Boshut De Big

7,2
6,9
Ruby D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Overheerlijke rijk belegde pannenkoeken. Leuke sfeer, gezellig en aardig personeel. De hondjes mogen ook mee naar binnen en krijgen ook een koekje. Ik ga er zeker vaker heen! Vond het top, nog nooit van die lekkere pannenkoeken gegeten!
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Vergane glorie, zo moet je deze topper van vroeger helaas maar zien. Vroeger was het hier goed toeven. Nu zijn de prijzen echt veel te hoog voor wat je krijgt en is een aanzienlijk deel van de spullen vies of kapot, ook het speelgoed voor de kinderen, zowel binnen als buiten. Het eten en drinken was erg duur en bovendien ver onder de maat. De kleine pannenkoek met appel werd nog wel gewaardeerd, hoewel er weinig appel in zat, maar die met kaas en tomaat was aangebrand, slap, vet en volgens mijn dochter 'eigenlijk gewoon vies'. Er zat ook nauwelijks tomaat op. Tot mijn grote verdriet was de vermaarde biggensoep ook niet meer wat hij geweest was. Voor €5,50 krijg je een karige hoeveelheid matige bonensoep. Misschien waren de kruiden dit keer vergeten. Jammer vond ik ook dat er nog alleen wit brood wordt gebruikt, voor bij de soep en de tosti's. Volkorenbrood ontbreekt in wel meer restaurants, maar dat er zelfs nog geen bruin brood te krijgen is, is toch wel ouderwets te noemen. Ook het feit dat er nog steeds geen Wifi is. Verder zijn er veel grote honden in en rond de Big, die hier vrij rondlopen. Mijn advies is dan ook: blijf hier weg wanneer je kleine kinderen of een smalle beurs hebt, of domweg wanneer je van lekker eten houdt.
IBeo .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Vandaag na een wandeling naar de pannekoekenhuis de Big gegaan. Duurde erg lang voor we het eten konden bestellen en we waren net aan het overleggen of we bleven zitten. Uiteindelijk toch besteld, twee uitsmijters. Wat een teleurstelling, vette vieze eieren met hard spek. Cola zonder prik. En dat voor maar 22 euro. Toilet is erg oud en niet fris, handdoek tot op de draad vergaan. Wellicht na het ontstaan in 1956 nooit meer enig onderhoud gedaan. Jammer want de ligging is perfect en hoe lekker is het na een wandeling even te zitten, eten en wat te drinken met elkaar. Kortom nooit weer voor ons. Zal wellicht wel kloppen dat het bij je moet passen zoals andere revieuws aangegeven. Maar voor ons was het dus een teleurstelling. Gelukkig is het Kralingse Bos een zeer mooie omgeving om te wandelen.
divocodermotion .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Voor de zoveelste keer bij mijn vertrouwde pannenkoeken restaurant gegeten. Ik test wel eens andere pannenkoeken bij andere restaurants, maar de pannenkoeken in dit restaurant blijven toch echt de beste. De bediening was nu ook beter dan de vorige keer. Het decor vind ik leuk omdat het in het bos is. Klein nadeeltje is de aanwezigheid van honden, maar dat heeft ook wel weer wat
1deemm .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Lekkerste spek&kaaspannenkoek die ik ooit gegeten heb! Het is er heerlijk klein en sfeervol, warme en hartelijke bediening (lekker Rotterdams), rijkelijk belegde pannenkoeken en ook nog eens een fantastische omgeving - ik hou d'r van.
Siebe P.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met de lunch hier met kinderen gezeten. Honden lopen los door het zaakje. Erg verouderd en wat smoezelig. De bediening is hartelijk, typisch Rotterdams en eigenzinnig. Veel vaste gasten die even binnen komen voor kop koffie.
Pannenkoeken waren erg smakelijk, wel behoorlijk aan de prijs (8.50 voor spekpannekoek). Bediening deed zeer goed haar best, maar alles duurde behoorlijk lang. Vonden wij overigens helemaal niet erg, genoeg te zien en te praten!
Schitterend gelegen in het kralingse bos, niet eenvoudig te bereiken, omdat je er niet met de auto kunt komen
Zeker geen zaakje waar iedereen zich op zijn gemak zal voelen, vanwege de aparte maar wel ongedwongen sfeer en de wat ouderwetse inrichting, maar wij wel! We komen hier zeker weer terug
Patricia1987 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Op het eerste gezicht zag het er erg gezellig uit. Helaas schijn bedriegt. Wat een slecht restaurant. We kregen een tafel toegeschoven die bij het grof vuil gezet hoorde te worden. Daarna een spa rood waar geen prik meer in zat en een koffie wat niet te drinken was. Ze hebben een koffieautomaat die bij slechte bedrijven in de kantine staat. Bij het bestellen van de pannenkoek gaf ik aan stroop erop te willen maar werd toch met poedersuiker bestrooid en de pannenkoeken waren koud. De kaas op de spekkaas pannenkoek was op het laatste moment erop gelegd. De prijzen liggen veel te hoog voor deze slechte service en het eten. Erg jammer. Wij komen hier nooit meer!!
K.R S.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
De naam 'boshut' dekt de lading volledig; de sfeer laat zich omschrijven als een theater-act op De Parade (maar dan dus authentiek), compleet met 'fout' interieur, schreeuwende ruzie in de keuken, honden, - geur en -haren plus enkele vaste gasten met op z'n zachtst gezegd bijzondere trekjes. De pannenkoeken smaken intussen heel aardig maar de bediening is bijna té persoonlijk... Het voelt alsof je binnenstapt in een Rotterdamse stamkroeg. Als je open staat voor dit soort avonturen is het een leuke ervaring; blijf anders uit de buurt. Voor ons een eenmalige, maar wel grappige ervaring. Deze boshut verdient een eigen reality-serie op TV.
Cynthia N.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Gisteren met een groep kansarme kinderen uit Wit Rusland pannenkoeken gegeten bij de Big. De kinderen werden getrakteerd door eigenaar op een heerlijke pannenkoek met traktatie en een drankje. We hoefden voor de kinderen niet te betalen. Dank voor deze gift aan Stichting Rusland Kinderhulp. De pannenkoeken zijn echt volgens oud Hollands recept en zo smaken ze ook. De inrichting van de boshut is erg sfeervol en oud Hollands. Een echt kabouterhuisje midden in het bos. Personeel erg vriendelijk. Je voelt je er helemaal thuis. Zeker een aanrader !!
Malanca .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Fantastisch!!!! Wij hebben 4 jongens en die vermaken zich uitstekend in het bos. Een heerlijk familiebedrijf dat gerund wordt vanuit het hart. Pannenkoeken verzadigd met liefde. Wij komen elk jaar terug om ons huwelijk te vieren!
Lea D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2014
Na een korte wandeling door besneeuwd Kralingse Bos kwamen we uit op boshut De Big. Hoewel er her en der andere informatie staat , blijk je er geen poffertjes te kunnen eten. Bij binnenkomst bleek de tent bomvol. Dat is altijd een goed teken. Helaas werden we daardoor ook pas veel later bediend, omdat er maar 2 serveersters waren. Hoewel ze erg vriendelijk waren, bleek de rest van de service benedenmaats: tafels werden niet afgeruimd (we hebben zelf borden en bekers moeten stapelen en op een dienblad klaargezet), de glazen waren vies en vettig (mijn tafelgenoten besloten direct uit de fles te drinken), we werden diverse keren 'vergeten'...en anders dan de recensies hier noemen, vind ik de pannenkoeken maar matig. Ik heb een bananenpannenkoek genomen. En zoals moeders die thuis maakte, met de schijfjes banaan in de pannenkoek, werd hier de banaan ter decoratie OP de pannenkoek geserveerd. Dat maakt de pannenkoek de prijs niet waard. Wel bijzonder was de kaas sambal pannenkoek die een tafelgenote had gekozen. Er staat een sticker met 'Iens Topper' op de deur, maar ik vind het de titel niet waard.
Robin E.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
De Big biedt iets voor iedereen, kinderen en honden zijn hier welkom en kunnen lekker spelen. De pannenkoeken zelf zijn geweldig lekker, de koks hebben dit kunstje heel erg goed onder de knie. Ik zou niet weten waar je een lekkerdere zou vinden. Wel een beetje aan de kleine kant voor de prijs, maar goed, je zit in een betoverde hut midden in het bos met twee maffe vrouwen waar je gezellig mee kan bakkeleien. Er gebeurt genoeg om je heen. Het is een houten hut, dus niet heel sjiek, maar erg knus en erg gezellig. Een ervaring met heerlijk eten.
Henry_v_Vlieringen .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Geweldige tent! Het is een heerlijke oud hollandse sfeer waar je even mee tot rust komt. Het is altijd gezellig om weer langs te komen! De pannenkoeken zijn heerlijk, zelf kan je dit nooit zo lekker namaken! Personeel vraagt altijd vriendelijk of alles nog naar wens is en geven altijd een gevoel af van de klant is koning. Wat ook fijn is aan dit restaurant is bijvoorbeeld de drankjes, bij een normaal restaurant krijg je cola uit een klein 0.2L flesje. Hier krijg je altijd een groot glas goed gevuld, hier zijn ze zeker niet gierig mee.

De honden Arie en Pacha spelen altijd lekker rond en de kinderen kunnen heerlijk spelen buiten en binnen. Dit is toch wel een restaurant waar ik graag heerlijk ga lunchen en ik raad iedereen aan om dit zeker zelf een keer te gaan proberen.
Denise R.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Hier op een regenachtige dag geluncht. Bij binnenkomst een enorme stank, een mix van sigarettenrook en hond. Speelgoed voor de kinderen was erg vuil! Tafels waren niet schoon. Ik had steeds de neiging om de handen van de kinderen te wassen. Pannenkoek was niets bijzonders, gewoon zoals je ze zelf thuis maakt. Kinderpannenkoek was 4,75! Een klein pannenkoekje met een sateprikker en een klein onzinspeeltje. Grotere pannenkoek gewoon met stroop 6 euro! En dan de drankjes, alles €2,50 zelfs voor een kopje thee! We waren 36 euro kwijt! Zonde van het geld. Alles is daar smoezelig, oud en vuil. De honden stonken en liepen gewoon onder onze tafel door. Twee maal moeten vragen of ze de honden bij zich wilde houden, maar geen reactie. Voor ons nooit meer!
Malika1985 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
2 pannenkoeken kaas besteld. Nadat we moesten wachten omdat het personeel nog geen pauze had gehad de hele dag (rond etenstijd 18:00). Eenmaal de pannenkoek op het bord was deze zwart! gebakken en dit was geprobeerd te verdoezelen met kaas. Uiteraard wat van gezegd. Volgens het bedienend personeel was dit omdat hier pannenkoeken nog authentiek worden gebakken. Nou mijn vriend bakt ze ook "authentiek" maar zeker niet zwart. Ik kom hier nooit meer.
Tink1992 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Ik was aangenaam verrast bij ons spontane bezoekje aan dit pannenkoekenhuis. Ik vind de inrichting van De Big heel erg leuk. Het is er huiselijk, gezellig, knus en heerlijk ouderwets. Kinderen die buiten op het veld kunnen spelen. Het is midden in het bos en er hangt 's avonds een magische sfeer in de lucht zo vanuit de verte gezien. Alsof je je in het sprookje van roodkapje waant. Het sanitair is misschien niet meer up to date, maar net zoals dat mensen gaan kamperen om even het alledaagse leven te ontvluchten waar we al beschikken over alle luxe, is het fijn om even terug in de tijd te gaan.

Ook het personeel verdient een pluim wat mij betreft. Er heerst een familiesfeer en je wordt er meteen in opgenomen. Stuk voor stuk maken ze een gezellige babbel met je. Hier en daar een leuk grapje tussendoor. Het zijn prachtige excentrieke mensen. Er was vooralsnog voldoende ruimte om rustig te genieten van de overheerlijke pannenkoek die we kregen voorgeschoteld.

De pannenkoek was wat mij betreft De pannenkoek van de pannenkoeken. Nog nooit zo'n lekkere pannenkoek gegeten en ik vermoed dat er flink wat liefde aan vooraf ging. We hebben nog lang nagetafeld en toen alle gasten al vertrokken waren werden wij op handen gedragen. Er werd ons ook een bakje koffie van de zaak aangeboden. Dat was een aangename verrassing. Ze vroegen later in de avond of de honden losgelaten konden worden en wij vonden dat prima. Wat een leuke honden hadden ze daar rondlopen! Ik ben echt een hondenliefhebber en ik werd helemaal verliefd op de hond Arie.

Sommige mensen zullen dit alles misschien niet waarderen, maar ik vind dat dit restaurant puur en echt is. Hier krijg je nog echt persoonlijke aandacht. Dat is eens wat anders dan al die 'perfecte' restaurants waar alles steriel is, maar ongezellig.

Met veel plezier schrijf ik dan ook een recensie voor De Big, omdat ze het verdienen.

Chapeau en ik kom zeker nog een keer terug.
Margee .
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
In dit knusse pannenkoekenhuis een heerlijke pannenkoek met appel gegeten. Mijn tafelgenoten genoten van een pannenkoek met spek. Leuke plek kinderen kunnen lekker ravotten op het veld.
Inrichting binnen is aan vervanging toe.
Super aardige/vriendelijke bediening. Na een fietstocht of wandeling in het bos kan je hier een lekker pannenkoekje eten.
Froukje A.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Ooit was ik nog best enthousiast over De Big, maar de laatste keer viel het bezoek tegen. De boshut oogt smoezelig, de dame die de uitbaatster zegt te zijn nog veel meer. De verbandjes om haar armen waren ronduit zwart en na uitgebreid knuffelen met aanwezige honden verzuimde ze haar handen te wassen. De pannenkoeken waren vet en klef. De kinderpannenkoek liet het langst op zich wachten. De 'grote mensenpannenkoeken' stonden al lang op tafel, terwijl in een pannenkoekenrestaurant volgens mij de regel zou moeten zijn: kinderen eerst. Nee, hier gaan we niet meer naar toe.
Casper B.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
onlangs gegeten met gezin. Veel ruzie in de tent, waar gasten deelgenoot van waren. Zit ik niet op te wachten als ik vanwege een feestelijke gebeurtenis ergens ga eten. 1 dame van het restaurant bemoeide zich met alles en iedereen. Ze sprak mijn zoon op een onbeschofte manier aan en naar later bleek had ze een middelvinger opgestoken naar mijn zoon, terwijl er geen enkele aanleiding voor was. Aftandse inrichting. Pannekoeken op zich lekker wel vettig. Overige personeelsleden vriendelijk en hadden ook moeite met de situatie die gecreeerd werd door dit mens die om de haverklap het werkzame personeel uitmaakt voor alles en nog wat.
Vanwege sfeer en deze ervaring zal ik er nooit meer heen gaan. Als ik ergens geld uitgeef wil ik er wel wat goeds voor terugkrijgen,
Filize S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Leuke boshut, wel wat lastig te vinden (je kunt er niet bij parkeren, maar moet een klein wandelingetje maken door het bos, helemaal niet erg). Lekkere pannenkoeken, vers gebakken. Gezellige inrichting.