BOSQ - the spirited restaurant

Donderdag t/m Zondag 09:00 - 22:30
- High Tea 12:30 - 15:30

Ellen F.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
We hebben hier al meerdere keren heerlijk gegeten. Het restaurant ligt
op een mooie plek op Texel aan de bosrand. Bediening is top!
Lieke K.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Ik kom regelmatig in dit restaurant. De formule die BOSQ sinds kort toepast, vind ik een hele fijne. Ben zelf geen grote eter en door de mogelijkheid om kleine hapjes ("bites") en kleine gerechten te combineren, kom ik toch aan mijn culinaire trekken. Mijn partner gaat juist weer liever voor een vijfgangenmenu (BOSQ-Experience), wat er ook allemaal even lekker uitziet. Mooie wijnen, fijne bediening, excellente keuken!
Sieme R.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Nu voor de tweede maal dit restaurant bezocht. We vonden het de eerste keer al zo leuk, dus nogmaals wezen te genieten bij BOSQ! Erg sfeervol restaurant. Mooi uitzicht, een uniek plekje op Texel. De bediening is zeer gastvrij, met passie wordt alles geserveerd en verteld. Mooie collectie van open wijnen, maar ook mooie flessen wijn op de wijnkaart, erg gevarieerd. Elk land komt wel aanbod. We konden niet kiezen uit de gerechten dus hebben we gekozen voor de verrassingen van de chef. Mooie gepresenteerde gerechten, maar bovenal zeer lekker van smaak. De tartaar van gedroogde watermeloen was een sensatie! Prachtig gecombineerd met de serranoham en crème. Als hoofdgerecht een mooi stuk vlees (prima garing) met een overheerlijke truffelsaus. Als afsluiter een passiefruitsabayon met kokos, ananas en witte chocolade. Erg fijn allemaal! Dit restaurant komt zeker op ons lijstje te staan voor een volgend bezoek aan Texel. Tot de volgende keer!
tjeerdlemstra .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten bij BOSQ. De kwaliteit van het eten, entourage, bediening: het is echt perfect. De aankleding, zeker op tafel, is vernieuwend en de gerechten zijn bijzonder en superlekker.
Ralph D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Heerlijk eten en goede bediening
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Lekker gegeten, maar voor dit bedrag ook wel beter gegeten. De opmaak van de gerechten is redelijk, hier kan nog wel wat gewonnen worden. De smaken puur, maar ook een beetje 'flauw', weinig zeggend. Wel van goede kwaliteit, dus ook een kwestie van smaak. De porties zijn aan de grote kant, iets om rekening mee te houden als je voor 6 gangen gaat! De prijs is ietwat aan de hoge kant, toch zouden we hier nog wel weer naar toe gaan. Het restaurant heeft een moderne, maar wel gezellige inrichting. De tafels zijn lekker ruim, en als je bij het raam ziet heb je uitzicht over de weilanden.
neeltje P.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Lekker geslapen bij Bos en Duin, maar ook heerlijk gegeten bij het bijbehorend sfeervol restaurant BOSQ, Wij vierden ons 38 jarig huwelijk en werden verrast door de bediening met een leuke surprise. Het eten was voortreffelijk. Samen hadden wij als voorgerecht Carpaccio van meiknolletjes....tsjongejonge wat was dat lekker...!!
Als hoofdgerecht gegrilde zeebaars en Duitse biefstuk van Texels rund. Gewoon super lekker. Gastvrouw Marlies had een heerlijk bijbehorende wijn uitgezocht, dat maakte de avond compleet.
Tot slot nog een heerlijke cappuccino met allerlei lekkers daarbij.
Wij komen gauw terug.
Calijn R.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Een verrassing deze vernieuwde versie van het restaurant van Bos & Duin. Prettige sfeer met dito uitzicht. En het terras biedt goede mogelijkheden als het weer wat beter wordt. Op 2e Paasdag schoven we hier aan op het laatste moment. Bosq biedt verschillende gerechtjes, niet al te groot, slechts op een volgende pagina van het menu wat volledige maaltijden. Maar de keuzes zijn leuk, Texelse producten gemengd met mediterane recepten, met de duidelijke Spaanse en Portugese invloeden. En geweldige wijnen open, zeker 4 goede witte wijnen. Ook het dessert en de kaasplank is van hoge kwaliteit. En de 20jarige port geweldig. Wij komen terug!
anita H.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
heerlijke plek om uit te eten.
Janny W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
De inrichting is vernieuwd en we vonden de stoelen heerlijk voor een avondje lekker eten. De bediening was zeer attent. Eten wordt mooi opgediend en is prima van kwaliteit.
Een aanrader.
Marie K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
We hebben ons laten verrassen door de keukenbrigade met het bosq-menu. Mooie smaakcombjnaties en mooi gepresenteerd. Onze favoriet was de ceviche van kabeljauw met Texelse kokkels, wat een smaaksensatie! De bediening is zeer vriendelijk en een leuke uitleg van iedere wijn. Fijn dat we de kazen zelf uit mochten kiezen, ze hebben een zeer uitgebreid assortiment. Pittige dip van kweepeer maakte het goed af. Zeker een aanrader als je een kaasfan bent net als wij. Het team is passievol en attent, we komen snel weer terug! Bedankt
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Nu 3 keer gegeten en alle keren was perfect. Ook de zondagbrunch is een absolute aanrader. Het is wel belangrijk om te reserveren voor deze brunch. Je gaat echt op een culinair reisje.
Simone K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Heerlijk gegeten, verrassende amuses, zeer smaakvolle gerechten
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Van het bedienend personeel hebben wij hier geleerd, dat het texelse skuumkoppe (bier) het meest gedronken texelse bier is en dat begrijpen wij helemaal. Zo lekker. Jammer dat dat bij ons in het dorp niet te krijgen is..Toch wordt dit bier, volgens de ober, ook steeds meer buiten Texel gedronken. Iedere dag vertrekt immers minstens 1 vrachtwagen naar het vaste land. Niet alleen het bier smaakte hier goed, maar ook het diner. Het texelslam schouder,ribstuk en stoof werd bijzonder decoratief gepresenteerd. wij vonden alleen jammer, dat niet een gedeelte van het vlees gegrild was. Naar ons idee zou dat dan nog beter gesmaakt hebben. Met name het vet zou dan minder lastig te neutraliseren zijn geweest.
De garnituur was goed verzorgd en vooral de amuses waren bijzonder qua samenstelling. Alleen niet zo onze smaak. Rijstewafel met eekhoorntjesbrood bijvoorbeeld kom er maar eens op. Of een vogelnestje met 2 eieren erin, samengesteld uit witte chocolade en wasabi.
Het nagerecht, bestaande uit duindoornsorbet, haxelnoot en een mousse van melkchocolade was qua smaak zeer breed het zure van de duindoorn en het zoete van de mousse. Voortreffelijk.
De bediening was vlot en zeer deskundig. Vanwege het mooie weer hebben wij in de overdekte serre ( parasols ) gezeten op prima meubilair, waarbij de tafel niet wiebelde maar zeer stabiel stond. Binnen in het restaurant zag het er overigens ook zeer gezellig uit.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk gegeten met de kinderen.
Gestart in de serre in het avondzonnetje. Genoten van een lekker aperitiefje met niet-alledaagse verrassingen. Inmiddels werd de tafel binnen gereed gemaakt. Binnen in een mooie ambiance genoten van een heerlijke en mooi geserveerde heekfilet. Bediening was zeer attent en vertelde over Texel en de geschiedenis van het restaurant. De kinderen kozen een gerecht buiten de kaart, zelfs dat was geen probleem.
Kortom, een aanrader als je op Texel net iets lekkerder wilt eten.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Een parel op Texel, zo kun je beste brasserie Bos en Duin noemen. Gelegen op een rustige plek weg van het bruisende De Koog. Vol verwachting hier naar toe gegaan en enigszins sceptisch. De ontvangst was prima en na een huisgemaakte amuse, werd de kaart overhandigd en de dagspecials genoemd. Wij kozen voor het verrassingsmenu 4 gangen en verrast werden wij. De eerste gang een tartaar van tonijnmet met gepeperde watermeloen en wasabischuim en een komkommergel. Een steak tartaar met gepofte ui en crispy eendenlever, heerlijk lamsvlees met een perfecte saus, gelakte procureur met langoustine en een schuim van kokkels, kokos en sereh. Bij dit alles een mooie Gr?ner Veltliner gedronke . Helemaal top. Chefkok Robin weet waar hij mee bezig is eerlujk en geheel op smaak koken voor je gasten en partner Marlies op en top gastvrouw, je wordt hier volledig in de watten gelegd. Chapeau. Een hele goede reden om nog eens terug te gaan naar Texel, want er staan nog veel meer mooie gerechten op de kaart. Een absolute aanrader voor fijn proevers.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Vier dagen eerder Bij Jef gegeten. Een restaurant met een Michelinster. De rekening bedroeg meer dan 300 euro. Dit keer bij Bos en Duin o.l.v. chef kok Robin. De kwaliteit van het eten is gelijkwaardig. Heerlijk lamsvlees op de Black Bastard gegaard. Jef experimenteert meer. Robin levert vakwerk. De presentatie van het eten en aankleding zijn bij Bos en Duin eenvoudiger. De ligging aan de rand van het bos met uitzicht op Den Hoorn schitterend. De geserveerde wijnen waren meer uitgesproken. De sommelier serveerde zelfs een Vermouth bij de eendenlever. De rekening was uiteindelijk de helft van wat wij bij Jef kwijt waren. Een aanrader als je van uitstekend en betaalbaar eten houdt.
luiten.marianne L.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Op vakantie op 't mooie Texel beleefden we een culinair hoogtepunt in dit voor ons nog onbekende restaurant. Mijn man en ik werden verrast door de carpaccio van gele biet (en Texelse ham), we smulden van het hoofdgerecht (Texels lam) en sloten het diner af met een coupe vlierbloesem/rabarber. Een gezellige avond na een zonnige uitwaaidag met bij ieder gerecht een goed passend glas wijn. Wij komen zeker terug wanneer we weer vakantie vieren op Texel!
Telemach0s .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij hebben hier met z'n tweetjes gegeten op een zonnige zaterdagavond. De ligging van het restaurant is mooi. Daarom besloten wij voor het eten nog even wat te drinken op het terras. De bediening daar was prettig en niet gehaast. Het terras is comfortabel en de banken zitten lekker. De gin tonic was erg lekker. De hapjes die we bij de drankjes kregen waren verrassend en smaakvol.

Tijdens het bekijken van de kaart vernamen wij dat het 'seizoen & smaak menu' in juni was vervangen door een aangepast maandmenu, maar nu dus (in juli) nog steeds zo in het menu stond. Bij navraag aan de ober kregen we niet echt een bevestiging dat dit enigszins raar was. Bovendien stond dit niet duidelijk op de site vermeld en hadden we ons al verheugd op het reguliere 'seizoen & smaak menu' dat wel op de site stond. We besloten het aangepaste juni maandmenu te bestellen.

Het werd tijd om naar binnen te gaan, waar een mooie tafel bij het raam voor ons gedekt stond. Het interieur zag er verzorgd uit, maar als een typisch modern restaurant. Mist karakter en sfeer. Daarbij stond de muziek heel erg zacht en doordat het al niet druk was in de zaak, was het binnen niet levendig (en dat op een zaterdagavond).

Al snel kregen wij de amuse: panna cotta van paprika met geitenkaasmousse en chorizo. Dit vonden wij het lekkerste gerecht(je) van de avond. De smaken waren perfect samen. Kort na de amuse kregen we een broodje en het voorgerecht. De makreel (in yoghurt gebakken) van madame beviel goed. Het was erg lekker in combinatie met de komkommercrème. Ik vond de gepekelde watermeloen met Texelse ham niet echt een succes. De hartige smaken van beiden gaan wel samen, maar de gepekelde watermeloen was naar mijn mening een zoutige, niet zo lekkere substantie.

Als hoofdgerecht hadden wij beiden de kalfslende met champignonsaus en asperge. Het vlees was heel lekker mals, maar verder vlak van smaak. De champignonsaus was goed, maar te weinig voor het hele gerecht. In happen met te weinig saus miste er smaak. Het was een goed gerecht, maar niet spannend. Op de helft van het gerecht verloor ik wat interesse. De bijgeserveerde aardappels waren speciaal: een vrij stevige en smaakvolle schil met zachte binnenkant. Lekker! Het dessert was lekker, maar echt te veel. Dit doet afbreuk aan het gerecht. We begonnen namelijk al met enige tegenzin aan het grote glas en dus was het moeilijk te genieten van de smaken.

We hebben in totaal (buiten en binnen) net twee uur gezeten. Kort voor een uitgebreid driegangenmenu! Dit was voor ons het grootste minpunt. Er zat nauwelijks tijd tussen de gangen. We hadden liever veel meer tijd gehad. Zo hadden we meer kunnen genieten van de avond en het eten. Verder vonden wij het jammer dat we een stuk of vijf personeelsleden aan onze tafel hebben gehad, wat onpersoonlijk overkwam. Hierbij gingen er helaas ook nog wat dingetjes mis in de bediening. De bediening was vriendelijk, maar niet erg benaderbaar.

Samengevat hadden we hoge verwachtingen door de goede reviews op iens, het menu op de site en de prettige binnenkomst. Helaas werden deze verwachtingen binnen niet waargemaakt door het eten, de service en de korte tijd tussen de gangen. Het was geen slechte avond, maar wij zouden het restaurant niet aanraden voor de prijzen die ze rekenen.

Annemiek M.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Afgelopen vrijdagavond aten we met zes vrienden bij Bos en Duin. We hebben niet alleen heerlijk gegeten maar we werden ook nog door een allerliefst en allervriendelijkst meisje bediend. Zij maakte de avond extra zonnig voor ons! Misschien omdat zij de (Braziliaanse) zon in zich heeft?? Wij zouden haar in ieder geval in een gouden lijstje plaatsen!!!