Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes

Dorpsstraat 233 1796 CD De Koog Nederland Kaart

Over restaurant Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes

Voor de kleine en grote eter

Het grootste waddeneiland wordt opgesierd door de Kroontjes. Hier worden streekproducten van Texel geserveerd met een twist, zoals de haring in nori. De keuze om meerdere gerechtjes per gang te bestellen is niet alleen leuk, maar ook tegen verspilling. Geef je een (bruiloft)feest? Dan ook halen ze alles uit de kast om jou een heerlijke avond te bezorgen.

Meer informatie over restaurant Bosch en Zee Restaurant de Kroontjes

• Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Dirk.dekker . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
pittige gamba's als voorgerecht, een malse lamspies als hoofdgerecht en ijsvariatie als dessert!
Alles voortreffelijk klaargemaakt en hartelijk en gastvrij opgediend. Kortom; voor herhaling aanbevolen !!
Claudia.dion . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk gegeten in een gastvrije omgeving. Beetje verborgen, maar de kookkunst maken dat meer dan goed! Originele gerechten, die allemaal zeer smaakvol waren. Ook de kinderen kwamen aan hun trekken. Aanrader om op Texel te gaan eten.
MaddyBer . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Een klein stukje lopen van het centrum, maar wat een verrassing dit restaurant. Leuk concept, je kiest meerdere kleine gerechtjes. Ideaal voor mensen die moeite hebben met keuzes maken. De bediening was vriendelijk en bekwaam. Sfeer in het restaurant gedeelte was prettig, alleen het bargedeelte met pooltafel deden daar een beetje afbreuk aan (als we dan toch een puntje van kritiek mogen noemen). Hier komen we zeker terug.
Trees R. Fijnproever (4 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Wat kan Ronald koken zeg,we hebben vandaag wederom weer heerlijk gegeten.
Vandaag was Easy Thuesday ,waaruit we konden kiezen uit een vis of vlees menu.
Het was echt voortreffelijk.
Wij komen ieder jaar als we op Texel zijn in dit restaurant eten,en willen Ronald en Gerda super bedanken voor het heerlijke eten en de gastvrijheid,echt super.
JodeKok . Meesterproever (28 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Logerend in het appartementencomplex Bosch en Zee, is een bezoek aan het aangrenzende Restaurant de Kroontjes niet te versmaden. De zeer goede ervaring van een jaar terug werd herbevestigd! Wat een heerlijkheden. Nieuw was de keuze uit 1, 2 of drie gerechtjes per gang. Wij kozen voor de gemiddelde eter, dus 2 gerechtjes per gang. (€ 32,50) Het voorgerecht gerookte zalm en lamsham was prachtig op smaak. Het hoofdgerecht bestond uit coq au vin en een lamsbiefstukje met bijpassende garnituur. Alles gemaakt van verse producten en de bijpassende wijnen waren zorgvuldig uitgekozen.
Een hilarisch moment was de uitruk van de kok, na het afgaan van het brandalarm in een van de huisjes. Haast was geboden, want een onnodige inzet van de brandweer zou een forse aanslag betekenen op de maandomzet….. Het was loos alarm.
Het dessert, een chocolade bol met een heerlijke dessertwijn en een kaasplankje met een 10 jaar oud glaasje port completeerde het diner. Wij hebben weer ouderwets lekker genoten, volgend jaar komen wij zeker weer.

K.R. L. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Op IENS gezocht naar een goed en betaalbaar restaurant voor de viering van mijn 70ste verjaring. Hoewel veel erg positieve recensies toch met 'gezonde' twijfel (ben erg kritisch) naar de Kroontjes. Volstrekt misplaatste argwaan! Familie Kroon verdient alle lof! Fantastisch eten, bediening, entourage en ook nog eens '200'% 'value for money' (32,50 euro voor 6 prima gerechten). De Chardonnay huiswijn was voor mijn vrouw een genoegen. Volgende keer Texel, zo wie zo het tweede bezoek aan de Kroontjes!
FrankvanHelden . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Prima gegeten en zaak is zowel aan binnen als buitenzijde keurig opgeknapt. Kon nu kiezen uit 1/2/3-keuzemenu. Wij hadden gekozen voor 2 gangenmenu, dit houdt in dat je kan kiezen uit 2 voorgerechten / 2 hoofdgerechten / 2 nagerechten. Alles smaakte prima en krijgt er ook wijnadvies bij per gang. Wat ik persoonlijk jammer vind is dat je dan van alles iedere keer een kleinere portie krijgt. Had lekker stukje hertenvlees, echter is dan eigenlijk te klein om lekkere smak goed te proeven. Hebt al met al meer dan voldoende gegeten, dit is probleem niet. Zo liever van alles een grotere portie hebben en 1 deel. Bediening is altijd lekker vlot en leuk, niets over te zeggen en eten is verder gewoon goed. Kortom leuke avond gehad en gaan volgende keer zeker weer terug.
Baton . Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Het concept van menu's met een, twee of drie voor- en hoofdgerechten met een, twee of drie deserts is bijzonder geslaagd. Porties zijn bescheiden en je kunt op deze manier genieten van meerdere uitstekende streekgerechten. Ook de kleine en grote eter komen op deze manier aan hun trekken. En als je samen bent kun je natuurlijk ook combineren. De lamsham als voorgerecht is wat mij betreft een aanrader. Ook de lamsbiefstuk was prima. Maar dat mag je ook verwachten als je op texel bent.
Wel jammer dat de fles water dan € 5,50 kost.
Cgolsteijn . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Leuk concept, lekker gegeten, aardige bediening welke iets vlotter had gemogen. Maar het was een gezellige avond met goed eten.
Meissi . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Wat een leuk concept met al die kleine gerechtjes! Ook handig wanneer je niet zo'n grote eter bent, of juist wel! Prima smaken. Gezellige bediening en gemoedelijke sfeer. Je moet de zaak wel weten te vinden, ligt iets achteraf, maar gelukkig waren we getipt door vrienden!
Nicole V. Expertproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Het eten bij De Kroontjes is verrukkelijk. De keuzemogelijkheid is of 1 x een voorgerechtj, 1 x een hoofdgerechtje, 1 x een nagerechtje (voor de kleine eters), of 2 x een voor-, hoofd-, nagerechtje (voor de normale eters), of 3 x een voor-, hoofd-, nagerechtje. Deze verschillende gerechtjes worden vervolgens tegelijkertijd op verschillende bordjes geserveerd. Op deze manier kun je verschillende spcialititn uitproberen.
Vanwege het feit dat er nog twee groepen aan het eten waren en het bereiden van al deze verschillende gerechtjes had de keuken zijn handen vol aan het koken ervan en was de wachttijd erg lang. Toen wij na 3 kwartier vroegen of het nog lang duurde kregen we te horen dat de kok zijn best deed en hij maar twee handen heeft. Wij vonden manier waarop dit werd gezegd niet erg gastvrij. Het was een mooie geste geweest om ons bv iets aan te bieden in de vorm van stokbrood oid. Wij hebben dit zlf besteld en kregen twee pistolets voor 7 personen.....
De service van de andere dame en haar zoontje was echter allervriendelijkst!
Het eten maakte het lange wachten meer dan goed en was ronduit verrukkelijk. Mijn gamba's pil pil en garnalenkroketjes waren zalig, ook de lamsrack (ik had ipv 2 verschillende hoofdgerechten, 2 porties besteld heel mals en lekkker bereid. Mijn kaas als nagerecht ook heerlijk. De toetjes van mijn tafelgenoten waren een feestje! Kortom zeker een restaurant waar wij graag nog een keer terugkomen.
Broin . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wanneer je naar de Kroontjes toe loopt lijkt het net de receptie van een gemiddeld vakantiepark.
Eenmaal binnen ben je dit beeld gelijk kwijt. In dit gezellige huiskamer restaurant word je ontvangen in een ongedwongen atmosfeer.
Wat op valt, is dat groot en klein het prima naar de zin heeft.
We zijn geen wijndrinkers maar de lokale Texelsche bieren vallen altijd erg bij ons in de smaak en ook deze maal combineren ze prima met de gerechten op tafel.
De tafels zijn ruim de stoelen zitten prima en de kaart is onverwacht.
Na een korte uitleg snap je hoe het werkt je kunt kiezen uit 1,2 of 3 voor,-hoofd,- of nagerechten en afhankelijk van het seizoen kunnen er nog dingen bij besteld worden.
Veel produkten zijn van lokale herkomst. Nagenoeg de hele Texelsche veestapel paradeert op de menukaart maar ook de zee heeft haar inbreng met mooie soms onverwachte zeedieren. Ook de vegetariër is niet vergeten.
Na je bestelling moet je eventjes geduld hebben, de klein tweemans brigade in de keuken heeft eventjes nodig om een klein sprookje op je bord te toveren m aar ze doen dat dan ook met passie. Hier wordt met liefde gewerkt aan geweldige smaakervaring.
Van voorgerecht tot dessert heerlijke gerechten met onverwachte combinaties. De afzonderlijke smaken van de ingrediënten maar ook de combinatie waren een feestje in je mond. Alles met zorg bereidt en gepresenteerd.
Wij hebben in lange tijd niet zo genoten dan hier. Een aanradder
Evelyne G. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Dank jullie voor de gastvrijheid en het heerlijke eten! Een top restaurant!!!
Groetjes ook namens Thomas. Vooral een originele menukaart die je ook andere gerechten laat proeven.
Janlemaire . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
In de Kroontjes een heel vriendelijk ontvangst en leuk menu met meerdere voor en hoofdgerechten alles super lekker en van grote klasse. Een echte verassing en aanrader in het Texelse.
Pvanderheyden . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een geweldig restaurant! Het eten was verrukkelijk en van een zeer hoog niveau. De service was vriendelijk en professioneel. Het zou mij niet verbazen als hier zo meteen een Michelin ster uitgedeeld wordt!
Snakkertje . Meesterproever (28 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Concept keuze uit kleine gerechtjes past helemaal bij ons, dus extra van genoten.
Heerlijke en eerlijke gerechten, goed op smaak en heerlijke bijpassende wijnen. Dat alles in een leuke en gezellige ambiance (huiskamergevoel) met hartelijke gastvrouw(en). Het zit een beetje verscholen van de weg af, je loopt er niet zo naar binnen. Maar, wel doen dus!! (loopafstand van centrum De Koog).
Favorieten van mij waren de lamskarbo en zalm en van partner de leng en de coq au vin. We komen zeker terug!
Robert L. Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Wat een leuk restaurant en wat een fijne sfeer. En het allerbelangrijkste: fantastisch eten! Ik had oester van perfecte kwaliteit en als hoofdgerecht de lekkerste Tong Schar die ik ooit heb gegeten. Voor herhaling vatbaar.
Mirjamklerk . Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Echt een avondje uit. Heerlijk gegeten. Super leuk concept. Allemaal kleine gerechtjes. Je kunt kiezen tussen een voorn een hoofd en een nagerecht. Of voor de grotere eters twee twee twee en voor de grote eters onder ons drie drie drie.
Alles fijn van smaak. We komen hier zeker bog eens terug.
Harry K. Meesterproever (28 recensies) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Heel fijne avond gehad. Prima sfeer en heel attente aardige bediening die ons prima adviseerde.
De menukaart bestaat uit maxi tapas (mijn omschrijving) keuze uit 1-1-1 1x voor-,1x tussen- en 1x nagerecht. Verder 2-2-2 normaal en voor de grote eter 3-3-3.
Voldoende vlees en vis variaties en aan de vegetariër is ook gedacht.
Jammer dat bij keuze voor 2-2-2 de 2 gerechten gelijk geserveerd worden, al zijn de borden wel loei heet.
Een aanrader dus.