boscafe 't Hijgend Hert

6,7
6,7
Stefan D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Een rommelig café, bier en wandelaars. slordige bediening en een smakeloze huttenstoofpot, jammer dat de bediening vooral elkaar opzoekt. bestek niet schoon. jammer was andere jaren beter.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
vaker geweest.op 18-10 weer.wat teleurstellend!!veel patat weinig vlees en n zeer snel geeriteerde ober!!gaat achteruit.moeten het kennelijk van de drankomzet hebben.jammer van zo'n tent op zo'n locatie. goeie leidinggevende erop.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Al meermalen te gast geweest en de verwachting was hoog. Echter dat viel tegen. Een ietwat snel geeriteerde ober vertelde dat een gerecht niet meer te bestellen was. Kan gebeuren niets mis mee. Toen n gast nogmaals een vraag daarover stelde maakte hij de verkeerde opmerking 'heb ik toch net gezegd!' we mochten als volwassenen 10 personen kiezen uit 3 hoofdgerechten omdat de keuken meer niet aankon. Voor de kinderen maakte dat niet uit. Zij mochten bestellen wat ze wilden. Tussen het voorgerecht en het hoofdmenu zat bijna een uur wachttijd! Terwijl het restaurant niet meer vol was. Tevens viel op dat men het kennelijk van de drankomzet moet hebben want dit kwam wel erg vaak naar voren ende bestelde drank kwam opvallend snel. Jammer dat de service en kwaliteit van het eten terugloopt, veel patat en weinig vlees, voor een behoorlijk bedrag. Wat zou helpen is het inzetten van misterie gasten en leren van hun rapporten en leren van op-aanmerkingen van gasten. Het is jammer dat een restaurant op een super locatie zo'n lage waardering heeft. Zou toch zeker op minimaal een 8.5 moeten staan ipv nu onder de 7.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Minie82 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
In onze vakantie zijn we hier twee keer geweest. lunch en avondeten. Locatie is mooi en rustig. Veel zitplekken, maar meerdere terrassen dus het voelt niet massaal. Het eten was prima, maar helaas was de service en bediening tijdens ons diner slecht. Lang wachten. 2e keer drinken besteld, maar kregen dus niet. Bij serveren van hoofdgerecht zou patat nog nageleverd worden, (voor zowel kindergerecht als bijgerecht) We hadden het eten al op en moesten nog om de patat vragen. Ook kwamen ze ons eten brengen die niet voor ons was. Al met al kwam het erg chaotisch over en dat terwijl het terras maar half vol zat.
Jumbo .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Geweldige lokatie en prima om kinderen mee te nemen.
Lekker eten en voor de bierliefhebber... Kom met de fiets.
We hebben er twee keer gegeten, eerste keer was zeer goed. Service redelijk.
Helaas de tweede keer was het wat drukker en hebben we een dik uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Als we bij de 'verkeerde' bediende wat bestelde dan kreeg je een snauw van je moet bij mij niet bestellen. ( beter zou zij ik zorg ervoor dat een collega bij u komt). Qua service moeten ze echt wat verbeteren, dan krijgt het minimaal een 8 van mij.
Loes H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Geweldig leuke locatie midden in het bos. Uitgebreide lunchkaart met voor ieder wat wils. Ook veel streekgerechten. De bloedworst was erg goed en best veel. Stokbroodje geitekaas wat karig mar wel lekker. Gastvrije bediening en ondanks de drukte niet lang hoeven wachten.
Ruben W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De plek is uniek. In het bos, uitzicht. Entourage, veel brandhout, weitjes, verschillende terrassen. En binnen in de winter bij de haard gezeten. Dit keer buiten. Binnen is het, als zo als zo vaak, allemaal al gereseveerd. Buiten vaak een gezellige keur aan Limburgse gezelschappen. Er zijn buiten verschillende zit variaties, wij kozen voor stoelen aan een tafel.
Bediening is vlot. Jammer zijn de vele verschilende gezichten die voorbijkomen, allemaal bereidwillig maar maken gehaaste indruk. Soms wat snel amicaal. De kaart heeft een uitgebreide indrukwekkende bierkaart. Eten is er klassiek eetcafe achtig alsmede streek- en seizoen(asperge) gerechten. Wij hadden de saté varkenshaas schotel en de Hjjgend Hert salade.
Normale porties. Alhoewel ik bij de salade wat moest zoek naar de noten en honing op de teleurstellende karige geitenkaas, gegarneerd door drie stukjes spek. Het zal mijn gekleurde achterdocht zijn jegens de altijd terugkerende tekorten aan gebak hier. Werkelijk irritant. Ze houden vast aan een of andere met de hand bakker uit de buurt met een productie van 5 taarten oer dag ofzo.
Kom hier nooit met de hoop op koffie met vlaai of gebak. Als je om 10.00 uur aanwezig bent kun je nog wel warmvers appelgebak scoren.... en die is het omrijden wel waard.
De toileten zijn goed, maar onderaan een trap dus laat je rolstoel thuis.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Tijdens een korte vakantie in Sippenaeken (Belgie) twee keer gaan eten bij het Hijgend Hert. Een dag lunch lunch en de andere dag diner. Beide waren ruim voldoende, veel vaste gasten uit Kerkrade en Maastricht. Dit is kritisch publiek want is deze regio is er veel keuze aan restaurants. Bezoekers zijn wandelaars, wielrenners en mensen uit de stad, alle om lekker op het terras te zitten en hierij een hapje en een drankje te doen. Op het buiten terras kunnen wel meer dan twee honderd mensen zitten en die waren er ook: maar voelt niet massaal aan.
Producten komen van de lokale leveranciers en dat proef je de kwaliteit is goed.
Tip; naast de vele biertje staat er ook een top wijn op de kaart een ripasso.

Wij komen zeker nog een keer terug.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Op zaterdagmiddag de lunch hier gedaan. We waren met onze honden. Het café ligt hartstikke leuk om een rondje te doen. Er zaten ook heel veel fietsers. Ondanks de kou zat het terras, door de terrasverwarmers, toch redelijk vol. Binnen was het gezellig druk, met nog voldoende ruimte. Lekkere witte wijn uit Vijlen. Verder hadden we de asperges op traditionele wijze en het stoofpannetje. Flinke porties, allebei erg lekker en voor een vriendelijke prijs. Lang hebben wij niet hoeven wachten en de bediening was erg vriendelijk.
Fridoo .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Nadat we de vorige keer onze vakantie hadden afgesloten met een etentje bij het Hijgend Hert gingen we dit jaar op herhaling. Helaas, maar dit was voor ons de laatste keer. We moesten anderhalf uur op het eten wachten, en terwijl andere gasten een mandje stokbrood kregen kregen wij niets. Toen we de ober daarop aanspraken zei hij dat hij dat begreep maar vervolgens kregen we nog steeds niets. Tussendoor werden onze glazen wel afgeruimd maar vragen of we nog iets anders wilden drinken was blijkbaar ook teveel moeite.
Natuurlijk, het was hemelvaartsdag en dus druk, maar deze service is echt beneden peil.
C W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
De boshut moet t hebben van de omgeving en de leuke plek. De sfeer binnen is gezellig en de bediening was vriendelijk. T eten is echter matig. Vooraf klein stokbroodje (koud) met voorgepakt kuipje boter en klein stukje kruidenboter. Ik had tagliatelle met zalm. Deze was goed. Partner had heel taaie biefstuk met beetje groente en patat. Het dessert was chocolade ijs. Ook geen hoogvlieger. Kortom leuke tent voor een wijntje of biertje. Je zit er gezellig.
Sonja M.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Prachtige locatie, mooie uitgebreide kaart met leuke en lekkere streekgerechten. 2 x lunch gegeten en 2 x helemaal goed. Drukke en gezellige toestand. Binnen en buiten meer dan super. Een absolute aanrader
Thimo D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Zeer goed eten dat past bij het seizoen!
Heerlijke wildzwijn stoverij met een geweldig bijpassend biertje!
De fazentenbout tevens geweldig van smaak en structuur.
De huttenstoofpan is ook een aanrader, voor iedereen die zich in Zuid-Limburg bevind een aanrader.
En een goede bier sommelier die goede adviezen geeft.
Gert Jan D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Erg mooie locatie,gelegen midden in het bos met uitzicht over een dal.
Meer cafe dan restaurant. Wel erg sfeervol, met openhaard en een allebrander. Ruime keuze aan ( belgische) bieren, zowel op de tap als flesjes. Bediening vlot en ontspannen. Als voorgerechten erwtensoep, uiensoep, geitenkaas salade en bospaddestoelen ragout. Ruime porties, tafelgenoten waren positief, ik vond de ragout erg zout. Variatie in hoofdgrechten, goede biefstuk, mooi gebakken. Wildzijn stoverij ook te zout, peertje net niet gaar. Grote bak patat, matig van smaak. bij de reeragout zaten gebakken aardappels, waren veel beter. Bij geserveerde salade garnituur matig. Porties waren zodanig groot dat we geen desert hebben genomen.
Conclusie: Meer kroeg dan restaurant, sfeervol. Relatief goedkoop. Met iets andere keuzes in de keuken wordt kan het eten stukken beter.
Hennie E.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Tijdens onze herfstvakantie met kinderen en kleinkinderen in Z-Limburg weer eens langs 't hijgend hert gegaan. Deze keer gekozen voor o.a. wild zwijnstoverij, fazantenboutje, tagliatelle met zalm. Het was weer gezellig druk, was de bediening goed en het eten lekker.
JoannaGemma .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Gekozen voor een van de wandelingen 'van kroegje naar kroegje' in het prachtige Limburgse Heuvelland en zo bij Boscafé 't Hijgend hert op het terras beland. Het was er druk en het duurde vrij lang voor we konden bestellen. De bediening was wel vriendelijk. We hebben een broodje kip en een broodje bal op, smaakte goed.
Een paar dagen later terug gegaan om te dineren. Het was buiten te koud dus zijn we binnen gaan zitten, in de achterste ruimte. Daar is het vrij donker maar dat kan wel voor een boscafé.
Mijn tafelgenoot had de grillteller, bestaande uit een worstje, een karbonaadje en een steakje of zo. Dat smaakte redelijk maar het is geen gerecht om voor terug te komen. Ik had Opa's bierkippetje, was erg lekker. Ik heb er rijst bij genomen, de bovenkant van het bolletje was wat aan de harde kant maar daaronder was de rijst goed.
Een van de obers vonden we wel erg luidruchtig en aanwezig, zelf werden we bediend door een vriendelijke dame. De prijs-kwaliteit verhouding is goed. Je gaat er niet naar toe om een avond culinair te genieten maar om de sfeer te proeven en lekker uit te rusten na een inspannende wandeling , zo midden in het bos, is het een mooie plek.
Rachelle V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Op aanraden van mede Westerlingen hier gaan eten. De recensies maakten ons enigszins huiverig, maar was best lekker, en leuk geserveerd in zeker mooie entourage. Buiten op terras met uitzicht op de herten en kinderboerderij (bonus) gegeten. De lange biertafels zijn een keuze, maar ze verkopen zich ook als boscafe . Broodmandje, wat karig, maar serveerster stelde direct al voor om er 2 te nemen voor 5 personen. Leuk is enorme keuze aan bier en vooral de spies van vlees wordt heel origineel opgediend. De patat was weinig voor 5, maar na vraag kregen we wat bij, helaas duurde dat wel wat lang. Het ijs was heerlijk, Italiaans, en enorme coupe. Voor het gebodene een redelijke prijs, maar vooral de entourage maakt het een leuke avond. Geen spijt van. We betaalden €145,_ voor 5 personen.
Nanja A.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Simpel eetcafé. Eten gericht op de massa, verwacht hier geen culinaire hoogstandjes. Dat hoeft ook niet, het gaat vooral om de bijzondere plek (de enige berghut van Nederland volgens eigen zeggen!).
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2015
Hartstikke leuk restaurant op een mooie plek. De bediening maakt er echt wat van. Het eten is soms wat minder en ook vaak uitverkocht. We hebben hier twee keer vlak achter elkaar gegeten. De eerste keer als hoofdgerecht de Mega Berghutspies (vrij droog vlees en relatief veel te veel salade en te weinig vlees) en de tweede keer Opa's Bierkippetje (helemaal prima). Als bijgerecht aardappelen (kregen we alleen de eerste keer, heel lekker) en frites (ook prima, lekkere mayonaise op een leuke manier gepresenteerd) De eerste keer de Coupe Dame Noire (echt heerlijk, goede chocoladesmaken) en de tweede keer de Chocotruffels (teleurstellend na wat er op de kaart omschreven staat). De drankenkaart is echt top als je van biertjes houdt.