Over het restaurant Bosporus

Maak een culinaire reis door Turkije en proef meer van de smaakvolle kooktradities en keukenspecialiteiten. Gezellige plek met ontspannen sfeer. Alles is mogelijk en het gaat er vooral om dat je een plezierige tijd doorbrengt. Met authentieke gerechten, lekkere drankjes en een mooie presentatie. Er is volop keuze: je kunt uit ruim 50 gerechten kiezen. En alles wordt dagvers voor je klaar gemaakt. Volgens traditioneel recept maar mét een klein eigen twistje van de kok!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bosporus

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 16:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Bosporus

Carin V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Doordat Bosporus naar een ander pand is verhuisd leek het ons een aardig idee om ze op deze nieuwe locatie nogmaals te bezoeken. De eerste keer was niet echt een succes; wij gunnen iemand altijd nog een tweede kans. Bij binnenkomst viel ons direct het moderne interieur op: ruimtelijk en daardoor wat ongezellig. We konden plaats nemen vlak bij de ingang (het zat zo goed als vol) en dat hebben we geweten! Ondanks dat men drie deuren door moet alvorens men in de zaak is, kwam er steeds een enorme koude vlaag mee naar binnen. Dat ging af en aan op deze drukke zaterdagavond. Leuk voor de eigenaar maar minder voor de mensen die in het voorste gedeelte van het bedrijf zitten. Dan weer liep mijn tafelgenoot naar de deur om hem te sluiten dan weer een andere gast die zich stoorde aan de andere bezoekers die de deur niet achter hun dicht trokken. Dit was een dusdanige smet op het bezoek dat wij alleen al hierdoor nooit weer zullen komen. Een andere irritatie van ons was de bijgeleverde "saus", mayonaise met een smaakje. Ik vroeg naar een saus voor bij mijn droge schotel kipfilet in filodeeg. U heeft knoflooksaus mevrouw, zei de serveerster. Wat voor ons naar mayonaise proefde noemen ze hier dus knoflooksaus, waar het voor ons in de verste verte niets van weg heeft. Zonde! Knoflooksaus kun je zo gemakkelijk zelf maken en dan vind ik dit echt een afknapper voor een zo groots opgezet bedrijf. De mayonaise/knoflooksaus wordt in een dusdanig klein bakje gepresenteerd dat je denkt: dit is een grapje. Dus we bestelden nog zo'n 'miniatuurtje'. Wat schertste onze verbazing bij het afrekenen: voor het extra vingerhoedje moesten we 2 euro betalen! Wat een afknapper! De aardappelen waren lekker maar weinig Turks, de salade ijskoud en de rijst maakte het geheel nog een beetje exotisch.
Een nagerecht hebben we niet genomen vanwege het voortdurende binnenkomen en vertrekken van gasten wat steeds weer onrust en koude veroorzaakte. Al met al: geen succes.
hannoman S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Hartelijk ontvangen door de eigenaar, zijn gastvrijheid sloeg 180 graden om toen zijn nieywe gasten arriveerden. wij 2 gezinnen inclusief kinderen, moesten meteen afrekenen en er was geen tijd om een nagerecht te nuttigen. Wij probeerden de eigenaar nog uit te leggen, dat dit zeer onbeleefd is, maar meneer sommeerde ons toch te gaan.Hij dreigde zelfs de politie erbij te halen. U begrijpt dat deze onbeschofte heer ons avond en van vele andere gasten die dit tafereel heeft mogen aanschouwen dusdanig heeft verpest. Wij komen hier NIET meer terug. Zijn succes ligt aan het goede eten en een zenuwachtig personeel.Meneer zelf mag een cursus hospality volgen.
corhempens .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wij waren hier op 7-10-2017 met vier personen. Restaurant op een mooie locatie in de (eveneens mooie) Leeuwarder binnenstad. Inrichting van het restaurant getuigt van smaak en durf (plafonds deels bekleed met Métal Deployé), daar zit je met plezier. Prima plek om een avondje ongedwongen te tafelen (zeker ook door het uitstekende zitmeubilair). De bediening is vriendelijk en alert en zorgt er voor dat je je welkom voelt. Het eten is zondermeer uitstekend: kwaliteit, versheid, garing, temperatuur, presentatie, hoeveelheid. Genieten ! En dat geldt zeker ook voor de Turkse wijn (waarvan we helaas de naam even kwijt zijn...).Kortom: mooie plek, goede ambiance, heerlijk eten, prima sfeer. Wat ons betreft een absolute aanrader.
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Nu dan terug gekomen om een ander gerecht te proeven, ook op een andere locatie. Nog mooier dan de vorige zaak.Heerlijk aan het water in het zonnetje en binnen is het nog mooier dan buiten! Wat een inrichting! Daarbij fijne bediening en super gerechten (mixed grill) maakt een super avond! Bedankt en tot snel!
Olga E.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Zondagavond heerlijk gegeten
In het nieuwe restaurant.
Is erg mooi geworden.
Alles was weer goed voor elkaar.
Een echte aanrader
Mirjam D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Super aardige en goede bediening! Ik nam vooraf de champignons welke ik taai en flauw vond maar misschien is dit smaak. Hoofd namen wij de visschotel voor 2 personen, de zalm en garnalen waren top maar de inktvis ringen en de mosselen hadden voor mij niet gehoeven. Ik vind dit persoonlijk niet bijzonder genoeg om op zo'n mooie schotel te serveren. Wel zag alles er super uit en kom ik we graag terug om andere gerechten te proberen!
Ronald P.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Weer een super avond. De bediening zoals je het wilt, en het eten is gewoon altijd goed.
Rint V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was een superavondje @Bosporus! Heerlijk gegeten. Ondanks dat we met de AH cheques een beperkte keuze hadden kwamen we niets te kort. Ook de bediening was erg vriendelijk en correct, ondanks dat het behoorlijk druk was.. Alleen moesten we zelf vragen om nog wat te drinken in te schenken. Maar dat was ook enige kantekening
bijztand .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk gegeten met AH Restaurant actie. Ruime menukeuze. Sfeervol restaurant. Zeer attente bediening. Om zeker nog eens terug te komen.
LJG .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Wij waren tegen zessen de eerste gasten, maar het liep na half zeven rustig vol en later was het gezellig druk.
De gerechten waren prima en werden goed op tijd geserveerd. Je moet iets bijbetalen voor sommige gerechten (de börek die erg goed was) en het driegangenmenu is aan de prijs, maar met de AH actie prettig. Goede gemengde shish. Het dessert was heerlijk-veel. Goede Turkse koffie.
h.h.a V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We aten daar met de AH bon.we vonden het erg duur en als je dan later de prijzen op de kaart ziet,zie je dat als je die 3 gerechten afzonderlijk bij elkaar optelt je 30 Euro kwijt bent.Zij rekenden de prijs voor een 3 gangenmenu voor 37,50 Euro!
jkuperus55 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Zeer vriendelijke ontvangst en bediening. Voldoende keus met de AH actie. Heerlijk gegeten. Komen zeker terug. Ook zonder de AH actie.
Warner U.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Als je Bosporus eenmaal hebt ontdekt kom je zeker terug! De service is geweldig. In september toen we er waren vertelden we dat ook wel vaak ergens anders eten omdat ze daar glutenvrij brood hebben (mijn vrouw verdraagt geen gluten). Toen werd ons beloofd dat hij glutenvrij brood in huis zou halen. En ja hoor, we komen 3 maanden later terug, en.. er is glutenvrij brood! Geweldig! Het eten is altijd heel goed, heel veel lam op de kaart, waarvan het bijzondere is, dat je niet proeft dat het lam is! Dus lekker voor iedereen!
jantina S.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten, prima service en bediening! Muziek was eerst wat luider maar dit aangegeven werd het gelijk wat zachter gezet! Zeker een goed restaurant om nog weer eens terug te komen.
Anoeska P.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijk gegeten. Bediening is aardig en de service is goed. We hadden het 3 gangenmenu. Prima porties, lekkere gerechten en supermals vlees. Zeker een aanrader!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Het restaurant was gezellig ingericht, bediening was ok. We vonden het leuk dat er keuze was uit meerdere voor-, hoofd- en na-gerechten. Op het menu stond duidelijk vermeld als er extra kosten voor een gerecht waren. Alles wat we gegeten hebben was erg lekker. Ook de bijgerechten bij de hoofdmaaltijd was erg goed, wat ons betreft hadden we graag wat meer salade gehad. Leuk om via de AH aktie met dit restaurant kennis te hebben gemaakt. We gaan zeker nog eens terug.
Marijke T.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten, maar het viel ons tegen dat de prijs van het driegangenmenu speciaal voor de actie verhoogd was en dat je voor een derde van de gerechten ook nog extra moest betalen
patrice43 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Persoonlijke gastheer.
Heerlijk voorgerecht: filodeeg met fetakaas, hoofdgerecht was heerlijk gekruid vlees met lekkere rijst , salade en aardappeltjes en als desser een rijstetaar (deze vond ik erg zoet maar wel lekker). Het was het menu vd Albert Heijn actie (keuzemenu). Het was lekker en de bediening was prettig.
Marjan H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
22-10 hebben wij bij Bosporus gegeten. Wij waren met zijn drieën en 2 personen deden mee met de ah restaurant aktie, het tweede menu gratis We kozen alle drie hetzelfde menu. Voor de ah aktie hadden ze een aparte kaart. Dit menu was 37.50 en je kon kiezen uit een paar gerechten. Op deze lijst kregen we nog een toeslag van 7.50 voor het voorgerecht. We kwamen dus uit op 45 € voor 2 personen. Persoon 3 die dus via de gewone kaart bestelde moest €33.95 betalen. Je snapt de teleurstelling bij het afrekenen en het gevoel dat je opgelicht bent. Het eten was lekker, maar voor ons nooit weer naar Bosporus.
EatSnake .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Bosporus maakt gebruik van een 3 gangenmenu met keuze mogelijkheden. Goede kwaliteit en met name gerechten smaakvol gekruid (niet scherp). Prijs voor het betalen van 1 menu is met deze actie iets hoger. Service netjes en ook aandacht voor de gasten. Wij vinden het de moeite waard om hier (zonder actie) terug te komen.