Bos & Lobster

Bos en Lommerweg 313 1055 DZ Amsterdam Nederland Kaart
31-203583526

Over restaurant Bos & Lobster

Creatief met kreeft

Dit concept is op en top uitgedacht! Een halve of een hele Lobster, een bisque vooraf, kreeft als hoofdgerecht en chocolade toe? Loopt het water je al in de mond? De warmte van koper, een muurtekening, groene planten en veel hout bepalen hier de rustige hippe sfeer. Een leuk detail: ze zijn tot diep in de nacht open in het weekend.

Meer informatie over restaurant Bos & Lobster

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 03:00

Cup_of_T .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Samen met twee vriendinnen voor het eerst bij bos&lobster gegeten.
+ het hoofdgerecht was lekker (eend en parelhoen)
+ we kregen handcooked potatoes van het huis, als goedmakertje voor wat er misging.
-drie keer de Drunken Duck besteld. Pas na een half uur (!!!) kregen we te horen dat er maar twee waren.
-hoofdgerecht werd pas na een uur na bestelling geserveerd. Een andere tafel kreeg het eten eerder.
-groente was karig: 1 pastinaak, 1 wortel en 1 gefrituurde aardappel.
-handcooked potatoes waren wat droog.
Kortom, ik zou hier niet terugkomen. Het is een tof concept en het eten was op zich prima. De service was alleen zwaar onder de maat, en de hoeveelheid van het eten mag ook opgeschroeft worden.
Bas.lagerweij .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Via Groupon geprobeerd, maar eens en nooit meer! Eerst de pluspunten
+smaak kreeft goed.
+inrichting
+dessert was lekker

Dan nu de minpunten
-eerst op terras wat gedronken en om 1945 gaan zitten in het restaurant, 2055 alleen voorgerecht gehad en 1 glas rosé.
-voorgerecht niet echt indrukwekkend, 3 gefrituurde garnalen.
-3 viskroketjes gekregen ivm het lange wachten, voor tweede keer gevraagd om glas rosé. (Gasten die later kwamen, kregen eerder)
-2105 eindelijk komt de kreeft, van mijn partner koud! Mijn lauw.
-opnieuw kreeft gekregen dit keer wel warm, maar halve kreeft is GEEN halve kreeft, arm en schaar zit er niet aan. Dus krijg je eigenlijk alleen de eetbare halve staart met wat friet en sla. Ruim nog trek dus.
-2155 dessert op en eindelijk afrekenen. Voor 3 gerechten meer dan twee uur gewacht, geldt ook voor de drank.

Slot: als amsterdammers gaan werken meerdere keren per maand op restaurant ontdekking uit, om zo vaste adressen te krijgen. Helaas wastafel dit restaurant zowel op kwaliteit, hoeveelheid en bediening een van de grootste teleurstellingen tot nu toe.
Shosha M.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Met een groupon voucher een hamburger met lobster gegeten. Wijn sauvignon blanc is erg lekker!
"Hamburger" is grote portie, met dikke frieten erbij en kleine salade. Bediening is ook goed.
Aanrader om te gaan, kom zeker nog eens terug.
Jojanneke M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vertel ons alles over Bos & Lobster! Welk gerecht vond je het lekkerst? Hoe was de bediening? Hoe zou je de sfeer omschrijven? Wat is je nog meer bijgebleven? Iedereen is benieuwd naar jouw recensie!

Op een vrijdagavond hebben we bij Bos & Lobster gegeten met vijf personen en hebben erg genoten. Door het delen van gerechten (de bos de mer met heerlijke schelpdieren) en de fish mix grill (waarbij een halve geroosterde kreeft geserveerd werd) konden we veel verschillende dingen van de kaart proeven. De kokkels in een heerlijke roomachtige saus, de kreeft en de gamba's, het was allemaal goed. We zouden hier zo weer gaan eten.
Het is een laagdrempelig restaurant, waar het ook mogelijk is om een drankje te doen. We komen wellicht een keer terug voor een G&T met een van de oesters (die ook heerlijk waren).
Dian33 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Bediening is zeer vriendelijk, behulpzaam en heeft aandacht voor de gast. Ondanks dat ze vol waren geboekt, waren we toch welkom. Fruit de mare en zeebaars besteld. Eten was prima, maar niet heel bijzonder. Het is een gezellig restaurant met een ontspannen sfeer. Wijnkaart is uitgebreid en dat is wel fijn. Dit is een fijn restaurant in Bos en Lommer met een onderscheidende keuken ten opzichte van de rest de buurt. Ik kom zeker terug.
Vionneb .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Leuk restaurant met name in de omgeving Bos en Lommer, waar dit soort restaurant er nog niet veel zijn.
Erg lekker kreeft gegeten, flinke porties en lekkere wijnen. Aanrader!!
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Wederom heerlijk gegeten, nieuwe kaart. De oesters altijd lekker en vers, daarna een aanrader de bbq shelfish, met een heerlijke marinade. Personeel is goed op elkaar ingespeeld en zorgen voor een relaxte sfeer, ondanks een volle bak!! Wij komen wederom weer terug, aanwinst voor de bolo buurt.
Rogier V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
De Catch of the Day was een zeebaars op een bedje van aardappelen en daarbovenop een gamba. Dit smaakte samen met de frietjes prima! De service kwam wat nonchalant over. Voor een donderdagavond was het overigens erg rustig!
Erhan E.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Gewoon gegeten met lekkere desserts! Leuk bediengspersoneel en een mooie uitstraling van de keuken team! Niks mis mee. Tot ziens
Roxannekroes .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Heerlijk eten, goede prijs kwaliteit verhouding. Leuke bediening en sfeervol ingericht. Een leuke verrassing in Bos & Lommer. Echte aanrader!

Monique B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Echt een aanwinst voor de buurt! Als voorafje namen we een Fruit de mer plateau van schaal- en schelpdieren voor 1 persoon, dat was ruim voldoende met zijn vieren, lekker en feestelijk. Als hoofdgerecht had ik de BBQ shellfish, dat was iets aan de zoute kant. De gegrilde Lobster en de Bos Burgers zijn door mijn tafelgenoten met huid en haar verslonden. De inrichting is vintage/seventies sfeervol en attent personeel. Kortom wij komen terug.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Geweldige aanvulling voor de buurt. Superleuk concept.
Hele kreeft verslonden met lekkere friet en een goede fles wijn! Wat wil een mens nog meer? De BBQ zeevruchten zijn een aanrader.
Janny S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij Bos en Lobster. Vooraf de vitello truffel met subtiele truffelsmaak, dus niet te sterk van smaak. Catch of the day was dorade met wortelrisotto. De vis was goed knapperig op de huid gebakken en de risotto was heerlijk van smaak (wortel) en precies goed gaar. Toetjes, cheesecake en chocolade explosion met de tafel gedeeld, was ook heerlijk. Zeer vriendelijke bediening met kennis van de gerechten, wijnen en bieren. Goede sfeer en leuk ingericht restaurant. Hier komen we nog terug!
Puckwilbers .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Bediening was goed, persoonlijk, verfrissend. Eten goed. Sfeer goed! Tip: meer kleine gerechtjes zodat ook een borrelmoment ontstaat. Bijv onderdelen van de fruit de mer!
Daphneheesbeen .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wat een leuk restaurant! Een enorme aanrader om eens lekker te gaan eten als je in deze buurt woont! Vriendelijke en enthousiaste jonge mensen die goede en mooie producten heerlijk voor je klaarmaken! We komen zeker nog eens terug en zullen Bos & Lobster bij iedereen aanbevelen.
Rhuisman76 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Eten bij Bos en Lobster is een leuke ervaring. Zeker met een groep een paar grote plateaus op tafel vol schelpdieren en kreeft is spectaculair. Het werd op ijs opgediend en zonder speciale bereiding, gewoon in al zijn eenvoud. Goed concept. De warme gerechten waren lekker maar van een bord kokkels was 80% leeg. Daar reageerde het personeel adequaat op door dit direct te herstellen.
Jammer dat de cocktail man niet meer bij het bedrijf werkt. Naar ik van een vriend begreep maakte hij cocktails op maat. Nu was het gewoon wijn, ook lekker maar minder spectaculair.
Etertje84 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Via online reservering
Bos&lobster is een concept met potentie. Helaas ontbreekt op dit moment zowel de keuken als de bediening de capaciteiten om dit tot stand te laten komen.

Wij hebben met 4 personen hier gegeten. De kreeft was zeer waterig, vrijwelzeker al reeds klaargemaakt en klein. De kreeft werd geserveerd boven op de groentes waardoor deze slap waren geworden en onbereikbaar zonder de kreeft naast je bord te leggen. De frites kwamen enkele minuten later met een hoop gruis onderin het zakje.

De gegrilde schelpdieren van green egg waren niet op smaak gebracht, taai en in een bak geserveerd wat er niet aantrekkelijk uit zag. Ook hier een te klein portie.

Overkoepelend was de bediening onprofessioneel en onervaren. Hoewel de meisjes er het beste van probeerde te maken, miste elke vorm van coördinatie en kennis. Vooral het wijn advies van welgeteld 3 collega's ontlokte bijna de slappe lach.

Kortom, geweldig concept teleurstellende uitvoering
DorianS .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Met hoge verwachtingen hier gegeten. De bbq shellfish uit de big green egg stond aanlokkelijk op het menu en deze was heerlijk! Prijs kwaliteit verhouding was een beetje aan de hoge kant. De portie zou helemaal perfect zijn geweest als niet de helft van de shells leeg was. Klein min puntje dus. De chocolate dream was een heerlijke afsluiter en een lust voor het oog door de dampende golven van het droog ijs waarop dit dessert geserveerd wordt. Leuke nieuwe plek in Bolo!
Crispijn S.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijk vers zeebanket en kreeft in een fijn restaurantje! Aanrader!
De naam is een topper en levert precies wat het belooft: kreeft in Bos en Lommer.
Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Wij kwamen met een grote groep en werden goed verzorgd van drank en eten. De kreeft en friet waren top! Daarnaast was het dessert (cheesecake & chocolate explosion) fantastisch! Aanrader om langs te gaan.