliteits verhouding............. ............ ........ ............................ .... ... ... ...
Linda R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
Goede ontvangst, prima service en goed eten. Wij hadden een 4-gangen bosq-experience menu en dat was goed. Met name het gerechtje met watermeloen van de bbq was erg lekker en verrassend maar ook de andere gerechten waren heerlijk.
Mvdbt V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Verrassend was het verrassingsmenu, goede ontvangst met een amuse. Prettige bediening die wisten wat we op ons bord kregen.
Leuke presentatie van de gerechten.
Gerhard C.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
We waren met zn vieren uit dineren ter gelegenheid van een verjaardag
We kenden het restaurant uit het verleden en waren niet enthousiast .
Een Zwaluw maakt nog geen Zomer is een gezegde klopt maar dit was voor ons nu de tweede Keer .Welnu als je uiteten gaat en het als een culinair feestje wilt ervaren dan ben je hier op de goede plek !!
Wel vragen we ons de volgende keer om ons niet aan een oversized tafel (8pers.) te plaatsen.
Zal plaatsgebrek zijn geweest, restaurant zat bomvol !
Wij komen zeker terug ..........imeer aandacht bij het afscheid van de gasten is onze aanbeveling !
Christel A.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
We hebben al een tijdje geleden gereserveerd bij BOSQ, op de dag zelf word ik gebeld door een medewerker om de reservering te verifieren. Bij aankomst worden we netjes welkom geheten en naar onze plaats gebracht, we zitten bij het raam.

We kiezen het 7-gangen menu, de BOSQ Experience. Vooraf krijgen we wat stukjes brood met een soort knoflooksausje, Spaanse olijfolie en truffelboter. Daarbij worden wat knapperige schotsjes met parmezaanse kaas geserveerd met een soort tomatencreme. Daarbij krijgen we elk 1 olijf met een pipetje erin met vermout. Een heerlijk begin.

We zijn echter nog bezig met al dit lekkers als het eerste deel van onze eerste gang geserveerd wordt. Een soort parel van witte chocolade met vis erin. We besluiten dat we eerst van het brood gaan genieten. De parel smaakt bijzonder, de combinatie van chocolade en vis had ik nog niet eerder gehad. Daarna volgt een tonijn tartaar met een wasabi kroepoekje en daarba een soort bisque met Hollandse garnaaltjes. Dit alles is nog maar gang 1. Heerlijk.

We gaan door met een gerechtje met witte asperges met een ziltige gerookte ham en een aardappelpureeblokje met amandelschaafsel erom heen. Daarover stukjes gekookt ei en stukjes olijf. Het bijpassende sausje is ook heerlijk. Dan volgt er een gang met een stukje witvis en ander soortige asperges, erg leuk en wederom erg lekker. Daarna volgt de langoustine met zwezerik en garnaaltjes. Dit alles gevolgd door een stukje langzaam gegaarde Texels lam met daarboven op een loempiaatje.

Ook het nagerecht komt in delen, een bolletje granny smith ijs met een crumble, daarna een bolletje ijs op een strandje van chocolade cake en een spons van munt. Het smaakte allemaal even lekker.

We besluiten het kopje koffie op het terras te nuttigen en bij het serveren daarvan volgt even later ook nog een plateau met wat zoete versnaperingen.

Wat een heerlijke ervaring, vol goede smaken en verrassende elementen. Een echte experience.
S. J.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2018
Heel fijn personeel, uitstekende service, goede sfeer! We hadden gekozen voor de 6-gangen Bosq experience. Geweldige ervaring! Mooie gerechten! Zelf heb ik een allergie voor schelp -en schaaldieren en een lactose intollerantie, daar werd heel goed rekening mee gehouden.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Zeer goed eten, mooi eten, juiste porties én fijne bediening.
Tevreden mensen hebben aan het einde van de avond afscheid genomen.
LIEKE H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2018
We hebben afgelopen vrijdag bij Bosq gegeten, een fantastische avond na een heerlijke zonnige dag op texel. We kozen voor het 6-gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen. Elk gerecht was een verrassing van smaakcombinaties: bekende, lokale ingrediënten gecombineerd tot héle lekkere gerechten! Met als hoogtepunt een van de drie (!!) gerechten van de eerste gang: een combinatie van biet, krab, geitenyoghurt en rabarber. Hele leuke en lieve service, vooral de eigenaresse zelf. Met een mooie open keuken en laten we ze niet vergeten; heerlijke wijnen! Al met al, een avond om niet snel te vergeten en een absolute aanrader.

Tip voor Bosq: volgens mij staat het verrassingsmenu niet op het menu op jullie website, terwijl dat zéker de moeite waard is! Dus gauw er op zetten :-)